Forsikring

Tide Forsikring omtaler og erfaringer

3,1/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
12
av 23 innen
forsikringsselskap
57%
anbefaler
Tide Forsikring
Filtrer omtaler
112
33
16
28
80
Sorter omtaler etter
Viser av 269 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Tide Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"STYR UNNA!"
13 syns denne omtalen er nyttig

Dette er et selskap du bør styre langt unna, og jeg kommer til å operere som motstander av dette forsikringsselskapet i mange år! Man kommer ingen vei da de bruker alle midler og betingelser for å slippe å tilbakebetale. En enkel sak hvor flere andre aktører hadde innvilget saken men hos Tide Forsikring virker det som om de ikke er interessert i og ha fornøyde kunder og utnytter alt med liten skrift i kontrakt. Noe som er fjølspikkeri spør du meg! og dette er første gang jeg har meldt forsikringsskade.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Skadeoppgjør"
9 syns denne omtalen er nyttig

Helt totalt meningsløst å knytte forsikring mot dette selskapet. Var god på pris, men fullstendig håpløst å få tak i dem for å skrive ny forsikring. Ringte 12 ganger hvor vi tilslutt fikk tak i en regionsjef eller noe. Skadeoppgjøret tar ukesvis og du må hele tiden mase og ingen kan gi det deg ett godt svar. Selskapet oppleves som scam og er direkte useriøse overfor sine kunder

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Billig på pris, men utrolig dårlig ved skadeoppgjør/behandling."
9 syns denne omtalen er nyttig

Når en skade på hus blir innrapportert den 8 november 2017 og saksbehandler skylder på at de kun er 3 ansatte på over 1000 saker og det er derfor at det tar så lang tid, begynner man å spekulerer man om det er rett selskap å være i. Har ringt skadeavdelingen mange ganger uten at jeg fikk snakke med vedkommende saksbehandler, men fikk til slutt direkte nr til skadebehandleren. Etter å ha latt det ringe helt ut 37 ganger tok hun til slutt telefonen (vet det høres mye ut, men har logg på telefonen) hun sa at det hadde vært et sant kaos hos dem med alt for mange saker men at hun skulle ta tak i saken min og se på den, dette var på en onsdag og hun lovet å gi meg en tilbakemelding før fredag ettermiddag. Dette skjedde ikke og jeg kontaktet dem på nytt igjen på mandag, fikk heller ikke da tak i saksbehandler for saken, men en annen som skulle varsle henne på nytt og han mente at hun hadde begynt å se på saken. Jeg ba ham om å gi henne beskjed om å kontakte meg for å gi meg en oppdatering på saken. Ringte igjen på torsdag, fikk heller ikke da tak i saksbehandler men samme mann som på mandag. En veldig hyggelig kar og han beklaget å sa at han forsto min fustrasjon og sa at jeg var absolutt ikke alene om å være sint og skuffet over behandlingen jeg hadde fått, men at de som jobbet som skadebehandlere gjorde bare sitt beste og sa at de var alt for få til å takle så mange skader som de hadde. Han var også svært fustrert over at de ikke hadde ansatt flere til å behandle skadesaker, men han hadde varslet oppover i systemet flere ganger uten at noe skjedde.
Det jag da lurer på er om ikke ledelsen i selskapet bryr seg noe om tilbakemeldinger fra kunder og ansatte, er det bare om å gi en lav pris på forsikringene og satse på at ingen skader blir rapportert inn?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"God service, god dekning og gode priser!"
5 syns denne omtalen er nyttig

Rådgiveren min hos tide forsikring har virkelig gjort en innsats for å hjelpe meg med en bedre og billigere forsikring.
Det er veldig godt å ha en god kontaktperson så tilgjengelig, det gjør slik at det er enkelt å forholde seg til en person!
De har klart å gi meg en god og rimelig totaldekning på alle mine forsikringer. Anbefaler tide forsikring på det sterkeste!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Uproffesjonelle rådgivere og dårlig kundeservice"
12 syns denne omtalen er nyttig

Det finnes ingen kommunikasjon mellom rådgivere/agenter og kundeservice. Anbefaler alle med vettet i behold og holde seg unna. Ja de er bra på pris, men ikke verd det. Betaler heller 500-1000 mer i året til et annet selskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Kunnskapsrik og hyggelig"
4 syns denne omtalen er nyttig

Ble møtt av en hyggelig forsikringsrådgiver fra Tide på hjemmebesøk. Vi gikk igjennom mine forsikringsbehov og fikk en løsning som jeg ble veldig fornøyd med. Bedre dekkninger til en billigere penge en der jeg var.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Useriøs og uproffesjonel ved skade"
8 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ble varslet i forkant mitt forsikringsbytte fra Tryg til Tide av Tesla gruppen spesielt. Jeg valgte å gi Tide en sjanse. Det var ikke lurt. Nå har fastligger campingvogna en 2012 Mod Hobby 780 WLU fått en lekkasje og vann trekker inn i konstruksjon ved bad. En skade som ble oppdaget umiddelbart og varslet Tide Forsikring. Siden det har dette vært sirkus fra Tide og useriøsitet. En dag er skade innvilget, neste runde avvist. Så skal alt sjekkes for dette kunne ikke stemme. Det var ikke notert noe her nei. Skal sette deg over. Jeg skal få noen til å kontakte deg. Dette kan ikke være rett. Åja, javel nei. Person med flere hatter.

Sånn går uker siden nyåret og vann trekker inn i vogn. I mellomtiden fylles campingvogn verksteder for sesongen og skaden utvikler seg. Hvem skal dekke senskade?

Har hatt forsikringer ulike steder som MA, IF, TRYG, Gjensidige og alle har oppført seg profesjonelt og ryddig. To ord og begrep som er helt fjernt for TIDE.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"I do not recommend this company. They did not pay me back my compensation. They do not reply to emai"
5 syns denne omtalen er nyttig

I do not recommend this company. They did not pay me back my compensation. They do not reply to emails. They do not want to make an appointment. They stole my 79,000 nok !!!

Veronica
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Useriøst"
8 syns denne omtalen er nyttig

Fikk telefon av en kundebehandler som ville gå igjennom mine forsikriger og gi meg tilbud. Hun var pågående og direkte uhøflig. Alt skulle foregå munlig og jeg kunne ikke få lese gjennom vilkår på forhånd. Hun rotet vekk opplysninger jeg hadde gitt. Da jeg gjorde det klinkende klart at jeg ikke ville tegne noen avtale uten å lese papirene på forhånd ble hun sint. Jeg mottok en sms med et lite vennlig innhold etter jeg takket nei.
Dette selskapet anbefaler jeg ingen !

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Bare positive erfaringer"
8 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde et par år nå og gikk betraktelig ned i pris på alle forsikringer, spesielt på bilen og båten. Hatt to skader på bilen. Ordnet opp med en gang uten problemer.

Gikk betraktelig ned i pris på alle forsikringer, spesielt på bilen og båten.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Bra service i Lofoten"
4 syns denne omtalen er nyttig

God Tilgjengelighet.
Svarer telefonen uten å nøle en søndags kveld omså.
Veldig førnøyd med pris også. :)

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Ikke noe blir som avtalt"
6 syns denne omtalen er nyttig

Ble lovet gull og grønne skoger når de ringte for å selge forsikring. Etter jeg hadde tegnet forsikring måtte jeg mase for å få forsikrings dokumentene. De skulle si opp mine nåværende forsikringer, noe de tydeligvis ikke hadde gjort. Jeg ringer og sier opp mine avtaler med dette selskapet snarest. Går heller for en av de store selskapene, verdt å betale litt ekstra for god service/trygghet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Styr unna!"
8 syns denne omtalen er nyttig

Ba om tilbud og plutselig fikk vi regning fra Tide og samtidig beskjed fra vårt opprinnelige forsikringsselskap at vi hadde sagt opp alt av forsikringer!!
Fikk idag purring på regningen fra Tide!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Når uhellet først er ute..."
4 syns denne omtalen er nyttig

Under kjøring begynte bilen min å ryke no forferdelig, så jeg besluttet og ringe bilberging. I etterkant når bilen hadde vært på verksted kom Tide med masse påstander om at det var falske deler under bilen osv. For at jeg skulle få dette dekt måtte jeg ringe produsenten av bilen for å finne ut hva dem hadde brukt. Bilen er bruktimportert så dette ville jo vært som å finne nåla i høystakken. I etterkant snakket jeg med verkstedmannen som ifølge Tide hadde tatt en grundig undersøkelse under bilen, han hadde aldri sett under bilen engang. Pluss at Tide kjempet med nebb og klør for å sleppe å betale ut kompensasjon for leiebilen jeg ikke hentet ut. Useriøst selskap og motbydelige kundebehandlere, STYR UNNA!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Styr unna"
6 syns denne omtalen er nyttig

Ufine kundebehandlere og du får ikke det du betaler for når uhellet først er ute. Man får også flere motstridende forsikringspapirer og mail på samme avtale. Det virker ikke som noen i firmaet snakker sammen. Man får heller ikke penger tilbake på forsikring de hevder å ha endret, og dekker heller ikke det du har betalt de for. Jeg sitter igjen med en følelse av å ha blitt svindlet. Styr unna.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Påtvungen pakke løsning"
1 syns denne omtalen er nyttig

For at deres tilbud på båtforsikring skal være tilgjengelig måtte total løsning tegnes...
Jeg som kunde ønsker frihet til å kunne velge...

Alexandra
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Rask service for god pris"
9 syns denne omtalen er nyttig

Jeg var glad for å være forsikret hos Tide forsikring! Rask og pålitelig service sammen med lave kostnader var noe for meg. Anbefales til alle - familier, unge, forretningsorienterte. Utmerket!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Sparte 2000,- og fikk bedre vilkår"
9 syns denne omtalen er nyttig

Har fått en meget hyggelig og service vennlig Fredrikstad kar som kunderådgiver. Fikk bedre vilkår og bedre pris, så er veldig fornøyd med det. Fikk lenger kjørelengde også.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Fikk bedre dekninger og sparte penger"
8 syns denne omtalen er nyttig

Har prøvd ut flere selskap, men Tide kom best ut av dem alle for min del. Har samlet alle forsikringene mine hos dem da jeg fikk justert opp dekningene mine til en bedre pris.
Har en fast rådgiver som ordner alt av endringer for meg og det er veldig enkelt å forholde seg til dem om det skulle være noe. Har heller ikke opplevd noen prisøkning så lenge jeg har vært kunde der.

Marianne
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Meget bra service og rådgivning."
9 syns denne omtalen er nyttig

Dyktig og godt forklarende rådgiver som alltid er tilgjengelig på telefon. Har vært kunde i snart 4 år og er meget fornøyd. Mange takk til Østfold avdelingen for god hjelp og hyggelige priser.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Personlig Service og best vilkår"
8 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde der en stund etter å ha vært innom de kjente rimelige andre selskapene. Endelig er jeg meget godt fornøyd med både pris, service og vilkårene. Har fått min egen kunderådgiver i Fredrikstad/Østfold distriktet. Venter på at de også får bedrifts-forsikring, da flytter jeg også min bedrift over.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Billig men utrygt"
7 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde i flere år uten noen skade. Men har erfart mye rot med fakturaer og har hatt vanskeligheter med å kommunisere med selskapet. Etter de siste erfaringer føles det utrygt å fortsette som kunde. Skulle det oppstå en skade tror jeg det kan bli vanskeligheter. Jeg har derfor bestemt meg for å avslutte "samarbeidet" og finne meg et trygt forsikringsselskap. Det vil koste mer, men jeg vil sove bedre.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Fantastisk service og kundebehandling"
9 syns denne omtalen er nyttig

Utrolig god service hos Tide, god kundebehandling og ikke minst fine priser med topp dekninger.
Jeg hadde skade på bil, ble avklart på få timer.
Jeg har personlig rådgiver i Tide Horten. Veldig god oppfølging fra henne.

Svar fra Tide Forsikring
01.01.0001 00.00
Hei

Er det mulig? Har du fått gratis premie for og skrive dette!😳
Dette er det verste selskapet jeg har vært ute for! Fortsatt u utlandet etter og blitt blind på et øye! De vil ikke betale for noen av mine utgifter! For ikke navn på skadebehabdler! Bare rot og svindel👎😡
Uheldig T. K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Useriøst forsikringselskap"
11 syns denne omtalen er nyttig

Hadde en skade i begynnelsen av desember der bilen ble vrak, Tide satt etterforsker på saken og han har kommet med masse tull og løgn som nå har gjort til att jeg har mistet hele forsikringsummen. Har advokat på saken nå, men dei svarer ikke han engang, jeg har ringt 1million ganger men kommer ikkje fram til skadeavdeling. Har også ringt kunderådgiver men han kan ikkje hjelpe meg for han har ingenting med det og gjøre sier han. Forferdelig dårlig kundebehandling og så useriøst som det kan få blitt. HOLD DERE LANGT UNNA!! Dei er billigere enn dei fleste, men når uhellet først har skjedd hjelper det ingenting!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Useriøst"
8 syns denne omtalen er nyttig

Aldri vært borti værre rot enn hos Tide, prøvd å få kontakt i 1,5 mnd nå. Men blir bare sendt hit å dit å di skal ringe opp igjen, men ingen ting skjer, tru rett å slett di bare gjør de sånn att ein skal Gji opp... Aldri ha noe med Tide forsikring å gjør er mitt råd...

Søk Bytt.no