Meny

Tide Forsikring omtaler og erfaringer

2,8/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
16
av 24 innen
forsikringsselskap
51%
anbefaler
Tide Forsikring
Filtrer omtaler
127
37
29
38
120
Sorter omtaler etter
Viser av 351 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Tide Forsikring?
Grethe L
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Kontakter tidligere kunder 2. og 3. juledag!"
6 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært kunde hos Tide forsikring, og fikk overført kr 43,- to ganger før jul 2018, totalt kroner 86,-. Tenkte det var oppgjør etter å ha byttet forsikringsselskap, i 2017. Fikk sms og e-post 2. og 3.juledag, der jeg ble bedt om å tilbakeføre kr 43,- da det var utbetalt ved en feil. At et forsikringsselskap kan opptre på en slik måte, for kroner 43,- , sier mye om hvor useriøst dette forsikringsselskapet er. Skrekk og advarsel!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Prisendring"
1 syns denne omtalen er nyttig

En ryddig forsikringskontakt. Men å plutselig nesten doble prisen på ett år, uten forvarsel er drøyt. Hadde forventet en normal indeksregulert stigning.

Misfornøyd B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Lover masse, holder ingenting."
3 syns denne omtalen er nyttig

Byttet til Tide med lovnader om vilkårsgaranti i alle bauger og kanter. Når det kom til stykket gjaldt visst ikke disse likevel og tilbakemeldingene tok evigheter. Med andre ord, Tide er fryktelig glad i pengene dine men gjør alt for å ikke gi noe i retur. Bortkastede penger med andre ord. Hold dere langt unna og velg et forsikringsselskap, ikke disse gribbene som minner mer om et inkassobyrå. Regninger og purringer er de gode på, det skal de ha! Spesielt siden de sender regningene på epost til en adresse du aldri har brukt og ilegger purregebyr dagen etter forfall.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Prisøkning 2019 på bilforsikring - over 70%."
4 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde i vel et år, og fikk nå over 70% prisstigning på bilforsikringen for 2019. Klassisk strategi blandt useriøse selskaper for å kapre nye kunder. Helt uakseptabelt, setter igang bytteprosess umiddelbart!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Dårlig saksbehandling"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ingen som har kontroll på sakene. Dårlige kunde behandling. De har lang saksbehandling og jeg har fått pengene etter 3 måneder. Jeg måtte ringe fiskere ganger.

Alexandra H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Forferdelig kundeservice og inkompetent innbo skade behandling"
3 syns denne omtalen er nyttig

Det har tatt mer den tre måneder til å fa en riktig svar. Når jeg ringer, saks behandler er sykemeldt eller «ute av kontoret». Bytt bytt bytt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Veldig dårlig kundeservice og uoversiktlig fakturering"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har brukt flere 10-talls timer på å få oversikt over hva de egentlig fakturerer og om det stemmer. Aldri samme antall dager i perioden, aldri samme datoer, aldri samme forsikringer pr. faktura, opererer med forskjellige årspremier og ingen vet hva som gjelder, etc. etc. Det er 0 hjelp å få hos tide, selv om jeg ble solgt inn med "personlig forsikringsrådgiver og kundekontakt". Jeg har bedt om oversikt, men de ber jeg skaffe dette selv. Det er ikke lett og det er svært tidkrevende.

Steinar H
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Hinsidses prisoppgang"
3 syns denne omtalen er nyttig

Min bilforsikring økte fra kr. 8.088 for i år, til kr 24.900 for neste år. Jeg flytter alle mine forsikringer umiddelbart!

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Sett fra entreprenørs side"
2 syns denne omtalen er nyttig

Vi ble engasjert til å utbedre en vannskade, det viste seg at betalinger for oppgjør kom svært sent om de i det hele tatt kom, takstmann-som er ansvarlig for å attestere fakturaer, opplevde vi som svært vanskelig hva angår underlag og dokumentasjonskrav, dette på tross av at takstmann har hatt en stjerne i min bok fra tidligere av. Tide har ennå ikke betalt de siste 2 fakturaene våre som nå er inkassosaker, hvor lenge vi skal være bank for Tide vites ikke, men en ting er iallefall sikkert, vi blir ALDRI å arbeide for tide igjen. Om jeg får komme med en objektiv side av saken, så mistenker jeg at det ble sur stemning når vi stoppet arbeidet uten varsel da faktura var forfalt, dette anser jeg som ok da man har ulike roller i skadesak. Det kan for oss virke som at tide bevist trenerer utbetalinger å skape noen ekstra rentekroner til seg selv, eller at de rett og slett har svak likviditet-noe som forøvrig bør få varsellampene til å blinke. Vi valgte videre å fratre oppdraget og dermed slippe til annen entreprenør da de lovte kjappere fullførelse, merkelig nok brukte de like lang tid som vi estimerte. Kun ved innkobling av advokat ble det fortgang i vår sak, men dette ble jo fordyrende og opplevdes som svært urettferdig for oss i denne saken. Må vi koble inn advokat på nytt igjen? Edit: ringte selskap og etterlyste betalinger på onsdag denne uken, ble lovet iverksettelse, idag fredag er det ennå ikke kommet inn oppgjør for våre arbeider. Ønsker at fremtidige entreprenører som havner i kontakt med Tide sikrer seg med en god avtale, gjerne A-konto - forskuddsbetaling, uke til uke med umiddelbar driftsstans ved mislighold, dette har virket å være eneste måten å beholde cashflow på.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Styr unna!"
5 syns denne omtalen er nyttig

