Agva Kraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Bestilte agva spot 12, som kom bra ut på sammenligningstjeneste. I vilkårene sto det visst at avtalen bare gjelder opp til 30 000 kwh årlig. De estimerte (etter å vært kunde i 2 mnd) dette til å bli 30 400 kwh årlig, og de byttet da til en annen avtale (uten å varsle meg) med 49 kr/mnd i gebyr etc. Utrolig lite trivelig dame på kundesenteret sier bare at " de forventer at alle leser alt i vilkårene". Det kan man kanskje si, men opplevelsen min er at dette er ren svindel. Bytter til noe annet på dagen, aldri mer!
Jeg signert på en pakke som ikke fremsto som en midlertidig kampanjeavtale. Deretter levde jeg i god tro på at jeg hadde fått en rimelig deal. Prisen var gunstig, men ikke kunstig lav, den var lav nok til å gjøre meg fornøyd, uten å være redd for syke prishopp. To år senere oppdaget jeg at de inne i et forkledd "nyhetsbrev og prisvarsling", la fram masse nyheter øverst, og så heelt nederst, uten å forklare detaljer fortalte at kampanje"perioden" hadde gått ut, og plutselig gikk det opp til store priser. Problemet var at avtalen jeg signert ikke var en midlertidig kampanje, da jeg ville unngå de. jeg ville ha en fast avtale. hva enn som ikke var fast, sto i så fall i den lille skriften nederst, som jeg som forbruker ikke kan forvente å lese eller forstå i detalj når jeg ikke kjente bransjen og dens uærligheter på den tiden. Dette er uærlig fremtreden som er altfor dårlig, samme hvor miljøvennlig man er, som er bra isolert sett. IKKE bytt til Agva kraft. Tips til en bedre løsning, Agva, om dere hører: gjør som PayPal, skriv tydelige epostoverskrifter og eposter som er KUN dedikert til det viktigste kunden vil og trenger å vite. at VILKÅRENE ENDRES, AVTALEN OPPHØRER, og jo forresten, AVTALEN HADDE EN UTLØPSDATO. nyhetsbrev er det ingen vil ha uansett. et annet tips: informer om alt dette TYDELIG på starten! dere har tross alt opplysningsplikt etter forbrukerkjøpsloven, og må informere tydelig om alt som kan skje til ugunst for forbrukeren. Hvis avtalen ikke varer evig, så skriv det først da! det er jo det folk vil vite. Sånn, der har dere gratis tips, både Agva og andre kunder der ute, eller andre selskaper som vil skape tillit hos forbrukere. og kanskje følge loven eller dens formål.
Agva krever forskuddsbetalt, og beregner skyhøyt forbruk i dette forskuddet. Faktura som er for dobbelt så høyt forbruk som det jeg historisk har hatt flere år på rad, og ingen forklaring på hvorfor.
1. Første faktura kommer i form av inkassovarsel 2. Finner ikke epostadr (leiter fremdeles) 3. Har ikke fått faktura for april pr 23.04. Frykter for at jeg får den i form av inkassovarsel. I så fall bytter jeg strømleverandør promte!
Jeg har prøvd å bestille avtalen "Agva Spot-Kampanje 1mnd" med -8,00 øre i påslag. To dager etter bestilling for jeg dog en epost om at bestilling var kansellert for jeg tidligere har vært kunde hos Agva. Jeg forstår at Agva tapper penger på disse avtalene, men når man ønsker å tilby sånne avtaler for å ligge øverst i listen, så bør man godta at noen faktisk benytter seg av disse avtalene. Slik det er nå, fremstår det som useriøst. Det skal sies at det har gått ca. 6 mnd siden jeg var kunde hos Agva sist.
Jeg ønsket å bytte til en fast avtale og bestilte den, men fikk ikke beskjed om at den bare gjaldt nye kunder
Bestilte en strømavtale som skulle tre i kraft 01.04.22. Jeg var på det tidspunktet kunde hos en annen leverandør. Jeg mottok bekreftelse på mail der de bekreftet dette og takket for bestillingen. Tiden gikk og jeg hørte ingenting. Tok da kontakt med kundeservice etter en uke etter avtalen skulle ha begynt og lurte på hva som skjedde. Jeg fikk da beskjed om at bestillingen var kansellert da jeg hadde vært kunde der en gang tidligere. Dette uten å gi meg noen tilbakemelding at det var kansellert. Så vær obs. Har du vært kunde der tidligere og skiftet leverandør kan du ikke komme tilbake igjen og bli registret som ny kunde hvis de averterer med at tilbudet gjelder nye kunder.
Bor i Trondheim og ser at gjennomsnittspris for strøm den siste uken er 29 øre/kWh i Trøndelag. Fikk regning fra agva kraft på 3350kr for april, da de mener strømprisen i Trondheim nå er 180kr/kwh. Strømregningen min økte da fra 700kr i mars, til over 3000kr i april. Ren svindel og utnyttelse av høye strømpriser i Sør-Norge.
Jeg var fornøjet indtil der påløb månedsgebyr . Derefter vil jeg bytte
Jeg har tilgode et beløp som i følge sluttavregning skulle vært betalt meg 24.3.22 jeg har sagt opp avtalen som har ett års bindingstid. Men er belastet for et år fram til 2023. De svarer ikke på mail, på henvendelser via nettsiden, det er også umulig å komme fram på telefonen. . Ikke gå på strømtilbud for bedrifter, det er alt for stor risiko for bedriften. Ingeniør O.
12 månader prisgaranti går snart ut er då litt usikker på om prisen går opp
Fungerer utmerket har ikke hatt noe å utsette på avtalen.
Hadde bestilt fastpris til 0,99 kr/kw (vårkampanje). Den avtalen fikk jeg bekreftet den 3. mars. Avtalen skulle gå fra 1. april til 30. juni. Sendte mail til dem i dag for å få en bekreftelse på byttet. Da fikk jeg som svar at avtalen var kansellert fordi jeg har vært kunde hos dem før. Styr unna!
Et stort minus at jeg ikke får oversikt på faktura at det faktisk er trukket 1,90 øre pr kWh som er påslaget i avtalen. Går kun opp kWh prisen for måneden....
Agva sender ut e-faktura med gebyr til tross for at de har bekreftet at de ikke skal ta gebyr!! Dette bør de rydde opp i snarest.
Umulig å få kontakt og svarer ikke på henvendelser. Bestilt fastpris vårkampanje men ingen svar. Styr unna !!!