Agva Kraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Er ihuga motstander av vindkraft og naturødeleggelser, håper Agva støtter vannkraften istedet!
Har ikke erfaring med agva kraft siden jeg nettopp er blitt kunde. Men høres billig ut. Håper de er det over tid også
Jeg inngikk avtale om et rimelig abonnement, hvor jeg etter 6 måneder skulle bli overført til et dyrere abonnement (uten bindingstid). Når de 6 månedene var over, så "varslet" de meg, i form av en e-post med tittelen "Takk for at du gjør et grønt valg!". Det er først når man åpner denne e-posten at man kan lese det faktum at man nå har blitt overført til et dyrere abonnement. Dette fremgår i 2 avsnitt, hvor det legges mer vekt på å informere om at strømmen de selger er fornybar, og det er kun innbakt i denne reklameteksten at man kan lese at man er overført til dyrere abonnement. Det fremstår for meg som at denne utydelige varslingen gjøres med overlegg.
Forsøkte i flere måneder å bli kunde, men et bytte lot seg ikke gjennomføre. Feilen er nok ikke hos Agva, men fikk liten eller ingen tilbakemelding på at ting ikke var i orden. I sum gikk noen regninger til inkasso og vært masse tull med bytte. Min kommunikasjon bør være sporbar i deres kundesystem.
Ny kunde, men ikke imponert så langt. Forvirrende bestillings-prosess med flere "skjulte" abonnement med nesten samme navn men forskjellige betingelser gjør at en må passe godt på hva en faktisk bestiller, spesielt om du kommer fra bytt.no og elskling.no! For eksempel så er det forskjell på Agva Spot og Agva Kraft Spot, hvor det ene er hva du finner fra forsiden på agva.no og den andre er hva lokketilbudet fra bytt.no/elskling.no endres til etter 3/6 måneder. I mitt tilfelle så går det over til en avtale som fremdeles er relativt gunstig, grunnet mitt strømforbruk. En får litt følelse av at det noen "kjeltringstreker" på gang og spesielt knyttet til lokketilbud som skal se billig ut på bytt.no/elskling.no, men som deretter går over i hva som kan være mindre gunstige avtaler for flere. Dette er ikke bare gjeldende for Agva kraft, men også flere av de billige strømleverandørene ref. Forbrukerrådets advarsler den siste tiden. Merk også at samfakturering (nettleie og strømforbruk på samme regning) ikke støttes ifølge deres egne sider, så du vil motta to fakturaer: en fra Agva for forbruk, og en fra eier av strømnettet for nettleie. For mitt vedkommende så valgte jeg Agva for klima-fokuset samt misnøye til tidligere strømleverandør, og selv med lokketilbud og potensiell snusk i overgang til annet abonnement så havner ikke Agva så verst ut prismessig med mitt forbruk. Dog vil jeg følge veldig godt med på regninger og vurdere å skifte leverandør ved minste mistanke til skittent spill eller avtalebrudd, da tilliten er veldig lav til Agva grunnet prosessen så langt.
Liker ikke den negative omtalen Agva Kraft og andre leverandører av strøm har fått i media den siste tiden. Håper det ikke er hold i beskyldningene. Et det det, så bytter jeg leverandører. Liker at nettleien kommer på egen faktura, lettere å holde oversikt.
God kundeservice og brukervennlig nettside, lett å finne fram på siden