Forsikring

Nemi Forsikring omtaler og erfaringer

4,0/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Bra
2
av 22 innen
forsikringsselskap
74%
anbefaler
Nemi Forsikring
Filtrer omtaler
296
105
53
30
75
Sorter omtaler etter
Viser av 559 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Nemi Forsikring?
Bjørnar
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Eksepsjonell behandling"

Jeg ble kunde av nemi pga prisen var mye lavere, pluss en meget hyggelig rådgiver

Etter dette med den gode prisen og gode servicen anbefalte jeg dette til mine foreldre, de byttet alle sine forsikringer over med en gang. Rådgiveren kom tilogmed å leverte papirene personlig fordi mine foreldre ikke har epost.

Kjetil K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Raskt å greit oppgjør"
3 syns denne omtalen er nyttig

Fikk en skade på et felles vannrør i gata
Delte reprasjonssumen på antall berørte parter, NEMI gjorde opp min del, enkelt å greit 👍

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Useriøst forsikringselskap"
1 syns denne omtalen er nyttig

Veldig useriøst forsikringsselskap, de informerer kunden at demes reiseforsikring dekker hele verden uansett hvor man befinner seg. Og når det skjer skade kommer dem til å finne på masse rart for unngå erstatning. Og de skylder på hverandre. Så holde dere unna folkens.

Monica L. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Strålende!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Helt fantastisk service fra vår rådgiver! Svarer alltid på mail innen noen timer, gir oss god pris med en gang istedenfor at vi må forhandle pris, det er veldig greit.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Gode priser og personlig service"
1 syns denne omtalen er nyttig

Nemi har konkurransedyktige priser. De er ikke så store at du som kunde forsvinner i mengden, men du får personlig oppfølging og god service. Ved skade har vi fått greit og raskt oppgjør.

Rafael S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Det dårligste forsikringselskapet på jorda!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Grunnet en såkalte "TEKNISK FEIL" i følge NEMI fikk vi to fakturaer fra TFF med at bilen vår er uforsikret, alle fakturaer ble betalt og ingen feil fra vår side men likevel valgte NEMI å dekke bare den ene regninga vi har fått. To dager etter meldinga fikk vi fortsatt opplysninger fra TFF at de ikke hadde ordnet opp og vi står fortsatt uforsikret. Aldri mer slike forsikringselskaper!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Superfornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har ikke testet ut skadeoppgjør enda, men er superfornøyd med oppfølgingen som kunde her i Tromsø. Opplysende og bra - og ikke minst holder de hva de lover.
Hvis æ formodning må benytte meg av skadeoppgjør en eller annen gang og det er like bra som dere lover, ja, da blir æ nok superduperfornøyd

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Lureri"
3 syns denne omtalen er nyttig

Er sterkt misfornøyd med dem. Dem sørget for at jeg fikk dagsbøter på bilen min. Dem hadde sagt meg opp hos et annet forsikringsselskap og sørget for at bilen min var uforsikret.
Det ble en tvist mellom dem og det andre forsikringsselskapet og Nemi måtte ta på seg ansvaret.
Dem lurte meg til å legge ut for dagsbøtene og lovte at dem skulle betale meg tilbake dagen etter, noe som dem ikke gjorde. Har nå gått en stund og hører ingenting.
Føler meg rett og slett lurt.
Virker ikke som de er ærlige i det de driver med.
Makan til frekkhet og lure sine kunder. Kommer aldri til å bruke dem.

Marianne
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Veldig fornøyd!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Kjapt oppgjør etter skade på bil. Veldig god kundeservice. Og har ikke ditto i lang tlf. kø de gangene jeg har hatt kontakt med de.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Kan vel neppe bli bedre"
4 syns denne omtalen er nyttig

Det beste forsikringsselskapet jeg har hatt noen sinne. Raskt svar fra agent, hurtig oppgjør hvis man skulle være så uheldig og trenge dem. Jeg sparte 10000 kr i forhold til et av de andre store selskapene jeg har vært kunde i mange år. Anbefales på det varmeste. Jeg har tilogmed samme agent og forholde meg til de gangene jeg lurer på noe. Sendte melding i dag til han og informerte at jeg trenger grønt kort (forsikringsbevis), etter 5 minutter fikk jeg sms på telefon "Hei Terje, ikke noe problem. Jeg har bestilt det til deg. Du har det i postkassa om noen dager. Ha en god sommer. K." sånn funker det hos NEMI forsikring. Kan varmt anbefales. Terje.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Nemi har gått inn i grådigheten de lux!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Bilen min skled på isen under parkering og lagde en liten rift, ca 5.5 cm lang og 1.2 mm bred! Ingen bulk! De vil jeg skal betale kr 12.666,- for den lille riften!!! Den andre bilen må jo ha byttet ut hele fronten! Dette er helt absurd og jeg kommer til å skifte selskap!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Uhell med kortslutning i PC"
2 syns denne omtalen er nyttig

Billigere enn mange andre, men har mye dårligere dekning enn de fleste andre. Hadde et uhell med PC slik at den ble ødelagt, men ble ikke dekket av innboforsikringen så den skaden kostet meg nesten 10 000 kroner. Hadde annet selskap tidligere og der dekte innboforsikringen skader på PC, mobiltelefon. etc. Dette gjør at jeg ikke stoler på at selskapets andre forsikringer også gir meg en nødvendig trygghet for at man får erstattet ting hvis/når det skjer noe!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Kjempefornøyd"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har alltid hatt god kommunikasjon med selskapet og de er veldig behjelpelige. God service og ikke minst pris.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Flott oppfølging fra kunderådgiver."
4 syns denne omtalen er nyttig

I forbindelse med gjennomgang av våre forsikringer, benyttet vi oss av Bytt.no for å undersøke om det kunne være hensiktsmessig for oss å bytte selskap.
Vi fikk tilbud fra 3 selskaper. Alle tilbudene var gjort på forskjellig grunnlag. Vi kontaktet derfor selskapene pr e-post hvor vi listet opp hva vi ville at tilbudet skulle inneholde av ulike poliser. På dette tidspunktet falt et selskap av lasset, mens Nemi og det siste selskapet satte opp nytt tilbud. Vi ble kontaktet av kunderådgiver hos Nemi som ville forsikre seg om at vi hadde fått det vi etterspurte, mens tilbudet fra det siste selskapet virket som om forespørselen var lest med et halvt øye. Som kunde så ønsker jeg ikke å bruke mye tid til å følge opp så mange ganger. Vår kunderådgiver heter (Anonymisert) og anbefales.

Aleksandar
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Reiseforsikring"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hva kan man si. De ønsker forklaring på sykdom som man var ikke kjent før en stund siden. Så når man prøver å si hvilken sykdom det gjelder kommer det avbrytelse at det ikke dekkes av dem. Men prøvde å si at det er oppdaget sykdom før 20 dager siden der er bare som pipa lider en vei. Kronisk dekkes ikke. Er det profesjonelt fra dem. De ønsker å vite mer og mer som man må offentligjøre den hemmelige sykdom journal! For et dri#% selskap. No pasarane!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Valgte de på beste pris"

OK på forsikringsoppgjør ved skade på båt. Nettsiden kan sikkert bli bedre, eksempelvis å kunne legge inn forespørsel på nye forsikringer ved "bilbytte" uten for mye tidsbruk.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Super fornøyd!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har vært Nemi kunde i over et år nå, og må si meg veldig fornøyd med dette selskapet. Jeg var noe skeptisk til å bytte da man ofte hører at selskapene kommer med lokketilbud det første året for så å skru opp prisen, men via min faste kontaktperson, så har prisene holdt seg på akkurat det samme nivået ved hovedforfall. Veldig fornøyd! Kan varmt anbefale Nemi til andre som har sett seg leie på økninger i pris og som ønsker fast kontaktperson😊

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Tipp topp"
1 syns denne omtalen er nyttig

Byttet til Nemi rundt juletider i 2017, og har vært veldig fornøyd med service. Så langt gode produkter, bra service av en fast kontaktperson, og markedsledende priser. Jeg kan varmt anbefale Nemi videre.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Avbrutt reise"
2 syns denne omtalen er nyttig

En reise til utlandet for familien måtte avlyses pga sykdom på et av familiemedlemmene. Etter en telefon til Nemi fikk vi beskjed om hva vi måtte gjøre, hvilke papirer de hadde behov av. Alt løste seg helt uproblematisk, og vi fikk betalt tilbake våre utgifter. Veldig fornøyd med service og oppfølging på dette.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Veldig god kundeservice og oppfølging"
4 syns denne omtalen er nyttig

Utrolig fornøyd med oppfølging.
Kundeservice er utrolig bra.
Selv om Nemi er et stort selskap føler jeg at jeg får et personlig forhold til kundebehandleren.
Tipp topp tommel opp!

Torbjørn
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Fremstår som MEGET useriøst!"
9 syns denne omtalen er nyttig

Fikk et for godt til å være sant forsikringstilbud fra (anonymisert) i Nemi forsikring.

I etterkant av at tilbudet ble oversendt meg på mail, ble jeg nærmest nedringt, og bombandert på SMS natt og dag!.
Jeg var på tidspunktet på ferie, og hadde ikke mulighet til å gå gjennom avtalen i detalj, men ble alikevell forsøkt pushet til å inngå avtalen som om jeg ved gjentatte anledninger sa jeg måtte få lov å lese gjennom først.

Når jeg først leste gjennom avtalen var den ikke laget ihht til min eksisterende forsikringsavtale (som ble oversendt), og var full av hull.

Huset var mindre, mindre WC/toalett avløp, uisolert garasje etc.
Jeg ba også spesifikt om utvidet reiseforsikring (75 - 90 dagers). Selger sa Nemi ikke hadde dette, selv om det står med store bokstaver i avtale at en slik utvidelse finnes. Helt klart en måte å spare penger å gi meg bedre pris.

Jeg konfronterte selger med de avvik og justeringer jeg såg nødvendige og følte selv jeg ble nærmeste anklaget for å fare med løgn.

Jeg har også ved gjenntatte anledinger fått tilsendt SMS'er som er tiltenkt andre kunder.

Når jeg avslo tilbudet fikk jeg en direkte ufin SMS kl 22 på en Mandags kveld.
Selger mente også at andre selskaper som eks DNB (som jeg har fått et annet godt tilbud av) driver med konspirasjon og har fjernet dårlig omtale om seg selv fra internett.

Jeg finner opplegget svært uproft og useriøst.

Stay away!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Dårlig oppfølging av kunde"
3 syns denne omtalen er nyttig

Bra på salg av forsikringer. Etter dette var servicen laber. Forsøkt å sette opp avtalegiro med disse uten at dette lykkes. Fakturaene ente til inkasso. Betalt og sagt opp forsikringene skriftlig. Blir fortsatt fakturert da Nemi ikke har avsluttet forholdet som jeg har bedt om.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Hyggelig kundebehandling, greie priser"
1 syns denne omtalen er nyttig

NEMI / FRENDE
Har lest igjennom alle kommentarer her om dette selskapet om misnøye og ros. Hadde en hyggelig telefonsamtale med agenten fra Frende forsikring. Har sett igjennom tilbudet jeg fikk.

Har kontaktet min egen forsikringsagent her i Nemi og sammenlignet selskapene og velger å bli der jeg har mine forsikringer i dag i Nemi forsikring.
Kommer til å takke nei til Frende men ønsker dem lykke til videre.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Informerte ikke myndighetene om skifte av bilforsikring"

Etter å ha byttet til NEMI og betalt to månedsavdrag får jeg beskjed fra TFF om at bilen min ikke er forsikret og at den skal avskiltes. De har åpenbart ikke oppdatert det offentlige registeret.
Da jeg ringer NEMI for å fikse det får jeg ikke kontakt med dem etter å ha ventet i en halv time - kanskje det skyldes at det var fredagen etter himmelfartsdag, men dog ikke akseptabelt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Smidig og positivt skadeoppgjør"
4 syns denne omtalen er nyttig

Her var det både forståelse og full tillit fra første sekund. Gode råd og instrukser for oppgjøret. Penger på konto samme dag. Nok en bekreftelse på at jeg skal være kunde i Nemi i mange år til.

Søk Bytt.no