Forsikring

Tide Forsikring omtaler og erfaringer

3,2/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
0
av 22 innen
forsikringsselskap
59%
anbefaler
Tide Forsikring
Filtrer omtaler
102
26
13
24
66
Sorter omtaler etter
Viser av 231 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Tide Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Hyggelig og dyktige"
5 syns denne omtalen er nyttig

Min forsikringsrådgiver er veldig dyktig. Har kontakt med min forsikringsrådgiver og han er veldig hyggelig og behjelpelig når det er behov for noe bistand.

Kundetilfredshet
"Byttet selskap til Tide"
6 syns denne omtalen er nyttig

Har nettopp byttet til Tide. En fantastisk rådgiver fra Mysen har en kompetanse og ikke minst en formidabel væremåte der jeg virkelig følte service jeg ikke har fått hos noen andre forsikringsselskaper før. Jeg har byttet 3 ganger tidligere. Dette er kvalitet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Dyktig rådgiver, gode priser og produkter"
7 syns denne omtalen er nyttig

Min rådgiver er en dyktig rådgiver som kommer med gode råd og tips ifht. mine forsikringer. Gode priser og betingelser.

Sammenlign tilbud på forsikring - få tilbud fra flere!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Meget hyggelige priser på forsikring og serviceinnstilt kunderådgiver"
6 syns denne omtalen er nyttig

Har en stund vært kunde hos Tide nå. Det har forløpt seg problemfritt ifbm. med flere skadeoppgjør.

Noe ventetid på kundeservice (som man må forvente hos en bedrift i sterkt vekst), i disse tilfellene har min rådgiver hjulpet meg umiddelbart. Super service!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Veldig bra kundeservice"
8 syns denne omtalen er nyttig

Veldig bra kundeservice. Etter byttet fikk vi behov for hjelp etter kort tid. Dette ble raskt avklart og uten tvil den beste behandlingen vi har opplevd. Vi har en fast kundebehandler som raskt ordner opp i eventuelle forespørsler. Og prisen er veldig konkuransedyktig med andre selskap.
Fortsett den gode jobben!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Raskt skadeoppgjør"
8 syns denne omtalen er nyttig

Hadde en vannskade etter en voldsom nedbør i fjor sommer. Fikk fullt oppgjør fra Tide, med kjemperask service fra deres skadeavdeling. Ellers, de har veldig praktisk ordning med fast kontaktperson. Tide må profilere seg mer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"God pris og flott kundeservice"
7 syns denne omtalen er nyttig

Enkelt og greit og bytte over, meget konkurransedyktige priser. Veldig oversiktlig og ryddig prosess. Meget fornøyd meg forsikringen!

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Tomme lovnader"
16 syns denne omtalen er nyttig

Tide sniker seg inn som den beste Tesla forsikringen ift pris, dette stemmer også nokså bra det første året, de setter så opp forsikringen uanmeldt med 100% så snart du når det andre året ditt hos dem.

Elendig opplegg, aldri hatt en skade men hører de også kvier seg stort for å hjelpe til ved en faktisk skade. Styr unna.

Sammenlign tilbud på forsikring - få tilbud fra flere!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Mohammad
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Useriøs"
12 syns denne omtalen er nyttig

Useriøst forsikringsselskap. De hadde registrert feil kilometer på bilen min, Ringte flere ganger for å få registrert riktige kilometer på bilen min, men fikk ikke til, til slutt måtte bare bytte forsikringsselskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Useriøse"
11 syns denne omtalen er nyttig

Har ikke hatt skade, så vet ikke hvordan et eventuelt oppgjør vil forløpe seg. Fakturerer for tjenester som ikke er bestilt, gir kunden ansvar for å dokumentere at han ikke har bestilt varen. Veldig bra pris første året, øker betraktelig ved neste hovedforfall.

Martins M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Umulig å komme i dialog!"
14 syns denne omtalen er nyttig

Sikkert billig forsikring, men umulig å få i tale når skaden er skjedd. Ingen interesse for dialog, eller å løse saken.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Ikke bruk dem"
12 syns denne omtalen er nyttig

Helt umulig og få tak pr telefon. De har ikke et sentralt system hvor de kan sjekke skader, man må snakke med en konkret kontaktperson. Ja de har billig forsikring, men kundebehandling får du ikke med på kjøpet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Helt topp"
5 syns denne omtalen er nyttig

Har ikke hatt skader, så jeg kjenner ikke til hvordan de håndterer skadeoppgjør. Men de har alltid vært tilgjengelige og effektive, men et skikkelig prishopp gjør at jeg vurderer å skifte.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Absolutt det rimeligste forsikringsselskapet vi har hatt våre forsikringer i"
8 syns denne omtalen er nyttig

Da vi fikk en steinsprut og måtte skifte frontruten, ringte vi til Tide, og de hadde en serviceavtale med et bilglassfirma som gjorde at vi fikk skiftet ruten gratis - uten egenandel! Bilen ble hentet og levert tilbake etter noen timer. Alt ordnet på et døgn!
Meget god service fra både Tide og bilglassfirmaet.

Ingen store prisendringer i løpet av de 3 årene vi har hatt forsikringer i Tide, i motsetning til det jeg har opplevd hos både IF og Gjensidige!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Raskt tilbud og god service"
7 syns denne omtalen er nyttig

Benyttet Tide Forsikring i Larvik hvor jeg har fått fast kontaktperson som svarer asap (fått svar i helgene også). Gode priser og effektivt skadeoppgjør på den ene skaden jeg har hatt på de to årene som kunde.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Trenering av saken etter skade"
22 syns denne omtalen er nyttig

Ble voldsom økning år 2 og 0 respons ved forsøk på å nå kundeservice.

Da jeg omsider fikk kontakt etter en skade opplevde jeg Tide som særdeles arrogante i diskusjonene som fulgte.

Vedrørende bonus har Tide max 75% 3 år, dvs du taper 3 år opparbeidet bonus hvis du går inn i Tide med 75% 6 år fra tidligere selskap og forlater Tide med 75% 3 år. Kun billig første året før de skrur opp prisene. Anbefaler alle å lese betingelsene nøye før dere eventuelt bytter til dette selskapet.

Kommer aldri til å vurdere dette useriøse selskapet igjen, og betaler heller en høyere premie for økt trygghet i et annet selskap.

Sammenlign tilbud på forsikring - få tilbud fra flere!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Mailer som ikke kom"
11 syns denne omtalen er nyttig

Kjøpte superflott reiseforsikring i mai 2016 hos en selger fra Tide. Den dekket ALT, Pc, mobiler osv. Men når jeg i oktober 2016 var uheldig med 2 telefoner så ringte jeg Tide, og da sier de; Den mobilforsikringen avsluttet vi å markedsføre og selge 31.12.2015!!

I julen ble vi URDfast på Karmøy da vi var på vei til et juleselskap i Stavanger. Fergene ble innstilt og vi kom hverken frem eller hjem. Tok inn på hotell i Haugesund og det var jo greit, men jeg kom til å tenke på at jeg har jo verdens beste reiseforsikring i følge selger!
Meldte så inn skade til Tide 31.12.2016.... INGEN SVAR på at den er mottatt eller behandlet, eller hvor lang tid det vil ta ettersom det var mange skader i uværet....
Purret på svar, men hørte ikke noe fra Tide. Purret igjen og har enda ikke hørt noe. Og når jeg logger meg inn på "min" side så ser jeg min kontaktperson, men han har jeg ringt utallige ganger og han tar ikke telefonen. Så sender jeg en mail til han om saken, men den kommer i retur med beskjed om at min kontaktperson har ferie til 15.08.2016, ja du leste rett ferie til 15. august ifjor! Hm, da videresendte jeg mailen til flere av sjefene i Tide som visstnok skal være i Kragerø, så de kunne se hvor useriøse de er. Ingen svar nå heller. LIGG UNNA slike selskap er mitt råd og LES NØYE hva du har forsikret!
Det som kan bli bedre hos Tide, er at de ikke selger noe de ikke har. Og det bør være enkelt og seriøst og gi tilbakesvar når man melder inn skade. HVA med om det var en kostbar skade jeg hadde, ville de behandlet meg sånn da også? Det må du vurdere selv!

Det skal nevnes at de har to ganger sendt mail til meg om at jeg skulle sende inn kvitteringer for utgifter i forbindelse med saken. MEN disse mailene er ikke mottatt. På telefon til skadeavdeling i dag så fikk jeg vite dette. Så da er saken løst for mitt vedkommende. Endelig fikk jeg den mailen jeg har ventet på. Min kontaktperson som jeg nevnte har sluttet hos Tide. At han ble nevnt beklager jeg, for han er en rettvis og serviceinnstilt kundeveileder, men det er fordi Tide ikke har fjernet hans navn og telefonnummer som kundeveileder på "min side ". Så hermed trekker jeg mine påstander om at Tide er et useriøst selskap. Men de bør bli flinkere til å oppdatere hvem som er kundeveileder for den enkelte. Og de bør ta kontakt så snart noen ytrer seg negativt om selskapet, da kunne de spart seg selv for mye...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Utrolig trege til å behandle skadeerstatning"
12 syns denne omtalen er nyttig

Etter over 2 måneder har de enda ikke klart å avslutte en liten reiseskade. Flytter nå alle mine forsikringer til annet selskap da jeg virkelig er bekymret dersom jeg skulle få en langt mer alvorlig forsikringsskade.

Per O. Y
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Konkuransedyktig på pris"
4 syns denne omtalen er nyttig

Prisen!!!!
God oppfølging. Hadde vært fint med færre fakturaer, har fått en for hver forsikring. Blir ordnet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Bra skadeoppgjør, vrien kundeservice"
5 syns denne omtalen er nyttig

Hatt vannskade med Tide og dette løste seg veldig lett.
De på kundeservice er utrolig vanskelig å få tak i, spesielt om rådgiveren din heller ikke er tilgjengelig.
Heldigvis en takstmann som ordner alt og fikk han hjem dagen etter. Ser ut som det løser seg greit.

Men de har en del å lære på kundeservice og bør ansette fler der.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Endte med å bytte til dyrere forsikring"
13 syns denne omtalen er nyttig

Etter en skadesak brukte Tide uendelig lang tid til å behandle saken. Etter ca. 6 mnd fikk vi en mail hvor det sto «saken er løst» men ingenting mer. De svarer ikke på telefon heller. Byttet til gjensidige tvert.

Sammenlign tilbud på forsikring - få tilbud fra flere!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Prisen"
15 syns denne omtalen er nyttig

Dobling av pris etter forfall år 1. Sa det var blant annet på grunn av kollisjon der skylden ikke var min! Samt en steinsprut skade som ble fikset på kort tid.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Kundeservicen har vært bra. En person å forholde seg til"
3 syns denne omtalen er nyttig

Fint å ha en kunderådgiver istedenfor et fem sifret nr og nye folk hele tiden. Konkurransedyktige priser.

Ove S. P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Overaskende gode på oppgjør villa"
5 syns denne omtalen er nyttig

Tegnet Villa Premium i Tide. Etter vannskade i kjeller opplevde jeg meget effektivt og grundig oppgjør. Tok også mindre tid enn forventet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Svindlere"
20 syns denne omtalen er nyttig

Prøvd å få kontakt i 3 uker ang takst etter skade. De svarer ikke på telefon eller mail. De gir nye kunder en lavere pris som dobbles ved neste hovedoppgjør!!! Hold dere langt unna dette svindlerselskapet.

Søk Bytt.no