Får det jeg trenger i tillegg til gode råd! Har bil, båt, mc, reise, innbo og husforsikring hos Tryg, og har ennå ikke opplevd at de har justert opp prisene sine.

Alt jeg har gjort er å betale en forsikringspremie hvert år. Har ikke erfaring med skade i stor grad annet enn en mistet koffert på reise. Skadeoppgjøret gikk sånn passe....

Hvor skal jeg starte? Det har ikke vært annet en surr og manglende kommuniukasjon fra dag en. Regninger som skulle vært sendt pr post har ikke kommet frem og det sendes inkasso. Det tas ikke kontakt med kunde, og i tillegg er det en svært utilgjengelig kundeservice, du må belage deg på å vente lenge for å snakke med en ansatt og chattetjenesten ligger ofte nede da det ikke er "ledige agenter". Gjør deg selv en tjenste, spar tid og penger, finn et forsikringsselskap som faktisk har tid til å bry seg om kundene sine fremfor å bruke masse penger på fjonge reklamefilmer.

Tryg does not communicate. Their chat function does not work, and they do not answer written requests and inquiries.

Da busselskapet vårt fikk en buss rygget ned av en lokalbuss, avskrev tryg seg ansvaret for å kreve reparasjoner for det fulle ansvaret av skadene. Vi tapte 200 000kr. Alle de hundre tusen kronene jeg har betalt i forsikring, og årene vi har kjørt skadefritt er forgjeves. Forsikring tilsvarer tilsynelatende organisert svindel, jeg anbefaler alle å redusere forsikringene sine til lovens minimum, for dere får ikke skader dekket på et rimelig vis.

Trygg øker prisen hvert eneste år med relativt store summer. På to år har forsikringssummen økt med ca 1000 kroner.

Jeg skiftet til Tryg for 1 år siden pga et godt tilbud. Nå etter et år gikk porteføljen totalt opp med 12,4%. Bilen isolert sett la de på 18 %. Dette til tross for at KPI økning siste 12 måneder var på 1,5 %. De hadde ingen gode argumenter. Jeg mistenker at jeg har blitt utsett for et lokke-tilbud, og ser meg om etter et nytt selskap nå.

Jeg vet ikke da jeg ikke har brukt den, bare betalt regningene. Ingen erfaring, kun fått billig forsikring gjennom Obosbank

Et eksempel. I en soleklar skadesak, hvor motparten har innrømmet skyld. Og tryg tviler på skyldsspørsmålet. Helt idiotisk. Tror grunn var at motpart var et stor konsern. Og også hadde Tryg.

Har prøvd Tryg både privat og firma. De klarer ikke selv med liste å skille hva som er privat og firma. For deres avdelinger klarer ikke å snakke sammen. De klarer å sende ut flere faktura på samme vare. Så de har ikke oversikt. De har kun gitt grå hår. Er de virkelig verd lav pris. Nei

Vi fikk god hjelp da vi måtte bruke boligforsikring vår, så veldig fornøyd med den da. Men de var litt dyre på bilforsikringen.

Jeg meldte inn en skade og fikk automatisk svar, pengene blir utbetalt innen 3-4 dager. Aldri opplevd maken til rask saksbehandling! Flott at mye er automatisert. Hvordan de er i de mer avanserte sakene vet jeg ikke, men jeg er fornøyd etter å ha byttet fra Fremtind til Tryg!

Har vært veldig fornøyd med Tryg, men de blir bare dyrere og dyrere, samt der har blitt gjort en del feil fra deres side. Som har gitt meg mye mer arbeid. Bilforsikringene er dyre. Men alt i alt fornøyd.

De klarer aldri å få til noe av det man spør om på telefon, man må gå gjennom samme sak på nytt hver gang man ringer (som man må gjøre en gang i måneden tydeligvis), og de er ganske frekke over telefon (fra første sekund).

Man får det man betaler for, og uten "egeninnsats", kan man vel ikke forlange mer?, Så dersom man prøver, vil vel muligens også Tryg, gjøre det bedre? Dermed er vel også vi "fornøyd", sett på bakgrunn av den "jevne" forsikringstaker! Så dette er vår hovedgrunn til å undersøke våre muligheter!

Samlet sett når man har mange forsikringer i ett og samme selskap skulle man tro man fikk gode priser. Tryg gir meg riktig nok god rabatt i %, men når den opprinnelige prisen er såpass høy som den er så hjelper det ikke særlig. Det blir som å gi 20% rabatt på en ny Ferrari. Ja, du sparer nesten en halv million men det hjelper liksom ikke når bilen fortsatt koster over 4 millioner.

Vi fikk en skade på bolig og meldte dette til Tryg. De oppleves vanskelige og passive og svarer for eksempel ikke på henvendelser. Jeg har nå ventet over to uker på kostnadsoverslag på skaden. Vi har betalt til Tryg i mange år, men det er først når du har behov for hjelp, det viser seg om du har valgt riktig selskap eller ikke.

Har vært i kamp om erstatning siden 2014, de er ikke villig til å forhandle en gang. Nå kommer saken opp i retten. Har blitt 50% ufør etter ulykken men enda så mener trygg at de ikke har noe ansvar.. Styr unna...

Da jeg skulle reise for 2 år siden så bestilte jeg reiseforsikring i 3 måneder valgte fra og til datum.. Igår fikk jeg brev fra inkasso der det står Tryg! Ringte dem å spurte om hvorfor jeg fikk den inkassoen og hvorfor ble den ikke stoppet etter 3 måneder? Så så dem at jeg måtte ringe til for å stoppe den. Men jeg har jo valgt reiseforsikringen TIL ETT DATO!!! Da må den vel stoppet automatisk! FORFERDELIG

De er grei, så lenge at du ikke skal ha noe skadeoppgjør, hvis ulykken er ute, da er de ett mareritt :(

OK selskap, man bør tenke på de gamle kundene som selskapet har, føler at forsikringen bare blir "dyrere". Har ikke hatt skade, ingen kontakt med kundeservice. Har ikke noen annen kontakt med selskapet, jeg betaler regningen, kan derfor ikke anbefale selskapet. Vil sjekke andre selskaper for å se etter/om der er en bedre avtale.

Vi har hatt oppgjør på reiseforsikring som gikk veldig smooth. Vi har hatt oppgjør etter stor vannskade, her er det treig saksbehandling, dårlig samarbeid med underleverandører og rett og slett dårlig kundebehandling. Vi har brukt mye energi på å diskutere med forsikringsselskapet ang. takster og hvordan saken skulle løses. Ikke bli blendet av lave priser, dette må du betale for når du faktisk har en skikkelig skade.

Dårligste forsikringsselskap i Norge? Umulig å kommunisere med, vet ennå ikke hva som ble resultatet av innmeldt skade etter lynnedslag for tre år siden, bare at jeg ikke har fått noe erstatning. Fikk heller ikke erstattet tapt reisegods, da dette, i følge Tryg, var flyselskapets ansvar.

Har hatt to små oppgjør Knust briller på jobb. Tryg sa med en gang på tlf. Kjøp nye briller og send oss en mail på prisen så setter vi det inn på konto. Ta vare på kvitteringen tilfelle kontroll. Det var alt. Det samme sa de når vi måtte avlyse en reise på grunn av sykdom i nær familie.

Skadebehandling går noe tregt. Man må opplyse saksbehandlerne om ting som i mitt tilfelle avregistrering av kjøretøy og slettede heftelser som de skulle ha visst. Til tider noe tungvint nettbrukergrensesnitt. Ellers fornøyd.
