Sparebank 1 Forsikring har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Forsikringen ble terminert pga av de ikke tjente penger på denne. Den ble terminert for alle kunder med sluttdato på første fødselsdag etter mottatt melding. Denne typen forsikring har en karantene tid på ca 6 mnd. Dette medførte at jeg ikke hadde mulighet til å være dekket av ny forsikring før den gamle gikk ut.
Er fornøyd, er vanskelig å komme på noe som kan bli bedre, men prisen kan jo diskuteres.
Personlig kontakt i banken som alltid finner de beste løsninger mht mine behov.
Har hatt et hus forsikringssak i de siste 20 årene, en del bil skade saker, et tilfelle data og et tilfelle mobil skade forsikringssaker. Vi er kjempe fornøyd med saksbehandlingen og skadeoppgjøret. Vi anbefaler selskapet. De er litt dyrt men det er verdt å betale litt ekstra mot bra og smertefri behandling og oppgjør.
Var på ferie Gran Canaria og fikk en infeksjon som ga masse smerter. Kontaktet lege da jeg ikke greidde å ta på natta p.g.a smertene. Da jeg tok frem kortet viste det seg at dette var fra i fjor. Legene der krever dokumentasjon om at forsikringen er i orden. For å få noen til å sende dok måtte jeg ringe det nummeret på kortet fra utland. Jeg var nummer 53 i køen, og ble oppfordret til å trykke 1, jeg vil beholde min plass i køen. Dette var den 24 juli, enda har de ikke ringt tilbake. Jeg skrev en mail og ville ha en forklaring på dette den 25 juli, den har jeg ikke fått svar på heller. I dag er det den 13 aug. Jeg tok kontakt med forsikringsselskapet i dag for å få en forklaring på dette, da det er viktig for meg p.g.a videre kundeforhold. De skulle sjekke å ringe tilbake. Det visste jeg ikke ville skje da tilliten allerede er svekket. Null respekt for meg som har vært totalkunde så langt tilbake jeg kan huske. Er det slik deres rutiner er? Dette er ekstremt dårlig reklame vedr kundeforhold. Ingen gidder å beklage, ingen gidder bry seg, jeg fraråder alle om å ha forsikring i Sparebank1.
Ved skade så er sparebank 1 vanskelig. Uansett hva det gjelder!
Dårlig kundebehandling. Forsikringsagenten kontaktet meg mange ganger FØR forsikringen var solgt - men da det var gjort, og jeg kontaktet selger, fikk jeg ikke svar - på ukesvis! God sørvis? Nei!
Veldig tilfreds med SPB1. De ordner det meste av forsikringer enkelt og raskt og til en grei pris. Er også åpne for reforhandlinger når det kreves og det gjør det jo hos de fleste selskaper (prisen har jo en tendens til å bli justert litt vel raskt oppover ettersom årene går.
Vet ikke om noe dårlig der. Alle er hyggelige og hjelpsomme samme hva saken gjelder.
Jeg får årlig oppfølging uten at jeg ber om dette. I tillegg er prisen bra og kundesystemet bra.
God og rask kundebehandling ved de få tilfeller vi har hatt bruksformål hjelp.
Sparebank 1 er meget god på kundebehandlig aldri noen ting å si på det.. Har aldri hatt noen utbetalig fra dem grunnet ingen skader på alle mine år..... Om jeg ikke får noe knallgode tilbud, ja da beholder jeg sparebank 1....
Meldte inn krav om erstatning for flybilletter til helgetur som utgikk grunnet sykdom -som ikke var av slik karakter at man trenger å oppsøke lege. Tenkte ikke på å kontakte forsikringsselskapet før noen gjorde meg oppmerksom på at jeg kunne ha krav på erstatning, og det hadde da gått over en måned. Fikk ikke erstatning nettopp fordi skaden ikke var meldt tidligere. Jeg burde selvsagt tenkt på det før. Men når jeg nå engang var sent ute med å oppdage muligheten, kunne kundebehandler likevel utøvet skjønn og erstattet de tapte flybillettene (3000 kr). Hun valgte derimot å tolke alle muligheter for skjønn i min disfavør, slik at forsikringsselskapet skulle slippe denne utgiften. I en tidligere forsikringssak har jeg opplevd samme vriene holdning. Får ikke erstattet kostbare men gamle stjålne sykler pga manglende dokumentasjon/kvittering. For eksempel en sykkel kjøpt privat brukt. Naboer som fikk frastjålet sykler i samme hendelse fikk dekket sine tap hos sine forsikringsselskap uten dette kravet til kvittering. Også her kunne kundevennlig skjønn gjort saken enkel. Etter mange år som "tvunget kunde" gjennom LO favør, vil jeg undersøke mulighet for å slippe å forholde meg til Sparebank 1, fortrinnsvis uten å måtte melde meg ut av fagforeningen. Jeg er slett ikke fornøyd med å bli møtt med en slik form for mistillit og vrienhet når man trenger hjelp og har betalt forsikringspremie gjennom LO i snart 20 år.