Meny
Nemi Forsikring er kjøpt av Storebrand
Nemi Forsikring har blitt kjøpt av forsikringsselskapet Storebrand. Eksisterende Nemi kunder vil gradvis bli overført til selskapets nye eier, Storebrand. Klikk her for å lese omtaler om Storebrand.

Nemi Forsikring omtaler og erfaringer

3,5/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Bra
0
av 30 innen
forsikringsselskap
67%
anbefaler
Nemi Forsikring
Filtrer omtaler
490
177
99
81
177
Sorter omtaler etter
Viser av 1024 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Nemi Forsikring?
Christian L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Status"

Nemi var ett kjempe bra forsikringselskap som jeg hsr vært i over 5 år. Bare positivt å si. Men nå som strorebrand har kjøpt opp nemi må jeg sjekke om prisene er riktige.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Prisen økt med nesten 50% i løpet av 2 år"

Har hatt fin hjelp når jeg har hatt behov for selskapet, men prisen har økt for mye. Min gamle bil er ikke verdt å betale nesten kr 6000 per år for kun ansvar. Har kjørt skadefritt i 20 år tror jeg det er.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig erfaring"

Ingen sammenheng mellom det som ble lovet ved begynnelsen og det som ble virkelighet da vi trengte hjelp:( Vi takker for oss

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Aldri hatt skade"

Ingen erfaring utenom kontakt og priser. Jeg har ingenting negativt å si om NEMI. Synd at de ikke er i markedet mer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"kjempe bra selskap er til å anbefale!"

selskapet er et godt selskap anbefales på det sterkeste men de økte prisen på forsikringene og det ble dyrt de begynte laft med etter vært økte de mer og mer.

Khanh H. L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Er fornørnøyd"

Jeg har fått en god pris og kundeservicen er bra. Det er en grei forsikringsselskap og forholde seg til.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Måntlig trekk fra konto"

Har god erfaring med Nemi Untagen når jeg forandrer selger/kjøper nye forsikringer å får dobbelt trekk 1 mnd etter ny forsikring. Å mnd etter der sier de at det ikke skal trekkes noe. Å mnd etter der skal jeg få det rette trekket hver mnd videre. Veldig rotete spør du meg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Helt ok"

Greit selskap, oppleves som litt gammeldagse. Ingen app som gir over kundeforhold.Ok pris dårlig oversikt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Forferdelig oppfølging"

Hadde kloakkflom i kjeller. Nekter å utbetale fordi alt ikke står 10 cm over gulv. Dette gjelder også maskiner, bord, hyller og skap som skal stå på gulv Brukte flere måneder på å gi avslag, da etter purring. Svarer ikke ved klage på avgjørelsen. Totalt useriøst firma. Styr unna.

Lorena H. L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Fin Forsiktingsselskapet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg hr vært veldig fonøyd med de, men de skal bli solgt til Storebrand og da kommer prisene til å bli nok dyrre .. derfor vurderer å bytte forsikringsselskapet.

Rolf H. A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Merkelig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Sendte epost om at min kortholder var tapt, men at den kan være funnet og tatt vare på av Vy. Det var altså ikke krav om erstatning. Jeg skrev at pga vekterstreiken, måtte jeg vente for å få vite om den var funnet og låst inn på Vys hittegods (som betjenes av vektere som nå er i streik) Jeg oppdaget at den var borte etter at jeg gikk av toget på OSL. NEMI svarte at erstatning var avslått. Etter omtrent 20 eposter om at jeg ikke hadde sendt inn erstatningskrav, bare et varsel, ga jeg opp. Vedk ville tydeligvis ikke innse hva saken dreide seg om. Han var bare ute etter å avslå et krav som ikke var fremmet. Nemi er en useriøs aktør jeg ikke vil anbefale noen. Det hører med til historien at alle kort i kortholder ble sperret og jeg vil motta nye.

En E. M. F. A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Enkel og grei - har utbetalt erstatning for alle skader frem til nå"

Et forsikringsselskap som lever opp til mine behov på alle måter - ved skade er de enkle og greie og utbetaler fort skadesoppgjør - og da betaler jeg gjerne litt mer i forsikringspremie

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"DÅRLIG OPPFØLGING"

Fikk vannlekkasje i gang og i sokkelleiligheta i slutten av mai, og det er enda ikke ferdig renovert. Elendig saksbehandler, som ikke svarer verken pr. tlf/mail ved henvendelser. Føler oss lurt av hele selskapet - STYR UNNA!!! Hvor lenge skal man vente?????? Hører ikke et pip fra den kanten. Krangler med selskapet om hva som dekkes og har fått ny takst, men ikke noen ny takstrapport tilsendt. Vi må selv ringe å mase på både snekkere, rørleggere, elektrikere og murere, selv om Nemi har engasjert et firma, som påtok seg ansvaret for å rette opp skaden. Er lei HELE GREIA! Skadeoppgjør??? Ja, si det - ikke godt å si ettersom det ikke er ferdig enda.

Torbjørn
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Styr unna! Bytt selskap så fort dere bare kan."
2 syns denne omtalen er nyttig

Plutselig en dag får jeg beskjed om at jeg ikke har forsikring på bilene mine! Ringer min agent og han skjønner ikke hvorfor til å begynne med. I mitt tilfelle så endret Nemi mnd. avdrag fra ca. 5.000,- til 9.500,- Da ble ikke fakturaen trukke ti nettbanken. De påstår de har sendt purrefakturaer pr. epost, men ikke mottatt. Agenten sier han sender meg en faktura, - betaler du den så er alt i orden. Noen timer senere så får jeg kontrabeskjed. Nemi vil ikke ha deg som kunde sier han! De har sagt opp alle forsikringene dine! Da står jeg der med uforsikret hus, biler, båt mm. Det var mange samtaler med Nemi den dagen, men de rikket seg ikke en mm. Seriøse forsikringsselskaper ville sendt mail med lesebekreftelse, SMS, eller til slutt ringt hvis det hadde gått så langt! Uten tilgang til pc, kun mobil, måtte jeg ta kontakt med annet forsikringsselskap, for jeg måtte jo forsikre mine verdier! Det løste seg først dagen etter, og da hadde jeg hvert uten forsikring i 4 døgn. Det siste døgnet var "bare" båten, som har en verdi på ca. 1 mill. Det er ikke særlig hyggelig situasjon å være oppe i. Så til Nemi "mine sider". Der står det hvem som er din kontaktperson, men han er ikke ansatt i Nemi. Det fikk jeg behørig høre fra Nemi, at han har ikke myndighet til å si at dine forsikringer er nå i orden. Med andre ord så må (burde) det stå en tekst under navnet til kontaktpersonen, "hans ord kan du ikke stole på", for selv om han sier du har forsikringene din i orden, så er det ikke sikkert! Jeg var i et område med normalt fraværende mobildekning, kun flaks gjorde at jeg fikk en tlf. om at alle forsikringer var opphørt. Dette er rett og slett uhørt! Nemi er kjøpt opp av Storebrand slik jeg har forstått dette, men stemmer det? Usikker, for min far fikk tlf. av Storebrand-forsikringsselger som kunne fortelle at Nemi er konkurs, og om han i den anledning ønsket å flytte sine forsikringer til Storebrand? Fikk forøvrig regning av staten noen dager senere på 450.- x 3 biler og 150,- for ATV. Ca. 1.500,- Denne regningen får jeg fordi Nemi ikke har rutiner som følger opp, hvis det skulle bli noe kluss. Meget skuffende kundebehandling, styr unna! Nå er vel Nemi konkurs da!?, så det er vel derfor de gir f...

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Jørgen S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Billigste på bilforsikring"
1 syns denne omtalen er nyttig

Skiftet fra et allerede godt tilbud hos en konkurrent til Nemi og sparte over 100 kr per måned i ansvarsforsikring på mitt gamle vrak av en bil. Det eneste negative er at det er litt dårligere vilkår enn hos de jeg hadde før, først og fremst at bonusprosenten går kraftig ned ved uhell der forsikringen skal brukes. Men de pengene har jeg allerede spart inn.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Useriøst"

Svarer ikke på mail eller sms, dette gjelder også kundekontakten . Får ikke svar på enkle ting og den eneste forsikringsaken jeg hadde etter mange år som kunde måtte jeg purre på mange ganger før tilbakemelding og oppgjør.

Sigvesen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Greit og rimelig selskap."

Greit og rimelig første året, for så og dunke på året etter. Når forsikringen øker mange mange tusen, uten at det skulle være noen grunn, tenker jeg første året kun var lokketilbud. Ønsker et selskap jeg kan være i mange år.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Godt fornøyd"

Kjempebra forsikringselskap som tar vare på kundene på en positiv måte , men nå ser det ut for at jeg er igang med prosessen , med bytte av selskap , etter langvarig kundeforhold i Nemi . Grunnen er at Storebrand overtar Nemi.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Drama"
1 syns denne omtalen er nyttig

Pris veldi attraktiv og det er det. Eg hade liten ulike, først doka dyskutere med meg om kjøring regle, eg måtte bevise hvem som hadde skylden for støtene. Etter på dokka avslutett mit saken. Drama.......

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra selskap"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har brukt selskapet i mange år. Dessverrre går dette inn i Storebrand neste år. fikk tilbud derfra som var langt høyere premie på enn det jeg har. Må da bytte....men til hvilket selskap ???

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Setter opp forsikringene med over 10% hvert år"

Slitsomt å være kunde må klage på forsikringsummen hvert år. Ellers setter de den opp med nesten 15% hvert år

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Uproffesjonelt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Som andre skriver, billig og lett og komme inn men stor årlig økning på premier. Dårlig kundebehandling med diffuse svar og lang svartid. En hjemmeside som jeg har klart å logge meg innpå en gang så lenge jeg har vært kunde (vært kunde flere år). Har ingen erfaring med utbetalinger fra Nemi men er glad jeg ikke har hatt behov for det.

Bjørn G. H
Kundetilfredshet
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Problem med å komme inn på Min side"

Hvordan kan man komme inn på Min side? Jeg har strevd med å komme inn der, men greier det ikke. Kanskje et lurt knep? I så fall bør noen si meg det.

Patrik D
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Bedrag"

Veldig hyggelige når vi byttet over til Nemi men der endte det. Kan dessverre ikke rekommandere dem til noen etter måten vi ble behandlet på.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"IKKE la deg lure av gode priser.."
1 syns denne omtalen er nyttig

For når du først er kunde, og trenger hjelp til noe så får du aldri tak i noen. Deres konsulenter sier tydeligvis opp ofte, for ved hvert tilfelle så hadde min konsulent sagt opp. Ingen info til meg som kunde at jeg skulle forholde meg til ny konsulent. Aldri hatt behov for oppgjør ved skade, men Google anmeldelser gir grunn til å finne bedre selskap.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR