Meny

Tryg Forsikring omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Gå til Tryg Forsikring
2,8/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
17
av 31 innen
forsikringsselskap
48%
anbefaler
Tryg Forsikring
Filtrer omtaler
270
236
188
141
291
Sorter omtaler etter
Viser av 1126 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Tryg Forsikring?
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Advarer mot Tryg Forsikring"
3 syns denne omtalen er nyttig

Tryg forsikring er OK helt til en har bruk for forsikringen. De trenerer saksbehandlingen og unngår reell dialog med kunden.

Erik H. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Feil pris"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dyr forsikring for en A3 2008 modell med maks bonus. Etter ca. 8 mnd kom det plutselig ekstra krav om innbetaling grunnet feil-kalkulasjon hos Tryg!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Telefonsalg lureri"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ble oppringt av en forsikring selger fra Tryg. I telefonsamtalen informerte selgeren meg at det er et utforpliktige tilbud, sendt til meg på e-post med mulighet til å vurdere tilbudet 3 uker fremover. Har fått en faktura fra Tryg på 20000 kr etter samtalen. Har ikke inngått noen avtaler med Tryg! Opplever dette som lureri.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Gunnar H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dyrere enn nødvendig?"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har ikke brukt forsikring men ønsker å sjekke pris med andre da jeg synes Tryg virker dyrere enn nødvendig.

Misfornøyd
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Håpløs kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Hvis det er fakturaspørsmål ute å går hos disse er det bare å glemme å få et skikkelig svar. Koster mer tid enn penger å få avklart fillesaker. Et så stort firma burde kanskje investert i en skikkelig CRM plattform sånn at de faktisk kan svare kundene sine på det de spør om.

Larsmorten M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Service"
1 syns denne omtalen er nyttig

Tryg er et solid forsikringselskap. Serviceinnstilt og ordner alt fortløpende. Kjempefornøyd. Litt dyr på enkelte forsikringer men dog verd og betale for. 100% tilstede

Kundetilfredshet
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra forsikringsoppgjør"

Bra, men så at andre var billigere på bil, derfor vurdere jeg å bytte. Kundekontakten har vært bra og forsikringsoppgjør har gått bra.

Harriet P. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Rask og hyggelig behandling"

Jeg hadde parkeringsskade på bilen min, hvor jeg også kom bort i en annen bil. Meldte skaden på tryg.no og fikk hjelp og leiebil med en gang. Overraskende god oppfølging : )

Jon K. K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Arrogante og lite forståelsesfulle"
2 syns denne omtalen er nyttig

Økte forsikringen med over 30% ved ny registrering av vinterlagret bil pga at jeg hadde forsikring uregistrert i vinter, under påskudd om at dette var en ny forsikring, i stedet for en fortsettelse av den opprinnelige før vintelagring. Dette oppfattes som lite forståelsesfullt, gjerrig og ikke så lite hevngjerrig.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Utryg med Tryg"
6 syns denne omtalen er nyttig

Nei, man kan ikke føle seg trygg med TRYG. - de overholder ikke muntlige avtaler - de besvarer ikke fullt og holdent henvendelser - oppfyller ikke innsynskrav - lar kundene lide for egne feil og mangler - denne agentmodellen har så mange svakheter så styr unna. Veldig skuffet over mye feil og mangler og dårlig saksbehandling. Anbefaler å gå til andre selskaper som har ryddigere rutiner.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Meget useriøst og uansvarlig bedrift"
2 syns denne omtalen er nyttig

Selv om Tryg forsikring har vært i markedet i mange år i Norge så er det fremdeles dårlig på kunde oppfølging. Jeg måtte betale 3200kr bot til TFF pga deres uansvarlighet. Jeg anbefaler med det sterkeste ikke denne bedriften. Hold unna!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig service"
2 syns denne omtalen er nyttig

Reiseforskiringsak fra Eurocard. Meldt skade på nett for 3 dager siden og har ikke fått noe bekreftelse eller videre kontakt. Prøvde å ringe- ingen flax. Fikk en automatisk audio tilbakemelding som sa at jeg skulle ringe igjen! Chatbot ubrukelig.

Kundetilfredshet
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"prishopp på forsikringer fra 2019 til 2020. Kamuflerte tillegg"
4 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde hos Tryg i mange år. Har ikke hatt skader og betalt forsikringen når den forfaller uten å sjekke noe nevneverdig. I år ble prishoppet så enormt at jeg vil sjekke litt rundt.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Flinke til å få kunder senere ikke fornøyd med. Får aldri selgeren av forsikringen på telefon. Han var flink til å få meg som kunde å senere aldri fikk taket. Ved forlenge km stand fikk enorm høy pris og ved forlengelse av forsikring. Selgere som bare lure.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Petter T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Horribelt dårlig"
6 syns denne omtalen er nyttig

Tryg kjører på filosofien at kunden er skyldig i uregelmessigheter inntil det motsatte er bevist. Problemet for Tryg er at det går bare en gang, så innser kunden at han faktisk kan kreve å bli behandlet med hjelpsomhet og støtte når han faktisk trenger det; og vipps enda en kunde er borte for alltid. Lærte på mine økonomistudier at renome er av større betydning enn noe annet. Brent barn skyr ilden. Farvel Tryg - føler meg allerede tryggere.

Magnus F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Når man kommer ut for en skadesak, er de ikke behjelpelige og holder ikke hva de lover. Man blir sendt i øst og vest, og må ta flere telefoner til ulike avdelinger når man skal ha en sak løst. Når man endelig kommer fram til riktig avdeling, bes man om å sende en mail. Det loves ut (muntlig) erstatning- og kompensasjonssummer som til syvende og sist viser seg å være feil.

Mann-60-År
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Prisøkning på 12% og 13% de siste 2 årene"
2 syns denne omtalen er nyttig

Tryg har en rask behandling av små skader. Tegning av personforsikringer hvor det kreves helseattest tar laaaaang tid å få svar på. Skyldes nok litt manglende tilbakemelding fra fastlege. Dette kan bli bedre. Prisøkning de siste årene og når du har vært kunde i mange år, gir premier som er på høyde med eller høyere enn "ekstra-utgaven" av produktet. Her burde forsikringstaker vært flyttet inn i den beste dekningen når prisen stiger (gulerot) Samlerabatten var tidligere 20%. Har kjøpt flere forsikringsprodukter og nå er rabatten satt ned til 15 %. Det er dårlig det !!!

Svar fra Tryg Forsikring
27.02.2020 09:58
Hei, Kjekt å høre at du er fornøyd med vår raske behandling :-) Det høres ut som at det kan ha skjedd en feil når det gjelder samlerabatten, du må gjerne ta kontakt med oss på tlf eller chat, så skal vi sørge for at det blir helt riktig rabatt som du har krav på her. Med vennlig hilsen, Tryg Forsikring
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig saksbehandling"
2 syns denne omtalen er nyttig

Selvom jeg har dokumenteret at jeg eier mine stjålne eiendeler, med bildebevis. Tar de meg for å lyve.

Svar fra Tryg Forsikring
12.02.2020 14:32
Hei Sofia! Det var leit å høre at du har hatt en slik opplevelse med oss i Tryg. Du må gjerne ta kontakt med oss, slik at vi kan få sett på saken din på nytt om du ønsker. Mvh Tryg Forsikring
Nikoleta L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ikke så veldig behjelpelige"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vert kunde i Tryg i mange år og er ikke så fornøgd med service og hjelpe får etter alle dei åra.

