Meny

Nemi Forsikring omtaler og erfaringer

3,6/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Bra
2
av 25 innen
forsikringsselskap
70%
anbefaler
Nemi Forsikring
Filtrer omtaler
407
143
74
50
133
Sorter omtaler etter
Viser av 807 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Nemi Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"God kundeservice og pris"

Personlig og hyggelig service fra egen saksbehandler, alltid tilgjengelig på tlf og ordner det meste på kort tid. Konkurransedyktig på pris.

Aleksander
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Et selskap som bryr seg om kunden."

Har hatt en del selskaper igjennom tidene, og jeg må ærlig si at Nemi må være beste jeg har hatt med å gjøre. De har dyktige konsulenter som hjelper deg raskt og effektivt. Jeg ble helt overrasket over å lese så mange negative kommentarer, da jeg kun har hatt ekstremt gode erfaringer med dette selskapet. Jeg anbefaler å gi dette selskapet en sjanse, da de er desidert best på pris og kundeservice! -Aleksander En veldig fornøyd kunde.

Zoltan B
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Perfekt forsikringsselskap"
4 syns denne omtalen er nyttig

Nemi er veldig fleksibel, kundevennlig og pålitelig. Når jeg har spørsmål, de svarer med en gang, og finner de den beste alternative til meg. Jeg anbefaler dem.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Min side ikke tilgjengelig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Henviser til prisjusteringer på "min side". Der fremgår det at denne er nede og kommer ikke opp igjen, inntill de har utviklet en ny og bedre løsning. Forventer driftsikre IT-systemer hos seriøse aktører, samt tilgjengelig informasjon om egne forsikringer. Ellers ingen sterke argumenter for eller i mot.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bytte"
4 syns denne omtalen er nyttig

Et selskap som er som resten av bransjen. Man får ikke følelsen av at dette handler om personlig oppfølging, men litt mere profittjakt. Priser til gamle kunder går opp når det egentlig burde gått ned pga trofasthet

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Rask og god service"
3 syns denne omtalen er nyttig

Kontaktpersonen er særdeles dyktig, og kjapp i tilbakemeldinger. Jeg kunne meget gjerne tenkt meg å fortsette som kunde der, men med en samlet premieøkning på ca 11% fra 2019 til 2020 velger jeg å sjekke markedet. Obs! Jeg har heldigvis sluppet å benytte noen av mine 5 forsikringer, så jeg uttaler meg ikke om servicen ved evt skade...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Dårlig forsikring"

De utseter faktura på feil grunnlag og truer med inkasso hvis man ikke betaler. Svarer aldri på skriftlig klage fra kunde. Hele bedriften miner meg om skam? Vil aldri anbefale noen så dårlig forsikring.Hold deg lang vekk fra sånne luringer!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Vil ikke anbefale selskapet under noen omstendigheter"

For noen år tilbake kjøpte jeg en eldre men oppusset hus på sørlandet. I denne forbindelse tegnet jeg en sopp og råte forsikring. 4 år senere oppdager jeg sopp i huset. Jeg tar kontakt med forsikringselskapet men de forteller at jeg ikke har dekning for dette selv og jeg skriftlig hadde fått bekreftet dette. Forsikringselskapet hadde registret feil opplysninger men tok ingen ansvar for dette. (Jeg hadde jo akseptert forsikring og fornyelse hvert år).

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Helt Elendig"

Helt mangel på kundeservice og ingen svar eller tilbakemeldinger på mine henvendelser. Glad jeg ikke opplevde skade med dette selskapet. Lovet en personlig og tett oppfølging av start. Men om du er for sen med èn betaling, står du plutselig uten forsikring, uten et godt varsel, som forøvrig kom i posten etter at de hadde kuttet forsikring. Og en haug med gebyrer. Håper de er likvide til å betale inn det som jeg har betalt for mye.

Jon O. K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Greit skadeoppgjør, stigende priser, manglende utbetaling ved ikke brukt leiebil"

Oppgjøret for skade gikk greit. Avtalen har med leiebil, denne ble ikke brukt i verkstedtiden (7 døgn) avtalen sier at da skulle jeg få betalt kr xxx pr døgn. Forlangte ingenting, trodde det automatikk i systemet. Forsikringpremien har steget mye siste året.

Kjetil T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Dem prøvde å kreve penger ulovlig"

Jeg hadde fått et krav fra dem på 57000,- kr som var ugyldig. Pga skader jo jeg utførte på en bil. Skadene ble gjort opp i tingretten. Og Nemi og deres kunde prøvet å kreve meg for ytterlige 57000,- noe som strider mot loven. Og dem bør sjekke mer rundt saker ang skader og deres kunder. I dette tilfelle fikk deres kunde igjen det som var for skade og verdi på bilen i tingretten. Nemlig 15000,- Men Nemi forsikring og deres kunde prøvet å kreve som nevnt for ytterlige 57000 kroner. Noe som er urovekkende, dem bør sjekke mer rundt deres kunder og anmelde forholdene om det er forsøk på svindel. Mange vedtar slike regresskrav men ikke jeg. Det ble blankt nektet og jeg ba dem om å føre en oppfriskning i saken. Håper dem anmeldte kunden som prøvet å svindle dem, og fører videre sak på vedkommende. Slike er uholdbart.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Håpløst selskap som ikke dekker noen verdens ting"
4 syns denne omtalen er nyttig

Håpløst selskap som ikke dekker noen verdens ting. Etter 2 uavhengig skader på bolig har Nemi alltid en paragraf som fraskriver selskapet ansvar. Styr for all del unna Nemi. Dette er ren svindel.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Useriøst selskap"
4 syns denne omtalen er nyttig

Fikk en mindre bilskade som jeg tok på forsikringen. Trodde at dette kun ville gi redusert bonus men ved neste hovedforfall økte de alle priser på alle forsikringene mine med flere tusen, og oppga som årsak at jeg hadde hatt uhell med bilen og derfor måtte de øke prisene til meg. Opplevde også at jeg reduserte km lengde på avtalen og de ville ikke gi noe prisavslag på det. Øker man km i avtalen så koster det en formue. I tillegg reduserte de km på foregående år slik at jeg plutselig hadde alt for få km på det nye året. Og dette hadde de store problemer med å rette opp i sine systemer.

Marianne
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Nettside nede i snart en måned"
7 syns denne omtalen er nyttig

Nemi sin nettside har vært nede i snart en måned nå, og det er jo helt absurd at man ikke kan logge inn på sine sider for å få informasjon om sine forsikringer, og de få sentralbordfolkene hos selskapet har ikke vært i stand til å gi relevante svar på forespørsler, enn si besvare alle telefoner. Man kan ikke stole på et forsikringsselskap som ikke har en fungerende nettside eller sentralbord over så lang tid. Hva er skjedd med alle kundedata osv.? Og hva skjer med kunder som opplever skader/ulykker osv? Nei, da vil jeg gladelig betale litt mer for å få forsikring hos et selskap jeg kan ha tillit til.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Alltid en løsning"
2 syns denne omtalen er nyttig

Måtte forandre litt på forsikringen. Heldig, så møtte jeg en forståelsesfull dame. Så jeg slapp å slutte av min husforsikring med Nemi.

Sadush A
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"På grensen til å kalle det ulovlig!"
5 syns denne omtalen er nyttig

Det var en vond opplevelse i sommer. (september) Vi fikk beskjed at pga manglende betaling så vi var ikke lengre forsikret mens vi var på ferie. Etterhvert så fant vi regning som skulle betales og som hadde gått i søppelpost. Den ble betalt på dagen MEN dagen etter fikk vi bekreftelse på penger som hadde gått in men nå vil NEMI at vi tar kontakt for å tegne ny forsikring. Jeg satt på tlf i minst 3 timer og ringte og skrev mail og melding uten at det hjalp. Til slutt så ringte jeg mitt gamle forsikringselskap så ordnet dem ny forsikring på 2 min. Resultatet av det heile ble over kr 700 i ekstra tlf regning og kr. 150 per dag i bøtter av TFF for 2 biler (1uke) Etterhvert fikk vi tilbakebetalt det beløpet som jeg hadde allerede betalt minus kr 1000 for purregebyr som dem sa. Og brevet med purring kom etter vi var tilbake fra ferien!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Bra bilforsikring"
3 syns denne omtalen er nyttig

Hadde en bilskade der motparten hevdet en annen versjon av hendelsen enn min. Man gjorde jobben og jeg (og Nemi) fikk rett. Bra jobbet!

Mehmed C
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt, dårlig komunikasjon"
2 syns denne omtalen er nyttig

Blir dyre fort etter at mann går over til dem. Veldig dårlig kommunikasjon med kunden, nettstedet er ofte nede.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ikke mulig å få kontakt med"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har ringt og prøvd med hjemmesiden deres. Ikke mulig å få kontakt. Virker som det er et svindelselskap. Hold dere unna disse, meget dårlig erfaring nå.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Grusomt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Én skade i løpet av 20 år og bonusen ned i 40% fra 75%. 9 år å komme seg opp i 75% igjen!!! Absolutt ikke anbefalt

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Dårlig kundebehandling"
4 syns denne omtalen er nyttig

Glemte en jakke på et fly. Løp tilbake for å finne den, men da var den borte. Stjålet av en annen passasjer, vaskepersonalet eller de ansatte på flyet. Fikk ikke igjen pengene for jakken, da de ikke erstattet igjenglemte ting. Familie på seks som reiser mye. Vært i Nemi i mange år og har brukt reiseforsikring en gang. Skuffende.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Storfornøyd med Nemi"
3 syns denne omtalen er nyttig

Bare positive opplevelser med Nemi. Vi har måtte bruke forskjellige forsikringer de siste åra. Dessverre for Nemi, men bra for oss. Nemi har vært strålende i sin saksbehandling. Kort tid og ingen problemer med utbetalinger av forsikringssummer. I tillegg har de gitt oss den beste prisen på våre forsikringer. Da er valget enkelt hvem vi velger til å forsikre oss.

Paal A. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Meget dårlig oppfølging / Unnvikende opplysninger / Dårlig kundebehandling pr. telefon"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ved henvendelse til selskapet: Er du dum som ikke vet bedre! Helt uakseptabel kundebehandling . Kunde der i mange år!!! Aldri mer!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Det er slik forsikring alle ønsker seg"
6 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har (dessverre) hatt bruk for Nemi ved tre ulike anledninger. Men ved alle tilfellene har jeg sittet igjen med følelsen at folkene i Nemi har gjort sitt ypperste for å hjelpe MEG på best mulig måte. Aldri noe diskusjon eller tvil om sakene. 100% slik man ønsker seg av et forsikringsselskap. Slikt gir tillit!

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Utmerket service."
3 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt forsikring i Nemi, Hurum i flere år. Veldig fornøyd. Bra pris, og ikke minst lett å få kontakt på telefon. Holder alltid avtaler.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR