AKRAFT har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Kan ikke foreta sømløs overgang fra fastkontrakt (binding) fra gammel strømleverandør. Som kunde må du selv beregne best mulig den tiden A-kraft bruker på å registre deg som kunde fra innmelding. Det blir en umulig oppgave for oss som kunder så om du skal gå fra et selskap med binding og ønsker å fortsette med ny fastpris avtale med A-kraft et det dessverre ikke umulig å få til sømløst. Jeg opplevde at de ville si opp min avtale 8 dager før den gamle avtale gikk ut. Arrogant og utrolig dyrt for meg med straffegebyr hos det andre kraftselskapet. Så til dere som ikke ønsker trøbbel med strømregningen hold dere langt unna A-kraft.
Hei Lars! Dette beklager vi veldig, du skulle ikke blitt startet opp hos oss før du selv ønsket, det har nok skjedd en glipp om du har sagt til oss at du ikke skal startes opp før en spesiell dato. Beklager dette på det sterkeste!
De prøver å svindle deg med et et oppsigelsesgebyr mm. Hvis du bytter selskap før prøveperioden utløper.
Hei Gunnar! Om du har fått et oppsigelsesgebyr fra oss, har du hatt en avtale som var bindende. Prøvestrøm er ikke bindende, og du kan bytte til en annen leverandør eller avtale når du måtte ønske, innenfor de to mnd.
Etter at jeg byttet til Akraft, har jeg bare fått purring etter purring. Faktureringskåt firma.
Dette må være for forbrukerrådet. Prøvestrøm 2mnd kr 1200 bruddgebyr, ikke opplyst bruddgebyr.
Skjønner ikke enkelte som kritiserer at de har fått ett gebyr. Bryter man en fastavtale kan en vel ikke vente annet. Har vært kunde i 2 år en med spot og en annen med fast med 1 års binding. Er meget fornøyd til nå og har ingen ting å klage over.
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding Knut! :)
Det er ren svindel. Kommer på døra og selger strøm og selv om du har sagt nei. Hva skjer? Får regninger i posten.
Hei Remy! Håper du tok kontakt med oss på kundesenteret om denne hendelsen. Du skal ikke bli solgt strøm uten at du har svart "OK" på SMS'en du mottar. Der står det hvilken avtale du har valgt, hvor mye den koster i mnd. og om den er bindende. Det er også en link til angreskjema, om du ønsker å benytte deg av angreretten. Beklager hendelsen!
Under en tur på Ski storsenter møtte jeg på en hyggelig selger fra Fjordkraft som viste meg at jeg kunne komme enda billigere ut enn i Akraft. Jeg gikk med på bytte, men da jeg kom hjem fant jeg ut at jeg skulle sjekke med Akraft om bindingstid. Da svaret kom fra dem om at jeg hadde 1 års bindingstid stoppet jeg overdragelsen hos fjordkraft umiddelbart. Jeg fikk en 2 telefoner fra selgere (akraft) Som så at jeg hadde vært kunde og lurte på om jeg ville tilbake, begge gangene svarte jeg at jeg var kunde hos dem ennå. Fikk også mail med spørsmål om jeg skulle bytte selskap. Helt tilfeldig var det at jeg gikk gjennom avtalegiroene mine og fikk se at det ikke var trukket strøm fra min konto for en periode. Da jeg kontaktet kunderådgiver fikk jeg beskjed om at jeg ville bli belastet for bruddgebyr for avtalen ble stoppet hos Akraft 16.11.16 Da kontaktet jeg Fjordkraft som kunne fortelle at de hadde trukket tilbake alt. Videre kontaktet jeg Hafslund som så at jeg fremdeles var kunde hos Akraft og det var ingen andre strømleverandører i fremtiden. Med andre ord Akraft stoppet avtalen selv. Da begynte mailene å gå mellom kunderådgiver og meg. Vi satte opp en betalingsplan for jeg har ikke mulighet til å betale for flere måneder om gangen. Jeg la inn disse tallene og datoene så de skulle betales til riktig tid hver måned. I går gikk jeg inn for å se på ”min Side” og hva ser jeg der?? Joda, regningen som jeg spesifikt har spurt om flere ganger, den er sendt til inkasso. Når jeg spør om dette får jeg et arrogant svar fra kunderådgiver om at jeg har brutt betalingsavtalen fordi jeg ikke har brukt riktig KID nummer, eller at betalingen er hos Akraft til rett tid. Jeg har sammenlignet KID jeg har brukt og det som står i avtalen og de stemmer. Nå har jeg sendt over kvitteringer på betalingene mine og der står altså saken for nå. Jeg vet jeg rotet det til i første omgang, men Akraft har virkelig ikke gjort ting bedre.
Hei! Beklager dette, her har det nok vært litt krøll i systemet også. Jeg vil tro du fant ut av det med kunderådgiveren? Håper i alle fall du er fornøyd nå! :) Ønsker deg en fin dag!