Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
SMB Mobil
3.4
466 verifiserte omtaler

SMB Mobil omtaler og erfaringer

Positiv trend

SMB Mobil opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.4
Middels
466 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#10
Middels
SMB Mobil er rangert
#10 av 22 mobilselskaper
56%
Bra
56% anbefaler SMB Mobil
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på bedriftsabonnement
Få tilbud på bedriftsabonnement
Få personlig tilbud på mobilabonnement til din bedrift - sammenlign flere leverandører.

Utforsk 466 omtaler om SMB Mobil

FILTRER OMTALER
201
68
5
10
182
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om SMB Mobil
SMB Mobil har 466 verifiserte omtaler på Bytt.no

Annullering av 2× bestillinger

Omtale av  Merete

Gir dere terningkast 1 pga selger som tok kontqkt med meg utga seg for å ringe fra Telenor. Jeg gikk med på , det jeg trodde , å endre eksisterende avtale. Jeg forsto ikke før jeg fikk brevet fra dere ar jeg faktisk var iferd m å skifte mobil operatør på meg og min far. Det ble mye telefoner og e- mail , mye ekstra arbeid på både dere og meg. Jeg hadde ingen planer om å flytte abonnement mitt. Vedk selger sa ved to anledninger- etter spørsmål fra meg om er dette Telenor? Svar " ja det er Telenor" og litt lengre ut i samtalen spør jeg på nytt om hædette er Telenor? Svar :" ja, men en annen avdeling" ! Dette er uakseptabelt fremgangsmåte. Jeg gikk fem på og var i god tro hele veien . Og leste ikke sms m vilkårene før det var for sent. Jeg har nå annullert bestillingen og går i dialog med Telenor om å endre mitt og min fars abonnementer. Jeg setter pris på at dere har vært ryddig i kommunikasjon i forbindelse med annullering. Viktig at dere sørger for at selgerne er tydelig på ha de sier og hvem de gir seg ur for å være.

Svar fra SMB Mobil
11.09.2023 09:30

Hei Merete, Takk for din tilbakemelding. Vi beklager sterkt at selgeren som tok kontakt med deg ga et feilaktig inntrykk av å representere Telenor. Dette er ikke i tråd med hvordan vi ønsker å kommunisere med potensielle kunder. Det er viktig for oss å være klare og ærlige i all kommunikasjon. Vi setter stor pris på at du anerkjenner vår ryddighet i forbindelse med annulleringen. Vi vil jobbe kontinuerlig for å sikre at alle våre kunder og potensielle kunder får en god opplevelse. Med vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil.

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med SMB Mobil?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Dette er svindel

Omtale av  Kn

Dette er svindel og bedrag fra ende til annen. De lurer deg til å tegne abonnement for 36mnd til en pris som er akkurat den samme eller høyere enn det man har hos Telenor. De lyver og sier at det er billigere og at de ringer fra telenor. Det er det ikke. Unngå for enhver pris! Selgerene er opplært til å lyve!

Svar fra SMB Mobil
11.09.2023 09:24

Hei KN, Vi beklager den negative opplevelsen du har hatt. Det er alvorlig for oss dersom en selger har gitt feilaktige opplysninger eller utgitt seg for å representere en annen organisasjon. Prisene på våre abonnementer oppgis eksklusiv mva da det er bedriftsabonnementer. Alle vilkår skal kommuniseres tydelig, både i samtalen og i SMS'en før avtaleinngåelsen. Send meg gjerne en e-post til [email protected] med detaljer om saken, så vil jeg undersøke dette nærmere. Med vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil

Mismatch mellom lovet og gitt tilbud

Omtale av  Gry

Anbefaler ingen å tegne abonnement her raskt. Les nøye gjennom i forkant. Selger skjønnmaler gevinst og tilbud, som er langt dårligere enn Telenors standardpakker. For småbedrifter kan dette umulig lønne seg. Dyrere, mindre data og rigide bindingsordninger. Sjekk i det minste alt nøye før du signerer!

Oppgir at de ringer fra Telenor

Omtale av  Bjørn

Som flere andre her ble jeg oppringt av en som sa han var ringte fra Telenor. Senere i samtalen spurte jeg hvem SMB er, og han sa at det er storkunde-avdelingen i Telenor. Prisen ble oppgitt å være lavere enn mitt eksisterende abonnement. At han ikke visste hvilket abonnement jeg hadde var et hint om at han ikke egentlig ringte fra Telenor.

Dette er svindel

Omtale av  Lars

Hei, Presenteres seg som Telenor`s bedriftsavdeling og vil gi et godt tilbud. Fikk direkte spørsmål over telefon om bindingstid, hvor de sier at det ikke er noe. Etter første faktura, hvor de faktureres forskuddsvis, ser man at dette ikke har noe med telenor å gjøre, og man melder seg ut. Da viser det seg å være 3 års bindingstid, og man skylder de 4 500,- , opplyser kundeservice om. Herregud, makan til svindel.

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Lureri ved telefonsalg

Omtale av  Tone F

Jeg ble oppringt av selger 03.08.2023 som klarte å selge meg et abonnement med begrunnelse at dette var billigere enn det private Telenor-abonnementet jeg hadde fra før. Det ble ikke oppgitt at prisen var eks MVA i selgerens innsalg, ei heller at det er en bindingstid på 36 MÅNEDER. Med MVA er prisen ikke billigere enn det privateTelenor-abonnementet jeg har fra før. Når selger leser opp hele avtalen per telefon, forventer man at denne viktige infoen skal komme med. Selgeren ba meg svare JA på en melding som ble sendt, noe jeg var dum nok til å gjøre mens jeg snakket med han på telefonen. Jeg ble veldig overrasket og forbanna da jeg så i meldingen jeg hadde svart JA på hva som faktisk var avtalt. Dette ble ikke oppgitt av selger da han leste opp avtalen på telefon. Informasjonen var dermed både mangelfull og misvisende. Jeg forsøkte å ringe opp igjen selger med en gang for å kansellere, men kom bare til en automatisk svarer. Ringte så til kundeservice og sa at jeg ikke aksepterte avtalen og ville kansellere den med det samme, med ovennevnte begrunnelse. Kundebehandler sa at han ikke hadde myndighet til å kansellere avtalen og at det ikke er angrefrist siden det er snakk om et bedriftsabonnement. Dette ble det heller ikke opplyst om av selger. Kundebehandleren sa at han skulle legge inn en reklamasjon og at behandlingstiden var 4-5 dager. Jeg har ventet på tilbakemelding på denne reklamasjonen, men nå nettopp tikket det inn en velkomstmelding fra SMB mobil. Jeg mener meg lurt med misvisende informasjon og vil ikke akseptere at dere ikke kansellerer abonnementet. Jeg ga klar beskjed innen 5 minutter etter at selgeren hadde lagt på telefonen. Dette er uakseptabel fremgangsmåte, og jeg kommer til å kontakte forbrukerombudet og alle mulige kanaler for å klage på dette. Jeg har sendt en e-post til SMB med krav om at abonnementet avsluttes med det samme, uten kostnader for meg, og forventer at dette kravet aksepteres.

Svindel nevner ikke binding

Omtale av  Ole

Her er det en utrolig sleip selger. Han lover en pris og nevner ikke at det er eks mva. Jeg sier spesefikt at jeg ikke ønsker binding og selgeren betrygger meg at det ikke er binding og prisgaranti i 36.mnd. Det som skjer er at jeg har binding, prisen er eks mva. Jeg meldte i fra til kundeservicen og de fraskriver seg all ansvar og er frekke. Så jeg må betale 3.000 kr for å kommeg ut av dette svindel selskapet, styr unna for noen folk.

SMB Mobil har 466 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til SMB Mobil mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR