Meny

Nemi Forsikring omtaler og erfaringer

3,6/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Bra
2
av 25 innen
forsikringsselskap
69%
anbefaler
Nemi Forsikring
Filtrer omtaler
416
145
77
53
138
Sorter omtaler etter
Viser av 829 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Nemi Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Hold deg langt unna"

Sendte takstmann 8 dager ette at jeg meldte inn vannintrengelse i kjeller. Brukte 3 måneder på å behandle saken, fikk avslag da det ikke var vann i kjeller når takstmann var på befaring (alså 8 dager etter skaden oppsto) klaget på avgjørelsen men fikk igjen etter 3 måneder samme svaret, klages nå inn til finanstilsynet.

Odd E. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Betenkelig"

Som kunde forventet jeg og få en rådgiver. Det ble sakt når dem ringte meg. Og nå når jeg er kunde og tar kontakt så får jeg beskjed om at du må ringe kundeservice for og ordne ting. Meget vanskelig å få byttet betalingsdato. Dette bør dem rette opp i. Posetivt er pr år ganske billig årssum.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ingen selvbetjeningsportal, laaaaang responstid, og ustrukturerte avtaler"

Dette selskapet har ikke et profesjonelt kundesystem verken for dem selv eller kunden. All kommunikasjon skjer på e-post. Ingen måte å hente dine avtaler. Tvetydig og rotete fremstilling av forsikringene de tilbyr. Krass sarkastisk på person kundebehandling i stedet for å være saklig og direkte. Styr unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Oppfølging."

Et selskap som følger opp etter skade. Hadde skade på vannpumpe etter lynndeslag. Utbetalingen kom etter få dager.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Kompetente"

Bra og seriøs gjennomgang av mine behov. Superflink kunderådgiver. Prisene har beveget seg stille og rolig oppover de siste årene.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Katastrofalt!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Selv om jeg har betalt alle fakturaene og har mitt på det knusktørre, blir jeg likevel kontaktet via e.mail og SMS med beskjeder om at jeg ikke har gjort opp for meg, og nå truer de med å si opp hele avtalen. Når jeg så forsøker å kontakte dem, er det ingen å få fatt i. Ikke svarer de på e-mailer og Ikke får man fatt i dem på telefon heller. Hvis det er slik det liksom skal være, så har jeg tatt meg friheten til å si opp før de får rukket å gjøre det. Det virker rett og slett som de ikke vil ha kunder eller kanskje det ligger andre motiver bak - ikke vet jeg!

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Uryddig kundekontakt og feilfakturering"
3 syns denne omtalen er nyttig

Etter en lenger periode hvor Nemi forsøkte å fakturere meg for noen som selger lovet meg gratis ved ikke mindre enn to anledninger skiftet jeg selskap. 2 uker etter at Nemi fikk beskjed om dette forsøker de å fakturere meg full pris. Påfølgende måned prøver de på nytt å fakturere meg. De tar ikke telefonen når man ringer og det er treg respons på mail. Sitter bare med dårlig magefølelse av hele greien. Til gjengjeld forstår man jo at de er billige så lenge de ikke yter sørvis etter innsalg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Superb service"

Veldig flexibel, superb tilbud, jeg fikk tilbud men har ikke tid å snakke, etter kort tid fikk sms hva tid kan vi kontakte deg, og etter vi har snakket jeg fikk best tilbud, og jeg var på jakt etter bilforsikring for langt tid! Veldig rekomendere!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Styr unna"
4 syns denne omtalen er nyttig

Styr unna dette møkka selskapet. Begynner bra så blir dem vanskeligere og vanskeligere, nå har det toppet seg når dem har stoppet alle mine bonuser i mitt nye selskap, som jeg byttet til for 4 mnd. siden. på grunn av Nemi så gikk eg i fra 75%+ til 0 i løpet av dagen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bilforsikring"
2 syns denne omtalen er nyttig

Øker forsikrings premiebeløp betraktelig uten noe særlig grunn. Saksbehandler har ikke noe fornuftig forklaring

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Umulige å kommunisere med!"
7 syns denne omtalen er nyttig

Umulig å komme i kontakt med saksbehandler etter skade. Går nå inn i fjerde uke etter skade. Prøver å ringe og maile men får ikke svar.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Var gunstige på første års pris. Neste år + 10-11 % tross lovnad om at det ikke skulle skje."

Svært ivrige ved innsalg. Lover mer enn de holder. Betaler ca. 25 000 kr i året for alle forsikrede objekter. Ikke hatt bil eller båt skade siste 50 år. Benyttet reiseforsikring i snitt en gang pr. år. Ikke noe alvorlig. Ørebetennelse- bronkitt etc. Selskapet bruker dette som argument for at de må øke prisene 10 - 11 %. Litt useriøst. God oppfølgning fra SOS i Danmark som de samarbeider med på reiseforsikring.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ingen oppfølging av skaden"
2 syns denne omtalen er nyttig

Vannlekkasjen var meldt inn per telefon tidlig fredag morgen. Ingen fra Nemi tok kontakt med meg hele helgen. På mandag ringte jeg for å vite hva som skal skje men de som kunne svare var ikke tilgjengelige har jeg fått svar... Har bedt de å ringe med senere, men ingen ringte tilbake. Jeg måtte ringe selv senere på dagen og bare for å få vite at min forsikring dekker ikke vannlekkasjer. Har bedt de å sende meg dette svaret skriftlig pga web sidene til Nemi stengt og jeg kan ikke sjekke selv alle vilkår.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"God kundeservice og pris"
1 syns denne omtalen er nyttig

Personlig og hyggelig service fra egen saksbehandler, alltid tilgjengelig på tlf og ordner det meste på kort tid. Konkurransedyktig på pris.

Aleksander
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Et selskap som bryr seg om kunden."
3 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt en del selskaper igjennom tidene, og jeg må ærlig si at Nemi må være beste jeg har hatt med å gjøre. De har dyktige konsulenter som hjelper deg raskt og effektivt. Jeg ble helt overrasket over å lese så mange negative kommentarer, da jeg kun har hatt ekstremt gode erfaringer med dette selskapet. Jeg anbefaler å gi dette selskapet en sjanse, da de er desidert best på pris og kundeservice! -Aleksander En veldig fornøyd kunde.

Zoltan B
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Perfekt forsikringsselskap"
5 syns denne omtalen er nyttig

Nemi er veldig fleksibel, kundevennlig og pålitelig. Når jeg har spørsmål, de svarer med en gang, og finner de den beste alternative til meg. Jeg anbefaler dem.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Min side ikke tilgjengelig"
3 syns denne omtalen er nyttig

Henviser til prisjusteringer på "min side". Der fremgår det at denne er nede og kommer ikke opp igjen, inntill de har utviklet en ny og bedre løsning. Forventer driftsikre IT-systemer hos seriøse aktører, samt tilgjengelig informasjon om egne forsikringer. Ellers ingen sterke argumenter for eller i mot.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bytte"
4 syns denne omtalen er nyttig

Et selskap som er som resten av bransjen. Man får ikke følelsen av at dette handler om personlig oppfølging, men litt mere profittjakt. Priser til gamle kunder går opp når det egentlig burde gått ned pga trofasthet

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Rask og god service"
4 syns denne omtalen er nyttig

Kontaktpersonen er særdeles dyktig, og kjapp i tilbakemeldinger. Jeg kunne meget gjerne tenkt meg å fortsette som kunde der, men med en samlet premieøkning på ca 11% fra 2019 til 2020 velger jeg å sjekke markedet. Obs! Jeg har heldigvis sluppet å benytte noen av mine 5 forsikringer, så jeg uttaler meg ikke om servicen ved evt skade...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Dårlig forsikring"
3 syns denne omtalen er nyttig

De utseter faktura på feil grunnlag og truer med inkasso hvis man ikke betaler. Svarer aldri på skriftlig klage fra kunde. Hele bedriften miner meg om skam? Vil aldri anbefale noen så dårlig forsikring.Hold deg lang vekk fra sånne luringer!

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Vil ikke anbefale selskapet under noen omstendigheter"
2 syns denne omtalen er nyttig

For noen år tilbake kjøpte jeg en eldre men oppusset hus på sørlandet. I denne forbindelse tegnet jeg en sopp og råte forsikring. 4 år senere oppdager jeg sopp i huset. Jeg tar kontakt med forsikringselskapet men de forteller at jeg ikke har dekning for dette selv og jeg skriftlig hadde fått bekreftet dette. Forsikringselskapet hadde registret feil opplysninger men tok ingen ansvar for dette. (Jeg hadde jo akseptert forsikring og fornyelse hvert år).

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Helt Elendig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Helt mangel på kundeservice og ingen svar eller tilbakemeldinger på mine henvendelser. Glad jeg ikke opplevde skade med dette selskapet. Lovet en personlig og tett oppfølging av start. Men om du er for sen med èn betaling, står du plutselig uten forsikring, uten et godt varsel, som forøvrig kom i posten etter at de hadde kuttet forsikring. Og en haug med gebyrer. Håper de er likvide til å betale inn det som jeg har betalt for mye.

Jon O. K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Greit skadeoppgjør, stigende priser, manglende utbetaling ved ikke brukt leiebil"

Oppgjøret for skade gikk greit. Avtalen har med leiebil, denne ble ikke brukt i verkstedtiden (7 døgn) avtalen sier at da skulle jeg få betalt kr xxx pr døgn. Forlangte ingenting, trodde det automatikk i systemet. Forsikringpremien har steget mye siste året.

Kjetil T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Dem prøvde å kreve penger ulovlig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg hadde fått et krav fra dem på 57000,- kr som var ugyldig. Pga skader jo jeg utførte på en bil. Skadene ble gjort opp i tingretten. Og Nemi og deres kunde prøvet å kreve meg for ytterlige 57000,- noe som strider mot loven. Og dem bør sjekke mer rundt saker ang skader og deres kunder. I dette tilfelle fikk deres kunde igjen det som var for skade og verdi på bilen i tingretten. Nemlig 15000,- Men Nemi forsikring og deres kunde prøvet å kreve som nevnt for ytterlige 57000 kroner. Noe som er urovekkende, dem bør sjekke mer rundt deres kunder og anmelde forholdene om det er forsøk på svindel. Mange vedtar slike regresskrav men ikke jeg. Det ble blankt nektet og jeg ba dem om å føre en oppfriskning i saken. Håper dem anmeldte kunden som prøvet å svindle dem, og fører videre sak på vedkommende. Slike er uholdbart.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Håpløst selskap som ikke dekker noen verdens ting"
6 syns denne omtalen er nyttig

Håpløst selskap som ikke dekker noen verdens ting. Etter 2 uavhengig skader på bolig har Nemi alltid en paragraf som fraskriver selskapet ansvar. Styr for all del unna Nemi. Dette er ren svindel.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR