Meny
Vardia Forsikring har opphørt
I løpet utgangen av 2018 slo Vardia Forsikring seg sammen med Nemi Forsikring og vil fortsette å tilby forsikring under navnet Nemi Forsikring.

Vardia Forsikring omtaler og erfaringer

2,5/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
0
av 25 innen
forsikringsselskap
45%
anbefaler
Vardia Forsikring
Filtrer omtaler
71
70
49
37
116
Sorter omtaler etter
Viser av 343 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Vardia Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Useriøse og vanskelige"
5 syns denne omtalen er nyttig

Jeg skulle bytte forsikringsselskap pga pris og fikk et veldig godt tilbud fra Vardia. Jeg leste på denne siden at mange var misfornøyde med de, men snakket med en veldig god selger som forklarte masse om at de hadde gjort endringer og blitt så mye bedre og jeg lot meg lure.

Alle forsikringer ble overført, trodde jeg. Jeg begynte hvertfall å få fakturaer fra de. Jeg hadde ikke sagt opp min gamle livsforsikring etter oppfordring fra selger, for den måtte jeg ikke si opp før det var OK hos dem. Da jeg så at det stod Liv på den ene linja på fakturaen fra Vardia ringte jeg de og snakket med en konsulent som kunne bekrefte at det var OK og jeg kunne si opp min livsforsikring hos det andre selskapet, noe jeg gjorde.

Etter en stund fikk jeg en mail fra Vardia om at de manglet noen opplysninger på min søknad om livsforsikring, og jeg sendte det til de. Da fikk jeg svar at jeg ikke kunne få livsforsikring hos de pga et dagkirurgisk inngrep jeg skulle gjøre, men at jeg kunne søke etter det. De trodde tydeligvis at jeg skulle dø på sykehuset.

Jeg ble ganske fortvilet for jeg hadde sendt mail og sagt at jeg ville si opp alle mine gamle forsikringer, og jeg ville ikke stå uten livsforsikring i et par måneder.

Jeg klagde selvfølgelig til Vardia, men fikk da en meget frekk mail tilbake. Jeg sendte mange mailer fram og tilbake.

Jeg sendte tilslutt en klage og skrev at jeg ønsket de skulle sjekke samtalen jeg hadde hatt med en av deres konsulenter, men de loggfører tydeligvis ikke samtalene de har med kundene sine for jeg fikk ikke noe svar fra de.

Etter det hørte jeg ikke noe mer.

Jeg tok kontakt med mitt gamle forsikringsselskap, og fikk tilbake min gamle avtale på dagen.

Jeg tenker med skrekk på hvordan de ville håndtert en forsikringsssak når de var så vanskelige allerede før jeg fikk på plass forsikringene mine.

NB. Jeg overlevde det dagkirurgiske inngrepet og ble ikke engang sykemeldt.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Ikke oppsagt kollektivforsikring fra Lo som lovet, og prisstigningen gikk rett til værs!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Da jeg tegnet meg på abbonementet her sa jeg i fra at jeg var innboforsikret, men fikk til svar at det skulle dere ordne/slette, det har dere ikke gjort-ergo har jeg betalt dobbelt opp til dere og lofavør så lenge jeg har vært forsikret her, lureri, det har blitt noen kroner til dere ekstra som jeg forventer å få tilbakebetalt for denne tiden! Eva S*

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dobbelt så dyr som opprinnelig lokketilbud som ble gitt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Lang vente tid for å komme i kontakt via telefon.
Aldri vært under 20 min telefonkø.
Rask til å ta kontakt ved skade oppgjør.
For store økninger i forsikringspremier ut fra pristilbud som ble gitt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Sent svar, frekk tilbakemelding"
3 syns denne omtalen er nyttig

Sendte ut prisforespørsel til flere selskaper, med fire dagers svarfrist. Vardia kom på banen formiddagen 4. dagen med etterspørsel om info som faktisk sto i den opprinnelige prisforespørselen. Svarte de dermed at jeg pga det og seint svar ikke var interessert i tilbud fra de. Fikk kort tid etterpå et tydelig belærende og surt svar tilbake om at dagen i dag tross alt varte helt frem til 23.59.59. Jeg skjønner godt de andre tilbakemeldingene selskapet får her. ;)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Klønete"

De har ikke nettside som fungerer, den har ikke fungert på en godt stund.
Hadde dyreforsikring, men den var elendig da den dekker ikke det som er dyrest.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Elendig skadeoppgjør"
2 syns denne omtalen er nyttig

Elendig skadeoppgjør! Når skaden først er ute, kommer de men de merkeligste uttalelser for hva som gjelder og ikke. Helt utrolig!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Dårlig /sent svar"
1 syns denne omtalen er nyttig

Sendt dem en epost for 3 dager siden, automelding tilbake om at det er stor pågang og henvendelse blir besvart så snart de har anledning.. Men 😕😠 3 virkedager gått nå, så dette er ikke bra nok kundeservice.. får prøve å ringe dem ...snart

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Forvirrende purregebyr"
1 syns denne omtalen er nyttig

Får gebyr for noen dager for seint innbetalt faktura oppå faktura som er betalt til rett tid, istedenfor og sende egen faktura på den som var betalt forseint uten forklaring

Stein K. M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Alt er vel så lenge en ikke trenger de"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt vardia i mange år.
Har aldri gjort bruk av forsikringen, kun betalt inn.
Når det nå har oppstått en skade er de TOTALT fraværende. Jeg som kunde blir TOTALT neglisjert.
Har purret mange ganger, både pr epost og telefon. Blir møtt av veldig hyggelig og forståelsesfulle personer, men det skjer ikke noe.
Føler meg usynlig og ikke respektert som kunde.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"20% prisøkning per år? Nei takk!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Var kunde i Storebrand før, men ble oppringt av dems ivrige selger og fikk et bra tilbud som var 2-3000kr rimligere for medlemer av USBL som Storebrand ikke kunne matche.

Var kunde siden 2016 og om de ikke hadde økt premien 20% igjen hadde jeg nok fortsatt hos dem.

De ganger jeg hadde kontakt med kundesenter var helt greit (sist var det med en hyggelig kar fra Porsgrunn da det fortsatt het "Forsikringer for medlemmer")

Eneste skade jeg hadde var steinslag med rutebytte, og da måtte jeg betale 2000kr i egenandel. Noen forsikringer (f.eks IF) gir det gratis om du har vært kunde lengere.

Nå var det en dørselger/agent for NEMI som kom med et bra tilbud. Bil og MC var nesten samme pris men huset ble noen 1000-lapper billigere.

Hvor bra en forsikring er vet man først når man virkelig trenger dem.
Dermed har ikke jeg mye å si om Vardia.
Men Insr som er/eier Vardia har kjøpt opp Nemi, dermed er jeg vel under samme tak

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Dårlig selskap"
5 syns denne omtalen er nyttig

Forferdelig kundeservice. Satt i 1t og 30min på vent for å komme igjennom på telefon. Selv da får man ikke noe svar på det man lurer på. Å dem ringer aldri opp igjen som den lover eller. Å det positive folk skriver om dette selskapet er bare løyn.
Dette er det verste selskapet jeg har hatt forsikring hos. Det går ikke Ann å stole på dem eller snakke med dem.
Styr langt unna dette selskapet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd med Vardia"
1 syns denne omtalen er nyttig

Helt greie pristilbud på forsikring, har imidlertid ikke hatt noe skadeoppgjør med dem, og det er vel da jeg vil få vite hvor bra de er.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice, manglende ledelse, så styr unna dette selskapet, bytt hvis mulig!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Har vært totalkunde der, men det ble noe tull fra selskapets side da de ikke hadde oppdatert adressen min, og jeg ikke fikk tilsendt forsikringspapirene og faktura til rett adresse... Jeg prøvde å få denne tilsynelatende enkle saken ordnet opp i, men mens vi hadde dialog pr e-post, avslutta selskapet den forsikringen dette gjaldt uten å sende noen form for varsel i forkant, og uten å bry seg om den dialogen som var, prøvde å få de til å rette dette opp, men det viser seg å være svært så vanskelig, og etter en slett behandling av en såkalt forsikringsagent (les: telemarketing - selger) så er kundeforholdet nå avsluttet....

Har vært svært vanskelige å få selskapet i tale pr telefon, og i e-post sammenheng kommer det svært tydelig frem at de som sitter på det såkalte kundeservice ikke er kundebehandlere, men såkalte telefonselgere. Fikk omsider kontakt pr telefon etter at jeg satt med musikk i øret i over EN - 1 time.

Spurte om vedkommende om det ikke var noen leder eller senior tilstede, men fikk til svar at det var det ikke, så jeg spurte etter en administrasjon, men nei det var det heller ikke, så jeg spurte om å få snakke med vedkommendes sjef, men vedkommende var bare en selger som solgte forsikringer, og det var alle de på det kontoret også, og de byttet bare seg i mellom på å svare på kundetelefon.. Men dere kaller dere forsikringsrådgivere? - ja det er det vi har som stillingstittel, men vi er jo først og fremst selgere på provisjon, da...
For å være helt sikker på om dette kunne være mulig spurte jeg en gang til, men svaret var at de var under "omstukturering" og at det pr tiden ikke var administrasjon eller ledelse tilstede, men at de fulgte retningslinjene en "manual" de hadde fått tildelt i henhold til dette med kundeservice...

Når jeg da forklarte at dette kom til å ende med at mange, ja alle forsikringer som jeg hadde ble oppsagt, så virket vedkommende likegyldig, og sa at jaja så må du bare gjøre det da! For her er ikke noen ledelse eller admin som kan hjelpe deg, og vedkommende hadde ikke noen mulighet til å hjelpe meg mere.

Folkens, vær så snill... Dette selskapet er ikke bra, ikke bra i det heletatt!
Styr unna, styr langt unna, her kommer det mest sannsynlig til å smelle så det holder, og da kan det være lurt å trekke seg ut før så skjer... Bare en følelse jeg fikk etter samtalen med en av de som skal hjelpe kundene sine, og på den omtalen som gis av selskapet generelt, rundt om i "Internettet"

Jeg har et betydelig beløp tilgode der, som jeg venter på skal godskrives, men det tar sin tid, og alle henvendelser som gjøres nå blir ikke besvart fra dem.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Hold dere langt unna!"
6 syns denne omtalen er nyttig

Først må jeg beklage for å skryte opp dette useriøse forsikringsselskapet med en hel stjerne, var ikke mulig å gi minusstjerner. Fikk pris på mine forsikringer pr. telefon, men da fakturaen kom var prisen langt høyere. Nå var kundebehandleren ikke så hyggelig lengre, mest arrogant og frekk. Veldig enkelt å tegne forsikring hos Vardia, men alt annet er bare frustrerende. De lokker med lave priser men alt er bare lureri.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Grei saksbehandlere som er effektive"

Vet ikke om de er billig nok, kjenner for lite til dere priser i forhold til andre. De er raske med oppgjør på et ødelagt vinskap. Oppgjør kom neste dag iflg skademeldingskjema jeg sendte.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Useriøst og frustrerende - ikke bli kunde her!"
9 syns denne omtalen er nyttig

I min korte tid hos Vardia har jeg blitt møtt med hovedsaklig inkompetent og arrogant personale. Etter en bilulykke bestemte mitt eget selskap å gi meg skylden til tross for at politiet konkluderte med at motparten hadde skyld og at jeg var fornærmet i saken. Skadebehandler hadde verken lest skademeldingen gjennom eller tatt kontakt med vitner eller politi. De tok fra meg bonus og egenandel, selv om jeg ikke gjorde noe galt. Jeg ga meg ikke, og til slutt gikk de med på å ta kontakt med gjeldende etater. Nå har det gått seks uker, og ingen fra Vardia svarer på mine henvendelser da jeg lurer på hva som skjer. Totalt ansvarsløst og respektløst. Jeg kan ikke forstå at de tør å behandle kundene sine slik, da kan de ikke ha mange igjen etterhvert. Dette er ikke et levedyktig selskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Elendig!"
5 syns denne omtalen er nyttig

Ikke bytt! Ble overfakturert og Vardia nektet å gi seg selv om de svart på hvitt hadde lovet en annen pris en det jeg fikk. Vanskelig å få tak i i tillegg! Bare å holde seg unna!

Gunn M. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fornøyd med selskapet, men ikke fornøyd med en båtfosikring, og håndrering av denne. Signerte forsikringssum for båt på 8000 kr, med en 30 HK nr mercury motor. Ny motor ved signering. I avtalen står kun forsikringssummen for båten (8000 kr), ikke motor. Jeg burde jo også selv sett dette i forkant av avtalesignering, men antar at det man blir enig om på tlf også vil stå i papirene. Dog, min feil for ikke å ha dobbelsjekket. Det rare er at min søster som er forsikret i samme selskap, opplevde det samme. Hennes fordel var at skaden skjedde så fort etter å ha fått ny motor, så man fikk sjekket opp i det raskt og kom til enighet.
Dette er vel hovedgrunnen til at jeg sjekker markedet for andre forsikringsselskaper også.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Skrudde opp prisen med 50 etter to år"
5 syns denne omtalen er nyttig

De var rimelig en periode, men økte totalsummen på 4 forsikringer plutselig med 50%.
Foranledningen var at vi kjøpte en tredje bil og tok med bonus til et annet forsikringsselskap fordi de hadde en meget rimelig spesialavtale med bilsalgsfirmaet de første tre årene på Elbil.
Jeg kontaktet Vardia og de lovet at fordi jeg hadde kjørt skadefritt i 20 år på to biler, skulle vi få "startbonus" på 75% 1. år på den bilen som vi flyttet bonusen fra.
Da flyttingen av bonus ble reell, satte Vardia bonus til 20% på den bilen de hadde lovet skulle få 75%. Løftebrudd altså!
Men ikke nok med det: De satte opp prisen på alle de andre forsikringene med 20%, så totalen ble en økning fra 10.000 i året til 15. 000 i året.
Sånt kan man ikke godta.
Jeg kontaktet dem og skulle gi dem en sjanse til å rette opp feilen, men det ville de ikke.
Da var det adjø til dem!
De tre andre (de tre store) forsikringsselskapene jeg tok kontakt med, ville alle gi meg 75% bonus på den bilen det var snakk om...

Kristina
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Dårlig på service!"
6 syns denne omtalen er nyttig

Uhøflig betjening!
Høy pris!
Dårlig avtale vilkårene, som man "merker når det skjer ".
Lang ventetid for skadereduksjon.
Vardia anbefales IKKE!
Vi er tilbake til Gjensidige!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Et lite selskap"
5 syns denne omtalen er nyttig

Var i kontakt med Vardia via telefon og e-post.
Ønsket å få pristilbud på alle forsikringene mine. Fikk beskjed at så lenge jeg er bosatt i Longyearbyen på Svalbard, kan de ikke tilby meg forsikringer i Vardia!

Selv ikke feks. Reiseforsikring, bolig på fastlandet, bil på fastlandet osv. Fikk beskjed at de var et lite selskap, slik at det var en policy å styre unna kunder bosatt på Svalbard. Selv om Svalbard er en del av kongeriket Norge... Og det meste jeg har forsikret befinner seg på fastlandet.

-Høres ut som et lite og useriøst selskap, som man bør styre unna!!! De brukte forøvrig over 1 uke på å besvare henvendelse på e-post.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Kjempe dyrt"
4 syns denne omtalen er nyttig

Startet opp ganske billig. Så tok det helt av. Ca 35 prosent økning i premie på 2 år.
Prøvde å kontakte de for bedre tilbud. Tok ikke kontakt med meg. Ringte når jeg hadde funnet nytt selskap. Frekk i telefonen påsto att de hadde prøvd å kontakte meg.. Anbefales ikke.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Garasjebrann"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ennå ikke ryddet opp branntomta 7-8 mnd etterpå, ting står akkurat som det gjorde når brannvesenet reiste.. Dårlig kundebehandling, fins nesten ikke. Virker som de tror de slipper unna hvis de bare venter lenge nok.. De tar rett å slett ikke kontakt, men etter mye mas fra min side har de kommet fram til at de må igang, men da med enda en skuffelse da ikke takstmann har snøring på byggeteknikk og prøver seg på flere farlige snarveier med å få den opp igjen.. Hadde jeg vært en 80 år gammel dame hadde jeg blitt lurt trill rundt.. Mulig jeg også blir det, men skal krige lenge før jeg gir meg... Vi har 3 hus, biler og foreldres hus i dette selskapet, men etter disse dårlige erfaringene vurderer jeg å flytte alle forsikringer bort fra dette selskapet..

Hilsen Preben.

Milica D
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Bra tilbud for billig penge"

Kundeservice er meget god og hjelpsom. Alt er bra, ingen anmerkning.
Det som kan bli bedre er at det blir mulig å betale regninger gjennom avtale giro.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Per-Olav
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Godt fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Billig, hatt et skadeoppgjør som forløp uten komplikasjoner. Prisen økte med 10% fra første til andre år. Tok kontakt med de, reduserte da prisen.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR