Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert april 2024
PlussMobil
3.7
280 verifiserte omtaler

PlussMobil omtaler og erfaringer

Negativ trend

PlussMobil opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.7
Bra
280 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#8
Bra
PlussMobil er rangert
#8 av 22 mobilselskaper
70%
Utmerket
70% anbefaler PlussMobil
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement fra flere leverandører - helt gratis!

Utforsk 280 omtaler om PlussMobil

FILTRER OMTALER
169
23
11
30
47
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med PlussMobil?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Veldig skuffende

Omtale av  Sissel

Var utrolig fornøyd med alt helt inntil vi fikk nye sim kort. Plutselig elendig dekning, problemer med å ringe ut, mobildata helt håpløst, og wifi tale plutselig ikke å finne lengre på Samsungen. Det er ganske godt gjort av et selskap å feile så miserabelt ifbm skifte av sim kort. Neste gang må dere være bedre forberedt, og ikke minst bli bedre på å informere kundene deres. Jeg sier takk for meg, og skifter selskap.

Svar fra PlussMobil
08.01.2024 10:23

Hei Sissel, Dette høres ikke bra ut! Det kan virke som telefonen din ikke reagerte bra på SIM-bytte, og dette kan vi få løst. Ta kontakt på [email protected] så hjelper vi deg med en gang. Det er fullt mulig å aktivere ditt forrige SIM-kort også, hvis telefonen din ikke spiller på lag med det nye. Hører fra deg! Hilsen Thomas fra PlussMobil

Fantastisk service

Omtale av  Kjell T

Bra og billig mobil abonnement og fantastisk god service og kundebehandling.

Svar fra PlussMobil
08.01.2024 10:22

Hei Kjell, Takk for hyggelig tilbakemelding - godt å høre at du er fornøyd med kundeservicen vår :-) Hilsen Thomas fra PlussMobil

Plussmobil

Omtale av  Anders

Hatt Plussmobil noen dager bare, men kunservice har vært utmerket så langt! Annbefales.

Svar fra PlussMobil
05.01.2024 09:54

Hei Anders, Takk for tilbakemeldingen, og godt å høre at du er fornøyd med kundeservicen så langt :-) Hilsen Thomas fra PlussMobil

Elendig leverandør

Omtale av  Fred

Funket greit den første med, deretter ble det svært dårlig dekning både via 4G og telefon, dette gjaldt generelt hvor enn i verden jeg var, om det var i Oslo, Trondheim eller Stavanger. Dårlig dekning.

Svar fra PlussMobil
05.01.2024 09:56

Hei Fred, Det er litt vanskelig å si hvorfor du har opplevd dårlig dekning hos oss, men ta gjerne kontakt på [email protected] så skal vi få sett på dette. Det meste kan løses, og feilen kan ligger nok på innstillinger på telefonen eller SIM-kortet, siden du opplever feil mange ulike steder. Hilsen Thomas fra PlussMobil

Feil, mangler og fraværende informasjon! Styr unna!

Omtale av  Hans O

Byttet til PlusMobil for få dager siden. Meget misfornøyd! Ved bestilling på telefon med kundebehandler ble det IKKE opplyst om at de ikke støtter hverken wi-fi tale eller volte-tale! Det ble heller ikke opplyst om at de tar oppstartsgebyr for mobilsvar. Har sagt fra til kundeservice at dette må opplyses tydelig om både på nettsiden og ved bestilling. Svaret var at dette har de også hørt fra andre, men at det skal rapporteres videre. Kommer det til å skje noe0 Har også hatt problemer med både mobilnett og mobildata, begge detter ut - merkelig siden andre med abonnement direkte hos Telenor hadde begge på samme tid som de var borte for minst meg og en annen PlusMobil abonnent på to forskjellige steder! Også problemer med at det ikke er ringelyd når jeg ringer enkelte. Jeg ser at flere andre reagerer på det samme / opplever de samme feilene. Styr unna til dette er på plass og tydelig opplyst om!

Svar fra PlussMobil
05.01.2024 09:53

Hei Hans, Dette hørtes ikke bra ut! Du skulle absolutt ha fått informasjon hvis telefonen din ikke fungerer med WiFi-tale eller 4G-tale (VoLTE). Det er enkelte mobiler som vi jobber med å implementere på vår nye tekniske plattform som ikke støtter disse tjenestene enda. Det er i hovedsak Google Pixel (kommer i februar), Samsung (kun Wifi-tale mangler, kommer i februar) og Huawei (foreløpig ukjent p.g.a at de ikke kommer med oppgraderinger til telefoner i Norge lengre). Vi har mulighet til å flytte deg over på et annet SIM-kort vil fungere med disse tjenestene, så her har kundeservice gitt feil informasjon, og det skal vi ta tak i umiddelbart. Takk for tilbakemeldingen, og bare å kontakte oss på [email protected] hvis du skulle ha flere spørsmål. Hilsen Thomas fra PlussMobil

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Redusert skjermtid og test av tålmodighet

Omtale av  Frida

Er du avhengig av telefon i hverdagen eller i jobbsammenheng med tanke på mobilnett, dekning og kvalitet? da er ikke dette abonnement for deg. Har hatt mange forskjellige abonnementer men dette er det mest elendige jeg har prøvd. Mobildata funker ikke så bra, du kan ikke ringe og ha en god samtale uten at det blir bruddstykker og dårlig dekning, det blir ikke ringelyd før noen tar telefon hvis du i det hele tatt kommer så langt uten at du får anrop mislykket. Har snakket med kundeservice opp til flere ganger og må gå gjennom samme prosedyre hver gang vi snakker med dem uten at noe forbedring skjer. Så kort oppsummert og erfaringsmessig passer det perfekt til de som vil redusere skjermtid og ikke snakker så mye i telefon.

Svar fra PlussMobil
28.12.2023 18:22

Hei Frida! Det høres ut bra ut, og det kan virke som du har en telefon som ikke fungerer med SIM kortet du har mottatt. Det enkleste da er å melde ifra til oss om dette, så vil vi kunne sende deg nytt sim kort som fungerer med din telefon. Ta kontakt på [email protected] så hjelper vi deg med en gang :-) Hilsen Thomas fra PlussMobil

Topp kunnskap og løsning

Omtale av  Ole

Fikk hjelp med reversering av simkort-bytte etter at nye simkort ikke klarte sette Apn innstillinger automatisk på diverse enheter. Løsningsorientert kundebehandler og en med sjeldent god teknisk kunnskap! Håper dere fortsetter slik.

Svar fra PlussMobil
27.12.2023 12:30

Hei Ole! Takk for tilbakemeldingen, og fint å høre at hjelpen du fikk var god :-) Hilsen Thomas fra PlussMobil

De har sluttet å støtte WiFi tale

Omtale av  Ole N

Var et bra abonnement, men nå har de har sluttet å støtte WiFi tale

Svar fra PlussMobil
02.01.2024 10:18

Hei Ole! Takk for tilbakemeldingen, men det ikke helt riktig det du skriver. Vi har ikke sluttet å støtte WiFi-tale, men det er enkelte eldre mobiltelefoner som foreløpig ikke har støtte på vår nye tekniske plattform. Jeg tipper du har en av disse. Dette jobber vi med, og vi venter på at produsentene av disse mobilene skal implementere dette mot våre nye plattform. Det meste vil være på plass i løpet av februar/mars 2024. Hilsen Thomas fra PlussMobil

Her er mye jobb å gjøre for og få fornøyde kunder

Omtale av  Jimmy J

Bare vært plaga siden dag 1. Dårlig nett , høres nesten ikke når en ringe andre , går ikke ann å ringe noen som ikke har en iPhone, kommer opp anrop mislykkes . Gått 1 måned og jeg og dattra mi plages enda. Så for oss var dette et heilt ubrukelig tlf abonnent.

God kundeservice

Omtale av  Herman

Hadde litt problemer med mobildata. Ringte og kom rett igjennom til (anonymisert navn). Fantastisk hjelp med en gang. Tuuuuuusen takk

Svar fra PlussMobil
19.12.2023 19:44

Hei Herman, Takk for tilbakemeldingen, og veldig fint å høre at du fikk god hjelp! Hilsen Thomas fra PlussMobil

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Mistet mobildekning

Omtale av  Morten E

Fikk god hjelp av kundeservice da mobiler (samtaler inn/ut) var ute av drift. De prøvde så godt de kunne å finne feilen. Det viste seg at det var Telenor mobil dekning i området som var nede. Telenor må sende ut varsler når dette skjer pga manglende nød kontakt hvis noe skjer. De må lære av dette hvor sårbare vi er i fredstid og neste gang forventer vi at vi får beskjed.

Svar fra PlussMobil
15.12.2023 11:59

Hei Morten, Takk for omtalen! Synd å høre om problemene med Telenor-dekning, men godt å høre at du ellers har vært fornøyd hos oss. Hilsen Thomas fra PlussMobil

Alt var bra før

Omtale av  David

Alt var bra før de gikk over til nytt sim kort.Jeg har oneplus telefon og når jeg ringte ut hører jeg ikke ringelyder før mottakeren svarer. Ringt kundeservice og de sa at jeg måtte slå på volte-samtale, men hele poenget er at det kan jeg ikke gjøre med det nye sim kortet. Byttet til Nice mobil og alt fungerer bra.

Svar fra PlussMobil
14.12.2023 12:20

Hei David, Det var synd å høre. Det stemmer at VoTLE ikke fungerer på OnePlus telefoner på vår nye plattform, og dette jobber vi med å fikse sammen med OnePlus. En mulighet hadde vært å bytte deg tilbake til forrige SIM-kort, men vi forstår at du nå har byttet! Hilsen Thomas fra PlussMobil

Plussmobil nord og ned

Omtale av  Leif

Jeg hadde et eldre sim-kort til å begynne med og alt var bare lykke. Så sendte de meg et nytt sim-kort, og jeg hadde ikke lengre 4G. Ikke kunne jeg motta eller sende SMS/MMS. En stor tragedie. Jeg var i kontakt med 3 stykker som skulle hjelpe meg, og først når jeg fikk snakket med den siste, kunne jeg få endret innstillingene i telefonen min. En person som ikke har kunnskap ville aldri klart å få dette til. Jeg spurte selvsagt om jeg ikke kunne få mitt gamle sim-kort tilbake, med da var det nei. For noen dager siden begynte noe nytt å skje. Når jeg ringer til noen vil jeg jo høre om det ringer, men dette forsvant når jeg ringer flere av mine kontakter. Dem jeg ringte hører at det ringer og kan ta telefonen, og hvis jeg ikke har lagt på etter å ha ventet, så kan jeg snakke med dem når de tar telefonen. Dette skjer hver gang med de samme kontaktene jeg har, ikke alle. De dette hender med, har ikke samme mobilselskap, og ingen har Plussmobil. Jeg ringte til Plussmobil og fikk snakke med en "såkalt" kundebehandler, forklarte problemet mitt og han slo øyeblikkelig fast at dette var ett problem hos de andre mobilselskapene. Jeg sa at dette var en ny feil som var oppstått, og at jeg hadde prøvd å ringe de samme kontaktene med det gamle sim-kortet satt over til min mobiltelefon, (en i familien har også Plussmobil men med det gamle simkortet) og da virker alt flott. Jeg sa også at når jeg tok mitt nye simkort over til den som har den gamle type simkort, så virker ikke det på den telefonen heller. Feilen følger dermed mitt nye simkort. Jeg hevdet at det ikke kunne være de andre mobilselskapene som har feil når alt virker med det gamle sim-kortet. Kundebehandleren slengte på røret. Jeg skifter nå mobilselskap.

Svar fra PlussMobil
13.12.2023 10:16

Hei Leif, Takk for god forklaring og oppsummering av din opplevelse. Dette er ikke bra. Her har du rett og slett ikke fått god nok hjelp fra oss. Vi ønsker å løse dette for deg så fort som mulig så ta kontakt med oss igjen og så skal vi få byttet tilbake til ditt forrige SIM kort som vil fungere som tidligere! Hilsen Thomas fra PlussMobil

Pluss mobil er det beste og billigste mobilabonnement som er tilgjengelig.

Omtale av  Jarle S

Oversiktlige og grei faktura som er enkel å forstå.

Svar fra PlussMobil
12.12.2023 21:13

Hei Jarle, Takk for tilbakemeldingen, det setter vi pris på! Hilsen Thomas fra PlussMobil

Elendig etter oppgradering

Omtale av  Terje

Var meget fornøyd inntil de "oppdaterte" og sendte nytt SIM-kort. Alle samtaler går på et elendig 2G nett. Samtalene var av svært dårlig kvalitet og etter 7-8 minutt måtte jeg avslutte og ringe opp igjen. Håper +mobil får ordnet dette, da kan det være mulig å gi dem en ny sjangse. Håper de har lært at en oppgradering skal forbedre og ikke forringe sånn som det ble hos meg. Og ikke minst, gi god informasjon om utfordringene dere har. Jeg brukte utrolig mye tid på å finne ut av problemene dere tilførte meg. At dere ikke har fått orden på 4G, VoLTE og WiFi telefoni på bl a Google Pixel telefoner er ikke akseptabelt.

Svar fra PlussMobil
12.12.2023 21:12

Hei Terje! Takk for tilbakemeldingen. Dette hørtes ikke bra ut. Har du vært i kontakt med kundeservice om dette? Det er ikke noe problem å aktivere ditt tidligere SIM-kort så vil alt fungere igjen. Vi venter på at Google skal implementere 4G-tale og WiFi-tale, og dette kommer i løpet av februar 2024. Generell 4G/5G-dekning fungerer fint på Google Pixel, så dette gjelder kun VoLTE og WiFi-tale. Send en e-post til [email protected] så hjelper vi deg med å aktivere ditt tidligere SIM-kort eller et eSIM som fungerer samme dag. Hilsen Thomas fra PlussMobil

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Fornøyd PlussKunde!

Omtale av  Arne

Klar og tydelig konsulent! God oversikt og veldig behjelpelig! Tusen takk!

Svar fra PlussMobil
11.12.2023 10:18

Hei Arne, Takk for omtalen! Hyggelig å høre at du fikk god hjelp og er fornøyd :-) Hilsen Thomas fra PlussMobil

PlussMobil

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR