Tryg Forsikring opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Klaget på avgjørelse i en sak på reiseforsikringen min. Etter 6 uker tok jeg kontakt for å spørre om status og fikk beskjed om at det for tiden var 6 ukers behandlingstid, og at de forventet at saken skulle være ferdig i løpet av uken. 3 uker senere tok jeg kontakt igjen og fikk samme beskjed. Nærmer seg nå 12 uker.
Lager rot, forandrer avtalen med høyere priser, sa opp uten gyldig grunn for så og doble prisene for det var betalingsanmerkning på meg. Og sa eg måtte betale alt på ein gang. Endre med og bli straffet trippelt opp pga uforsikret kjøre tøy. Og det skal eg si eskalerte for i pris mens eg kranglet med tryg. Hadde ingen ting uteståande hos dei ein gang. Så ja frekke folk
Rørbrudd på kommunal ledningsnett. Hele kummen ble byttet. Jeg er rystet over hvordan vår skadesak endte. Selv etter hjelp fra advokat og Nemda. Selskapet har opptredd særdeles uansvarlig og kynisk og de bruker alt av «smutthull» å sier ting som overhodet ikke er tilfelle. De lyver og bruker gamle vilkårsperioder som står aktiv på «min side». Her må man helst ha en utdannelse som jurist for å kunne hjelpe seg selv og sine da det er null hjelp fra selskapet å få. Fikk følgeskader etter dårlig utført arbeid og etter særdeles uansvarlige valg som ble tatt av selskapet. Hele våtrommet ble revet ned. Rør ble tatt av, flyttet brederen , tok av veggplater , av med isolasjon osv. Forlater stedet med ukoblete jordledninger og midlertidige løsninger på elektriske ledninger og vannrør. De trakk seg plutselig ut etter 8 uker da de mente de måtte gjøre oppgraderinger for å stille rommet opp igjen som forsikringen ikke dekket. Dette burde de virkelig ha gitt informasjon om, hvem kan vite hva som er under eller bak før det blir tatt bort ? Står ingenting om dette i vilkårene. Dette ble slik det ble pga tørke ikke ble satt på før 16 dager etter skaden. Tørke sto kun på i ei uke, ble satt på igjen etter veggplatene ble revet av, 6 uker etter skaden. Nå ble det tørket i ca 2,5 mnd som resulterte i mere følgeskader pga for mye og for hard tørking. Ble påtvinget et kontantoppgjør på ca 26.000 kr, vi har fått taksert våtrommet oppstillet til tilnermet slik det var men selvfølgelig med å forholde seg etter lover og forskrifter som er pålagt. Summen ble satt her til mellom 240.000-300.000 kr. Det kan umulig være riktig ar de kan springe fra en sak slik å ikke ta ansvar etter sitt dårlig utførte arbeid og særdeles dårlige valg til hvordan dette skulle løses. Jeg skjemmes på deres vegne. Man kan absolutt ikke føle seg trygg i Tryg. Å tro meg, jeg kommer aldri til å gi meg. Vår sak skal ut til de jeg kan få det ut til å det skal snakkes høyt om. Jeg synes synd på alle kundene Tryg har som sitter der å føler seg trygg. Selv ikke med vår Ekstra / toppforsikring var vi her godt nok forsikret, enda dette ikke var vår feil men deres etter de ikke gjorde slik de skulle til den tid de skulle. Skammelig !
Får dårlig kontakt med saksbehandlere, Mener jeg betaler for mye for mine forsikringer.
Tryg prøver å fraskrive seg ansvaret, ved å trenere saken, som eier blir du auto.automatisk mistenkt, politiet har henlagt saken men Tryg fortsetter, å trenere saken, kundeservisen er lik null, ingen opplysninger, eller svar på mine mailer pratet med ansvarlig saksbehandler han var frekk og sa at nå var det en annen som a gjorde så renovering var stoppet, så dette selskapet er ikke å anbefale de behandler kundene meg dårlig , prøver alle triks for å fraskrive seg sin erstatningsplikt.
På grunn av permisjon i jobb og økte utgifter hadde jeg etter 6 EN utestående regning hos Tryg. Fikk varsle om oppsigelse og betalte. Ringte de med en gang og varslet om betaling. Skulle sende kvittering på e-post. Dette ble gjort, og likevel sa de opp avtalen. I de 6 årene jeg var kunde hadde jeg en skade på bil, og en bilberging grunnet flatt batteri som jeg betalte av egen lomme. Likevel valgte Tryg å øke prisene på alle forsikringene mine. Hadfe alt hos dem. Aldri mer! De setter ikke pris på kundene sine og viser ikke skjønn i det hele tatt.
Søkt om å dekke noen leser briller min sønn (som har flere diagnose) mistet/Glemt. For de ikke dekket på deres forsikring! Lure på hvorfor jeg betale og har forsikring i det hele tatt!
Generelt veldig fornøyd med Tryg Forsikring . Rask saksbehandling og hyggelige konsulenter. Grunnen til at jeg nå sjekker andre er om prisnivået er korrekt . Lite sannsynlig at jeg bytter selskap .
Selger skulle ordne god tilbud men det skjedde aldri. Nå har jeg fått flere regninger som jeg ikke aner hvilken skal betales. Så elendig opplegg har jeg aldri vært borti og folk rundt meg fraråder også. Hold langt unna det såkalte trygforsikring som ikke er noe å stole på.
Har hatt TRYG nå i 14 år. Har vært meget fornøyd så langt med deres måte å håndtere saker på. Jeg har ikke hatt mye skader, men fikk et problem med at kloakken til vår bolig kolapset delvis. Hva skade ble i sum vet jeg ikke, men det ble en større jobb. Trygg hadde sikkert funnet argumenter for å ikke ta denne skaden, men de mukket ikke. Tvert imot var de meget behjelpelig med å få utbedret dette og gjorde opp for seg i beste stil. Stor honnør til TRYG og takk for dette.
Prisgunstig. Fikk båtforsikring når ikke andre ville. Fikk grei hjelp når jeg trengte det, kaskoskade på bil. Hyggelige kunderådgiver.
Sen saksbehandling, dårlig kommunikasjon og oppgjør. Burde informert tidlig, manglende dokumentasjon på begrunnelse.
Har ikke hatt noen negative opplevelser i mitt kundeforhold
Jeg har bestilt på mobil forsikring til bil. Bekreftelse og så videre skal jeg få på e-post. Da kommer ingenting. Ingen regning, avtale eller noen annet. I går fikk jeg inkassovarsel på brev og da ringte jeg. Etter samtale på telefon betalte jeg utstående krav men dette vært vanskelig og opprette nytt avtale. Etter 2 time igjen på telefonen bli samtale avbrud på grunn av dekning og jeg er lei og kast bort time kun på mobil. Aldri hatt så treg og dårlig service.
Måtte sjekke hva jeg faktisk betaler av forsikring, noe jeg skulle gjort for lenge siden. Det er lett å bli lurt på økte priser uten at man merker det når fakturaen blir betalt automatisk i banken hver måned, dette vet de å utnytte tydeligvis. Sparer flere tusen i året ved å bytte, men venter ennå noen tilbud før endelig bytte.
For et ufattelig dårlig selvskap. Blir forklart tre forskjellige ting av tre forskjellige personer. Virker som de ikke snakker sammen på det kontoret der. Bare å styre unna