Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
SMB Mobil
3.4
466 verifiserte omtaler

SMB Mobil omtaler og erfaringer

Positiv trend

SMB Mobil opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.4
Middels
466 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#10
Middels
SMB Mobil er rangert
#10 av 22 mobilselskaper
56%
Bra
56% anbefaler SMB Mobil
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på bedriftsabonnement
Få tilbud på bedriftsabonnement
Få personlig tilbud på mobilabonnement til din bedrift - sammenlign flere leverandører.

Utforsk 466 omtaler om SMB Mobil

FILTRER OMTALER
201
68
5
10
182
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om SMB Mobil
SMB Mobil har 466 verifiserte omtaler på Bytt.no

Mismatch mellom lovet og gitt tilbud

Omtale av  Gry

Anbefaler ingen å tegne abonnement her raskt. Les nøye gjennom i forkant. Selger skjønnmaler gevinst og tilbud, som er langt dårligere enn Telenors standardpakker. For småbedrifter kan dette umulig lønne seg. Dyrere, mindre data og rigide bindingsordninger. Sjekk i det minste alt nøye før du signerer!

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med SMB Mobil?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Oppgir at de ringer fra Telenor

Omtale av  Bjørn

Som flere andre her ble jeg oppringt av en som sa han var ringte fra Telenor. Senere i samtalen spurte jeg hvem SMB er, og han sa at det er storkunde-avdelingen i Telenor. Prisen ble oppgitt å være lavere enn mitt eksisterende abonnement. At han ikke visste hvilket abonnement jeg hadde var et hint om at han ikke egentlig ringte fra Telenor.

Dette er svindel

Omtale av  Lars

Hei, Presenteres seg som Telenor`s bedriftsavdeling og vil gi et godt tilbud. Fikk direkte spørsmål over telefon om bindingstid, hvor de sier at det ikke er noe. Etter første faktura, hvor de faktureres forskuddsvis, ser man at dette ikke har noe med telenor å gjøre, og man melder seg ut. Da viser det seg å være 3 års bindingstid, og man skylder de 4 500,- , opplyser kundeservice om. Herregud, makan til svindel.

Lureri ved telefonsalg

Omtale av  Tone F

Jeg ble oppringt av selger 03.08.2023 som klarte å selge meg et abonnement med begrunnelse at dette var billigere enn det private Telenor-abonnementet jeg hadde fra før. Det ble ikke oppgitt at prisen var eks MVA i selgerens innsalg, ei heller at det er en bindingstid på 36 MÅNEDER. Med MVA er prisen ikke billigere enn det privateTelenor-abonnementet jeg har fra før. Når selger leser opp hele avtalen per telefon, forventer man at denne viktige infoen skal komme med. Selgeren ba meg svare JA på en melding som ble sendt, noe jeg var dum nok til å gjøre mens jeg snakket med han på telefonen. Jeg ble veldig overrasket og forbanna da jeg så i meldingen jeg hadde svart JA på hva som faktisk var avtalt. Dette ble ikke oppgitt av selger da han leste opp avtalen på telefon. Informasjonen var dermed både mangelfull og misvisende. Jeg forsøkte å ringe opp igjen selger med en gang for å kansellere, men kom bare til en automatisk svarer. Ringte så til kundeservice og sa at jeg ikke aksepterte avtalen og ville kansellere den med det samme, med ovennevnte begrunnelse. Kundebehandler sa at han ikke hadde myndighet til å kansellere avtalen og at det ikke er angrefrist siden det er snakk om et bedriftsabonnement. Dette ble det heller ikke opplyst om av selger. Kundebehandleren sa at han skulle legge inn en reklamasjon og at behandlingstiden var 4-5 dager. Jeg har ventet på tilbakemelding på denne reklamasjonen, men nå nettopp tikket det inn en velkomstmelding fra SMB mobil. Jeg mener meg lurt med misvisende informasjon og vil ikke akseptere at dere ikke kansellerer abonnementet. Jeg ga klar beskjed innen 5 minutter etter at selgeren hadde lagt på telefonen. Dette er uakseptabel fremgangsmåte, og jeg kommer til å kontakte forbrukerombudet og alle mulige kanaler for å klage på dette. Jeg har sendt en e-post til SMB med krav om at abonnementet avsluttes med det samme, uten kostnader for meg, og forventer at dette kravet aksepteres.

Svindel nevner ikke binding

Omtale av  Ole

Her er det en utrolig sleip selger. Han lover en pris og nevner ikke at det er eks mva. Jeg sier spesefikt at jeg ikke ønsker binding og selgeren betrygger meg at det ikke er binding og prisgaranti i 36.mnd. Det som skjer er at jeg har binding, prisen er eks mva. Jeg meldte i fra til kundeservicen og de fraskriver seg all ansvar og er frekke. Så jeg må betale 3.000 kr for å kommeg ut av dette svindel selskapet, styr unna for noen folk.

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Lureri

Omtale av  Knut

Selger utgir seg for å være fra Telenor. Prisene blir ikke oppgitt korrekt, altså uten mva. Avtaletid legges frem som om det ikke er bindingstid. Dette fører til manglende troverdighet. Jeg kansellerte bestillingen 5 minutter etter at jeg først hadde takket ja. Snakket her med en hyggelig kundebehandler (selgeren var for øvrig også hyggelig, bare ikke helt ærlig). Det er uproblematisk å stoppe inngått avtale når den ikke er iverksatt. Alle potensielle kunder anbefales å lese nøye gjennom avtalen før SMS med "JA" sendes. Her kan det sikkert være mer informasjon som ikke blir lagt frem.

Svar fra SMB Mobil
10.08.2023 12:39

Hei Knut, Først og fremst vil jeg si beklager hvis en av våre selgere ga feilaktige opplysninger ved å utgi seg for å være fra Telenor. Dette er alvorlig og helt i strid med våre retningslinjer og verdier. Vi tar dette på største alvor og dette følges opp internt. Når det gjelder prisene, er de oppgitt eks. mva ettersom det er snakk om en bedriftsavtale. Dette skal kommuniseres klart og tydelig i samtale med selger, samt i SMS som sendes før avtaleinngåelse. Vi beklager dersom selger ikke har vært tydelig på dette. Jeg er glad for at avbestillingen gikk smidig, og at du hadde en positiv opplevelse med vår kundebehandler. Dersom du har flere spørsmål eller ønsker å diskutere saken videre, er du velkommen til å kontakte oss direkte på [email protected]. Med vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil

Useriøst - grenser til svindel.

Omtale av  Even

Hevder i samtalen at smb mobil er 100% eid av telenor og er opprettet for å kunne gi kunden et bedre tilbud. Et kjapt søk på Proff viser at det er rein løgn. Finnes ikke spor av telenor i eierskapet. Eierskapet til smb mobil as er spredd på flere "consulting", "Invest" og "Holding" selskaper. Tilbudet deres har også hele 36 mndr bindingstid. Helt uakseptabelt !

Svar fra SMB Mobil
10.08.2023 12:31

Hei Even, Slik skal det absolutt ikke være og vi tar det på største alvor dersom selger har påstått at vi er eid av Telenor. SMB Mobil AS er en selvstendig mobiloperatør, men vi benytter Telenors nett for å sikre god dekning. Angående bindingstid, så er det en vanlig praksis i bedriftsavtaler. Dette skal imidlertid avtales med selger og fremkomme i sms som må bekreftes før avtaleinngåelse. Jeg ønsker veldig gjerne at du sender meg en e-post til [email protected] med ditt telefonnummer og en kort oppsummering av saken, så kan jeg få sett nærmere på dette. Med vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil

SMB Mobil har 466 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til SMB Mobil mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR