Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
SMB Mobil
3.2
419 verifiserte omtaler

SMB Mobil omtaler og erfaringer

Positiv trend

SMB Mobil opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.2
Middels
419 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#13
Middels
SMB Mobil er rangert
#13 av 22 mobilselskaper
50%
Bra
50% anbefaler SMB Mobil
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på bedriftsabonnement
Få tilbud på bedriftsabonnement
Få personlig tilbud på mobilabonnement til din bedrift - sammenlign flere leverandører.

Utforsk 404 omtaler om SMB Mobil

FILTRER OMTALER
166
45
3
10
180
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med SMB Mobil?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Annullering av 2× bestillinger

Omtale av  Merete

Gir dere terningkast 1 pga selger som tok kontqkt med meg utga seg for å ringe fra Telenor. Jeg gikk med på , det jeg trodde , å endre eksisterende avtale. Jeg forsto ikke før jeg fikk brevet fra dere ar jeg faktisk var iferd m å skifte mobil operatør på meg og min far. Det ble mye telefoner og e- mail , mye ekstra arbeid på både dere og meg. Jeg hadde ingen planer om å flytte abonnement mitt. Vedk selger sa ved to anledninger- etter spørsmål fra meg om er dette Telenor? Svar " ja det er Telenor" og litt lengre ut i samtalen spør jeg på nytt om hædette er Telenor? Svar :" ja, men en annen avdeling" ! Dette er uakseptabelt fremgangsmåte. Jeg gikk fem på og var i god tro hele veien . Og leste ikke sms m vilkårene før det var for sent. Jeg har nå annullert bestillingen og går i dialog med Telenor om å endre mitt og min fars abonnementer. Jeg setter pris på at dere har vært ryddig i kommunikasjon i forbindelse med annullering. Viktig at dere sørger for at selgerne er tydelig på ha de sier og hvem de gir seg ur for å være.

Svar fra SMB Mobil
11.09.2023 09:30

Hei Merete, Takk for din tilbakemelding. Vi beklager sterkt at selgeren som tok kontakt med deg ga et feilaktig inntrykk av å representere Telenor. Dette er ikke i tråd med hvordan vi ønsker å kommunisere med potensielle kunder. Det er viktig for oss å være klare og ærlige i all kommunikasjon. Vi setter stor pris på at du anerkjenner vår ryddighet i forbindelse med annulleringen. Vi vil jobbe kontinuerlig for å sikre at alle våre kunder og potensielle kunder får en god opplevelse. Med vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil.

Dette er svindel

Omtale av  Kn

Dette er svindel og bedrag fra ende til annen. De lurer deg til å tegne abonnement for 36mnd til en pris som er akkurat den samme eller høyere enn det man har hos Telenor. De lyver og sier at det er billigere og at de ringer fra telenor. Det er det ikke. Unngå for enhver pris! Selgerene er opplært til å lyve!

Svar fra SMB Mobil
11.09.2023 09:24

Hei KN, Vi beklager den negative opplevelsen du har hatt. Det er alvorlig for oss dersom en selger har gitt feilaktige opplysninger eller utgitt seg for å representere en annen organisasjon. Prisene på våre abonnementer oppgis eksklusiv mva da det er bedriftsabonnementer. Alle vilkår skal kommuniseres tydelig, både i samtalen og i SMS'en før avtaleinngåelsen. Send meg gjerne en e-post til [email protected] med detaljer om saken, så vil jeg undersøke dette nærmere. Med vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil

Mismatch mellom lovet og gitt tilbud

Omtale av  Gry

Anbefaler ingen å tegne abonnement her raskt. Les nøye gjennom i forkant. Selger skjønnmaler gevinst og tilbud, som er langt dårligere enn Telenors standardpakker. For småbedrifter kan dette umulig lønne seg. Dyrere, mindre data og rigide bindingsordninger. Sjekk i det minste alt nøye før du signerer!

Oppgir at de ringer fra Telenor

Omtale av  Bjørn

Som flere andre her ble jeg oppringt av en som sa han var ringte fra Telenor. Senere i samtalen spurte jeg hvem SMB er, og han sa at det er storkunde-avdelingen i Telenor. Prisen ble oppgitt å være lavere enn mitt eksisterende abonnement. At han ikke visste hvilket abonnement jeg hadde var et hint om at han ikke egentlig ringte fra Telenor.

Dette er svindel

Omtale av  Lars

Hei, Presenteres seg som Telenor`s bedriftsavdeling og vil gi et godt tilbud. Fikk direkte spørsmål over telefon om bindingstid, hvor de sier at det ikke er noe. Etter første faktura, hvor de faktureres forskuddsvis, ser man at dette ikke har noe med telenor å gjøre, og man melder seg ut. Da viser det seg å være 3 års bindingstid, og man skylder de 4 500,- , opplyser kundeservice om. Herregud, makan til svindel.

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Lureri ved telefonsalg

Omtale av  Tone F

Jeg ble oppringt av selger 03.08.2023 som klarte å selge meg et abonnement med begrunnelse at dette var billigere enn det private Telenor-abonnementet jeg hadde fra før. Det ble ikke oppgitt at prisen var eks MVA i selgerens innsalg, ei heller at det er en bindingstid på 36 MÅNEDER. Med MVA er prisen ikke billigere enn det privateTelenor-abonnementet jeg har fra før. Når selger leser opp hele avtalen per telefon, forventer man at denne viktige infoen skal komme med. Selgeren ba meg svare JA på en melding som ble sendt, noe jeg var dum nok til å gjøre mens jeg snakket med han på telefonen. Jeg ble veldig overrasket og forbanna da jeg så i meldingen jeg hadde svart JA på hva som faktisk var avtalt. Dette ble ikke oppgitt av selger da han leste opp avtalen på telefon. Informasjonen var dermed både mangelfull og misvisende. Jeg forsøkte å ringe opp igjen selger med en gang for å kansellere, men kom bare til en automatisk svarer. Ringte så til kundeservice og sa at jeg ikke aksepterte avtalen og ville kansellere den med det samme, med ovennevnte begrunnelse. Kundebehandler sa at han ikke hadde myndighet til å kansellere avtalen og at det ikke er angrefrist siden det er snakk om et bedriftsabonnement. Dette ble det heller ikke opplyst om av selger. Kundebehandleren sa at han skulle legge inn en reklamasjon og at behandlingstiden var 4-5 dager. Jeg har ventet på tilbakemelding på denne reklamasjonen, men nå nettopp tikket det inn en velkomstmelding fra SMB mobil. Jeg mener meg lurt med misvisende informasjon og vil ikke akseptere at dere ikke kansellerer abonnementet. Jeg ga klar beskjed innen 5 minutter etter at selgeren hadde lagt på telefonen. Dette er uakseptabel fremgangsmåte, og jeg kommer til å kontakte forbrukerombudet og alle mulige kanaler for å klage på dette. Jeg har sendt en e-post til SMB med krav om at abonnementet avsluttes med det samme, uten kostnader for meg, og forventer at dette kravet aksepteres.

Svindel nevner ikke binding

Omtale av  Ole

Her er det en utrolig sleip selger. Han lover en pris og nevner ikke at det er eks mva. Jeg sier spesefikt at jeg ikke ønsker binding og selgeren betrygger meg at det ikke er binding og prisgaranti i 36.mnd. Det som skjer er at jeg har binding, prisen er eks mva. Jeg meldte i fra til kundeservicen og de fraskriver seg all ansvar og er frekke. Så jeg må betale 3.000 kr for å kommeg ut av dette svindel selskapet, styr unna for noen folk.

Lureri

Omtale av  Knut

Selger utgir seg for å være fra Telenor. Prisene blir ikke oppgitt korrekt, altså uten mva. Avtaletid legges frem som om det ikke er bindingstid. Dette fører til manglende troverdighet. Jeg kansellerte bestillingen 5 minutter etter at jeg først hadde takket ja. Snakket her med en hyggelig kundebehandler (selgeren var for øvrig også hyggelig, bare ikke helt ærlig). Det er uproblematisk å stoppe inngått avtale når den ikke er iverksatt. Alle potensielle kunder anbefales å lese nøye gjennom avtalen før SMS med "JA" sendes. Her kan det sikkert være mer informasjon som ikke blir lagt frem.

Svar fra SMB Mobil
10.08.2023 12:39

Hei Knut, Først og fremst vil jeg si beklager hvis en av våre selgere ga feilaktige opplysninger ved å utgi seg for å være fra Telenor. Dette er alvorlig og helt i strid med våre retningslinjer og verdier. Vi tar dette på største alvor og dette følges opp internt. Når det gjelder prisene, er de oppgitt eks. mva ettersom det er snakk om en bedriftsavtale. Dette skal kommuniseres klart og tydelig i samtale med selger, samt i SMS som sendes før avtaleinngåelse. Vi beklager dersom selger ikke har vært tydelig på dette. Jeg er glad for at avbestillingen gikk smidig, og at du hadde en positiv opplevelse med vår kundebehandler. Dersom du har flere spørsmål eller ønsker å diskutere saken videre, er du velkommen til å kontakte oss direkte på [email protected]. Med vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil

Useriøst - grenser til svindel.

Omtale av  Even

Hevder i samtalen at smb mobil er 100% eid av telenor og er opprettet for å kunne gi kunden et bedre tilbud. Et kjapt søk på Proff viser at det er rein løgn. Finnes ikke spor av telenor i eierskapet. Eierskapet til smb mobil as er spredd på flere "consulting", "Invest" og "Holding" selskaper. Tilbudet deres har også hele 36 mndr bindingstid. Helt uakseptabelt !

Svar fra SMB Mobil
10.08.2023 12:31

Hei Even, Slik skal det absolutt ikke være og vi tar det på største alvor dersom selger har påstått at vi er eid av Telenor. SMB Mobil AS er en selvstendig mobiloperatør, men vi benytter Telenors nett for å sikre god dekning. Angående bindingstid, så er det en vanlig praksis i bedriftsavtaler. Dette skal imidlertid avtales med selger og fremkomme i sms som må bekreftes før avtaleinngåelse. Jeg ønsker veldig gjerne at du sender meg en e-post til [email protected] med ditt telefonnummer og en kort oppsummering av saken, så kan jeg få sett nærmere på dette. Med vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil

Rysta over SMB

Omtale av  Berit

Lover månads pris på 199, men fakturerer deg en høyere sum. Forteller at du kun er lovet gitt pris ikke at det er bindingstid og bruddgebyr. Og alle prisene blir oppgitt uten avgifter og mva, heilt til fakturaene kjem... Nei styr langt unna.. lover og lyger.. eg er skuffa..

Svar fra SMB Mobil
10.08.2023 12:27

Hei Berit, Jeg beklager å høre om din negative opplevelse. Prisene vi diskuterer er eks mva ettersom det er bedriftsabonnement, og eventuell bindingstid skal være tydelig kommunisert i samtale med selger. Informasjon om priser eks mva og bindingstid skal også stå i sms som blir sendt før avtaleinngåelse. Vi ønsker selvsagt å beholde deg som kunde og jeg håper derfor du kan sende meg en e-post til [email protected] med en liten oppsummering av saken. Så håper jeg vi kan finne en god løsning for deg. Med vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Pushy selger utgir seg for å være fra telenor

Omtale av  Håkon

Jeg ble oppringt fra en selger som henviser til tidligere tilbud jeg fikk fra Telenor da fibernettet i bygården var nede i en uke. Han gir uttrykk for å ringe fra Telenor, noe som da gir rett på 50gb gratis datapakke hvis internett er nede. Dette gir forutsetning for at det kan være interessant for meg å bytte. Jeg har sovende enkeltmannsforetak som han vil overføre mitt personlige nummer til, uten å opplyse om at da vil mva komme på toppen av de 299. Han sender sms som bes svares på under samtalen uten mulighet for å lese seg opp på vilkårene. Jeg spurte om bindingstid, og fikk opplyst at det var ingen bindingstid (jeg spesifiserte at det ikke var noe bindingstid på 3 år, og han svarte nei). Jeg oppfattet først etter å ha svart ja på sms at dette ikke var Telenor, så jeg har kontaktet kundeservice om å kansellere/reversere abonnementsbyttet. Dette er aggresiv og mangelfull markedsføring, og det er tydelig at dette er systematisk og at forbruker

Svar fra SMB Mobil
10.08.2023 12:22

Hei Håkon, Slik skal det absolutt ikke være. Jeg forstår at du allerede har vært i kontakt med oss og jeg regner med at denne saken er løst. Hvis ikke ønsker jeg gjerne at du sender meg en e-post til [email protected] med ditt telefonnummer og kort oppsummering av saken slik at jeg kan se nærmere på det. Mvh Birgitte SMB Mobil

Lureri

Omtale av  Hallstein

Tar kontakt via enkeltpersonsforetaket mitt og prøver å selge inn mobilabonnement. Lyver når jeg spør om det er en bedriftsavtale eller personavtale (sier det er en personavtale, men sender e-post hvor det står bedriftsavtale etterpå). Unngår å nevne at pristilbud er eks. mva. og gjør så godt de kan for å presse på for å få meg til å bekrefte avtalen på sms før jeg har fått tid til å lese gjennom vilkårene (hinter om at prisen kan gå opp). i tillegg er det 36mnd bindingstid (3 år!) Helt sinnsykt at de kan holde på slik. Anbefales ikke.

Svar fra SMB Mobil
27.07.2023 14:12

Hei Hallstein, Takk for tilbakemeldingen din. Vi beklager hvis du har opplevd misforståelser eller feilinformasjon i forbindelse med samtalen med en av våre selgere. Vi tilbyr bedriftsabonnement, noe som skal være klart kommunisert under samtalen. Prisene vi oppgir er eksklusive mva, og dette skal også fremgå tydelig både i selgersamtalen og i SMS`en som sendes ut før avtaleinngåelsen. Når det gjelder avtaletid, er dette en vanlig praksis i bedriftsavtaler. Som kunde gir dette deg en prisgaranti gjennom hele avtaleperioden på fastprisabonnementet. Dersom det er avtaletid så skal dette også være tydelig informert om i samtalen med selger, samt at det står i SMS`en som må bekreftes for avtaleinngåelse. Jeg ønsker å se nærmere på saken din. Hvis du kan, send meg gjerne en e-post til [email protected] med ditt telefonnummer og en kort beskrivelse av hendelsesforløpet, så skal jeg undersøke dette videre. Med vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil

Troverdig og kunde innstilt

Omtale av  Andreas J

Var i en hyggelig samtale idag med en som kom ifra SMB, han fikset en avtale til meg og hele familien så jeg fikk samme kriterier som jeg hadde i Telenor bare til en lavere pris, jeg var skeptisk i starten å trodde kanskje jeg ville spare små penger, men det visste seg at jeg sparte 1600kr på 4 telefoner måneden når jeg byttet. Fikk også en avtale tid så jeg er sikret den prisen jeg fikk. Anbefaler og råder alle til å ta en titt👍👍

Svar fra SMB Mobil
27.07.2023 14:02

Hei Andreas J, Takk for den fantastiske tilbakemeldingen! Det er gledelig å høre at vi kunne tilby en løsning som passet dere, og at du merker en betydelig forskjell i pris. Det er nettopp denne type opplevelser vi ønsker for våre kunder. Vi setter stor pris på din anbefaling og skal fortsette å jobbe hardt for å gi deg og alle våre kunder best mulig service. Hvis det er noe mer vi kan assistere med i fremtiden, er det bare å ta kontakt. Mvh, Birgitte SMB Mobil

For godt til og være sant!

Omtale av  Kristine

Troverdig selskap som holder sine ord. Identisk Telenor dekning og god kundeservice. Bedre avtaler til lavere priser. Vært fast kunde i flere år! :)

Svar fra SMB Mobil
27.07.2023 14:00

Hei Kristine, Tusen takk for de positive ordene! Vi er veldig takknemlige for at du har valgt SMB Mobil, og vi er glade for å høre at du er fornøyd med vår dekning, kundeservice og priser. Vi setter stor pris på lojaliteten din gjennom årene! Mvh, Birgitte SMB Mobil

Toppers dekning til en hyggelig penge

Omtale av  Reidar

Opplever Akuratt samme dekningen som når jeg var hos Telenor og prisene er mye bedre. Også veldig betryggende med prisgaranti på 36 Måneder

Svar fra SMB Mobil
27.07.2023 13:58

Hei Reidar, Tusen takk for den flotte tilbakemeldingen! Vi er glade for å høre at du er fornøyd med både dekningen og prisene våre. Vi streber alltid etter å tilby den beste verdien for våre kunder, og det er veldig oppmuntrende å høre at du setter pris på vår prisgaranti på 36 måneder. Mvh, Birgitte SMB Mobil

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Utmerket kundeservice

Omtale av  Linda J

Fornøyd med våre abonnement hos SMB, god dekning, da vi må ha Telenordekningen hjemme hos oss, lave priser og utmerket kundeservice. Anbefaler!

Svar fra SMB Mobil
27.07.2023 13:57

Hei Linda J, Vi setter stor pris på din positive tilbakemelding. Det er flott å høre at du er fornøyd med både dekningen, prisene og kundeservicen vår. Vi streber alltid etter å gi våre kunder den beste opplevelsen mulig, og din tilbakemelding er en flott bekreftelse på at vi gjør det riktig. Takk for at du anbefaler oss videre, det betyr mye for oss! Mvh, Birgitte SMB Mobil

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR