SMB Mobil opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Jeg ble oppringt av en hyggelig, men særdeles aggressiv selger fra SMB Mobil. Han overtalte meg til å bytte mobilabonnement til SMB på falske premisser, med blant annet bindingstid på 36 måneder uten reklamasjonsrettigheter. Moms kommer også i tillegg til summen jeg ble forespeilet. Årsak: Abonnementet ble registrert på mitt enkeltpersonsforetak, mot mitt ønske. 1) Selger sa flere ganger at det ikke hadde noen praktisk betydning for meg å tegne abonnement gjennom firmaet mitt, til tross for at jeg gjentatte ganger understreket at jeg ønsket avtalen som privatperson. 2) Jeg måtte "signerte" avtalen ved å trykke "ja" på en SMS etter at selgeren leste opp en tekst som jeg ikke rakk å høre/lese fordi selgeren ikke ga meg betenkningstid OG fordi jeg stolte på at innhholdet jeg bekreftet var det samme som selgeren forsikret meg om flere ganger i løpet av samtalen. 3) Jeg mottar en epost med vilkårene etter at jeg har "signert" på sms. Da ser jeg at vilkårene jeg har "godtatt" da jeg svarte på smsen er helt andre enn de ville vært dersom jeg hadde blitt solgt et vanlig forbrukerabonnement, og i det hele tatt helt forskjellige fra de vilkårene jeg ble overbevist om av selgeren. Nå har jeg valget: Beholde abonnementet eller betale dyrt for å komme meg ut av avtalen med et firma jeg ikke ønsker å betale en krone til. Dette er rett og slett svindel! En skam for selgerstanden.
Hei Helle, Jeg beklager at du har hatt denne opplevelsen. Det er viktig for oss at all informasjon om avtaletid, pris eks. mva. og vilkår blir tydelig kommunisert før avtale inngås. Selgere skal heller ikke presse noen til å inngå en avtale eller registrere et bedriftsabonnement mot kundens ønske. Når det gjelder informasjon om pris, så oppgis pris eks. mva. i SMS-bekreftelsen, da dette gjelder bedriftsabonnement. Avtaletid skal også opplyses tydelig i samtalen. Jeg beklager hvis dette ikke har vært tydelig nok under samtalen med selger. Jeg ønsker veldig gjerne at du tar kontakt med meg på [email protected] med en liten oppsummering av saken, slik at jeg kan se på hva som har skjedd her. Mvh, Alise, SMB Mobil
Jeg fikk beskjed om at det var 0 mnd avtaletid og at jeg kunne si opp abonnementet når dom helst. Det de ikke informerte om var at det er 3 mnd oppsigelsestid. De er sleipe, lurer små enkeltmannsforetak med å snu på ordbruken. Jeg sa opp abonnementet før det startet og må betale for 3 måneder. Kjeltringer!!!!!
Hei Mette, Jeg forstår at dette oppleves frustrerende. Det skal alltid opplyses tydelig om oppsigelsestiden ved avtaleinngåelse. Oppsigelsestiden på tre måneder gjelder for alle bedriftsabonnement, uavhengig av avtaletid. Ta gjerne kontakt med meg på [email protected], så jeg kan se nærmere på saken din. Mvh, Alise, SMB Mobil
Forsøkt lurt av telefonselger som ikke opplyste om at pris var eks. moms, informerte ikke om fakturagebyr og informerte ikke om bindingstid med gebyr ved brudd. Presset på for at jeg skulle signere avtale. Anbefales ikke til noen andre. Startet samtalen med å si at hun skulle tilby en bedre avtale.
Hei Anders, Takk for at du deler din opplevelse. Jeg forstår at situasjonen har vært frustrerende, og at du opplevde samtalen som uoversiktlig. Det skal alltid være tydelige om pris eks. mva., fakturagebyr og avtaletid, og våre kunder skal ikke føle seg presset til å inngå en avtale. Jeg beklager hvis dette ikke har vært klart nok i samtalen med selger. Jeg ønsker gjerne at du tar kontakt med meg på [email protected] med en oppsummering av saken, slik at jeg kan se nærmere på hva som har skjedd. Mvh, Alise, SMB Mobil
Er meget godt fornøyd med abonnementet SMB har. god sørvis og høflige selgere.
Hei Johannes, Tusen takk for tilbakemeldingen! Det er veldig fint å høre at du er fornøyd med abonnementet, servicen og selgerne. Mvh, Alise, SMB Mobil
Bra forklaring på datakort og tvillingkort. Positivt med prisreduksjon🫡👍
Hei Ulf, Tusen takk for tilbakemeldingen! Det er godt å høre at du er fornøyd med forklaringen og prisreduksjonen. Vi skal sørge for at du fortsetter å være like fornøyd fremover. Mvh, Alise, SMB Mobil
Alt funker og kundeservice følger opp på en god måte.
Hei Jon, Takk for tilbakemeldingen! Det er fint å høre at alt fungerer godt, og at du er fornøyd med oppfølgingen fra kundeservice. Mvh, Alise, SMB Mobil
Alt fungerer perfekt med vårt abonnement hos SMB mobil.
Hei Merete, Tusen takk for tilbakemeldingen! Det er flott å høre at alt fungerer perfekt med abonnementet ditt hos SMB Mobil. Vi setter stor pris på at du deler din erfaring. Mvh, Alise, SMB Mobil