Forsikring

Tide Forsikring omtaler og erfaringer

3,1/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
16
av 23 innen
forsikringsselskap
58%
anbefaler
Tide Forsikring
Filtrer omtaler
105
28
13
25
71
Sorter omtaler etter
Viser av 242 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Tide Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Mailer som ikke kom"
11 syns denne omtalen er nyttig

Kjøpte superflott reiseforsikring i mai 2016 hos en selger fra Tide. Den dekket ALT, Pc, mobiler osv. Men når jeg i oktober 2016 var uheldig med 2 telefoner så ringte jeg Tide, og da sier de; Den mobilforsikringen avsluttet vi å markedsføre og selge 31.12.2015!!

I julen ble vi URDfast på Karmøy da vi var på vei til et juleselskap i Stavanger. Fergene ble innstilt og vi kom hverken frem eller hjem. Tok inn på hotell i Haugesund og det var jo greit, men jeg kom til å tenke på at jeg har jo verdens beste reiseforsikring i følge selger!
Meldte så inn skade til Tide 31.12.2016.... INGEN SVAR på at den er mottatt eller behandlet, eller hvor lang tid det vil ta ettersom det var mange skader i uværet....
Purret på svar, men hørte ikke noe fra Tide. Purret igjen og har enda ikke hørt noe. Og når jeg logger meg inn på "min" side så ser jeg min kontaktperson, men han har jeg ringt utallige ganger og han tar ikke telefonen. Så sender jeg en mail til han om saken, men den kommer i retur med beskjed om at min kontaktperson har ferie til 15.08.2016, ja du leste rett ferie til 15. august ifjor! Hm, da videresendte jeg mailen til flere av sjefene i Tide som visstnok skal være i Kragerø, så de kunne se hvor useriøse de er. Ingen svar nå heller. LIGG UNNA slike selskap er mitt råd og LES NØYE hva du har forsikret!
Det som kan bli bedre hos Tide, er at de ikke selger noe de ikke har. Og det bør være enkelt og seriøst og gi tilbakesvar når man melder inn skade. HVA med om det var en kostbar skade jeg hadde, ville de behandlet meg sånn da også? Det må du vurdere selv!

Det skal nevnes at de har to ganger sendt mail til meg om at jeg skulle sende inn kvitteringer for utgifter i forbindelse med saken. MEN disse mailene er ikke mottatt. På telefon til skadeavdeling i dag så fikk jeg vite dette. Så da er saken løst for mitt vedkommende. Endelig fikk jeg den mailen jeg har ventet på. Min kontaktperson som jeg nevnte har sluttet hos Tide. At han ble nevnt beklager jeg, for han er en rettvis og serviceinnstilt kundeveileder, men det er fordi Tide ikke har fjernet hans navn og telefonnummer som kundeveileder på "min side ". Så hermed trekker jeg mine påstander om at Tide er et useriøst selskap. Men de bør bli flinkere til å oppdatere hvem som er kundeveileder for den enkelte. Og de bør ta kontakt så snart noen ytrer seg negativt om selskapet, da kunne de spart seg selv for mye...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Utrolig trege til å behandle skadeerstatning"
12 syns denne omtalen er nyttig

Etter over 2 måneder har de enda ikke klart å avslutte en liten reiseskade. Flytter nå alle mine forsikringer til annet selskap da jeg virkelig er bekymret dersom jeg skulle få en langt mer alvorlig forsikringsskade.

Per O. Y
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Konkuransedyktig på pris"
4 syns denne omtalen er nyttig

Prisen!!!!
God oppfølging. Hadde vært fint med færre fakturaer, har fått en for hver forsikring. Blir ordnet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Bra skadeoppgjør, vrien kundeservice"
5 syns denne omtalen er nyttig

Hatt vannskade med Tide og dette løste seg veldig lett.
De på kundeservice er utrolig vanskelig å få tak i, spesielt om rådgiveren din heller ikke er tilgjengelig.
Heldigvis en takstmann som ordner alt og fikk han hjem dagen etter. Ser ut som det løser seg greit.

Men de har en del å lære på kundeservice og bør ansette fler der.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Endte med å bytte til dyrere forsikring"
13 syns denne omtalen er nyttig

Etter en skadesak brukte Tide uendelig lang tid til å behandle saken. Etter ca. 6 mnd fikk vi en mail hvor det sto «saken er løst» men ingenting mer. De svarer ikke på telefon heller. Byttet til gjensidige tvert.

Dyr forsikring? Bytt!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Prisen"
15 syns denne omtalen er nyttig

Dobling av pris etter forfall år 1. Sa det var blant annet på grunn av kollisjon der skylden ikke var min! Samt en steinsprut skade som ble fikset på kort tid.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Kundeservicen har vært bra. En person å forholde seg til"
3 syns denne omtalen er nyttig

Fint å ha en kunderådgiver istedenfor et fem sifret nr og nye folk hele tiden. Konkurransedyktige priser.

Ove S. P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Overaskende gode på oppgjør villa"
5 syns denne omtalen er nyttig

Tegnet Villa Premium i Tide. Etter vannskade i kjeller opplevde jeg meget effektivt og grundig oppgjør. Tok også mindre tid enn forventet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Svindlere"
21 syns denne omtalen er nyttig

Prøvd å få kontakt i 3 uker ang takst etter skade. De svarer ikke på telefon eller mail. De gir nye kunder en lavere pris som dobbles ved neste hovedoppgjør!!! Hold dere langt unna dette svindlerselskapet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Meget billig og imøtekommende på tilbud"
3 syns denne omtalen er nyttig

Rask respons på henvendelser om tilbud. Strekker seg langt på pris for å få meg som kunde. Meget konkurransedyktig. Hyggelig og hjelpsom kontakt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Hva slags firma er dette"
18 syns denne omtalen er nyttig

Prøvd å få kontakt i 14 dager. Svarer ikke på verken telefon eller mail. Får kun automatisk svar med saksnr på mail. Er engstelig nå, da vi har både eiendom og biler forsikret her (håper vi).

Dyr forsikring? Bytt!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Billig forsikring / dårlig oppfølging"
10 syns denne omtalen er nyttig

Forsikringen er billig. Har nå hatt vannskader og må mase for å få informasjon. 1 mnd+ siden skaden skjedde og fortsatt ingen fremgang annet enn en takstrapport man kan grine over. Trist/frustrerende når man bare vil bli ferdige og gå videre med hverdagen.
Så mye for at man har betalt for premium husforsikring...

Henrik V
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Tide ønsker ikke å forsikre Tesla"
7 syns denne omtalen er nyttig

Takker nei til å gi tilbud på forsikring av Tesla.
Tidligere har de hatt det absolutt beste tilbudet på Tesla forsikring. Nå vil de ikke gi tilbud engang.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Best pris"
3 syns denne omtalen er nyttig

Litt tull med faktura i starten, men når det ble ordnet. Kjempe fornøyd. Flere selskaper har regnet på prisen med samme vilkårene og kommet dyrere ut hver gang.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Bra pris og rask respons"
4 syns denne omtalen er nyttig

De har for meg så langt vært konkurransedyktige priser og min faste kontaktperson har vært flink og rask til å svare på mine henvendelser.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Forferdelig"
19 syns denne omtalen er nyttig

Forferdelig kundeservice da jeg skulle bruke reiseforsikringen min, fikk aldri snakke med saksbehandleren jeg har hatt og heller ingen svar på hvordan skadeoppgjøret lå ann. Luktet svindel lang vei og har enda idag ikke fått utbetalt noe selv om alt egentlig skal bli dekket og alt av dokumenter og nødvendigheter er sendt inn.

Dyr forsikring? Bytt!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Greit"
5 syns denne omtalen er nyttig

Synes ikke så bra og vil gjerne bytte. Den kontakt person fra selskap sluttet men jeg fikk ingen andre erstatning. Og fikk dårlig service synes jeg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Enkelt og billig!"
6 syns denne omtalen er nyttig

Flinke rådgivere, bra pris og enkelt for kunden :) Det meste kan fikses ved en kort samtale eller mail.

Øyvind E
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Holder det de lover så langt i kundeforholdet"
6 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært kunde siden Q1 2016. Prisene jeg har fått har ingen andre klart å matche så langt. Like viktig er service. Hos Tide har jeg også fått god service når behov for assistanse ble nødvendig. Holder det de lover så langt i kundeforholdet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Holder ikke ord"
20 syns denne omtalen er nyttig

Betaler for premium forsikring. Men når vi får problemer, så er ikke premium dekning gyldig. Luktet svindel lang vei!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Tide Forsikring"
11 syns denne omtalen er nyttig

Det er umulig å få tak i saksbehandlere, svarer ikke på telefon eller epost, og setter opp priser på forsikring voldsomt uten forvarsel. Rotete fakturering.

Dyr forsikring? Bytt!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Litt rotete men veldig billig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Bra:
Pris, kundevennlig, tilgjengelighet

Kan bli bedre:
Noe rotete fakturaløsninger
Noe frem og tilbake før ting blir som avtalt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Meget rimelig"
3 syns denne omtalen er nyttig

Veldig gode priser, litt tungvint kundeservice. Blir henvist til vedkommende som tegnet forsikringen på meg.

Ole C. T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Beste selskapet til nå"
11 syns denne omtalen er nyttig

Hos tide har jeg fått ekstremt god service. Prisene jeg har fått har ingen andre klart å komme nært. Anbefales på det sterkeste til kjente og ukjente!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Overraskende bra oppgjør"
10 syns denne omtalen er nyttig

Litt skeptisk til et nystartet selskap, men hadde en skade på bilen min to måneder etter jeg ble kunde. Fikk rask hjelp og oppgjøret gikk uten noen problemer. Gikk dessverre ned i bonus da..

Søk Bytt.no