Meny

Frende Forsikring omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Gå til Frende Forsikring
2,9/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
15
av 31 innen
forsikringsselskap
50%
anbefaler
Frende Forsikring

"Dårlig"

Omtale om Frende Forsikring skrevet av Jon M. K for 01.07.2021 18:35

Frende Forsikring har totalt 584 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Frende Forsikring?
Jon M. K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hold dere unna når det skjer noe, Jobber de kun aktivt for å ikke betale noe.

Svar fra Frende Forsikring
06.07.2021 08:30
Synd at du ikke er fornøyd, men jeg kan forsikre deg om at den påstanden at ikke stemmer. Vi forholder oss til forsikringsavtalen og vilkårene der når en skade oppstår.
Bytt.no
"Dårlig" skrev Jon M. K om Frende Forsikring

Har du en tilsvarende erfaring med Frende Forsikring?
Gjør som Jon M. K og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Frende Forsikring du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ingen vits med reiseforsikring gjennom Frende"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg skulle reise til mexico og bestilte reisen 1 mnd før corona startet, men mexico ble rødt som gjorde til at jeg ikke fikk til å reise, da fikk jeg høre av Frende forsikring at de ikke ville gi tilbake noe ettersom jeg kunne få tilbudt en en reisekupong som varte i 1 år, dette ville jeg selvsagt ikke ha ettersom jeg ikke visste hvor lenge Covid-19 ville vare! De forklarte meg at hvis vi takket nei til kupong fra KLM så kunne heller ikke de gi meg noe. De forklarer at de har norges beste reiseforsikring, for min del er jeg helt uenig, spesielt ettersom min samboer har gjensidige og var i samme situasjon men han fikk tilbake pengene 14 dager etter han snakket med sitt forsikringsselskap.

Svar fra Frende Forsikring
30.06.2021 12:52
Hei Renate, så kjipt at Mexico-turen røk på grunn av pandemien! Det er helt rett at reiseforsikringen er ment å dekke kostnader du ikke har krav på å få dekket fra andre. Det stemmer også at du ikke både kunne få voucher og erstatning (dobbelt opp). Hvis du ikke har fått erstatning fra KLM, synes jeg du synes du skal ta kontakt med oss igjen.
Jan I. W
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ok.Ordner opp."
1 syns denne omtalen er nyttig

Ryddig.Hyggelig.Ordner opp.Rask tilbakemelding på hendvendelser.Fornuftig pris på forsikring.

Svar fra Frende Forsikring
25.06.2021 14:07
Takk for fin tilbakemelding, Jan!
Kundetilfredshet
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Syntes ikke jeg fikk noe god respons"
1 syns denne omtalen er nyttig

Skrev en langt hendelsesforløp og forklarte hva som skjedde. Var uheldig med at bilen begynte å trille, jeg fikk kontroll etter en stund men da var skaden skjedd en liten merke etter at døren traff motpartens bil. En fille sak som hadde ikke mer enn levert inn skademelding så kom svaret, virket ikke som min forklaring ble tatt til følge. Virket som her har vi en gjenganger vi gir han skylden uten å forklare noe. Svakt i et selskap som er blitt for høy påå seg selv av all posetiv tilbakemeld.

Svar fra Frende Forsikring
20.06.2021 22:02
Hei, skjønner at du gjerne skulle hatt dekning for skaden! Men at vi er raske i tilbakemeldingen pleier ikke å bli oppfattet som negativt. Ta gjerne kontakt med oss om du vil vi skal forklare noe utover informasjonen du allerede har fått.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Når Frende gjør feil, er ingen feil gjort."

Etter å ha blitt påkjørt bakfra, og da uten skyld, tegnet jeg leiebilforsikring da dette ikke gjaldt selv om jeg var uskyldig i hendelse. Så blir jeg påkjørt på nytt 1 år senere og blir gjort oppmerksom på at jeg IKKE har leiebil. Etter påtrykk fra meg innser Frende at det har jeg allikevel og retter opp dette i mail med referansenummer. Etter å ha benyttet leiebil får jeg så regning fra bilutleiefirma med melding om at Frende avviser at jeg har leiebil. "Det er begrensa hvor dritt det kan gå" Frende må jammen skjerpe seg, også med å forklare seg overfor meg gjennom prosessen. Skulle nesten tro det var jeg som jobbet i forsikringsbransjen og ikke motsatt. Kommunikasjonen mellom skadeavdeling og kundesenter hos Frende er kun på datanivå og mangler enhver evne til å tenke selv, derav veldig dårlig kundeservice.

Svar fra Frende Forsikring
18.06.2021 13:29
Så kjipt med forvirringen rundt leiebildekningen din, sånn skal det jo ikke være. Alle kan gjøre feil, og dette burde vi løst på et øyeblikk! Håper alt er i orden nå, hvis du ikke er trygg på det, dobbeltsjekker vi gjerne for deg.
Frende Forsikring har totalt 584 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR