Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
Unifon
2.9
936 verifiserte omtaler

Unifon omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Unifon opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

2.9
Middels
936 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#15
Dårlig
Unifon er rangert
#15 av 22 mobilselskaper
50%
Bra
50% anbefaler Unifon
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på bedriftsabonnement
Få tilbud på bedriftsabonnement
Få personlig tilbud på mobilabonnement til din bedrift - sammenlign flere leverandører.

Utforsk 936 omtaler om Unifon

FILTRER OMTALER
419
53
16
31
417
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Unifon?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Lurt av selger

Omtale av  Allan

Jeg ble oppringt av selger som ønsket å gi meg et godt tilbud og lurte på hvile pris jeg hadde på mitt nåværende abonnement, noe jeg oppga inkl mva. Tilbudet jeg fikk viste seg i etterkant å være eksl mva samt det i tillegg kom noen administasjonsgebyrer det ikke ble opplyst om som var såkalt bransjestandard. Siden dette var til bedrift og dermed ikke beskyttet av forbrukerkjøpsloven så sitter jeg med et helt gjennomsnittelig priset abonnoment med bindingstid på 24 mnd. Styr unna!

Svar fra Unifon
30.11.2020 07:41

Hei Allan, Takk for din tilbakemelding! Det er synd å høre at du har denne opplevelsen med selger. Unifon har gjort en rekke tiltak for å forbedre opplevelsen for alle våre nye kunder. Vi stiller strenge krav til dokumentasjon av inngåtte kundeforhold, og dersom du har opplevd å bli feilinformert beklager vi dette på det sterkeste. Kjenner ikke din sak men håper vi får mulighet til å forbedre inntrykket du har fått av Unifon. Send meg gjerne en mail på [email protected], oppgi ditt telefonnummer så ringer jeg deg. Vennlig hilsen Anita/Unifon

Ett helt elendig selskap, med helt elendige folk

Omtale av  Jørgen

Med stor entusiasme så vi frem til å benytte oss av en ny telefonioppratør. Men lite visste vi at dette skulle bli grunnlag for mye frustrasjon og agg. Vår opplevelse med dette selskapet har vært tull fra ende til annen. Vi har ikke mottatt en eneste faktura som var riktig og det har vært fullstendig inkompetente mennesker på motsatt side som har surret ting enda mer til. Forholdet ble avsluttet for 2 mnd. siden og får fortsatt purringer på faktura som allerede er blitt betalt. Og i tillegg var de frekke nok til å fakturere oss bruddgebyr. Kan på ingen måte anbefale Unifon.

Svar fra Unifon
26.11.2020 11:37

Hei Jørgen, Takk for din tilbakemelding. Det er synd å høre at du har opplevd det slik. Jeg kjenner ikke detaljene i din sak men ser gjerne nærmere på det. Send meg en mail på [email protected], oppgi ditt telefonnummer så ringer jeg deg. Vennlig hilsen Anita/Unifon

Min erfaring? Bare lureri.

Omtale av  Morten

Ble lurt inn i en avtale som egentlig var ganske grei. Dette klarte de ikke å levere, og prisen ble oppjustert to ganger. De skulle også dekke utkjøp av tre abonnement fra vår daværende leverandør med en utbetaling - altså ikke kreditnota. Dette løftet klarte de heller ikke å holde. Da sa jeg fra at dette ikke er aktuelt for meg, og gikk til en konkurrent, som har vist seg å holde avtaler. På toppen av det hele forlanger de bruddgebyr for tre abonnement! Makan til kundebehandling har jeg aldri opplevd. Vår nåværende leverandør har tilbudt seg å dekke dette bruddgebyret - med overføring av beløpet på konto - slik skal kunder behandles. Det virker også som de bevist bruker lang tid på å svare/komme med "løsninger". Dette er jo en kjent strategi for å få folk til å gå lei, gi opp, og betale. Styr unna Unifon!

Svar fra Unifon
26.11.2020 11:21

Hei Morten, Takk for din tilbakemelding! Det er synd å høre at du har denne opplevelsen hos oss. Unifon har gjort en rekke tiltak for å forbedre opplevelsen for alle tidligere Phonect-kunder. Vi stiller strenge krav til dokumentasjon av inngåtte kundeforhold, og dersom du har opplevd å bli feilinformert beklager vi dette på det sterkeste. Vi kjenner oss ikke igjen i din beskrivelse og vil gjerne se nærmere på din sak. Send meg en mail på [email protected], du kan oppgi ditt telefonnummer så ringer jeg deg. Vennlig hilsen Anita/Unifon

Lureri

Omtale av  Oddveig

Gir et pristilbud. Når får rekningen er prisen pr. Mnd over det dobla. Og hvem andre opererer med 3 mnd oppsigelse tid. Står jo at en har ingen bindingstid.

Svar fra Unifon
26.11.2020 11:15

Hei Oddveig, Takk for din tilbakemelding. Unifon har gjort en rekke tiltak for å forbedre opplevelsen for alle tidligere Phonect-kunder. Kjenner ikke detaljene i din sak men vi forholder oss til avtalte priser. Unifon leverer bedriftsabonnement og det skal opplyses om at prisene er eks.mva. Vi stiller strenge krav til dokumentasjon av inngåtte kundeforhold, og dersom du har opplevd å bli feilinformert beklager vi dette på det sterkeste. Vi kan gjerne se nærmere på din sak. Send meg en mail på [email protected], oppgi ditt telefonnummer så ringer jeg deg. Vennlig hilsen Anita/Unifon

Utrolig enkelt å bytte til denne leverandøren.

Omtale av  Dan O

Veldig hyggelig kundeservice. Jeg fikk god hjelp da jeg hadde mistet min pinkode mens jeg var på fjellet. Til og med på en Søndag!

Svar fra Unifon
18.11.2020 09:10

Hei Dan, Takk for hyggelig omtale! Vi setter pris på å høre at du som kunde sitter igjen med et positivt inntrykk og er fornøyd, det er viktig for oss! Vennlig hilsen Anita/Unifon

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

STYR UNNA!

Omtale av  Einar S

Ble oppringt av selger fra Unifon og inngikk avtale med de på 3 abonnement. Skulle ikke koste meg noe å bytte. Pga bindingstid hos Telia ble det avtalt en dato noen mnd fram i tid. De siste to mnd skulle Unifon betale utkjøp. Men det gjorde de ikke. Lydloggen ble slettet etter 90 dager. I tillegg måtte jeg også betale for å beholde tidligere telefonnummer. Så styr unna dette userøse firmaet som farer med løgn for å få kunder og evner ikke å ordne opp i det etterpå. Ser også i ettertid at jeg ikke er den første de lurer..

Svar fra Unifon
11.11.2020 08:36

Hei Einar, Takk for din tilbakemelding. Unifon har gjort en rekke tiltak for å forbedre opplevelsen for alle våre kunder. Nå kjenner ikke jeg detaljene i deres sak men er det slik du ventet med overføring til bindingstiden var over hos din tidligere operatør, skulle dere heller ikke vært belastet bruddgebyr fra dem. Vi stiller strenge krav til dokumentasjon av inngåtte kundeforhold, og dersom du har opplevd å bli feilinformert beklager vi dette på det sterkeste. Vi har aldri hatt til hensikt å lure kunder. Ønsker du at vi skal se nærmere på din sak, send meg en mail på [email protected]. Vennlig hilsen Anita/Unifon

Svindel i alle ledd!!!

Omtale av  Jørn

Unifon verver kunder på grunnlag av uriktige og ufullstendige opplysninger om priser og bindingstid. De sier ikke at prisene deres er eks. mva og de sier at det ikke er bindingstid helt til du vil si opp avtalen. Da er det plutselig tre mnd. bindingstid. De fakturerer tre måneder frem i tid slik at det skal bli vanskeligere p si opp. De tar seg også betalt for alle slags tjenester som for eks. parkering og donasjoner med mobilen. HOLD DERE UNNA DETTE SELSKAPET!!

Svar fra Unifon
16.11.2020 13:36

Hei Jørn, Takk for din tilbakemelding! Det er synd å høre at du har denne opplevelsen hos oss. Unifon har gjort en rekke tiltak for å forbedre opplevelsen for alle tidligere Phonect-kunder. Vi stiller strenge krav til dokumentasjon av inngåtte kundeforhold, og dersom du har opplevd å bli feilinformert beklager vi dette på det sterkeste. Jeg kjenner ikke detaljene i din sak men informerer bare om at bindingstid på bedriftsabonnement normalt er 24 mnd. Visst det ikke er bindingstid er det normalt oppsigelsestid på 3 mnd, dette er forhåndsfakturert. Når du velger å bruke din telefon for å betale for tjenester, som for eksempel parkering, belastes din mobilregning. Det er en betalingstjeneste, ikke noe vi tar betalt for. Håper vi får mulighet til å forbedre ditt inntrykk, ser gjerne nærmere på din sak. Send meg en mail på [email protected], oppgi ditt telefonnummer så ringer jeg deg.

Stødig leverandør med gode og stabile tjenester

Omtale av  Ole K. S

Gikk over til Unifon (tidligere Phonect) tidligere i år. Over 100 abb. Med bedriftsnett. Sentralbord funksjon med køer. Stort sett selvbetjent slik jeg liker å ha det, og hvis jeg trenger det er hjelpen aldri langt unna. Alt fungerer som det skal. Blir spennende å se fremover hvor god bedriftsnett portalen kan bli. Vi satser også på integrasjon med MS Teams etterhvert.

Svar fra Unifon
11.11.2020 08:30

Hei Ole, Takk for at du tok deg tid til å gi oss din tilbakemelding. Veldig hyggelig å høre at du er fornøyd og at du trekker frem vårt bedriftsnett. Bedriftsnettet gir full kontroll på alle inngående samtaler, integrasjon mot Teams, brukervennlig sentralbordløsning og mange funksjoner. Tror ikke du trenger å vente lenge før det kommer oppdatering på dette, blir spennende ja. Vennlig hilsen Anita/Unifon

Meget misfornøyd

Omtale av  Alve

Veldig dårlig erfaring og føler meg lurt. Ble oppringt av selger fra Phonect for litt over ett år siden. Han lovet billig og konkurransedyktige priser, men «glemte» å spesifisere at alle priser er eks mva. Plutselig var det ikke så billig likevel. I tillegg tar de seg betalt kr 59,- i administrasjonsgebyr for hver faktura, til tross for avtalegiro. Og de tar også mva for administrasjonsgebyret. De har også lang oppsigelsestid, inneværende måned pluss 2 måneder. Derved blir det fort dyrt å skifte til annet selskap, hvis man glemmer, eller ikke er klar over dette. Det står nok med «liten skrift» i vilkårene når man blir kunde. Vær forsiktig og våken hvis du vurderer Unifon

Svar fra Unifon
09.11.2020 10:26

Hei Alve, Takk for din tilbakemelding! Det er synd å høre at du har denne opplevelsen hos oss. Unifon har gjort en rekke tiltak for å forbedre opplevelsen for alle tidligere Phonect-kunder. Vi stiller strenge krav til dokumentasjon av inngåtte kundeforhold, og dersom du har opplevd å bli feilinformert beklager vi dette på det sterkeste. Håper vi får mulighet til å forbedre inntrykket du har fått av Phonect, nå Unifon. Send meg gjerne en mail på [email protected], oppgi ditt telefonnummer så ringer jeg deg. Vennlig hilsen Anita/Unifon

Ikkje velg dem !

Omtale av  Valerio

På kundeservice sei dei dei skal ordne forskjellig men gjer det aldri, ringer dei 2 uke seinare og dei blånekta tidligare samtale skjedde.

Svar fra Unifon
06.11.2020 09:26

Hei Valerio, Takk for din tilbakemelding. Det er synd å høre at du har opplevd det slik. Jeg kjenner ikke detaljene i din sak men ser gjerne nærmere på det. Send meg en mail på [email protected], oppgi ditt telefonnummer så ringer jeg deg. Vennlig hilsen Anita/Unifon

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Fornøyd kunde

Omtale av  Silje

Meget fornøyd med Unifon. Kundebehandleren vår er lett å få tak i, og rydder opp og tar alt seriøst. Anbefales

Svar fra Unifon
06.11.2020 09:25

Hei Silje, Så hyggelig å høre! Takk for at du tok deg tid til å gi oss din tilbakemelding. Vi skal sørge for at du blir godt ivaretatt som kunde videre også. Vennlig hilsen Anita/Unifon

Svindel

Omtale av  Mariwan Q

Dette svindel foretaket måtte bytte navn pga dårlig rykte og svindel, de het Phonect før. Har fått alt dette bekreftet av sine egne ansatte fra Unifon. Styr unna er min sterkeste anbefaling. Vi hadde 3000 nok tilgode mens de fortsatte å sende faktura i flere måneder, ble lovet opprydding med det ble verre. Sa opp abonnemange og fikk 2970 nok i brudegebyr og da hadde vi fortsatt penger tilgode som de nektet å trekka fra brydegebyret pga vi hadde sagt opp. Går det an å være mer useriøse. IKKE GI DEG. Ta saken opp i forliksrådet og du vinner lett over dette svindel foretaket, forliksrådet er godt kjent med selskapet.

Svar fra Unifon
05.11.2020 15:52

Hei Mariwan, Takk for din tilbakemelding. Unifon har gjort en rekke tiltak for å forbedre opplevelsen for alle tidligere Phonect-kunder. Kjener ikke deres sak i detalj men informerer generelt om bindingstid. Bindingstiden per abonnement er 24 måneder dersom ikke annet er avtalt. Dersom avtalen brytes innenfor bindingtiden, kan Unifon fakturere kr 3000 per abonnement i bruddgebyr. Dersom det er avtalt dekker Unifon utkjøp av binding fra tidligere leverandør inntil maksimalt kr 3000 per fastpris-abonnement på mobiltelefoni, beløpet refunderes over en periode på minimum 6 måneder på kundens faktura. Vi stiller strenge krav til dokumentasjon av inngåtte kundeforhold, og dersom du har opplevd å bli feilinformert beklager vi dette på det sterkeste. Ønsker du at vi skal se nærmere på din sak, send meg en mail på [email protected]. Vennlig hilsen Anita/Unifon

Super kundeservice!

Omtale av  Daniel V

Super kundeservice og utrolig gode priser! Anbefaler på det sterkeste !

Svar fra Unifon
02.11.2020 14:53

Hei Daniel, Takk for hyggelig omtale og din anbefaling! Det gleder oss å høre at du sitter igjen med et positivt inntrykk og at dere er fornøyde, det er viktig for oss! Vennlig hilsen Anita/Unifon

Elendig service

Omtale av  Atle W

Stryr unna, elendig service, møkkafirma som aldri skulle ha drevet med telefoni

Svar fra Unifon
02.11.2020 14:51

Hei Atle, Takk for din tilbakemelding. Det er synd å høre at du har den opplevelsen hos oss. Håper vi får mulighet til å forbedre inntrykket du har fått. Send meg gjerne en mail på [email protected], oppgi ditt telefonnummer så ringer jeg deg. Vennlig hilsen Anita/Unifon

Flott, fleksibel og rask kundebehandling

Omtale av  Thea

Unifon er alltid tilgjengelige når vi har behov for noe, og tilrettelegger for at vi får best mulig hjelp når vi trenger det. Vi er veldig fornøyde!

Svar fra Unifon
02.11.2020 14:39

Hei Thea, Så hyggelig å høre! Takk for at du tok deg tid til å gi oss din tilbakemelding. Vi skal sørge for at du blir godt ivaretatt som kunde videre også. Vennlig hilsen Anita/Unifon

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Svindel

Omtale av  Espen

Svindel på høyt nivå. Lite som stemmer, faktura som ikke stemmer, bruker tid og penger på å avslutte abonnement? Styr unna!!

Svar fra Unifon
02.11.2020 14:30

Takk for din tilbakemelding! Det er synd å høre at du har denne opplevelsen hos oss. Unifon har gjort en rekke tiltak for å forbedre opplevelsen for alle tidligere Phonect-kunder. Vi stiller strenge krav til dokumentasjon av inngåtte kundeforhold, og dersom du har opplevd å bli feilinformert beklager vi dette på det sterkeste. Jeg kjenner ikke detaljene i din sak men ser gjerne nærmere på saken. Send meg en mail på [email protected], oppgi ditt telefonnummer så ringer jeg deg. Vennlig hilsen Anita/Unifon

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR