Hei! Klikk på meg hvis du trenger hjelp!

Nemi Forsikring omtaler og erfaringer

255 verifiserte omtaler
3,5/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Bra
15
av 22 innen
forsikringsselskap
63%
anbefaler
Nemi Forsikring
Filtrer omtaler
94
60
33
19
49
Sorter omtaler etter
Viser av 255 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Nemi Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Billig men lite hjelpsomme"

Billig i pris, men ikke pålitelige hvis skaden er skjedd. Kanskje bra på nye hus? Men skylder på alderen på huset å dekker da ikke.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Utrolig trege på svar, og dårlig kundeservice"

Får svar av minst 3 ulike personer under samme mail-samtale, der de lover noe, og etterpå avskriver det. De virker svært uenige. Dårlig service da batteriet en gang var flatt også. Vært fornøyd med IF i mange år, aldri mer dette. ANBEFALES IKKE!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeoppfølging"

Overraskende dårlig kundeoppfølging.
Gikk glipp av faktura (havnet i spam-filter), som gjor at forsikringen ble stanset. Dette ble jeg informert om via et brev, over 2 uker etter at forsikringene ble stanset.
Betalte så fakturaen, og hørte ingenting fra de med forespørsel om når forsikringene mine ble aktivert igjen.

Nesten 2 måneder og 5-6 epost purringer etterpå, får jeg endelig et generisk svar som informerer om at jeg ikke har aktiv forsikring.

Odd M. H
Kundetilfredshet
Skadeoppgjør
"Veldig bra"

Er veldig fornøyd, måtte søke hjelp på Tenerife på grunn av kraftig bronkitt, greit oppgjør etter hjemkomst.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"

E-mail til personlig kundekontakt er byttet ut med en generell kundemail som de ikke svarer på.
Egenandel ved skadeoppgjør ikke i henhold til avtale. Billig selskap på alle områder. Styr unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig oppfølgning"

De har greie priser, men kun god kundeservice i innsalgsperioden.
Etter det så roter de mye. Ringer for eks inn og skal endre på en forsikring, men blir ikke alltid registrert.

Rune J. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Bare godt å si om Nemi"

Har hatt Nemi en stund nå, har bare gode erfaringer med de. Ikke lang ventetid på telefonen, høflige og greie når du snakker med dem. Ikke noe rot, som jeg har opplevd hos mitt forrige forsikringsselskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig skadeoppgjør og service ved skade"
1 syns denne omtalen er nyttig

Pris er for dyrt nå, tidligere var det billig men ikke må lenger. Og når det gjelder skadeoppgjør for verdigjenstander for e.g data du har forsikret, det for dårlig service og oppgjør. Du må selv gjøre hele jobben med å dokumentere skaden og takst osv

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"God kundeservice, lett tilgjengelig. Lett og oversiktlig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bare hatt gode erfaringer med Nemi, god service, rask svar, oversiktlig nettside. Har vært fast kunde, men vurderer å bytte hvis det er bedre tilbud andre steder. Kun tanke, har ikke undersøkt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig bonus"
1 syns denne omtalen er nyttig

Etter å ha kjørt bil i over forti år uten trafikk uhell, synes jeg at jeg fortjener mer enn de 20 bonus poeng jeg får av Nemi Forsikring...

Hilsen Guido B.

Seriøs M
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Må bli mer fleksibelt"

Generelt har ikke noe store problemer med Nemi. Jeg reiser mye ut og vil ha grønnkort alltid. For ikke lov til det, kun tre månter max.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Nemi forsikring takserer urettferdig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har kjøpt kasko og var uheldig og kjørte bak på en lastebil. Det var mitt ansvar.
Bilen min som er en Ford focus AUTOMAT gir, svart stasjonsvogn med hengerfeste har en verdi på over 60.000 kroner se markedsverdi på Finn. Nemi forsikring har taksert bilen for 24.000, de vil ikke reparere bilen med brukte deler engang. Jeg har ikke fått leiebil som er inkludert i avtalen.
Etter mange diskusjon på telefon og e-post måtte jeg varsle dem med rettsak og skjønn som er en annen måte å løse saken på, Jeg har derfor satt en annonse på Mittanbud og vil finne en advokat som kan diskutere med dem.
Veldig uprofesjonell og ansvarbevist forsikring selskap. Aldri velg Nemi, ved uhell får du ikke rettferdig saksbehandling.
Du kommer til å slite og tape Som kunde på Nemi forsikring.
Jeg kommer til å skrive omtale og mine erfaring andre steder med dette selskapet. Jeg kommer til å bruke tid og energi for å få lys på andre sider av denne bedriften.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Godt fornøyd"
2 syns denne omtalen er nyttig

Godt fornøyd med nemi aldri hatt problemer eller møtt dårlig service hos noen der. Har nå vært en god kunde i mange år har også anbefalt å gitt nemi kunder som venner naboer familie osv. Jeg har topp bonus å aldri hatt skade eller på noen måte Vært en dårlig kunde. Etter så mange år nå pluss gitt mye reklame for nemi å skaffet kunder så føler jeg nå at jeg kunne fått en noe bedre årspremie. Har hintet en stund men ikke møtt særlig respons på det. Ønsker egentlig ikke å bytte men pris er jo viktig så får se hvilken type tilbud som skulle dukke opp.

Fjellgubben
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Surr å null kontakt med personlig rådgiver"
1 syns denne omtalen er nyttig

Gode priser men kjære all verden for ett surr.. Manglet å overføre alle forsikringene jeg hadde hos tidligere selskap til tross for jeg purret på dem. Ble lovet omtrent 24/7 behandling, men rådgiver var så å si umulig å få tak i.. Rot med regninger osv osv, byttet tilbake til mitt gamle selskap.

Salah K. K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Tilbudet som vi har fått var ikke i samsvar"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har sjekket på min side at avtalen som vi har fått var ikke riktig når det gjelder bonus. Fordi det er 4 år som jeg har ikke hatt bilskade. Jeg måtte få 405 bonus per i dag.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Dårlige rådgivere"
5 syns denne omtalen er nyttig

Rådgivere ringer deg og er ivrige, de ber deg ta valg og sier ar de er rimelige.. Ja de er rimelige men det er jo pga elendige avtalevilkårene dems! Når jeg ringte tilslutt hovedkontoret dems så var de også like ille som nektet å hjelpe og ba meg ringe rådgiveren tilbake. Rådgiveren innrømte tilslutt at de har dårlige vilkår og andre forsikringselskap mitt var bedre! Hold unna... Forsikring er livsviktig og nemi leker med det! Betal gjerne tusen lapp mer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Mistenkeliggjøring og elendig dekning"
1 syns denne omtalen er nyttig

Nemi tilbyr billige forsikringer. Men forsikringer har visst to priser, en før og en etter skade. Vedkommende som solgte meg forsikringen var svært ivrig. Han hoppet visst over noen punkter fordi jeg fikk beskjed om (i ettertid) at jeg ikke hadde opplyst om tidligere skadesaker. Men jeg var aldri blitt spurt om dette. Måten Nemi forholdt seg til meg på var som om jeg var en mistenkelig person. Jeg har ikke hatt mange forsikringssaker totalt sett, men var uheldig et par år med flere sykkeltyverier, bil og reiseskader innen et forholdsmessig kort tidsrom. Min bil ble så skadet og Nemi påstå da at akkurat min bil ikke var dekket fordi den hadde påmontert noe tilleggsutstyr som ikke var originalt. Min tredje opplevelse med Nemi, som har fått dråpen til å renne over, er nektelse av å dekke utgifter ved reiseskade i en situasjon hvor jeg var ganske fortvilet. Jeg hadde blitt geleidet til feil terminal på flyplass og mistet flyet. Nemi hevder at ingen andre selskaper heller ville dekket dette. Jeg tviler. Jeg ser hvertfall ingen grunn til å bli værende hos Nemi. Mitt totalinntrykk av selskapet er at man ikke kan være sikker på at man er dekket. Hva hvis man f. eks er på reise i utlandet og blir lagt inn på sykehus. I en slik situasjon må man kunne stole på dekningen sin. Nemi har dessverre ikke den tilliten.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundebehandling"
3 syns denne omtalen er nyttig

Skulle på langvekend med kjæresten.
Kjæresten skadet seg og vi kunne ikke reise.
Fikk ikke medhold ved bruk av reiseforsikring, hadde sendt inn dokumentasjon som legeerklæring og billetter.
Arrogant kundebehandler.
Tør ikke ha dette selskap som reiseforsikring da forsikringen deres ikke "virker".

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Verste kundeservicen jeg har opplevd, uansett bransje"
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har aldri hatt skade på bil siden jeg fikk førerkort i 1989. Møtet med Nemi ifm min første bilskade har vært helt uforståelig dårlig fra ende til annen.  

For det første skjedde skaden på bilen min 20/1-17. Jeg fikk bilen tilbake først 4/4, 75 dager etter skaden. Jeg er glad for at jeg har en annen bil, hvis ikke hadde det vært vanskelig å få dagene til å gå rundt. Jeg har opplevd tilbakemeldinger underveis fra Nemi svært mangelfulle, og jeg har hele tiden måttet mase på et verksted som pent sagt virker svært useriøst. Første gang bilen var påstått reparert, var den full av riper og manglende reparasjoner. Når jeg klaget på dette, ringte en svært lite hyggelig takstmann fra Nemi meg og da skadene ikke kunne kommet av sammenstøtet. Han har også ringt personen som kjørte bilen på skadetidspunktet og påstått det ikke var noe autovern der skaden skjedde. Vi har bilder som motbeviser dette. Senere ringte en skadesjef og påsto bilen min ble brukt i næring og derfor skulle trekkes mva fra. Jeg opplevde denne telefonsamtalen som nærmest sjikanerende, og med ufin framferd av denne personen. Jeg måtte til og med få en revisorbekreftelse på at mine opplysninger var riktige, ikke det Nemi påsto, og de måtte selvfølgelig gi seg på dette. Det er en svært enkel oppgave for Nemi å sjekke dette på egen hånd, bare å se hvem bilen er registrert på, dvs meg som privatperson.  

Jeg har selvfølgelig sagt opp alle mine forsikringer hos Nemi etter dette og kommer aldri til å bli kunde igjen. Jeg har aldri opplevd så drøyt dårlig kundebehandling med så mange grunnløse beskyldninger noen sinne hos noe selskap, uansett bransje. Ingen er i nærheten en gang. De burde rett og slett skamme seg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Rask og god oppfølging"

Tror de begynner å øke premiene etterhvert. Skal bli greit å sammenligne. Ellers rask og fin kundeoppfølging.

Jacobo T
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Dårlig service"
3 syns denne omtalen er nyttig

Skulle forandre betalingsfrist fra månedlig til hver 3 måned, snakket med en der og hun sa at det blir ikke noe problem, så plutselig får et brev som sier at forsikring er avsluttet nå og må betale et beløp.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Fungerer greit, men er dyrt"
3 syns denne omtalen er nyttig

Fungerer greit nok, men har bare blitt dyrere og dyrere for hvert år. Så nå er de dyrest av alle jeg har sjekket. Holder på og bytte nå.

Øyvindj
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Nemi Forsikring"

Virket som at dem ville ha meg som kunde og strakk seg veldig godt for å få meg som kunde, hadde bilforsikring i Sparebank 1 og betalte 10300 kroner i året og halverte forsikringen med å skifte til Nemi :)
Halverte også dyreforsikringen:-)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Brukbart"
1 syns denne omtalen er nyttig

Brukbart. Jeg er sånn passe fornøyd. Veldig bra kundeservice så sist samtale. Skadeoppgjør var ikke så bra. Det var så som så som så som så som så.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Rimlige priser, hurtig oppgjør og god kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Er veldig fornøyd med Nemi forsikring. Hvert kunde hos de i over 6 år, har 4 forsikringer hos de (bil fullkasko, innbo, ulykke og tilhenger) og er de er billigst totalt. Jeg var uheldig å oppleve kloakk lekkasje fra kommunes rørledning for 1 mnd siden, Nemi ordnet opp, oppgjør på innbo som var ødelagt og beløpet utbetalt etter 2 uker. Ryddig og smertefri opplevelse :))))) Anbefales.

Si hei til @Anna
Jeg vil sammenligne selskaper
Jeg vil lese omtaler om et selskap
Jeg vil skrive en omtale om et selskap