AKRAFT har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Ett selskap som tilsynelatende tilbyr deg billig strøm om du bruker lite strøm. Passerte den strøm pakken som de tilbudet meg på 15000 kwt og da begynte kostnadene og renne på. Valgte da og bytte strøm leverandør og måtte ut med 1200 kr i skjult oppsigelsesgebyr samt betale ut for ett helt år. Kostet meg over 2000 kr og komme ut fra avtalen. Kjeltringer! Vil ikke anbefale dette selskapet!!.
Hei Sven! Om du bruker over pakken din, må du betale ekstra for det. Men de som står i fare for å bruke opp pakken sin får en epost der vi informerer om det, og der kan du også bestille tilleggspakker på alt fra 1000kWh til 10000kWh. Oppsigelsesgebyret er informert om i bestillingsskjemaet om du har bestilt på nettsiden, og det er informert om oppsigelsesgebyret i SMS'en du får fra selger som du bekrefter ved bestilling. Selger skal i tillegg informere om det i samtalen med kunde. Om avtalen blir brutt, mister du rabatten din, og du må betale oppsigelsesgebyret. Grunnen til det er at vi har en veldig stor risiko ved å prissikre volumet ditt så langt frem i tid, i tillegg kjøper vi inn lovpålagt elsertifikat for hele årsforbruket ditt. Vi tar imot ris og ros med åpne armer og takker for tilbakemeldingen. :)
Jeg gikk på en avtale om prøvestrøm til 199, - måneden uten bindingstid. Etter 4 måneder byttet jeg til netteier. Da kom det et avbruddgebyr på 1200,- en avtale jeg aldri har samtykke til. Jmf forbrukerkjøpsloven skal avtaleforhold som automatisk oppdateres kun gjelde når det er til fordel for kunden. Når det er en ulempe skal slike avtaler aktivt aksepteres av kunden eller opphøre automatisk. Klage er sendt forbrukerombudet. Her må Akraft endre rutinene slik at ulemper ikke automatisk oppdaterer kontraktsforholdet.
Hei Daniel! Har du vært i kontakt med oss på epost eller telefon? Det er litt vanskelig å se på saken din uten at vi har navnet ditt. Når det gjelder Prøvestrøm er det en prøveperiode på 2 mnd. og dette blir det opplyst om. 14 dager før prøveperioden er over blir det sendt en epost til kunden, der kunden får en anbefaling. Du står fritt til å velge noe helt annet enn anbefalingen, du kan enkelt bytte på min side eller be oss endre det. Er mange som gjør det! Fint om du kan sende oss en epost!
Fikk telefon fra dette selskapet. Ekstremt pågående. Midt i arbeidstiden. Ville ikke akseptere at jeg rett og slett ikke var interessert i å bytte strømleverandør, og respekterte overhodet ikke at jeg ikke hadde tid til samtalen. Spurte faktisk "hva som var galt med meg i dag".
Hei! Beklager denne hendelsen på det sterkeste, det er selvsagt ikke greit at selger svarer deg slik! Det hadde vært utrolig fint med en tilbakemelding på epost om hva som har skjedd, og hvilket nummer som kontaktet deg, slik at vi kan ta det videre med selger!
Kan ikke foreta sømløs overgang fra fastkontrakt (binding) fra gammel strømleverandør. Som kunde må du selv beregne best mulig den tiden A-kraft bruker på å registre deg som kunde fra innmelding. Det blir en umulig oppgave for oss som kunder så om du skal gå fra et selskap med binding og ønsker å fortsette med ny fastpris avtale med A-kraft et det dessverre ikke umulig å få til sømløst. Jeg opplevde at de ville si opp min avtale 8 dager før den gamle avtale gikk ut. Arrogant og utrolig dyrt for meg med straffegebyr hos det andre kraftselskapet. Så til dere som ikke ønsker trøbbel med strømregningen hold dere langt unna A-kraft.
Hei Lars! Dette beklager vi veldig, du skulle ikke blitt startet opp hos oss før du selv ønsket, det har nok skjedd en glipp om du har sagt til oss at du ikke skal startes opp før en spesiell dato. Beklager dette på det sterkeste!
De prøver å svindle deg med et et oppsigelsesgebyr mm. Hvis du bytter selskap før prøveperioden utløper.
Hei Gunnar! Om du har fått et oppsigelsesgebyr fra oss, har du hatt en avtale som var bindende. Prøvestrøm er ikke bindende, og du kan bytte til en annen leverandør eller avtale når du måtte ønske, innenfor de to mnd.
Etter at jeg byttet til Akraft, har jeg bare fått purring etter purring. Faktureringskåt firma.
Dette må være for forbrukerrådet. Prøvestrøm 2mnd kr 1200 bruddgebyr, ikke opplyst bruddgebyr.