Forsikring
Skjul meny
Forsikring

Vardia Forsikring omtaler og erfaringer

293 verifiserte omtaler
3,0/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
21
av 22 innen
forsikringsselskap
49%
anbefaler
Vardia Forsikring
Filtrer omtaler
64
68
45
30
86
Sorter omtaler etter
Viser av 293 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Vardia Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Detter er noe mellom scam og forferdelig forsikringprodukter"
5 syns denne omtalen er nyttig

Priser er jo billig, men om det skjer noe og du må melde skader o.l, dei har gjort det så vanskelig og komplisert at mange bare gir opp når det gjelder småskader.
Det også tar lenge tid før man får hjelp/penger. Jeg hadde skadesak som ein del gikk til husforsikring (Vardia) Og resten innboforsikring (kollektiv LO innbo fra Sparebanken 1). Vardia har ikke gjort ei dritt innen to uker. Etter to uker venting fikk jeg e-mail "trenger mer dokumenter, fakturer, osv. " og det har tatt to uker.

Med innbo forsikring jeg ringte til forsikringsselskap sparebanken 1, snakket 8 minuter, og etter jeg sluttet hadde jeg fått alt hjelp som jeg trengte og i tillegg det var penger klar for overføring til min konto.

Vardia hjemmesider er også dårlige.
Man kan ikke gjøre dritt i "Min side".
Eneste man kan gjøre er oppdatere adresse og kjøpe mer forsikringer og se faktura. Man kan ikke endre/slutte avtaler, se dokumenter osv.
Skade melding må du laste ned, skrive ut og skriv med hand. Du kan ikke laste ned og fylle det med datamaskin. Då må det sendes videre med e-post.

Lesson learned. Jeg vil aldri igjen prøve å spare noe få hundrelapper med kostnad av kundeservice.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"God på reiseforsikring"

Reiseforsikring til fornuftig pris. Samme gjelder bolig og bil.
Har hatt en del mail med saksbehandlere vedr. Forsikring, og fått hurtig og grei tilbakemelding.
Ingen ting å klage på.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Fryktelig rotete, holder ikke det de lover"
6 syns denne omtalen er nyttig

Lett å bli kunde, bra priser - til å begynne med.
Så etter litt justeringer, der de på telefon sa at dette vil ikke påvirke prisen, var prisen plutselig over doblet.
På tross av månedlig innbetaling kom det plutselig krav med tilbakevirkende kraft i 4 måneder. Dermed gikk forsikringen fra konkurransedyktig til svært overpriset. De var ikke interessert i å høre noe om telefonsamtaler som de angivelig tar opp for min trygghet der helt andre forhold ble lovet. Ingen vilje til å imøtekomme på noen punkter, det vil si de lover å se på det men det eneste som dukker opp er ny purring. Det ble selvsagt bytte av selskap så fort det ble trøbbel men nå noen måneder senere ser det ut som jeg ikke har noe valg annet enn å betale mye mer enn avtalt.... ALDRI igjen! Får du bra tilbud herfra så finn et annet er mitt råd.

Lars-Rune B. L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Vardia, Norges mest useriøse Forsikrings selskap!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Må være det mest useriøse forsikrings selskapet i Norge.
En liten vannskade tok ett år å få løsning på, og jeg måtte bare godta det som ble gitt, selv om tilbud fra håndtverkere var neste på dobbel kostnad som selskapet hadde kalkylert med.

Vanvittig vanskelig å få tilbakemeldinger, og virket som om att de trudde jeg var kriminell når jeg snakket med saksbehandler.
Har hatt forsikring i over 20 år, og har hatt 3 små skader på alle disse årene.
Kan ikke tenke meg att noen er fornøyd med Useriøse Vardia!
Tilbakemelding til forsikringstakere må jo bli mye bedre.
Det skal ikke være nødvendig å krangle med forsikringen sin.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Burde ikke vært lov å slippe slike selskaper ut på markedet"
2 syns denne omtalen er nyttig

Får ikke tak i selskapet når skade skjer utenom arbeidstid.
Sto parkert, ble påkjørt av annen bil kl. 16. 30, skrev skademelding hvor motpart påtok seg all skyld. Ringte Vardia, ingen tok telefon. Fikk etter hvert beskjed om åpningstid til 16. 00 selv om det på nettsiden sto åpningstid til 18. 00.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ikke hatt noe problemer"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har ikke hatt skader. Litt vanskelig å gjøre endringer, siden man ikke kan logge inn noen plass men må ringe.
Veldig god pris, med en lav pris økning.

Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Aldri anbefale denne forsikringen"
3 syns denne omtalen er nyttig

Det dekker ingenting. Det svar ikkje på epost. Når det nogen uhell skadet... Det har masse å se at den er ikkje tilsammen med forsikringen. F.eks. tørketrommel plutselig fungerer ikje etter 4 år. Mobil tel som har blitt ødelagt og vil ikje slå på. Dekker ingenting når bilstol har blitt uhell ødelagt. Helt anbefaler ikje! Og nå be sluttet med alle forsikringer vi har her! Dårlig!

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Fornuftige priser"
5 syns denne omtalen er nyttig

Var IF kunde i mange år og hadde lyst til å sjekke pris hos Vardia, gjennom mitt medlemskap i boligbyggelag. Jeg har bobil og MC som er dyre å forsikre hos flere selskaper. Vardia kom opp med gode priser, og jeg sparte mye på å bytte.

Per-Arne
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Fikk tilbud, men det var dårligere enn hva jeg hadde"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært trofast totalkunde hos If i mange år. Ble kontaktet av Vardia da min arbeidsgiver har en gunstig avtale med dem. Men jeg ble skuffet. 5 av 6 forsikringer var dyrere hos Vardia enn hos If, selv med bedriftsavtale. Den eneste forsikringen de var hadde lavere pris på, var reiseforsinkringen, men forskjellen var liten.

Bjørn O
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Tommel opp! (i snitt)"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bra på pris, som er grunnen til mitt valg av selskap.
Kundebehandlere som er hyggelige og som gir inntrykk av å gjøre en jobb for meg og mine forsikringer.
Trivelig samtale og greie meldinger om hva jeg skal gjøre for f. eks å få mc'en godkjent som veterankjøretøy i forsikringen.


Men dårlig at de ikke vil ha min sønn som kunde...
(alder)

De kunne valgt bort bilmodeller han kan få forsikret hos dem, ikke markert ham som uønsket i sin helhet.
Skjønner jo at de unge blir ansett som kunder med høyere risiko og at dette da skal gjenspeiles i prisen vi voksne oppnår (som erfarne), men det finnes mange førere på veien som er mellom 35-60 år som rett og slett ikke har det i seg å håndtere et kjøretøy, og hva med disse og risiko?

Han kommer også over aldersgrensen en dag, og vil da kanskje betale litt ekstra for å fortsatt stå i et annet selskap enn de som ga ham rødt lys da han var 20...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Sånn passe (1-6) blir det en 3"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vi ringer opp igjenn, det skjer aldri,
Bateri til røykvasler - nei
Fler sånne små ting (som iriterer når du vet de fleste stiller opp med det) + med Vardia god premie.
Så sånn midt på tre fornøyd!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig selskap"
2 syns denne omtalen er nyttig

De er lite interessert i å tale din sak som kunde. Har hørt at de sjeldent vinner saker hvor partene ikke er enige.

Bjørnar
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Er godt fornøyd"

Jeg er fornøyd, men vil se om prisen er rett! Bytter ikke dersom det viser seg st det ikke er noe å spare!

Oddvar H
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Rimelig og seriøse"

Kundebehandlig er personlig og godt tilpasset. Konsulent var veldig flink å beskrive produktet og var tillitsvekkende og seriøs.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Rask behandling"

Vardia har rask behandling men viser seg å være dyr samt at det er vanskelig å treffe rett kontaktperson.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Rimelig og tilgjengelig!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Overkommelige priser i forhold til hva som blir forsikret. Tenker da på hva jeg betaler og hvilken dekning jeg får på mine forsikringer. Byttet til Vardia da Gjensidige ikke kunne tilby samme tilbud, selv om jeg da hadde vært total kunde hos Gjensidige i 6+ år. Får raskt svar hos kundeservice på tlf og alltid god hjelp. God og utfyllende info på Mail ved endringer osv. Bra for miljøet med papirløs kommunikasjon :)

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Arogant"

Var ikke villig til at jeg kunne få betale forsikringen i 2 avdrag. Har ingen betalingsanmerkninger.

Cathrine
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Lang behandlingstid"
5 syns denne omtalen er nyttig

Etter vannskade tok det 7 uker før utbedring ble igangsatt og 7 uker før badet ble ferdig fra start til slutt. Den første tildelte saksbehandleren var aldri tilstede og vanskelig å få tak i. Anbefaler ikke selskapet til andre.

Alexander
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"vardia er helt greit"
1 syns denne omtalen er nyttig

Mye rot med faktura. Litt varierende kundeservice, men litt overlever jeg med et såpass nytt selskap. Skadeoppgjøret er det mest ryddige jeg noen gang har opplevd. Knall bra!! Aldri mer de store selskapene i Norge for min del.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Husk å lese villkår nøye"
3 syns denne omtalen er nyttig

Fremstår med dårlig kompetanse, lite serviceinnstillt og meget dårlige villkår for flere forsikringer.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Uklar."
1 syns denne omtalen er nyttig

Etter økning av kilometerstand, økte premien alt for mye. Mye er uklart og alt for mange saksbehandlere som sier forskjellig.

Kundetilfredshet
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Rimelige forsikringer men lite oppfølging"

Forsikringene var i utgangspunktet rimelige men har steget en del etter inngåelse (dette er vel vanlig blant de fleste selskaper). De har ingen oppfølging av dine forsikringer, noen synes kanskje det er greit, jeg kunne tenkt meg en årlig oppfølging for justeringer.

J. A. R. G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bilforsikring"
2 syns denne omtalen er nyttig

Det som ble sagt via tlf.med rådgiver før ble signert forsikringen at bilen min har superfosikring og skulle være lik eller bedre enn tidligere forsikringsselskapet. Bilen skulle ha dekket glass, men når vilkårene kom i papir leser jeg at panoramaglasstaket på bilen dekkes ikke, i tillegg skal betale egen andel på veihjelp når i min tidligere forsikringselskap var uten egen andel.

Stig E. N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ikke troverdig"

Byttet bil. Så kom det krav om innbetaling av forsikring før de nye forsikringsdokumentene har blitt sendt ut.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra prisar og bra skadedekning men for dyre no"

Har hatt bra prisar og god service når eg hadde båtskade men no vart det eit prishopp i haust. Difor prøver eg å finne betre prisar.

Søk Bytt.no