Svar fra Tryg Forsikring
07.02.2020 12:26
Hei Nikoleta, Takk for omtalen din! Du er hjertelig velkommen til å ta kontakt med oss dersom du har noen gode innspill til hvordan du kunne blitt mer fornøyd i Tryg. Med vennlig hilsen, Tryg Forsikring
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Forstyrredne og irriterende innsalgs-forsøk"
4 syns denne omtalen er nyttig

Ble oppringt av Tryg som forsøkte å selge meg forsikringer. Så ber jeg om tilbud, og de vil ikke gi meg noe skriftlig. Dette synes jeg var veldig useriøst, ble oppringt via Borg Forsikring AS. I tillegg bombarderer de meg med SMS fra deres CRM-system, og en masse oppringninger og videre oppfølging. Nei - jeg vil ikke være kunde i et selskap hvor første møte skal være så useriøst og masete - da sverger jeg heller til Storebrand som aldri ville oppføre seg på denne svært useriøse måten.

Svar fra Tryg Forsikring
12.02.2020 15:23
Hei Kalle! Det er ikke noe kjekt å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss i Tryg. Vi jobber hver dag med å tilby kundene våre gode forsikringer og rådgivning, og er åpen for forslag om det er noe vi kunne gjort annerledes for deg. Mvh Tryg forsikring
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig erfaring med reiseforsikring og husforsikring"

En knust telefon etter ett uhell på reise ble ikke dekket. En vannskade fikk latterlig lav takst, så vi endte opp med å betale hele jobben pluss en del av egenandelen.

Svar fra Tryg Forsikring
07.02.2020 12:26
Hei Stian, Dette var ikke så kjekt å høre, kontakt oss gjerne om du har noen innspill til hvordan vi kunne gjort ting annerledes. Mvh, Tryg Forsikring
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Fantastisk oppfølging"

Så utrolig fornøyd med oppfølgingen og all tilrettelegging. De ordner absolutt alt. Jeg har vært utsatt for et uhell, operasjon og sykehusinnleggelse her i Tyrkia i 9 døgn.

Svar fra Tryg Forsikring
04.02.2020 16:46
Hei Liv, Dette var en ekstra hyggelig tilbakemelding å få, tusen takk for at du deler din opplevelse som kunde i Tryg! :-) Og ikke minst godt å høre at alt løste seg på godt vis. Mvh, Tryg Forsikring
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Altfor dyrt!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har ingen forferdelig erfaring, selskapet er bare rett og slett for dyrt.. Har konferert med flere venner, og de ble sjokkert over hvor mye jeg betaler i måneden sammenlignet med hva de selv betaler for lignende forsikringer i andre selskap.

Svar fra Tryg Forsikring
04.02.2020 16:44
Hei Ingrid, Det var leit å høre at du har hatt en slik opplevelse med oss i Tryg, det er ikke dette vi ønsker for kundene våre. Du må gjerne ta kontakt med oss, slik at vi kan få tatt en gjennomgang av avtalen din, og se på hvilke muligheter det er for å få redusert månedsprisen. Mvh, Tryg Forsikring
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig oppfølging, lang ventetid"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ved byggesak er Tryg tilnærmet umulig å få tak i. Brukte 1 år for å få etablert advokatskadeforsikringen som er i innboforsikringen (dette med hjelp av advokat), tok nesten 2 år å få reparere bad fra kontakt med Tryg til badet (nesten) var ferdig. Gav opp!!

Svar fra Tryg Forsikring
04.02.2020 16:43
Hei, Det var leit å høre at du har hatt en slik opplevelse med oss i Tryg, det er ikke dette vi ønsker for kundene våre. Du må gjerne ta kontakt med oss, slik at vi kan få sett på saken din på nytt her. Mvh, Tryg Forsikring
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Grei å samarbeidsvillig forsikring"

Samarbeidvillig forsikring. Hver nøye med avtalen du kjøper å se over en par ganger, ellers heilt fornøyd.

Svar fra Tryg Forsikring
04.02.2020 16:42
Hei Jon, Dette var en veldig hyggelig tilbakemelding å få, godt å høre at du er fornøyd som kunde i Tryg! :-) Mvh, Tryg Forsikring
Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR