Agva Kraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Agva har lagt inn kommentar etter min klage: Problemet er at i vilkårene som er tilgjengelig på nettsidene (link via valgt strømavtale) står det definitivt ikke noe om at det koster kr 79,- ekstra om en ikke oppretter avtalegiro innen én måned. Det står kun om papirfaktura. Da jeg klaget, fikk jeg skjermbilde av generelle vilkår som ikke tilgjengelige på nettsidene (der er plutselig kr 79,- for manglende avtalegiro er presisert). Agva lurer kundene trill rundt! Hvor er Forbrukerrådet? Andre forklaringer enn at Agva driver et kynisk spill er ikke mulig for meg å se. Problemet med at Agva referer til vilkår kundene ikke får tilgang til gjennom linken, er likevel bare toppen av isfjellet: Fristen på én måned på å opprette avtalegiro lot seg uansett ikke gjøre fordi beløpet på min første faktura ble overført til neste måned. Jeg tok opp problemstillinger rundt avtalegiro i forkant (Agva svarte ikke) – dermed kommer tilbud om å opprette avtalegiro først i øyeblikket første faktura blir betalt. Banken bekrefter min versjon. Kommentarene fra en markedsansvarlig i Agva, i VG for noe tid siden – https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/0ERW5G/forbrukerraadet-advarer-slik-lokkes-stroemkunder-i-prisfelle – sier egentlig alt.
Kjære kunde, her ser jeg tydelig at du er frustrert. Ta gjerne kontakt med meg på [email protected] så ordner vi opp for deg. 79,- i gebyr skal vi selvfølgelig ta hånd om for deg. Har du også mulighet å sende meg linken til siden der du bestilte og mener at det ikke tydelig fremgår at avtalen har krav om avtalegiro? Vi kan ikke finne det selv, men om det skulle stemme vil det bli rettet opp umiddelbart. For å underlette inngåelse av avtalegiro og eFaktura sender vi alle nye kunder en mail med instrukser om hvordan dette gjøres (med nødvendige opplysninger) idet vi tar over strømleveransen. Det vil si på dag 1/30 slik at alle kunder har 30 dager på seg at opprette avtalegiro og/eller eFaktura hvis de ønsker det, selv om det ikke har kommet noen faktura ennå. Hvis du sender meg en mail med epostadressen din så kan jeg dobbeltsjekke at du har fått den mailen eller om noe har gått galt. Kan jeg også spørre om hvilken bank du benytter deg av? Hvis banken din sier at det ikke er mulig å inngå avtale om eFaktura eller avtalegiro før etter at du betalt din første faktura tar de dessverre feil og jeg tar gjerne en telefon til dem for å informere de om hvordan det gjøres i praksis. Har du andre innspill på hvordan vi kan gjøre informasjonsflyten ved bestillingstidspunktet bedre er vi veldig takknemlige. Vi beklager at du sitter igjen med en så dårlig opplevelse av oss og jeg håper på at du tar kontakt direkte med meg på [email protected] så skal jeg få ordnet opp i dette for deg. Jeg vil ønske deg en fortsatt fin dag og fin helg! Hilsen Markus, Agva Kraft
Bra med fornybar energi! Men : Etter å ha vært kunde i noen måneder føler jeg behov for å se mitt abonnement og kanskje skifte til et annet. For meg har det vært umulig å finne oversikt over Agvas ulike abonnement og priser og muligheter for å skifte. Hvorfor ikke? Kommer neppe til å være kunde særlig lenge.
Hei Karl, Ta gjerne kontakt så veileder vi deg rundt dette.
Hadde ikke fått ordnet avtalegiro og fikk purring med gebyr. Dette kunne selskapet lagt opp til på en mer aktiv måte. Det virket som de satt å ventet på å få inn denne ekstra fortjenesten. Vanskelig å finne ut av hva avtalen innebar og Agva hjalp ikke nettopp til. Det virket som om dette er en forretningsstrategi. Vanskelig å nå frem på telefon.
Det er viktig for oss å automatisere prosesser og det er derfor vi har dette gebyret. Det skal ikke være noen ventetid på telefon, så ring gjerne så får vi ordnet opp i dette.
Spurte hva som skulle til for å bli kunde til en bedre avtale enn min nåværende leverandør. Fikk til svar at det måtte jeg finne ut selv.
Vi beklager at du har hatt en dårlig opplevelse. Send meg gjerne en mail på [email protected] så skal jeg hjelpe deg.
Lå ikke best på forbrukerrådet sine sider, men virket seriøse så de ble valgt. Etter kort tid fikk vi prisendring og overført til en mye dårligere avtale. Fikk e-faktura men ble likevel fakturert for 79,- for manglende avtalegiro. Styr unna.
De var billigst på elskling.no og anbefalt av venn, så har jeg byttet til dem. Håper til å være fornøyd med Agva Kraft som strøm leverandør.
Hei Karol, Velkommen skal du være, håper du blir fornøyd! Agva Kraft Kundeservice
Oppdaget at de er dyreste av alle leverandører på variabel pris. Sendte melding om det, men fikk ingen svar. Har vært kunde hos dem i 10 måneder og trodde at de lå godt ift pris, men fikk meg en sjokk. Like dyrt året rundt. Bytter nå. Useriøst at de ikke anstrenger seg å svare på henvendelsen
Hei Tanja, Vi er svært konkurransedyktige, så dette forstår jeg ikke. Send gjerne meldingen på nytt om det er noe vi ikke har svart på, så skal du få raskt svar!