Tryg Forsikring opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Greit forsikringsselskap, men begynner å bli dyrt.
Har vært kunde i flere år. Opplevd brann og da gikk skadeoppgjør greit, for da var det egen partner av TRYG som håndterte alt, men til gjengjeld tok det flere måneder å få ting i orden. Nå fikk vi vann i kjeller og bestemte oss for å ordne ting selv for å bli ferdig litt raskere. Det skulle vi nok ikke gjort. Først sa de at alt inne i kjelleren ble dekket, spurte om vi kunne sette igang selv og fikk beskjed om at det kunne vi. Men så ble det stille en lang stund, mens jeg prøvde å få kontakt og formidle hva vi måtte gjøre. Ikke noe svar, så vi satte i gang. Da fikk vi beskjed om at det vi hadde gjort ikke ble dekket likevel fordi det ble en oppgradering etter dere mening. Vi hadde da hygget opp et gulv som hadde sprukket og skulle bare erstatte det med ny betong. Altså fra betonggulv til betonggulv. Ser ikke hvordan det kan bli oppgradering.vi har nå betalt alt selv og byttet selskap. Da kom det en mail fra salg om et flott tilbud ( som var dyrere enn det vi hadde fra før) røpte vel litt om hva de hadde tenkt å øke prisen med. De ville ikke miste oss sto det. Nei vel. Salg burde vel sjekket først om hvorfor vi ville bytte selskap. Ikke noen kommunikasjon mellom avdelinger her nei. Hele selskapet mangler kommunikasjonsevner. Det er noe av det viktigste et slikt selskap bør lære seg. Takk for meg.
Fikk en skade på hus. Oppgjør meget raskt. Ingen diskusjon
Disse her helt forferdelige!!! Har sittet og ventet på at de skal ta telefonen i en halvtime, også når de endelig tar telefonen så sier de hei og bare legger på. Vet at dette er med vilje fordi de ventet til etter kl15 for å ta den. Dessuten har jeg ventet på svar i over 4 måneder
Har hatt opplevelse av at tryg ønsker å gjøre opp både trygt og sikkert for dem selv og for kunden. Så da vi fikk ødelagt forteltet på campingvogna i kraftig vindvær, så fikk vi besøk dagen etter at skaden var skjedd fra tryg, og personen som kom hadde både sympati og forståelse for at vi hadde tatt kontakt, og at bildene jeg hadde sendt på forhånd viste både det han ville se, og ønsket å se, og som ham sa, han tok egentlig turen fordi han var i "nabolaget". Og kun derfor ! Og ved skade på frontruta, så gjorde de også opp veldig raskt og greit !
Saksbehandlere gjør seg utilgjengelig, svarer ikke på eposter og får ikke noen oppdateringer på evt situasjon man står i. I tillegg er endel Saksbehandlere uhøflig. Lever ikke opp til navnet sitt. I tillegg er det ikke billig.
Satt opp prisen med 12 % fra ett år til et annet og kom meg ikke i møte da jeg påpekte at dette var urimelig mye.
Tryg har god kundeservice, tilbyr de forsikringene man trenger, og har gode priser. De kundebehandlerene jeg har vært i kontakt med har vært veldig hjelpsom. Nettsiden er også ryddig og grei. Det er midlertidig litt vanskelig å se hvilke faktura som er betalt og hvilke som er utestående på oversikten dersom man er usikker.
Enkel saksbehandling i mitt/vårt tilfelle. Blitt vesentlig dyrere
Gode avtaler med arbeidstakerorganisasjon hvor del av husstanden er medlem. 10 % prisøkning fra et år til et annet litt i overkant
Styr unna dette selskapet! Dersom du har Tryg forsikring vil de benytte Norsk Hussopp Forsikring for skadedyr og råte. Jeg tilråder mot det sterkeste å inngå avtaler for bolig/fritidsbolig med disse selskapene. Det er ingen informasjon dersom skadesak er meldt og du vil ikke bli fornøyd med resultatet. Alle anmeldelsene av selskapet er tydelige på hva man kan forvente.
Betaler over 100 000 kr i år for privat og bedrift, men når pluselig jeg trenger å bruke forsikring pga ting stjålet fra bil - da til dem trenger kvitering som bevis av tingene og bilder er ikke nok som bevise.
Det ble veldig dyrt plutselig uten å opplyse meg. Dårlig kundebehandling da jeg etterspurte om å få redusert priser.
20% prisøkning ved fornyelse uten at det gis beskjed. Da er det bare og bytte selskap.
Veldig vanskelige å forholde seg til når du først har bruk for forsikringene dine. Vrir og vender på sine egne vilkår for å unngå utbetaling. Skrev blant annet i svar at melding fra fagekspert er irrelevant. Styr unna!
Har vært kunde hos Tryg i flere år. I løpet av alle de årene har jeg hatt to mindre skader i løpet av en 15- 20 års periode. For noen dager siden ble jeg utsatt for et innbrudd hvor gjerningspersonen klatret opp til verandaen min i 2 etg og kom seg inn ved å knuse en glassrute på en verandadør. Ble også selv utsatt for vold og fikk skader selv. Politi og sykebil kom relativt raskt. Fikk hjelp til å kontakte en glassmester som måtte komme for å reparere ruten midlertidig. Etter å ha fått tilbud fra glassmesteren på samme type rute, sier hun at du bør ta opp med forsikringsselskapet ditt om de muligens er villig til å dekke en rute som er litt vanskeligere å slå inn. Jeg trodde det da ville være snakk om mange tusen kroner i differanse, men ble overrasket over at differansen kun dreide seg om litt i overkant av kr 2000. men nei, som kunde hos Tryg i mange år, - så de ingen grunn til det. Den sikkerheten måtte jeg isåfall selv stå for. Og ja, det skal jeg! Jeg skal betale differansen, og jeg skal bytte forsikringsselskap - rett og slett fordi innimellom så går det an å se litt igjennom fingrene på ting...og kanskje tenke at jo, her kan vi kanskje redde liv om det skulle skje igjen. Og PS - ikke svar meg tilbake med alt av regler og diverse dere er pålagt å følge - dere har selvsagt rett. Takk for meg!