Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
SMB Mobil
3.2
419 verifiserte omtaler

SMB Mobil omtaler og erfaringer

Positiv trend

SMB Mobil opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.2
Middels
419 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#13
Middels
SMB Mobil er rangert
#13 av 22 mobilselskaper
50%
Bra
50% anbefaler SMB Mobil
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på bedriftsabonnement
Få tilbud på bedriftsabonnement
Få personlig tilbud på mobilabonnement til din bedrift - sammenlign flere leverandører.

Utforsk 404 omtaler om SMB Mobil

FILTRER OMTALER
166
45
3
10
180
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med SMB Mobil?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Løgn og lureri

Omtale av  Bk

Ble solgt bedrifts abonnement med 36mnd binding uten min viten. De sa det ikke var binding, spurte flere ganger. Når det skulle skiftes abonnement kom d faktura på 5800 kr pr abonnement... Nekter på at de ikke har sagt noe om at det ikke var bindingstid, og har nå brukt 6 mnd på å klare å si opp alle abonnementer. Bare løgn og lureri. Styr unna

Svar fra SMB Mobil
25.09.2023 09:46

Hei BK, Takk for at du deler din opplevelse med oss. Det er viktig for oss at våre kunder har all nødvendig informasjon før de inngår en avtale. Som en del av vår standard prosedyre sender vi en SMS til alle våre kunder før avtaleinngåelsen. Denne SMS-en inneholder informasjon om avtaletid, priser ekskl. mva, samt en link til våre komplette vilkår. I tillegg opplyser vi også om disse detaljene i verifiseringen med selger mot slutten av samtalen. Vi beklager hvis dette ikke har blitt kommunisert tydelig nok til deg, og vi vil gjerne se nærmere på saken din. Vennligst send en e-post til [email protected] med mer detaljert informasjon, slik at vi kan hjelpe til med en løsning. Vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil

Unngår å informere om 3mnd bindingstid

Omtale av  Rasmus

Jeg byttet abo for noe jeg vistse ville bli en kort periode, siden jeg skulle bytte jobb. Jeg be tydelig om at jeg ikke var interessert om det var noe bindingstid. Dette sa selgeren var greit, men "glemte" å informere om 3 mnd oppsigelsestid. I praksis er jo dette akkurat det samme, så jeg mener de lurer forbrukerne, og henviser til "det står i avtaleteksten"

Svar fra SMB Mobil
25.09.2023 09:43

Hei Rasmus, Takk for tilbakemeldingen din. Avtaletid/bindingstid og oppsigelsestid er ikke det samme. Oppsigelsestiden på 3 måneder er en standard praksis i bransjen, men det er viktig for oss at kundene våre er godt informert om alle vilkår før de inngår en avtale. I forkant av avtaleinngåelse sendes det en SMS med link til våre vilkår. Men jeg forstår at oppsigelsestiden var en overraskelse for deg, spesielt siden du uttrykte ønske om et kortvarig abonnement. Hvis du har ytterligere spørsmål eller trenger mer informasjon, vennligst send meg en e-post på [email protected]. Vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil

Profesjonelle

Omtale av  Halvor

En feil ble ryddet opp raskt og effektivt. Feilen kunne vært unngått, men oppklaringen var profesjonell.

Svar fra SMB Mobil
25.09.2023 09:32

Hei Halvor, Takk for din positive tilbakemelding! Det er uheldig at en feil oppstod, men jeg er veldig fornøyd med å høre at vi klarte å rydde opp i den på en rask og profesjonell måte. Vi jobber kontinuerlig med å forbedre våre tjenester for å sørge for at kundene våre har en så god opplevelse som mulig. Vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil

Inngått abbonement

Omtale av  Rune

Inngått abbonement av selger. Blitt brukt uriktige opplysninger før opptak av tlf samtale. Ble også stoppet opptak underveis da selger mente opptak ville bli for langt. Under opptak hadde selger kommet med riktige opplysninger som jeg bekreftet. Dette stemte ikke med det vi hadde snakket om på forhånd. Fikk tlf fra en veldig hyggelig kundebehandler. Opptak var riktig, men han forstod også meg og han annulerte ordre👍🙂 takk.

Svar fra SMB Mobil
25.09.2023 09:30

Hei Rune, Takk for din tilbakemelding. Vi beklager for forvirringen som oppsto under telefonsamtalen med selgeren. Jeg er glad for å høre at vår kundebehandler forstod situasjonen og tok riktige tiltak for å ordne opp. Takk for at du tok deg tid til å gi oss tilbakemelding! Vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil

Søppel.løgn.svindel.

Omtale av  Vidar

Svindel fra a til å.nytte lite me dekkning når hastgheta er lik 0.ingen av datakorta jeg skulle få kom.umulig å nå frem på kunderervice.svare ikke på e.post.han så solgte produkte ble utilgjengelig så snart avtaln va signert.etter å ha forsøkt i 2mnd å få datakorta som ble avtalt bytta jeg til telenor..ble et bruddgebyr på 4500 fra smb.gikk over til telenor å fikk sim å datakort som avtalt i posten etter 3 dager.hold dere langt unna smb.ren svindel.

Svar fra SMB Mobil
25.09.2023 09:27

Hei Vidar, Takk for tilbakemeldingen. Jeg beklager ulempene du har opplevd. Vi benytter full Telenor-dekning, så hvis du har problemer med dekningen, bør vi definitivt undersøke det. Videre ønsker jeg å se nærmere på saken angående datakortene og kommunikasjonen med våre representanter. Kunne du vært så snill å sende meg en e-post på [email protected] med detaljene, slik at jeg kan assistere deg videre og sørge for at saken blir grundig undersøkt? Vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Eier ikke skam, etikk eller moral

Omtale av  Kris

Ble oppringt av selger som presenterte seg fra mitt mobilabonnement (Telenor). Selger informerte om at hun kunne gi meg et bedre tilbud og jeg ble selvsagt med videre... Hun kunne tilby meg dette som bedriftskunde. Jeg sa jeg er ingen bedrift, men det var ikke noe problem. Hun kunne ordne det samme privat også. Prisen var lav, men ble ikke informert om at prisen var eksl moms. Jeg oppga at jeg skulle ha 2 datasim til bredbåndsruter, det var ikke noe problem. Ble lagt til 39,- i måneden for dette. Langt, langt ute i dokumentet som ble tilsendt står det at ikke det er mulig bruksområde. I tillegg koster det 75,- per stk+ dårlige vilkår. Enden på visa er at dette er mye dyrere enn avtalen med bedre vilkår jeg hadde hos Telenor. Jeg fikk bekreftet gang på gang at bindingstid ville ikke påføre meg ekstra kostnader om jeg ikke ble fornøyd og ville bytte tilbake. Dette spurte jeg flere ganger om og selgeren bekreftet at hun skulle dekke det. Etter at jeg var blitt lurt inn i avtalen slutter de å svare på tlf. Har sendt mail til dem uten svar. Avventer noe før jeg må ta til neste skritt for å få bukt med denne svindelen.

Svar fra SMB Mobil
25.09.2023 09:23

Hei Kris, Jeg beklager å høre om din opplevelse med oss. Alle selgere er pålagt å gi riktig informasjon om våre bedriftsabonnementer, inkludert prisene eksklusiv mva og bindingstid. Dette skal presiseres i samtale med selger og står i SMS som bekreftes før avtaleinngåelse. Jeg vil gjerne undersøke denne saken nærmere for deg. Vennligst send meg en e-post på [email protected] med detaljene hvis saken enda ikke er løst. Takk for at du har delt din erfaring. Din tilbakemelding er viktig for oss og hjelper oss med å forbedre våre tjenester. Vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil

Bare løgner

Omtale av  Iris

Ble oppringt av en selger som sa at han ringte på vegne av Telenor ("vi tar oss av de små og mellomstore bedriftene under Telenor"). Tross gjentatte spørsmål om de var en del av Telenor-konsernet, og gjentatte tydelige beskjeder om at jeg ikke ville bort fra Telenor fastholdt han på at han representerte Telenor. LØGN 1 Han sa at avtalen ikke hadde noen bindingstid for meg (bare binding på pris fra deres side), at jeg kunne bytte leverandør i morgen uten konsekvenser LØGN 2 Jeg oppdaget raskt at SMB ikke var en del av Telenor-konsernet, og ringte opp mindre enn 15 minutter etterpå og sa at jeg angret meg. Kundebehandler sa at saken ble frosset, og oversendt reklamasjonsavdelingen. Jeg skulle få høre fra dem. Jeg hørte ingenting, men likevel mottok jeg melding fra Telenor noen dager etterpå om bytte. LØGN 3 Jeg ringte tilbake og gjentok at jeg ikke ønsket bytte. Igjen skulle saken fryses, og oversendes rekkamasjonsavdelingen. Ingenting kom til å skje før jeg hadde hørt tilbake fra dem. Jeg hørte aldri fra dem. 10 dager etterpå får jeg sim-kort, OG faktura på nesten 6000 kr for "bruddgebyr". LØGN 4.

Svar fra SMB Mobil
25.09.2023 09:16

Hei Iris, Først og fremst, beklager for all forvirring og ulempene dette har forårsaket deg. Det du beskriver er ikke i tråd med våre standarder, og jeg tar din tilbakemelding svært alvorlig. Vår hensikt er å gi en transparent og ærlig tjeneste til alle våre kunder. Jeg vil umiddelbart undersøke dette internt for å klargjøre situasjonen. Hvis du ennå ikke har fått saken din løst, send meg en e-post på [email protected] slik at jeg kan adressere den direkte og sørge for en rask løsning. Jeg setter pris på din tålmodighet og forståelse, og jeg er her for å rette opp i eventuelle misforståelser. Vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil

Firmaet er i omstilling og endrer rutiner..

Omtale av  Andreas

Hei, jeg ble solgt inn på et abonnoment med 36mnd binding uten min viten. Selger solgte inn dette via tlf og fikk meg til å signere via SMS, I bunn og grunn er dette "egentlig" kunden sin feil som ikke leser alle vilkår, men dårlig etikk og ikke informere om dette via telefonsamtalen, Da jeg byttet tlf abonomment sendte de meg en sluttfaktura på 5600,- Jeg prøvde og klage til kundeservice som avslo kravet mitt (de opererer kun etter retningslinjer i sin bedrift så ikke dusse personene sin feil) Jeg fant etterhvert email til daglig leder som fikset opp og krediterte faktura. Daglig leder informerte også om at rutinene til selgere og internt i firma er under forbedring og jeg håper dette vil bli reflektert i fremtiden. Gir dem en 4 stjerners anmeldelse for de fikset opp og for å erkjenne deres svikt i rutiner og dårlig etikk. Mvh Andreas

Svar fra SMB Mobil
11.09.2023 14:36

Hei Andreas, Beklager for ulempen du opplevde. Det er viktig for oss at alle vilkår blir kommunisert klart. Jeg er glad for å høre at saken din ble løst med daglig leder. Vi jobber kontinuerlig med å forbedre våre rutiner basert på tilbakemeldinger som din. Takk for din forståelse. Vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil

Stårlende fornøyd!!!!

Omtale av  Petter F

har hatt abbonementet i 1 måned nå, veldig god dekning og prisen kom uten noen uhyggelige overraskelser.

Svar fra SMB Mobil
11.09.2023 13:50

Hei Petter, Takk for den positive tilbakemeldingen! Det er godt å høre at du er fornøyd med dekningen og prisen på ditt abonnement. Vi setter stor pris på din tillit og vil alltid jobbe for å levere en tjeneste av høy kvalitet. Hvis du har spørsmål eller trenger assistanse fremover, er vi alltid her for å hjelpe. Med vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil

Scam? Føler meg lurt.

Omtale av  Gro

Jeg ble lurt av en SMB-mobil-selger på telefonen som utga seg for en Telenor-ansatt. Åpningen av samtalen var noe slik: "Jeg ringer fra Telenor. " Han sa han ringte fra Telenor for å informere om at mitt vanlige og datteren mins Telenor-abonnement var utløpt og sim-kortene var foreldet og måtte byttes ut, skiftes. men han sa at Telenor hadde et bedre abonnement som var mer gunstig for meg og datteren mins telefonbruk. Hvis jeg sa ja til det nye abonnementet på sms, ville Telenor-abonnementet bli en billigere og mer hensiktsmessig mobil-løsning for meg og datteren min. Jeg sa ja til det, trodde på denne mannen og svarte ja på sms, men fikk SMB-kort i posten i en SMB-konvolutt, ikke Telenor. Jeg tror jeg har blitt lurt og at dette er en scam. Jeg har tenkt å kontakte politiet og Telenor om denne scam-en. Jeg oppdaget dette i dag da jeg skulle installere de nye sim-kortene. Jeg er en gammel dame og datteren min er i autismespekteret. Vi er nok naive og litt hjelpesløse med digitale opplegg som smart-telefoner og abonnementer og sim-kort, og jeg føler meg nå utnyttet og løyet for. Jeg skjønner ikke hva som har skjedd og hvordan jeg skal løse dette. Jeg hadde en mobiltelefon og et abonnement jeg var svært fornøyd med og som jjeg absolutt ikke ville forandre, men da han sa at abonnementet var foreldet, trodde jeg på ham. Jeg trodde han ville hjelpe meg, dumme meg! Dette har vært en veldig skremmende og ubehagelig erfaring, og jeg er skikkelig redd! Når jeg ikke kan stole på mobilselskapet som har lurt meg trill rundt, er tilliten svekket, og da blir jeg redd for hva de kan gjøre med betalingskort-info, private meldinger og bilder og kontaktlister, bank-id på mobil osv. Jeg tenker at jeg må fjerne sim-kortet og slå mobilen av. Jeg vet jo ikke hvor omfattende scam-en er, men blir altså veldig redd! Huff fra Gro

Svar fra SMB Mobil
11.09.2023 13:54

Hei Gro, Først og fremst vil jeg uttrykke min dypeste beklagelse for det du har opplevd. Ingen skal føle seg lurt eller utnyttet, og jeg vil oppriktig si at vi tar din tilbakemelding svært alvorlig. Vi arbeider kontinuerlig for at våre selgere skal være tydelige og redelige i sin kommunikasjon. Det du beskriver her avviker sterkt fra vår ønskede praksis. For det første, vil jeg forsikre deg om at dine personlige data, inkludert betalingsinformasjon, meldinger, bilder og kontaktlister, er trygge. Sim-kortet gir tilgang til nettverket, men har ingen tilgang til selve innholdet på mobilen. BankID og betalingskortinfo er også beskyttet av sterke sikkerhetssystemer, og er ikke tilgjengelig gjennom ditt sim-kort. For det andre, ønsker jeg å finne en løsning på denne situasjonen for deg. Jeg vil sterkt anbefale at du sender meg en e-post på [email protected], slik at jeg personlig kan ta tak i saken. Vi ønsker å hjelpe deg tilbake til den situasjonen du var fornøyd med, og rette opp i eventuelle feil fra vår side. Igjen, jeg beklager oppriktig det du har opplevd, og jeg vil gjøre mitt ytterste for å hjelpe deg. Med vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Falsk selger og falske premisser

Omtale av  Kjartan

Kona mi ble sist i august 2023 lurt av en veldig hyggelig telefonselger som sa han var fra Telenor og at hun måtte bytte til nytt SIM-kort i sine to mobiltelefoner. I virkeligheten representerte selgeren SMBmobil, og narret henne dermed til å bytte abonnement fullstendig unødvendig. Nå begynner jobben med å komme seg vekk fra svindel-salget og redde det som reddes kan... Regner med at SMBmobil ikke følger angrefrister eller norske lover, men satser på forsvare seg med å ljuge og si de ikke har sagt noe galt... Så ligg unna!

Svar fra SMB Mobil
11.09.2023 13:26

Hei Kjartan, Jeg beklager sterkt det du og kona di har opplevd. Det er svært beklagelig hvis en selger ga inntrykk av å være fra Telenor; dette er absolutt ikke i tråd med våre retningslinjer. Vi tar slike saker svært alvorlig og det er selvfølgelig ikke slik vi ønsker å gjøre forretninger. Jeg håper dere har løst saken, men hvis ikke, ønsker jeg at dere sender meg en e-post til [email protected], så vil jeg se på saken. Med vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil

Ligg unna

Omtale av  Maren

Selger opptrer som den ringer fra ditt mobilselskap og vil gi deg et bedre abonnement enn det du har i dag. Prisene som oppgis er uten mva. Du får masse opplysninger på telefon, og selger vil ha deg til å bytte abonnement med en gang.

Svar fra SMB Mobil
11.09.2023 13:49

Hei Maren, Jeg beklager på det sterkeste den opplevelsen du har hatt. Det er ikke vår intensjon at noen skal føle seg misledet. Som en mobiloperatør som tilbyr bedriftsabonnement, oppgis våre priser eksklusiv mva, men dette bør selvfølgelig være klart og tydelig informert om under samtalen. Vi jobber kontinuerlig med opplæring av våre selgere for å sikre en korrekt og tydelig kommunikasjon med våre potensielle kunder. Send meg gjerne en e-post til [email protected] med ditt telefonnummer og en kort oppsummering av saken, så kan jeg undersøke hva som har skjedd her. Med vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil

Lyver!

Omtale av  Hassan G

Lyver angående fordeler! Priser Priser til utlandet Ansatte gir feil info U seriøse

Svar fra SMB Mobil
11.09.2023 13:23

Hei Hassan G, Jeg er lei meg for at du føler at informasjonen du fikk ikke var nøyaktig. Det er ikke slik vi ønsker å fremstå, og vi arbeider kontinuerlig for å forbedre vår kommunikasjon og tjenester. Jeg vil gjerne få en dypere forståelse av din erfaring, slik at vi kan adressere problemene du har påpekt. Send meg gjerne en e-post på [email protected] med mer detaljert informasjon. Takk for din tilbakemelding. Med vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil

Ekstremt uproffesjonelt selskap

Omtale av  Kristian

Jeg ble oppringt på telefon av SMB og selgeren sa jeg kunne få en avtale på mobilabonnement som var rimeligere enn det jeg hadde i Telenor. Prisen var på 299,- kr og det hørte stå bra ut at jeg godtok det der og da, de skulle fikse alt av det praktiske. Jeg fikk en sms om ordren og selgeren sa jeg skulle godta og så var alt i orden. Men noen dager senere får jeg en faktura på 410,- kr og da er både MVA på 25% og administrasjonsgebyr innlagt i prisen. Dette ble jeg ikke informert om i telefonen med selgeren, men mva er nevnt i ordrebekreftelsen jeg godtok. Siden jeg ble ringt opp på jobb og fikk tillit til selgeren så godtok jeg avtalen ut ifra det jeg fikk beskjed om på telefon uten å gå inn å lese på egenhånd. Det var en tabbe fra meg. Uansett, jeg mailet de om prisendringen med en gang og sa jeg ikke var interessert i avtalen jeg ble tilbudt nå som prisen var betydelig høyere. Det har tatt meg ca 2 måneder å få et ordentlig svar fra SMB og de tar ingen selvkritikk og mener jeg må bli i avtalen som er signert for 36 (!) måneder. Utrolig uprofesjonelt av en bedrift å håndtere saker som dette, den naturlige løsningen her hadde vært å si at dette ble rotete og annulere avtalen. Da hadde jeg godtatt det og ikke hatt noe videre negativt forhold til SMB. Nå er jeg forbannet på at jeg 1. Betaler mer i måneden enn jeg ble tilbudt og 2. At jeg er bundet til en selskap jeg misliker sterkt i opp til 36 måneder. (Det vil koste meg 4500k + å gå ut av avtalen nå.) Latterlig håndtering fra et selskap jeg regnet med var OK. Anbefaler på det sterkeste å holde seg unna.

Svar fra SMB Mobil
11.09.2023 13:21

Hei Kristian, Takk for din tilbakemelding. Jeg beklager uenigheten og misforståelse angående prisen. Når vi tilbyr bedriftsabonnement, oppgis priser vanligvis eksklusiv mva. Dette skal være tydelig presisert i samtalen med selger og i SMS som bekreftes ved avtaleinngåelse. Jeg vil gjerne diskutere hvordan vi kan komme frem til en løsning med deg. Vær vennlig å send meg en e-post til [email protected] med detaljer, så kan vi ta det videre derfra. Beklager igjen for ulempen. Med vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil

Dette er svindel

Omtale av  Roar

Hei Ble oppringt av en i dag han sa han ringte fra Telia som jeg har mitt abonnement. Han sa at han hadde en mye bedre avtale til meg enn den jeg hadde, jeg kommenterte også at det var merkelig at de plutselig skulle gi meg en bedre avtale men det var noe de gjorde for bedriftskunder sa han. Da han la på fikk jeg se at meldingen kom fra SMB mobil å da hadde jeg allerede svart ja til abonnement på tlf som de tok opptak av. Etter det så ringte han meg opp igjen å da konfronterte jeg han med dette men da la han bare på.DETTE ER REN SVINDEL. Vurderer å politi anmelde dette firmaet for slik kan de ikke få holde på.

Svar fra SMB Mobil
11.09.2023 13:13

Hei Roar, Først og fremst, beklager sterkt for denne opplevelsen. Dette er langt fra den standarden og praksisen vi ønsker å ha. Det er absolutt ikke akseptabelt at en selger gir feilaktig informasjon om hvem de representerer. Vi tar din tilbakemelding svært seriøst. Jeg vil sette pris på om du kan sende en e-post til [email protected] med detaljer om saken, slik at jeg kan undersøke dette grundig. Vi beklager igjen for ulempene du har opplevd og håper å kunne rette opp i dette. Med vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Raske til å annulere feilbestilling

Omtale av  Sigrid

Ved en misforståelse godtok jeg å bytte til SMSMobil. Da jeg oppdaget feilen var personalet veldig hyggelige og annulerte bestillingen med en gang. De var raske til å svare på Mail og tlf.

Svar fra SMB Mobil
11.09.2023 13:11

Hei Sigrid, Tusen takk for din tilbakemelding. Vi er glade for at vi kunne bistå raskt og effektivt når misforståelsen oppstod. Dersom du har spørsmål eller andre henvendelser i fremtiden, ikke nøl med å ta kontakt. Med vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR