Meny

Tryg Forsikring omtaler og erfaringer

2,8/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
19
av 29 innen
forsikringsselskap
49%
anbefaler
Tryg Forsikring
Filtrer omtaler
242
215
173
119
247
Sorter omtaler etter
Viser av 996 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Tryg Forsikring?
Bjørn L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bilskade"
1 syns denne omtalen er nyttig

Veldig greit skadeoppgjør. Rask reaksjon. Hadde også et tilfelle av maur i huset dette foreløp også veldig bra.

Svar fra Tryg Forsikring
31.10.2019 13.13
Hei Bjørn!

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding :-)

Vennlig hilsen
Tryg Forsikring
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Ivrig til å selge, men lover mer enn de kan holde"

I tillegg til god pris så ble det solgt inn at selgeren skulle være ett fast kontakt punkt for oss. Men han er jo ikke, umulig og få tak i og holder ikke avtaler. Betaler i stedet litt mer da..

Svar fra Tryg Forsikring
31.10.2019 13.13
Hei Marius!

Det var leit å høre at du har hatt en slik opplevelse med oss i Tryg.
Vi gjør vårt beste hver dag for å gi kundene best mulig opplevelse, og vi er alltid åpen for forslag til hvordan vi kan bli bedre.
Ta gjerne kontakt med oss for en gjennomgang av avtalen din for å se om det er mulig å gjøre noe med prisen.

Mvh
Tryg forsikring
Bergljot
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Vannskade i kjelleren etter uvær 26.juni"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ekstremt vanskelige! Når man først er utsatt for en skade, så får man ikke den hjelpen man trenger! Dette er et mareritt! Tryg sendte en intern takstmann, etter at SSG ga et prisoverslag som Tryg synes var for høyt. Takstmannen oppfører seg guffent/truende, og prøver å skremme med å påpeke at det kanskje er feil med drenering osv. Det viste seg at dreneringen er bra! Tryg sendte nemlig også en dreneringsekspert. Det er ikke snakk om at dette var vår feil. Kommunen hadde asfaltert og drenert feil, så vann fosset inn på eiendommen vår! Tryg er ikke enig med SSG i skadeomfang, og sender et tilbud på kontantoppgjør på 1/4-del av SSG sitt estimat!! De krangler på alt av skadeomfang. Vi har nå kranglet med dem i tre måneder. Har avtale gjennom Utdanningsforbundet, og toppforsikring på hus. Vi har brukt utallige timer på dette!! Burde fakturert dere for tapte arbeidstimer. Godt at mannen min har en forståelsesfull arbeidsgiver! Vi har nå kontaktet Utdanningsforbundet og deres advokater. Jeg skal gjøre det jeg kan for at Utdanningsforbundet revurderer sitt kundeforhold. Vi angrer på at vi ikke betalte LITT mer for å bruke IF! Når skaden skjer er det ekstremt belastende å måtte krangle så mye for noe som ikke er vår skyld!

Svar fra Tryg Forsikring
16.10.2019 09.42
Hei Bergljot!

Det var kjedelig å høre at du har hatt en lei opplevelse av Tryg når uhellet har vært ute. Det er absolutt ikke slik vi ønsker det skal oppleves når man har hatt et uhell. Vi arbeider hele tiden for å bli bedre og setter pris på alle tilbakemeldinger.
Ta gjerne kontakt med oss slik at vi kan få sett på saken på nytt med nye øyne.

Mvh
Tryg forsikring
Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt og alle reelle situasjoner du kan trenge forsikring, er unntatt dekning"
3 syns denne omtalen er nyttig

Dyrt og alle reelle situasjoner du kan trenge forsikring, er unntatt dekning. Du bør like å prate med datamaskin og via tastatur...

Svar fra Tryg Forsikring
16.10.2019 09.41
Hei Marit!

Vi arbeider hele tiden for å bli bedre og setter pris på alle tilbakemeldinger.
Ta gjerne kontakt med oss for en gjennomgang av avtalen din for å se om det er mulig å gjøre noe med prisen.

Mvh
Tryg forsikring
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Veldig bra dekning og grei pris på bolig og tomt, men dyre på visse andre forsikringer"

Ikke hatt noen form for skadeoppgjør, så har ingen erfaringer der, men god dekning særlig på hus og tomt. Dyrere enn mange andre på eksempelvis bil. Enkel og grei nettside.

Svar fra Tryg Forsikring
16.10.2019 09.41
Hei Svein!

Takk for hyggelig tilbakemelding.
Ta gjerne kontakt med oss for en gjennomgang av avtalen din for å se om det er mulig å gjøre noe med prisen.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig oppfølging og meget utilgjengelige på telefon"
1 syns denne omtalen er nyttig

Sendte skriftlig forespørsel om advokathjelp for 3 uker siden. Kun mottatt et automatisk svar uten saksnr. som bekreftelse på henvendelsen. Ringt flere ganger uten å komme frem. I dag ble jeg endelig oppringt etter først å ha ventet i tlf. med beskjed om at svar på min henvendelse vil komme "om noen uker"...! Dårlig førsteinntrykk av dette forsikringsselskapet.

Svar fra Tryg Forsikring
16.10.2019 09.41
Hei Berit!

Det er absolutt ikke slik vi ønsker det skal oppleves, vi arbeider hele tiden for å bli bedre og setter pris på alle tilbakemeldinger.

Mvh
Tryg forsikring
Kenneth W
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Kranglete tidkrevende"
2 syns denne omtalen er nyttig

Kranglet i over 3 måneder nå med Tryg forsikring, på alt er de utilgjengelig, kranglete og uklare. Skade har bare åpent fra 10 til 15 og symptomatisk for selskapet er at det går rett på svarer med melding om at det er stengt frem til 10 over 10. Det er folie på bilen og det må skiftes hele siden på grunn av solbleking. Dette er. Tryg har trenert og gjør seg vanskelige, mener at jeg skal bruke en time med buss fordi de ikke vil betale leiebilselskapet for å kjøre ut bilen. Bilen de mener jeg skal bruke er en Polo. Det er halvparten av min bil!

Svar fra Tryg Forsikring
16.10.2019 09.41
Hei Kenneth!

Vi arbeider hele tiden for å bli bedre og setter pris på alle tilbakemeldinger.
Skadeavdelingen er åpent i tidsperioden 10:00-15:00 i hverdager på tlf og 10:00-17:00 på chat. Ta gjerne kontakt med oss på tlf 915 04040 dersom du lurer på noe.

Mvh
Tryg forsikring
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig service"
2 syns denne omtalen er nyttig

Generelt dårlig service, vanskelig å få snakke med de riktige personene og ingen hjelp når vi virkelig trengte forsikringen. Reiseforsikringen er ok. Bilforsikring veldig dyr, hus og innbo dårlig dekning ved skade.

Svar fra Tryg Forsikring
16.10.2019 09.40
Hei Kari!

Det var leit å høre at du har hatt en slik opplevelse med oss i Tryg.
Vi gjør vårt beste hver dag for å gi kundene best mulig opplevelse, og vi er alltid åpen for forslag til hvordan vi kan bli bedre.
Ta gjerne kontakt med oss for en gjennomgang av avtalen din for å se om det er mulig å gjøre noe med prisen.

Mvh
Tryg forsikring
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Overrasket med høyt pris fra Tryg"

Jeg var en totalt kunde hos Tryg forsikring fra før og var veldig fornøyd med både pris, service, hjelp fra Tryg. Jeg hadde en elbil som forsikret hos Tryg og hadde ingen skader i periode som kunde hos dem. Men det som var veldig overrasket for meg at jeg kjøpte en helt ny ebil og erstattet den med det gamle og plutselig ble årspremier til den nye bilen nesten 3 ganger høyere (fra 4567kr/år til 11890kr/år). Jeg tok kontakt med Tryg og spurte om grunnen, men fikk bare beskjed at pris er slik dessverre. Jeg måtte ta kontakt med andre forsikring og fikk mange tilbud og den billigste var fra Sparebanken 1 som er på 5190kr/året. (super bilforsikring, og 16K kjørelengde, egenandel 4000kr). Det var synd å flytte fra Tryg, selvom jeg har prøvd min beste for å være igjen som kunde.

Svar fra Tryg Forsikring
16.10.2019 09.04
Hei Vinh!

Det var leit å høre at du har avsluttet ditt kundeforhold hos oss, vi arbeider hele tiden for å bli bedre og setter pris på alle tilbakemeldinger.

Mvh
Tryg forsikring
John A. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Prisøkning"
2 syns denne omtalen er nyttig

Øker prisene for mye uten å forklare hvorfor. Ønsker derfor å innhente og sammenligne priser fra andre aktører.

Svar fra Tryg Forsikring
27.08.2019 13.06
Hei John!

Ta gjerne kontakt med oss for en gjennomgang av avtalen din for å se om det er mulig å gjøre noe med prisen.

Mvh
Tryg forsikring
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Mangler og treghet i skadeoppgjør"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hadde et branntilløp i en hytte forsikret hos Tryg. De var raske i å få et selskap (Recover) til å komme og avdekke skade og gjøre rent etc. Selskapet ødela en noe håndverk, skinn og klær og en del annet i rens og glemte å føre opp en del av det elektriske som de kastet. Svært dårlig sluttoppgjør og de svarer ikke på kundehenvendelser og gjør ikke opp for seg. Byttet til IF og kommer aldri tilbake.

Svar fra Tryg Forsikring
27.08.2019 13.05
Hei Håvard!

Det var leit å høre at du har avsluttet ditt kundeforhold hos oss, vi arbeider hele tiden for å bli bedre og setter pris på alle tilbakemeldinger.

Mvh
Tryg forsikring
Øistein E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Kva slags selskap er tryg??"
4 syns denne omtalen er nyttig

Etter nokre år opphald frå tryg, tok eg husforsikring i fjor. I vinter fikk ein skade på golvet i ei utleigeleiligheit der eit møbel hadde skrapa opp golvet. Tryg avslo dette som skade. Eg tok kontakt med to kyndige personar, som begge var einig i mi vurdering. Eg tok igjen kontakt med Tryg og bad om ei uhilda vurdering mot at Tryg dekte dette. Eg fikk blankt avslag frå Tryg. Deretter sende eg klage med utførleg grunngjeving. Etter lang tid kom det nytt avslag. Det var same saksbehandlar som første gongen, utruleg nok. Eg har også hatt eit soppangrep i sokkelen. Tryg ga avslag på dette med svar om at ingen soppangrep blir dekt, uansett årsak. Eg er glad for at eg ikkje hadde ein større skade, for eg anar svaret frå Tryg. Eg tok kontakt i februar med nytt selskap for husforsikring for neste år. Tryg fikk automatisk melding om oppseiinga, i tillegg sende eg ei begrunna utmelding til Tryg. Likevel sende Tryg meg purrekrav på ny forsikring, ikkje berre ein, men to gongar. Eg vil - så sterkt som eg kan - advare andre huseigarar mot tryg. Styr unna, for dette er ikkje eit seriøst selskap.

Svar fra Tryg Forsikring
27.08.2019 13.00
Hei Øistein!

Det var kjedelig å høre at du har hatt en lei opplevelse av Tryg når uhellet har vært ute. Det er absolutt ikke slik vi ønsker det skal oppleves når man har hatt et uhell. Vi arbeider hele tiden for å bli bedre og setter pris på alle tilbakemeldinger.

Mvh
Tryg forsikring
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Vanskelig å få kontakt med skadeavdeling"

Vanskelig å få hjelp/svar fra skadeavdelingen. Skjema passer ikke inn når en kun ønsker veiledning og hjelp.

Svar fra Tryg Forsikring
27.08.2019 12.59
Hei Åge!

Skadeavdelingen er åpent i tidsperioden 10:00-15:00 i hverdager på tlf og 10:00-17:00 på chat. Ta gjerne kontakt med oss på tlf 915 04040 dersom du lurer på noe.

Mvh
Tryg forsikring.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Hatt ett oppgjør"

Har hatt naturskade hvor innbo og bygg hadde skade. Ryddig oppgjør. Misfornøyd med hva jeg synes er en uforholdsmessig høy premieøkning etter første år.

Svar fra Tryg Forsikring
19.08.2019 21.39
Hei John!

Så kjekt å høre at du var fornøyd med skadeoppgjøret når uhellet først var ute.
Ta gjerne kontakt med oss for en gjennomgang av avtalen din for å se om det er mulig å gjøre noe med prisen.

Mvh
Tryg forsikring
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Helt elendig"
3 syns denne omtalen er nyttig

Fikk problem med maur i kjellerstue og et soverom for ca et år siden. Tryg henviser bare til Norsk Hussoppforsikring og der er ikke mye hjelp og få, jeg trodde jeg hadde kjøpt forsikring hos Tryg men det stemmer jo tydeligvis ikke. Har nå hatt snekker og takstmann på befaring og dem mener gulvet bør rives for sjekk etter sprekk i betong, dette er jo en stor kostnad men begge disse kjeltringfirmaene mener det er mitt ansvar og finne ut hvor mauren kommer inn. STYR UNNA DISSE TO.

Svar fra Tryg Forsikring
19.08.2019 21.39
Hei Stig!

Det var leit å høre at du har hatt en slik opplevelse med Tryg.
Ta gjerne kontakt med oss slik at vi kan få sett på saken på nytt med nye øyne.

Mvh
Tryg forsikring.
Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"God kundedervice"

Godt fornøyd med kundeservice og brukbare priser. Kan med god samvittighet anbefales til alle jeg kjenner.

Svar fra Tryg Forsikring
19.08.2019 21.39
Hei Roy.

Takk for hyggelig tilbakemelding :-)

Vennlig hilsen
Tryg Forsikring
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ikke tilfreds med årlig økning av premie"
1 syns denne omtalen er nyttig

De prøver hvert år å legge på forsikringene med nærmere 15%. Ved en telefonsamtale oppnår en vanligvis en viss reduksjon. Det lissom slik «går det så går det»

Svar fra Tryg Forsikring
19.08.2019 21.39
Hei Finn!

Det er mange faktorer som spiller inn på prisen på forsikringen. Ta gjerne kontakt med oss for nytt tilbud slik at vi kan ta en gjennomgang og se hva vi kan tilby.

Mvh
Tryg forsikring
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"God service"

Ingen ubehageligheter hverken med bil eller reise, raskt oppgjør noe som er viktig da jeg har 150 reise døgn med både bil og fly.

Svar fra Tryg Forsikring
19.08.2019 21.38
Hei Bjørn.

Takk for hyggelig tilbakemelding :-)

Vennlig hilsen
Tryg Forsikring
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"20% økning i premie på 5 mnd er for drøyt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ga meg bra tilbud om forsikring, men etter 1 år hos de økte prisen med 20% - tror de fleste da vil kalle inngangsprisen for et typisk lokketilbud. Prøver derfor andre selskaper. Lite fleksibelt. Ble påkjørt på parkeringplass mens jeg var på jobb. Kjedelig, men dekkes av forsikringen med 4000 i egenandel. Krysset av på at jeg ikke trengte leiebil. Men gjorde helomvendig og tok leiebil da mitt forslag om rabatt i egenandelen kunne bli aktuelt siden jeg ikke trengte leiebil. Det gikk ikke, så Tryg ga meg leiebil i 15 dager mens bilen sto på verksted for lakkering etc. Jeg betalte mine 4000 i egenandel, men tror leiebilen kom på samme sum for Tryg. Hva med null egenandel og null leiebil?

Svar fra Tryg Forsikring
19.08.2019 21.38
Hei Endre!

Ta gjerne kontakt med oss for en gjennomgang av avtalen din for å se om det er mulig å gjøre noe med prisen.

Mvh
Tryg forsikring
Jolanta U
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd. Hadde bra pris gjennom fagforbund"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært veldig fornøyd med Tryg, men jeg fikk bra tilbud gjennom fagforbund som jeg vil ikke være medlem i.

Svar fra Tryg Forsikring
19.08.2019 21.38
Hei Jolanta!

Takk for hyggelig tilbakemelding.
Ta gjerne kontakt med oss for en gjennomgang av avtalen din for å se om det er mulig å gjøre noe med prisen.

Mvh
Tryg forsikring
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Fakturarutiner"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ingen problemer når jeg hadde en kasko-skade på min motorsykkel, men måtte ringe å be om info underveis. Verkstedet fikk vite mer enn jeg som forsikringstager fikk. Største problemet er at jeg aldri vet hva jeg skal betale. Får to regninger som gjelder samme periode, men med ulik sum? Jeg betaler den jeg tror er rett, så kommer det purring? Har ringt om dette et par ganger og kunderådgiverene har ikke forstått hvorfor det er sånn. Og begge ganger sagt at jeg ikke er skyldig noenting.

Svar fra Tryg Forsikring
19.08.2019 21.38
Hei Inga!

Vi arbeider hele tiden for å bli bedre og setter pris på alle tilbakemeldinger.

Mvh
Tryg forsikring
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Aldri mer Tryg og deres samarbeidspartnere"
3 syns denne omtalen er nyttig

Veldig dårlig på oppfølging ved ulykke i utlandet (reiseforsikring) useriøs og manglende oppføring, uten nær familie tilstede aner eg ikkje kordan det hadde endt.

Svar fra Tryg Forsikring
19.08.2019 21.38
Hei Jan!

Det var kjedelig å høre at du har hatt en lei opplevelse av Tryg når uhellet har vært ute. Det er absolutt ikke slik vi ønsker det skal oppleves når man har hatt et uhell. Vi arbeider hele tiden for å bli bedre og setter pris på alle tilbakemeldinger.

Mvh
Tryg forsikring
Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Seriøst selvskap, men litt dyrt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Veldig enkelt å få kontakt. Enkelt å ha med dem å gjøre ved skade. Rask skadebehandling. Er litt dyrere enn en del aldre selskaper.

Svar fra Tryg Forsikring
16.08.2019 10.54
Hei Gisle!

Ta gjerne kontakt med oss for en gjennomgang av avtalen din for å se om det er mulig å gjøre noe med prisen.

Mvh
Tryg forsikring
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Tullinger"
7 syns denne omtalen er nyttig

Ble skadet i beinet, dro på sykehuset og fikk det ordnet, var så innom noen ganger og fikk byttet bandasje, dagen jeg skulle reise hjem var jeg innom for en siste bytte av bandasje. Tryg hadde da trukket tilbake dekning uten å gi beskjed til meg, og jeg betalt gjerne ca 20 euro selv for å få byttet bandasjen. Dro hjem og byttet alle forsikringer over til Codan. Sparte flere tusen kroner på det og har kun positivt å si om Codan så langt.

Svar fra Tryg Forsikring
16.08.2019 10.53
Hei Lars!

Det var leit å høre at du har avsluttet ditt kundeforhold hos oss, vi arbeider hele tiden for å bli bedre og setter pris på alle tilbakemeldinger.

Mvh
Tryg forsikring
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Noe dyrt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Får detaljert oversikt i brevpost når jeg ber om det. Rask telefonkontakt. Noe dyrt, særlig når jeg er medlem i Utdanningsforbundet og OBOS.

Svar fra Tryg Forsikring
16.08.2019 10.53
Hei Erik!

Ta gjerne kontakt med oss for en gjennomgang av avtalen din for å se om det er mulig å gjøre noe med prisen.

Mvh
Tryg forsikring
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR