Forsikring

Tide Forsikring omtaler og erfaringer

3,1/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
16
av 23 innen
forsikringsselskap
58%
anbefaler
Tide Forsikring
Filtrer omtaler
105
29
13
25
73
Sorter omtaler etter
Viser av 245 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Tide Forsikring?
Kundetilfredshet
"Treige, useriøse og amatøre"
15 syns denne omtalen er nyttig

Har vært i en kollisjon med en av Tides kunder.
Etter 2 måneder uten svar fra Tide ringer jeg direkte til dem og får vite at de mangler side 2 av skadeskjemaet. Sender både bildene av kollisjonen + side1 og 2 av skadeskjemaet til dem og får bekreftelse både på mail og telefon.
Tredje måneden får jeg vite at de har snakket med min forsikringselskap og hevder at de mangler side 2 igjen og i tillegg uten noe begrunnelse eller dokumentasjon og bare ut fra det deres part har sagt spør de om vi erkjenner skylden? Er det mulig? Hvis dere ikke gidder å lese skadeskjemaet, ikke orker å svare andre forsikringsselskaper som purrer på svar i flere måneder og ikke kan dokumentere det dere hevder, hvorfor har dere etablert et forsikringselskap? Kan ikke tenke meg hvor useriøse og amatøre dere er.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Treig!!!!"
8 syns denne omtalen er nyttig

20 dager før takst på kaskoskade var klar, og verkstedet kunne begynne reparasjoner. 15 dager leigebil inkl i forsikringen, så dette blir styr....

Navnonym
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Bra forsikring, rotete fakturering"
3 syns denne omtalen er nyttig

Er egentlig veldig fornøyd med Tide, de har veldig bra priser og vilkår, men faktureringer er rotete, får regninger fra forskjellige aktører, samt 2 stk i mnd pg mye rot..
Samt 2000 i egenandel for glass-skade på bil, mens så og si alle andre kjører med 1500 egenandel.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ok dette"
4 syns denne omtalen er nyttig

Ikke hørt så mye fra de eller brukt de.. Men ellers er de vel greie. Går rykter om meget forhøyde prisendringer fremover desv.

Wigdis W. W
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Billig men..."
20 syns denne omtalen er nyttig

Byttet til Tide og sendte over mine poliser fra det gamle selskapet, skulle få like god eller bedre dekning hos dem i følge agenten. Tilbudet som kom så bra ut, men var noe uoversiktelig da agenten sendte med papirer som gjelder all dekning, ikke bare den han la inn på de ulike kjøretøy og boliger. Etter 8 mnd som kunde fikk jeg så en skade, dette var på en eldre snøskuter å jeg sendte inn skadeskjema. Ingen tok kontakt, jeg purret på via e-post, ingen svarte. Etter ei uke ringte jeg, de skulle da sende takstmann, nå er det gått 7 uker, ingen takstmann er kommet, ingen saksbehandler har tatt kontakt (jeg har ringt utallige ganger og sendt mange mail for å purre på). Fikk lovnader om utbetaling fra en agent før påske, men fire dager etter da utbetalingen fortsatt ikke var kommet, benektet han å ha gitt meg denne opplysningen. Ingen sier det samme, de man får tak i på lokalkontoret skylder på de på skade, de på skade skylder på lokalkontoret, og slik står saken.

Sammenlign tilbud på forsikring - få tilbud fra flere!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Øivind K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Meget bra oppgjør etter skade på bil"
5 syns denne omtalen er nyttig

Etter å ha vært involvert i en frontkollisjon, opplevde jeg god service og rask behandling av skade.

Jan A. B
Kundetilfredshet
"Billig og enkelt"
3 syns denne omtalen er nyttig

Selskapet har til nå vært billigst, og gir oversiktlige og greie forsikringsbevis.

Enkle å nå på telefon.

Morten E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Hold dere unna"
22 syns denne omtalen er nyttig

Bilforsikringen økte med 300% på et år, båtforsikringen økte med 250% på et år.

Det er nesten umulig å få avsluttet kundeforholdet, de påstår at forsikringene ikke er betalt selvom kvitteringer er framvist, slik at du ikke kan øverføre bonusen din.

Maj-Britt
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Oppgjør ved skade"
5 syns denne omtalen er nyttig

Superraskt oppgjør etter at vår bobil ble kondemnert etter flomskade. Hyggelige folk både lokalt og sentralt! De kan kundebehandling!
De ble best på pris også, da vi sjekket ut priser og vilkår!
Anbefales!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Hyggelig og dyktige"
5 syns denne omtalen er nyttig

Min forsikringsrådgiver er veldig dyktig. Har kontakt med min forsikringsrådgiver og han er veldig hyggelig og behjelpelig når det er behov for noe bistand.

Sammenlign tilbud på forsikring - få tilbud fra flere!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
"Byttet selskap til Tide"
6 syns denne omtalen er nyttig

Har nettopp byttet til Tide. En fantastisk rådgiver fra Mysen har en kompetanse og ikke minst en formidabel væremåte der jeg virkelig følte service jeg ikke har fått hos noen andre forsikringsselskaper før. Jeg har byttet 3 ganger tidligere. Dette er kvalitet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Dyktig rådgiver, gode priser og produkter"
7 syns denne omtalen er nyttig

Min rådgiver er en dyktig rådgiver som kommer med gode råd og tips ifht. mine forsikringer. Gode priser og betingelser.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Meget hyggelige priser på forsikring og serviceinnstilt kunderådgiver"
6 syns denne omtalen er nyttig

Har en stund vært kunde hos Tide nå. Det har forløpt seg problemfritt ifbm. med flere skadeoppgjør.

Noe ventetid på kundeservice (som man må forvente hos en bedrift i sterkt vekst), i disse tilfellene har min rådgiver hjulpet meg umiddelbart. Super service!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Veldig bra kundeservice"
8 syns denne omtalen er nyttig

Veldig bra kundeservice. Etter byttet fikk vi behov for hjelp etter kort tid. Dette ble raskt avklart og uten tvil den beste behandlingen vi har opplevd. Vi har en fast kundebehandler som raskt ordner opp i eventuelle forespørsler. Og prisen er veldig konkuransedyktig med andre selskap.
Fortsett den gode jobben!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Raskt skadeoppgjør"
8 syns denne omtalen er nyttig

Hadde en vannskade etter en voldsom nedbør i fjor sommer. Fikk fullt oppgjør fra Tide, med kjemperask service fra deres skadeavdeling. Ellers, de har veldig praktisk ordning med fast kontaktperson. Tide må profilere seg mer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"God pris og flott kundeservice"
7 syns denne omtalen er nyttig

Enkelt og greit og bytte over, meget konkurransedyktige priser. Veldig oversiktlig og ryddig prosess. Meget fornøyd meg forsikringen!

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Tomme lovnader"
16 syns denne omtalen er nyttig

Tide sniker seg inn som den beste Tesla forsikringen ift pris, dette stemmer også nokså bra det første året, de setter så opp forsikringen uanmeldt med 100% så snart du når det andre året ditt hos dem.

Elendig opplegg, aldri hatt en skade men hører de også kvier seg stort for å hjelpe til ved en faktisk skade. Styr unna.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Mohammad
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Useriøs"
12 syns denne omtalen er nyttig

Useriøst forsikringsselskap. De hadde registrert feil kilometer på bilen min, Ringte flere ganger for å få registrert riktige kilometer på bilen min, men fikk ikke til, til slutt måtte bare bytte forsikringsselskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Useriøse"
11 syns denne omtalen er nyttig

Har ikke hatt skade, så vet ikke hvordan et eventuelt oppgjør vil forløpe seg. Fakturerer for tjenester som ikke er bestilt, gir kunden ansvar for å dokumentere at han ikke har bestilt varen. Veldig bra pris første året, øker betraktelig ved neste hovedforfall.

Martins M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Umulig å komme i dialog!"
14 syns denne omtalen er nyttig

Sikkert billig forsikring, men umulig å få i tale når skaden er skjedd. Ingen interesse for dialog, eller å løse saken.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Ikke bruk dem"
12 syns denne omtalen er nyttig

Helt umulig og få tak pr telefon. De har ikke et sentralt system hvor de kan sjekke skader, man må snakke med en konkret kontaktperson. Ja de har billig forsikring, men kundebehandling får du ikke med på kjøpet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Helt topp"
5 syns denne omtalen er nyttig

Har ikke hatt skader, så jeg kjenner ikke til hvordan de håndterer skadeoppgjør. Men de har alltid vært tilgjengelige og effektive, men et skikkelig prishopp gjør at jeg vurderer å skifte.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Absolutt det rimeligste forsikringsselskapet vi har hatt våre forsikringer i"
8 syns denne omtalen er nyttig

Da vi fikk en steinsprut og måtte skifte frontruten, ringte vi til Tide, og de hadde en serviceavtale med et bilglassfirma som gjorde at vi fikk skiftet ruten gratis - uten egenandel! Bilen ble hentet og levert tilbake etter noen timer. Alt ordnet på et døgn!
Meget god service fra både Tide og bilglassfirmaet.

Ingen store prisendringer i løpet av de 3 årene vi har hatt forsikringer i Tide, i motsetning til det jeg har opplevd hos både IF og Gjensidige!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Raskt tilbud og god service"
7 syns denne omtalen er nyttig

Benyttet Tide Forsikring i Larvik hvor jeg har fått fast kontaktperson som svarer asap (fått svar i helgene også). Gode priser og effektivt skadeoppgjør på den ene skaden jeg har hatt på de to årene som kunde.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Trenering av saken etter skade"
22 syns denne omtalen er nyttig

Ble voldsom økning år 2 og 0 respons ved forsøk på å nå kundeservice.

Da jeg omsider fikk kontakt etter en skade opplevde jeg Tide som særdeles arrogante i diskusjonene som fulgte.

Vedrørende bonus har Tide max 75% 3 år, dvs du taper 3 år opparbeidet bonus hvis du går inn i Tide med 75% 6 år fra tidligere selskap og forlater Tide med 75% 3 år. Kun billig første året før de skrur opp prisene. Anbefaler alle å lese betingelsene nøye før dere eventuelt bytter til dette selskapet.

Kommer aldri til å vurdere dette useriøse selskapet igjen, og betaler heller en høyere premie for økt trygghet i et annet selskap.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Søk Bytt.no