Meny

Nemi Forsikring omtaler og erfaringer

3,4/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Bra
5
av 29 innen
forsikringsselskap
67%
anbefaler
Nemi Forsikring
Filtrer omtaler
485
170
97
81
175
Sorter omtaler etter
Viser av 1008 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Nemi Forsikring?
Lorena H. L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Fin Forsiktingsselskapet"

Jeg hr vært veldig fonøyd med de, men de skal bli solgt til Storebrand og da kommer prisene til å bli nok dyrre .. derfor vurderer å bytte forsikringsselskapet.

Rolf H. A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Merkelig"

Sendte epost om at min kortholder var tapt, men at den kan være funnet og tatt vare på av Vy. Det var altså ikke krav om erstatning. Jeg skrev at pga vekterstreiken, måtte jeg vente for å få vite om den var funnet og låst inn på Vys hittegods (som betjenes av vektere som nå er i streik) Jeg oppdaget at den var borte etter at jeg gikk av toget på OSL. NEMI svarte at erstatning var avslått. Etter omtrent 20 eposter om at jeg ikke hadde sendt inn erstatningskrav, bare et varsel, ga jeg opp. Vedk ville tydeligvis ikke innse hva saken dreide seg om. Han var bare ute etter å avslå et krav som ikke var fremmet. Nemi er en useriøs aktør jeg ikke vil anbefale noen. Det hører med til historien at alle kort i kortholder ble sperret og jeg vil motta nye.

En E. M. F. A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Enkel og grei - har utbetalt erstatning for alle skader frem til nå"

Et forsikringsselskap som lever opp til mine behov på alle måter - ved skade er de enkle og greie og utbetaler fort skadesoppgjør - og da betaler jeg gjerne litt mer i forsikringspremie

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"DÅRLIG OPPFØLGING"

Fikk vannlekkasje i gang og i sokkelleiligheta i slutten av mai, og det er enda ikke ferdig renovert. Elendig saksbehandler, som ikke svarer verken pr. tlf/mail ved henvendelser. Føler oss lurt av hele selskapet - STYR UNNA!!! Hvor lenge skal man vente?????? Hører ikke et pip fra den kanten. Krangler med selskapet om hva som dekkes og har fått ny takst, men ikke noen ny takstrapport tilsendt. Vi må selv ringe å mase på både snekkere, rørleggere, elektrikere og murere, selv om Nemi har engasjert et firma, som påtok seg ansvaret for å rette opp skaden. Er lei HELE GREIA! Skadeoppgjør??? Ja, si det - ikke godt å si ettersom det ikke er ferdig enda.

Torbjørn
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Styr unna! Bytt selskap så fort dere bare kan."
1 syns denne omtalen er nyttig

Plutselig en dag får jeg beskjed om at jeg ikke har forsikring på bilene mine! Ringer min agent og han skjønner ikke hvorfor til å begynne med. I mitt tilfelle så endret Nemi mnd. avdrag fra ca. 5.000,- til 9.500,- Da ble ikke fakturaen trukke ti nettbanken. De påstår de har sendt purrefakturaer pr. epost, men ikke mottatt. Agenten sier han sender meg en faktura, - betaler du den så er alt i orden. Noen timer senere så får jeg kontrabeskjed. Nemi vil ikke ha deg som kunde sier han! De har sagt opp alle forsikringene dine! Da står jeg der med uforsikret hus, biler, båt mm. Det var mange samtaler med Nemi den dagen, men de rikket seg ikke en mm. Seriøse forsikringsselskaper ville sendt mail med lesebekreftelse, SMS, eller til slutt ringt hvis det hadde gått så langt! Uten tilgang til pc, kun mobil, måtte jeg ta kontakt med annet forsikringsselskap, for jeg måtte jo forsikre mine verdier! Det løste seg først dagen etter, og da hadde jeg hvert uten forsikring i 4 døgn. Det siste døgnet var "bare" båten, som har en verdi på ca. 1 mill. Det er ikke særlig hyggelig situasjon å være oppe i. Så til Nemi "mine sider". Der står det hvem som er din kontaktperson, men han er ikke ansatt i Nemi. Det fikk jeg behørig høre fra Nemi, at han har ikke myndighet til å si at dine forsikringer er nå i orden. Med andre ord så må (burde) det stå en tekst under navnet til kontaktpersonen, "hans ord kan du ikke stole på", for selv om han sier du har forsikringene din i orden, så er det ikke sikkert! Jeg var i et område med normalt fraværende mobildekning, kun flaks gjorde at jeg fikk en tlf. om at alle forsikringer var opphørt. Dette er rett og slett uhørt! Nemi er kjøpt opp av Storebrand slik jeg har forstått dette, men stemmer det? Usikker, for min far fikk tlf. av Storebrand-forsikringsselger som kunne fortelle at Nemi er konkurs, og om han i den anledning ønsket å flytte sine forsikringer til Storebrand? Fikk forøvrig regning av staten noen dager senere på 450.- x 3 biler og 150,- for ATV. Ca. 1.500,- Denne regningen får jeg fordi Nemi ikke har rutiner som følger opp, hvis det skulle bli noe kluss. Meget skuffende kundebehandling, styr unna! Nå er vel Nemi konkurs da!?, så det er vel derfor de gir f...

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Jørgen S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Billigste på bilforsikring"

Skiftet fra et allerede godt tilbud hos en konkurrent til Nemi og sparte over 100 kr per måned i ansvarsforsikring på mitt gamle vrak av en bil. Det eneste negative er at det er litt dårligere vilkår enn hos de jeg hadde før, først og fremst at bonusprosenten går kraftig ned ved uhell der forsikringen skal brukes. Men de pengene har jeg allerede spart inn.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Useriøst"

Svarer ikke på mail eller sms, dette gjelder også kundekontakten . Får ikke svar på enkle ting og den eneste forsikringsaken jeg hadde etter mange år som kunde måtte jeg purre på mange ganger før tilbakemelding og oppgjør.

Sigvesen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Greit og rimelig selskap."

Greit og rimelig første året, for så og dunke på året etter. Når forsikringen øker mange mange tusen, uten at det skulle være noen grunn, tenker jeg første året kun var lokketilbud. Ønsker et selskap jeg kan være i mange år.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Godt fornøyd"

Kjempebra forsikringselskap som tar vare på kundene på en positiv måte , men nå ser det ut for at jeg er igang med prosessen , med bytte av selskap , etter langvarig kundeforhold i Nemi . Grunnen er at Storebrand overtar Nemi.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Drama"
1 syns denne omtalen er nyttig

Pris veldi attraktiv og det er det. Eg hade liten ulike, først doka dyskutere med meg om kjøring regle, eg måtte bevise hvem som hadde skylden for støtene. Etter på dokka avslutett mit saken. Drama.......

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra selskap"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har brukt selskapet i mange år. Dessverrre går dette inn i Storebrand neste år. fikk tilbud derfra som var langt høyere premie på enn det jeg har. Må da bytte....men til hvilket selskap ???

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Setter opp forsikringene med over 10% hvert år"

Slitsomt å være kunde må klage på forsikringsummen hvert år. Ellers setter de den opp med nesten 15% hvert år

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Uproffesjonelt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Som andre skriver, billig og lett og komme inn men stor årlig økning på premier. Dårlig kundebehandling med diffuse svar og lang svartid. En hjemmeside som jeg har klart å logge meg innpå en gang så lenge jeg har vært kunde (vært kunde flere år). Har ingen erfaring med utbetalinger fra Nemi men er glad jeg ikke har hatt behov for det.

Bjørn G. H
Kundetilfredshet
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Problem med å komme inn på Min side"

Hvordan kan man komme inn på Min side? Jeg har strevd med å komme inn der, men greier det ikke. Kanskje et lurt knep? I så fall bør noen si meg det.

Patrik D
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Bedrag"

Veldig hyggelige når vi byttet over til Nemi men der endte det. Kan dessverre ikke rekommandere dem til noen etter måten vi ble behandlet på.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"IKKE la deg lure av gode priser.."
1 syns denne omtalen er nyttig

For når du først er kunde, og trenger hjelp til noe så får du aldri tak i noen. Deres konsulenter sier tydeligvis opp ofte, for ved hvert tilfelle så hadde min konsulent sagt opp. Ingen info til meg som kunde at jeg skulle forholde meg til ny konsulent. Aldri hatt behov for oppgjør ved skade, men Google anmeldelser gir grunn til å finne bedre selskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt påslag etter skade"

Egentlig fornøyd, men da jeg etter min første skade noen gang fikk omtrent doblet forsikringssummen og på toppen går ned 30%, synes jeg det var veldig voldsomt. En skade på 33 000 som utgjør så mye var veldig overraskende. Kunne tenke meg å få tilbud både med kasko og delkasko, men det var ikke noe punkter for det.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Dårlig"

Høyt bonustap selv med høy bonus! lang tid for opprykk. Elendig side - priser oppgis ikke, ingen kalkulator. «Min side» var utilgjengelig i månedsvis. Spm må mailes eller ringes om. Dårlig dekning og vilkår er vagt forklart. Ellers kjapp å svare ved skadesaker.

Torleif W. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"3 biler + 1 motorsykkel + enebolig + 1 campingvogn er etterhvert blitt kostbare objekter å forsikre,"

Fint med kjent, lokal fast forsikringskonsulent som kundekontakt., men prisen er etterhvert blitt høy - over kr 4 000 pr. mnd som jeg synes er for dyrt.

Snorre L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Søppelfirma med mye rot og svindelforsøk."
6 syns denne omtalen er nyttig

Dette firmaet burde vært øyeblikkelig stengt ned. De driver på ulovlige metoder som går raskt kraftig utover kunder Vi rakk å ha Nemi forsikring i hele 13 dager før de fullstendig uten forvarsel sa opp forsikringen med TILBAKEDATERING på to dager. Noe som gjorde at vi plutselig stod uten forsikring, og måtte betale dyrt til TFF for de to dagene NEMI tilbakedaterte. Har pågående sak i finansklagenemda som nå har tatt over 12måneder saksbehandslingtid. Ikke svarer de finansklagenemda, ikke svarer de oss, men de var steike flink til å sende ut en HAUG med fakturaer uten mål og mening samme dag som vi ble tvunget til å bytte til Gjensidige da dem sa oss opp uten mening... Dette er noe av det mest fantastiske useriøse rassfirma jeg har opplevd i mitt liv. Det å ha forsikring hos disse kan gi deg alvorlige problemer den dagen du virkelig trenger hjelp. STAY AWAY, for gudsskyld!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Godt selskap"
1 syns denne omtalen er nyttig

+ Raske til å hjelpe til og gjøre opp for skade. Hyggelige priser. - Kun eier og samboer for kjøre bil med veteranstatus.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Lokketilbud"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ble garantert at ikke prisen ville stige fra år til år, men øker prisen med 10-12 % årlig. Jeg må klage på økningen hvert eneste år . Veldig slitsomt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Styr unna Nemi!!"

Billig til og begynne med så blir det dyrere.. stanset forsikring uten personlig varsel. En termin var ikke betalt i tide, det førte jeg fikk gebyr over 2000kr. for geby fra trafikkforsikringsforeningen!!!

Kristina K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Meget god kundeoppfølging"

Ekstremt god kundeoppfølging! Vi har også erfart at skadeoppgjør har vært meget raskt, effektivt og realt. Men der er særlig kundeoppfølgingen som er særs bra!

Charlotte
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Foreløpig veldig bra"

Jeg har hatt behov for forsikringen 2 ganger, på de to årene jeg har vært kunde. Begge ganger reiseforsikring. Veldig raskt oppgjør begge gangene, helt problemfritt. I tillegg får jeg snakke med en person, det går an å sende mailer frem og tilbake, og få en kundebehandler å forholde meg til, og det teller mer for meg enn pris. Prismessig aner jeg derfor ikke hvordan de er i forhold til andre selskap.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR