Min mor på 88 år endret alle forsikringene på hus, hytte, innbo, pluss reiseforsikring fra Tryg til Tide og fikk redusert forsikringspremie med 5000 kroner for 2019. 16. desember 2019 kommer fornyelsen av forsikringsavtalen kun på email hvor premieøkningen var på hele 11 304 kroner som utgør 56 %. Ingen skade eller andre endringer på forutsetningene hadde inntrådt under forsikringsåret. Da min mor ikke har datamaskin med e-mail og er nesten døv og blind er hun avhengig at jeg som sønn som bor i utlandet logger meg inn på hennes e-mailkonto ved visse mellomrom. Da Tide kun hadde sendt fornyelsen på email og ikke i posten og jeg var bortreist over jul og nyåret ble ikke fornyelsen mottatt før 13. januar 2020 da jeg gikk inn og sjekket min mors e-mailkonto på nettet. Jeg har søkt representanten/kontaktpersonen for Tide som etablerte forsikringen for 2019 på telefon, men får bare automatmelding om at han er ikke tilgjengelig. Personlig synes jeg dette er så grovt at det kan sammenlignes med bondefangeri. Saken skal følges opp herfra hvor jeg vil forlange en forklaring på denne ekstreme forhøyningen. Om Tide ikke endrer premiebeløpene til akseptabelt nivå vil de anmeldes til forsikringsklagenemda da dette ikke kan være en seriøs måte å "fange" nye kunder på for så å "kline til" med en ekstrem økning av premiene når første avtaleåret er over. Også at en fornyelse IKKE sendes ut som normal brevpost er anmerkningverd.
Dålig service. Svåra att få tag i. Ger dålig information till sina nya kunder. De försöker allt dom kan för att slippa hjälpa dig med din försäkring. Til mig sa de att jag bjöd in tjuvarna till att sno och förstöra min bil efter som ja lämnade min väska med vädesaker i bilen. Så fick ej ut något på försäkringen.. så rekomenderar ej dom.
Får ok tilbud fra Tide agent, bestiller forsikringer og oppdager at tilbud stemmer ikkje med faktura. Tide har da endra avtale uten å gi beskjed, prøver uttal ganger å kontakte på kundeservice og på mail uten å få noe svar. Tar kontakt med Tide agent og ber han om å ordne opp, deretter så blir bare alt mye verre, så eg sier opp avtalen og går tilbake til tidligere selskap, får da muntlig beskjed om at alt er oppgjort etter oppsigelse, men det var det jaggu meg ikkje, innkassovarsel 2 år etterpå, tar kontakt med Tide og får bare til svar at en må bestride innkassoen, slik at dei kan behandle saken, noe eg selvsagt gjør, det går da under 2 timer fra eg har bestridt til Tide har avvist dette (då va dei kjappe å behandle gitt) vel lang historie kort, styr klar dette selskapet om en vil ha ett ryddig forsikrings forhold..
Vi hadde tett avløpsrør og kloakk som kom opp av sluk i kjelleren. Dette skjedde selvsagt sent på kvelden. Kl. 23.30 ringte vi Tide, kl. 00.50 sto suge-/spylebil på døra, og kl. 02.00 var rengjøringsfirma klare til å rydde opp. Takk for imponerende respons og oppfølging.
God inngangspris. Ble flere tusen dyrere hvert år. Har aldri brukt det så aner ikke noe om dekningen.
Har nesten alle våre forsikringer hos Tide. Ved hovedforfall ble premien for hele "pakka" økt med ca. 25%. Ingen av 9 forsikringer er brukt i løpet av året, og likevel økes premien uten noen nærmere forklaring. Utrolig!! Klaget, og fikk et nytt tilbud som resulterte i at hovedforfallet likevel økte med nesten 20%. Kjempetilbud:)
For det første hørte vi ingenting på 6 mnd!!! Etter innbrudd i et hus vi leide ble det stjålet masse, de forlanger kvitteringer på den minste ting. Totalt useriøst som kun trenerer for å trøtte ut kunden. Hold dere unna "tide forsikring".
Synes reiseforsikringen var dyr, men tenkte det fikk være. Reiste på ferie til Phuket Thailand i feb./mars 2019. Her fikk jeg matforgiftning og lungebetennelse etter 5 dager. Høy feber og oppkast. Sengeliggende. Skulle være her i 16 dg. Etter hjemkomst blei det innleggelse på norsk sykehus og behandlet her. Etter kontakt med forsikringen, fikk jeg dekt medisiner og drosjeregning som jeg hadde kvittering på + tapt ferie på til sammen 6800 kroner.(medisiner, drosje og sykehus kostet 2900kroner) Turen kostet 33000 kroner. Dette er for dårlig dekning.
Har blitt påkjørt bakfra og de bruker uforholdsmessig lang tid på å ta ansvar. Opptrer som lite konstruktive og lite hyggelige når en kontakter dem.
Mye rot, mye forsnakkelser, lover gull og grønne skoger, sender ikke ut regninger som de skal og kommer med påstand om du ikke har betalt og sender så krav til namsmannen.
God sørvis og bra pris. Har ikke hatt noen skader i disse årene jeg har vært forsikret, så kunne ikke gi karakter på skadeoppgjør.
Ser i andre omtaler de nærmest har blitt sidestilt med svindel, der ble vår opplevelse også! Dette er et fullstendig useriøst selskap, styr unna!! De billige prisene er ikke verdt det når du får ingenting når uhellet først er ute. Heldigvis i vårt tilfelle fikk vi fult medhold i finansklagenemda og pengene vi hadde krav på til slutt. Men mye styr, fortvilelse og timer til klageskriving gikk med.
Fikk bilforsikring regninger som jeg hadde betalt hvor de mente de ikke hadde fått inn noe. Sa derfor opp forsikringen og trodde det var det, men fant ut 1 år senere at jeg har betalt skade og innbo som jeg fikk med GRATIS på bilforsikring. Nå betaler jeg vist på denne. Tenkte når jeg sa opp så kom dette også til og forsvinne siden jeg fikk det kun for det var gratis med bilforsikringen. Pluss det er et j#%la mareritt og få tak i dem og når du får tak i dem, så sier de du må ringe noen andre eller sende en forbanna mail. NO GO for dette selskapet!!
Jeg flyttet mine forsikringer fra SB1 til Tide i mai -19 via salgskonsulent ved kontoret i Sandefjord. Da denne konsulenten ble sykemeldt p.g.a. konflikter innad i firmaet viste det seg umulig å få kontakt med noen i det hele tatt, og det tok 5 dager å komme igjennom på kontortelefonen. Da ble jeg møtt av en sur representant helt uten serviceinstilling. Jeg ønsket bl.a. å få endret en skrivefeil i etternavnet mitt. Denne er pr. medio oktober -19 ikke rettet, selv etter gjentatte oppfordringer fra min side! Jeg trengte igjen å ta kontakt med Tide nå i oktober p.g.a. en personskade. Da jeg ringte kontoret i Sandefjord ble telefonen tatt ved kontoret i Kragerø. Det viste seg at Sandefjordskontoret har vært nedlagt i flere måneder, uten at vi som kunder har blitt informert om dette. Fremdeles kommer det opp både telefonnummer og veibeskrivelse når man søker på nettet. I Kragerø traff jeg på en hyggelig mann som ikke kunne svare på spørsmålet mitt, men ba meg kontakte skadeavdelingen. Når du ringer dit får du en telefonmeny med 5 valg, ingen av dem omhandler personforsikring. Jeg valgte derfor "Reiseforsikring", siden det var det eneste som omhandlet mennesker. Der ble jeg møtt av en hyggelig representant som ikke kunne hjelpe meg, men lovet å legge beskjed om at riktig person skulle ringe meg tilbake. Etter 3 dager hadde jeg fremdeles ikke hørt noe og ringte igjen. Da jeg hadde prøvd 4 ganger fordelt over 2 timer fikk jeg endelig kontakt. Vedkommende hadde ikke fått noen beskjed om å ringe meg, og hadde heller ingen kompetanse på spørsmålet jeg ønsket hjelp med. Jeg ble dermed bedt om å ringe et annet nummer, og da det svarte viste det seg å være den samme salgsrepresentanten som i utgangspunktet ba meg kontakte skade! Han var nå blitt min kontaktperson, og klarte i løpet av dagen å gi meg et svar på det jeg lurte på. Jeg glemte dessverre å opplyse om at jeg også hadde en glasskade på bilen, og valgte derfor å sende en mail til adressen Tide oppgir på sin side. Det har nå gått 8 dager og 4 mailer uten at jeg har mottatt et svar! Jeg har nå fått nok og krøpet tilbake til SB1. Der har de ihvertfall kundeservice, og jeg har i tillegg fått presset prisene ned på samme nivå som hos Tide ;o) Takk for meg!!!
Hadde skade på bil tide nekter gjøre opp full etterforskning og umulig og få tak i tide kundeservice. Råder alle til og holde seg langt vekk!!! Betal heller litt ekstra og føl deg trygg med det du betaler for.
Ble lovet dekning på reiseforsikring av et telt. Når uhellet skjedde var det ikke dekning allikevel. Saksbehandler husker ikke at hun hadde garantert dekning.
Den jeg forholder meg til sjekker raskt og greit opp i ting jeg lurer på enten via telefon eller e-post. Veldig god service.
I Tide forsikring er kundebehandler alltid tilgjengelig og dermed slipper man å sitte timesvis i telefonkø for å få kontakt. Rask behandling med skadeoppgjør. Jeg anbefaler alle Tide forsikring, Stokke.
Jeg hadde en skade på bilen og så økte prisen til 31799 etter en skade, eg hadde 75% 5 året og skulle dermed ikke få reduksjon i bonus. Selgeren sa at han ikke kunne gjøre noe, og med bare 5000 km i kjørelengde så ville prisen bli over 15000. Det har også vært vanskelig å få svar og kontakt med selskapet underveis i prosessen, forsikring i selskapet anbefales ikke til andre.
Var på ferie 13.08.2019 i Latvia Riga bilen ble frastjålet fra parkeringen. Anmeldte til politiet saken. Ringte Tide dem har ikke vakt telefon. Dem kunne ikke hjelpe! Dagen etter ringte dem.. Snakket med en som sier han du må betale selv billetter hjem... Spurte ikke engang om det går bra med meg. Men sendte på meg sine hunder fra alle kanter. Etterforskningen startet. Når jeg kom hjem til Gardemoen. Siden jeg hadde premiumforsikringen så skule jeg ha en leiebil. Så fant jeg ut at dem dekker 550kr pr dag! På Gardemoen hadde ikke dem bil for disse pengene en gang!!! Måtte reise med toget til Oslo... Fikk en bil på Ensjø Avis, en søpel Skoda Fabia som hadde flere skader. For sammenligning bilen jeg hadde forsikret hos Tide var en BMW X6 som kostet over 700 000. Søppel selskap, elendig service. Aldri mer.
Utvendig avløpsrør var stoppet til. Rørlegger påviste at plastrøret var bøyd ned. Dette gir oversvømmelse i hus og må utbedres. I følge rørlegger dekker forsikringsselskapene utbedring. Men Tide avviste å dekke reparasjon. Når betingelsene tilsier at avløp dekkes så antar man at de faktisk gjør det. Man har forsikring for å dekke seg. Også dersom denne type skader oppstår. Man sitter igjen og føler seg lurt. Årsak: som privatperson har man ikke forutsetninger for å kunne vite alle type skader som kan oppstå på eiendom og kontrollere at alle sammen er listet opp i forsikringspapirene. Og er de ikke listet så får du ingen erstatning...
Hold dere unna tide! De brukte 2016 på å hanke inn kunder for så og sette opp alle prisene nå. Sjekket regnskap og diverse og har bevis på at de lurer kundene sine. Dette vet jeg fra tidligere samarbeid...
Meldte inn en skade på en søndag. De tok telefonen kjapt. Takstmann på besøk dagen etter. Sak avklart innen ca 2,5 uker. Godt fornøyd med hele prosessen. Kan anbefales!
Desidert billigst. Bra hus, bil, båt, innbo og ulykkesforsikring. Enkelt og raskt skadeoppgjør. Anbefales på det sterkeste.
Har sendt dem epost på mandag, fortsatt ikke svar. Så sier dem at de skal ringe tilbake innen 24 timer. Det skjer heller ikke. Så tror jeg styrer unna dem.