Har en sak under behandling. Endte i finansklagenemda hvor jeg fikk medhold, så tilbyr selskapets egne takstmenn halvparten av hva bilen er verdt. Spør så om hvor lang behandlingstid de trenger til ny verdivurdering, da ble det helt stille. Bilen ble ødelagt i september, ikke fått oppgjør ennå. Tviler sterkt på at det blir i år... Roter dessuten med fakturaer, legger på prisene, personlige selgere slutter, juger om tilbud, svarer ikke i telefon å virker uproffe.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Svært dyr"
3 syns denne omtalen er nyttig

Prisen har økt betraktelig for 2019. derfor ønsker å bytte. Hadde fått samme pris eller mindre økning skulle valgt. ikke har fått økt bonus

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Skade"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hold dere unna dette selskapet, tegn forsikringene deres et annet sted. Kommer aldri frem til noen i kundesenteret selv om dere har direkte nummeret til saksbehandleren. Verste selskap og dem prøver å unngå med å hjelpe deg, finner alltid på unnskyldninger. Har hatt skade på bilen i sommer og i etterkant har det oppstått problemer lovte å hjelpe til. Tror alt advokat hjelp og andre erstatninger skal dekkes av min egen lomme.

Øyvind L. S. L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Ryddig, billigst og rask skadebehandling"
1 syns denne omtalen er nyttig

Prisene er uslåelige, har flere ganger prøvd på bilene hos andre men selv med full Kasko ender Tide forsikring bestandig opp 50% billigere enn alle andre. Kan bli bedre på å ringe tilbake tidsnok. Men kan ikke klage, ikke overbemannet betyr at de kan holde slike lave priser. Saken går sin gang uansett da de godtar all dokumentasjon på epost.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Prisøkning"
3 syns denne omtalen er nyttig

De økte prisen fra 11500 til 15600 på et år, ny periode. Veldig god pris 1-året, de økte med 30 % nesten uten å begrunne hvorfor. Har 2 biler, reise og campingvogn i avtalen, ingen skade.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Feil info, vanskelig å komme gjennom, ingen som ringer tilbake"
2 syns denne omtalen er nyttig

Veldig flinke til å prate for å få meg inn. Fikk ikke den forsikringen som jeg bestilte og fikk derfor ikke noe igjen på forsikringen. Ingen som ringer tilbake, føles som veldig useriøse.

Ismail A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Veldig dårlig skadeoppgjør. Lureri hele veien. Bare å bytte forsikring"
2 syns denne omtalen er nyttig

Helt ødelagt kundebehandling. Takstmannen har lurt meg 3 ganger de siste 3 årene jeg har vært kunde hos dem. Jeg sto parkert på Manstad Coop Extra da en dame rygge i meg og ødela støtfangeren på bilen min. Det Tide forsikring gjorde var å lakkere den, dem vil ikke bytte den ut. Støtfangeren var helt knekt. Min anbefaling å bytte forsikring, ikke se på hva som er billig, om du kanskje sparer 300 kr i måned betyr ingenting når det skjer et uhell. Fordi da skal du se hva slags service du får! Billig dårlig!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Følger dårlig opp kundene, roter og sender ut feil faktura, svarer ikke på mailer."
2 syns denne omtalen er nyttig

Vanskelig å få kontakt med de, lang saksbehandling og svarer ikke på spørsmål om status på innsendt skademelding. Kontaktperson var ivrig i starten men nå vanskelig å få kontakt med. Billig premie men skeptisk vis du trenger hjelp.

Sezgin A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"skulle aldri drive med forsikring LØGN, Lureri"
2 syns denne omtalen er nyttig

Etter skaden kommer takstmann, men selskapet får ikke takstrapporten flere månederr eller de må sende ny takstmann 2 mnd etter skaden. Selgerne ivrige og vennlige men skadeavdelingen sure trøtte ikke imøtekommende

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Service+++"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fantastisk service og snar tilbakemelding og gode priser, samt egen rådgiver ordner opp på et blunk.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Vansklig til tider å komme i kontakt med"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vansklig å få kontakt med agentene og veldig rotete til tider med pris setting av fornyelser av forsikringer. Her må man være på vakt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"På 3 året i Tide"
1 syns denne omtalen er nyttig

Veldig fornøyd, kunde i snart 3 år. Kun hadt en vei hjelp, og kjenner mange fornøyde kunder som har hadt skader og forsikringer lenge her. Anbefales 👍

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Pass på !!!!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Dette er et selskap som er svært vanskelige når det gjelder oppgjør. En liten skrivefeil på et skjema førte til en lang kamp med kostbare advokater. Vi vant til slutt, men med dette var svært ubehagelig. Dette selskapet eies av noen finansfolk i England og trenger du hjelp og får problemer så er det advokater som forhandlet med deg på vegne av de engelske eierne. Dette er et skummet selskap så Pass på her kan du virkelig gå i fella.

Kent I. P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Prisstigning"
2 syns denne omtalen er nyttig

Fikk bra avtale i 2015 av Tide, men virker som dem skal ta det igjen ved og legge på veldig mye hvert år for og ta igjen tapet. Økning på 14,5 % på bilforsikringen siste året. Har totalt forsikringer hos tide på ca 30.000 pr år.

Arild O. N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Veldig fornøyd"

Veldig fornøyd med tide. Fikk vannskade hjemme, tide ordnet opp meget fort. Også veldig fornøyd med en hyggelig og pålitelig kundebehandler på Fauske .

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Fantastisk service"
2 syns denne omtalen er nyttig

Når ting virkelig er vanskelig så er Tide bare en tlf unna for å gjøre hverdagen lettere. Forståelsesfull rådgiver som kjapt ordner opp der det trengs. Tusen takk for all hjelp. Kan virkelig anbefales.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR