Meny
Tide forsikring har opphørt
Tide forsikring har opphørt, og er nå en del av Storebrand. Kunder av Tide Forsikring vil få forsikringene sine overført til Storebrand. Gå til Storebrand Forsikring.

Tide Forsikring omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Gå til Tide Forsikring
3,0/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
0
av 31 innen
forsikringsselskap
50%
anbefaler
Tide Forsikring
Filtrer omtaler
166
50
44
51
158
Sorter omtaler etter
Viser av 469 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Tide Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Hold unna!!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hadde bilulykke! Privat egen bil! Etter 2 år de id%#tene begynt å kreve fra meg vinterhjul og nøkkel nr 2 som jeg har ikke engang! Fikk regning på 10500kr for tingene jeg har ikke! De er anmeldt nå og advokaten min skal ta resten i retten! Største svindlere som finnes!! Helt ekelt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra selskap"
1 syns denne omtalen er nyttig

God kundeservice, rask tilbakemelding ved henvendelser.

Karl J. T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Dårlig kundebehandling"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg skulle foreta en enkel forandring av kjørelengden i bilforsikringen. Ikke mulig i "Min side" på nettet. Oppgitt kundeveileder var ikke å få tak i på telefon, og han har etter flere uker heller ikke svart på mail. Jeg måtte ta kontakt med hovedkontoret.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundebehandling!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ingen svarer på telefon. Dette er et gjentagende problem. Har ikke hatt skade og er veldig glad for det. Blir å bytte selskap!

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Litt stor økning på forsikringen for hvert år"
1 syns denne omtalen er nyttig

Økning på 3-5000 per år er litt mye så pass på, men etter noen telefoner så ordner det seg til det bedre.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Søppelpost"

Vanskelig da fakturaene kommer i søppelpost på Mail.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Høy prisstigning og lite proff min side"
3 syns denne omtalen er nyttig

Startet med gode priser som økte veldig raskt senere. Finner ikke vilkår i mine sider da jeg har en bedriftsforsikring. De klarer ikke lage to kontoer med samme personnummer.

Per G. S. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Økning av premie på 56 % fra første til andre forsikringsår"
5 syns denne omtalen er nyttig

Min mor på 88 år endret alle forsikringene på hus, hytte, innbo, pluss reiseforsikring fra Tryg til Tide og fikk redusert forsikringspremie med 5000 kroner for 2019. 16. desember 2019 kommer fornyelsen av forsikringsavtalen kun på email hvor premieøkningen var på hele 11 304 kroner som utgør 56 %. Ingen skade eller andre endringer på forutsetningene hadde inntrådt under forsikringsåret. Da min mor ikke har datamaskin med e-mail og er nesten døv og blind er hun avhengig at jeg som sønn som bor i utlandet logger meg inn på hennes e-mailkonto ved visse mellomrom. Da Tide kun hadde sendt fornyelsen på email og ikke i posten og jeg var bortreist over jul og nyåret ble ikke fornyelsen mottatt før 13. januar 2020 da jeg gikk inn og sjekket min mors e-mailkonto på nettet. Jeg har søkt representanten/kontaktpersonen for Tide som etablerte forsikringen for 2019 på telefon, men får bare automatmelding om at han er ikke tilgjengelig. Personlig synes jeg dette er så grovt at det kan sammenlignes med bondefangeri. Saken skal følges opp herfra hvor jeg vil forlange en forklaring på denne ekstreme forhøyningen. Om Tide ikke endrer premiebeløpene til akseptabelt nivå vil de anmeldes til forsikringsklagenemda da dette ikke kan være en seriøs måte å "fange" nye kunder på for så å "kline til" med en ekstrem økning av premiene når første avtaleåret er over. Også at en fornyelse IKKE sendes ut som normal brevpost er anmerkningverd.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Sämsta jag vet"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dålig service. Svåra att få tag i. Ger dålig information till sina nya kunder. De försöker allt dom kan för att slippa hjälpa dig med din försäkring. Til mig sa de att jag bjöd in tjuvarna till att sno och förstöra min bil efter som ja lämnade min väska med vädesaker i bilen. Så fick ej ut något på försäkringen.. så rekomenderar ej dom.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Veldig dårlig dekning, elendig"

Dette forsikringselskap elendig unødvendig firma anbefaler ikke. dekker ikke noe.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Katastrofalt dårlig kunde opplevelse"
6 syns denne omtalen er nyttig

Får ok tilbud fra Tide agent, bestiller forsikringer og oppdager at tilbud stemmer ikkje med faktura. Tide har da endra avtale uten å gi beskjed, prøver uttal ganger å kontakte på kundeservice og på mail uten å få noe svar. Tar kontakt med Tide agent og ber han om å ordne opp, deretter så blir bare alt mye verre, så eg sier opp avtalen og går tilbake til tidligere selskap, får da muntlig beskjed om at alt er oppgjort etter oppsigelse, men det var det jaggu meg ikkje, innkassovarsel 2 år etterpå, tar kontakt med Tide og får bare til svar at en må bestride innkassoen, slik at dei kan behandle saken, noe eg selvsagt gjør, det går da under 2 timer fra eg har bestridt til Tide har avvist dette (då va dei kjappe å behandle gitt) vel lang historie kort, styr klar dette selskapet om en vil ha ett ryddig forsikrings forhold..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Fikk skadeoppgjør meget fort...."

Ikke noe spesielt negativt å si egentlig om selskapet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Meget fornøyd med skadehåndtering"
10 syns denne omtalen er nyttig

Vi hadde tett avløpsrør og kloakk som kom opp av sluk i kjelleren. Dette skjedde selvsagt sent på kvelden. Kl. 23.30 ringte vi Tide, kl. 00.50 sto suge-/spylebil på døra, og kl. 02.00 var rengjøringsfirma klare til å rydde opp. Takk for imponerende respons og oppfølging.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Forsikringsoppgjør"
2 syns denne omtalen er nyttig

Gikk 5,5 mnd før jeg fikk forsikringsoppgjør. Så alt er dårlig stort sett. Anbefales ikke

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Fin pris på første året så øker det"
3 syns denne omtalen er nyttig

God inngangspris. Ble flere tusen dyrere hvert år. Har aldri brukt det så aner ikke noe om dekningen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Endrer årspremien totalt på ca 25%"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har nesten alle våre forsikringer hos Tide. Ved hovedforfall ble premien for hele "pakka" økt med ca. 25%. Ingen av 9 forsikringer er brukt i løpet av året, og likevel økes premien uten noen nærmere forklaring. Utrolig!! Klaget, og fikk et nytt tilbud som resulterte i at hovedforfallet likevel økte med nesten 20%. Kjempetilbud:)

Sameiet S. G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Økning av forsikring på 4.manns bolig. Fikk ei voldsom økning fra ca.23000kr i året og nu på 35000kr"

Dårlig behandling av kunde, med en økning fra Kr. 23000 i året til 35000kr.

Melanie E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Ikke bruk Tide, ingen utbetaling ved skade"
5 syns denne omtalen er nyttig

For det første hørte vi ingenting på 6 mnd!!! Etter innbrudd i et hus vi leide ble det stjålet masse, de forlanger kvitteringer på den minste ting. Totalt useriøst som kun trenerer for å trøtte ut kunden. Hold dere unna "tide forsikring".

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Reiseforsikring"
1 syns denne omtalen er nyttig

Synes reiseforsikringen var dyr, men tenkte det fikk være. Reiste på ferie til Phuket Thailand i feb./mars 2019. Her fikk jeg matforgiftning og lungebetennelse etter 5 dager. Høy feber og oppkast. Sengeliggende. Skulle være her i 16 dg. Etter hjemkomst blei det innleggelse på norsk sykehus og behandlet her. Etter kontakt med forsikringen, fikk jeg dekt medisiner og drosjeregning som jeg hadde kvittering på + tapt ferie på til sammen 6800 kroner.(medisiner, drosje og sykehus kostet 2900kroner) Turen kostet 33000 kroner. Dette er for dårlig dekning.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Lite hyggelig kundeservice"
4 syns denne omtalen er nyttig

Har blitt påkjørt bakfra og de bruker uforholdsmessig lang tid på å ta ansvar. Opptrer som lite konstruktive og lite hyggelige når en kontakter dem.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Alexander
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Mye rot"
3 syns denne omtalen er nyttig

Mye rot, mye forsnakkelser, lover gull og grønne skoger, sender ikke ut regninger som de skal og kommer med påstand om du ikke har betalt og sender så krav til namsmannen.

Finnmark
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Pris hopp"

Opplevde voldsomt pris hopp over natta. Ønsker å sjekke ut nytt selskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"God sørvis og bra pris"
6 syns denne omtalen er nyttig

God sørvis og bra pris. Har ikke hatt noen skader i disse årene jeg har vært forsikret, så kunne ikke gi karakter på skadeoppgjør.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Høyt konfliktnivå"

Høyt konfliktnivå. Hvis du ikke har skade så kjøp og løp 😋 bil, hus og innbo.

Liselotte
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Advarer på det sterkeste!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ser i andre omtaler de nærmest har blitt sidestilt med svindel, der ble vår opplevelse også! Dette er et fullstendig useriøst selskap, styr unna!! De billige prisene er ikke verdt det når du får ingenting når uhellet først er ute. Heldigvis i vårt tilfelle fikk vi fult medhold i finansklagenemda og pengene vi hadde krav på til slutt. Men mye styr, fortvilelse og timer til klageskriving gikk med.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR