AKRAFT har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Under en tur på Ski storsenter møtte jeg på en hyggelig selger fra Fjordkraft som viste meg at jeg kunne komme enda billigere ut enn i Akraft. Jeg gikk med på bytte, men da jeg kom hjem fant jeg ut at jeg skulle sjekke med Akraft om bindingstid. Da svaret kom fra dem om at jeg hadde 1 års bindingstid stoppet jeg overdragelsen hos fjordkraft umiddelbart. Jeg fikk en 2 telefoner fra selgere (akraft) Som så at jeg hadde vært kunde og lurte på om jeg ville tilbake, begge gangene svarte jeg at jeg var kunde hos dem ennå. Fikk også mail med spørsmål om jeg skulle bytte selskap. Helt tilfeldig var det at jeg gikk gjennom avtalegiroene mine og fikk se at det ikke var trukket strøm fra min konto for en periode. Da jeg kontaktet kunderådgiver fikk jeg beskjed om at jeg ville bli belastet for bruddgebyr for avtalen ble stoppet hos Akraft 16.11.16 Da kontaktet jeg Fjordkraft som kunne fortelle at de hadde trukket tilbake alt. Videre kontaktet jeg Hafslund som så at jeg fremdeles var kunde hos Akraft og det var ingen andre strømleverandører i fremtiden. Med andre ord Akraft stoppet avtalen selv. Da begynte mailene å gå mellom kunderådgiver og meg. Vi satte opp en betalingsplan for jeg har ikke mulighet til å betale for flere måneder om gangen. Jeg la inn disse tallene og datoene så de skulle betales til riktig tid hver måned. I går gikk jeg inn for å se på ”min Side” og hva ser jeg der?? Joda, regningen som jeg spesifikt har spurt om flere ganger, den er sendt til inkasso. Når jeg spør om dette får jeg et arrogant svar fra kunderådgiver om at jeg har brutt betalingsavtalen fordi jeg ikke har brukt riktig KID nummer, eller at betalingen er hos Akraft til rett tid. Jeg har sammenlignet KID jeg har brukt og det som står i avtalen og de stemmer. Nå har jeg sendt over kvitteringer på betalingene mine og der står altså saken for nå. Jeg vet jeg rotet det til i første omgang, men Akraft har virkelig ikke gjort ting bedre.
Hei! Beklager dette, her har det nok vært litt krøll i systemet også. Jeg vil tro du fant ut av det med kunderådgiveren? Håper i alle fall du er fornøyd nå! :) Ønsker deg en fin dag!
Ble kunde hos akraft for 2 uker siden, veldig fornøyd med prisen jeg fikk av dem. Fikk en pakke på 25 000 kwh timer. Lett å holde styr på regninga og vet alltid hva jeg betaler, kunne ikke bedt om noe bedre. Veldig fornøyd.
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding :)
AKRAFT pålegger deg å motta masse spam mail fra de som kunde. Hver gang de sender en spam mail så får du den samme infoen på SMS. Det finnes ingen måte å reservere seg mot dette hos de, kundebehandleren informerte kontant at eneste måte er å sletter e-posten din og 'da må du få faktura på annet vis' mao i posten og betale gebyr for det. Og telefonnummeret har de jo uansett, så spammen vil jo fortsette. Jeg har rapportert de til forbrukerombudet. Forøvrig så starter leveransen av produktet kun tre dager før angreretten er over, i følge dem, og spammen - jo den kommer etter denne såkalte angreretten er over. Har rapportert om angrerett problemet til forbrukerrådet også, kan umulig være lov. De har også Facebook kampanje som strider mot Facebook sine retningslinjer om å kreve liking og deling - men har gjort det veldig 'sneeky', så man får ikke rapportert det til Facebook. Kan virke som jeg har tråkket i salaten og er tvunget til å bli spammet ned av de de neste 6 mnd. Har satt alarm i kalenderen så jeg husker å bytte så ny leverandør starter nøyaktig 6 mnd etter den dagen de begynte å trekke dager fra angreretten, og de kan prøve å si at jeg fremdeles er innenfor min bindingstid!
Hei Anita! Epostene og SMS'ene som går ut er kun informasjon til deg som kunde, for å holde deg oppdatert. Alle nyhetsbrev kan du melde deg av, men alt som har med din avtale å gjøre får du tilsendt, siden det er viktig informasjon om din leveranse. Leveransen starter opp så fort vi har mulighet, men det tar alltid minimum 7 virkedager fra bestilling til oppstart. Vi krever ikke liking og deling i våre konkurranser på Facebook. Avtalen din er bindende fra oppstartsdato av avtalen og 6 mnd. frem i tid.
Pågående dørselger, som presenterte tilbudet på en svært villedende måte, på grensen til rent lureri. Ubehagelig avslutning i det jeg takket nei til deres tilbud. Dørselgers opptreden utgjør strengt tatt en advarsel i seg selv, men synes dette firmaet fortjener kritikk for sine markedsføringsmetoder. Ser jo også av kommentarer her at om man velger å stole på selgers forsikringer, kan det være vanskelig å få benyttet seg av angreretten i etterkant. Styr langt unna!
Hei Kari! Beklager dette, håper du tok kontakt med oss på kundesenteret, slik at vi fikk ta det opp med den aktuelle selgeren. Vi setter stor pris på tilbakemeldinger, og vi melder alltid ifra til selger om en kunde har hatt en veldig dårlig opplevelse.
Fikk en selger på døra fra akraft, som kom med uriktige opplysninge, og som påstod han hadde informasjon om mitt forbruk og viste at jeg betalte for mye i dag.
Hei! Dette er selvsagt ikke greit, beklager denne hendelsen! Vi tar alle slike henvendelser alvorlig, og melder tilbake til selger når vi blir kontaktet på kundesenteret!
Jeg har nå fått fakturaen i posten, og det viser seg til å være sant det de sier.. Er greit fornøyd med den prisen gitt! Det er ikke så mye annet å si, for tiden vil vise. Hittil greit fornøyd :)
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding! :)
Har vært kunde hos Akraft i litt over ett år nå, å må si jeg er meget fornøyd med dem. God kundeservice, og ganske forbød med den Full Ctrl pakken på 15000 kWh de ga meg. Det eneste jeg kan trekke dem på må være at bonusløsningen deres kunne vært litt bedre.
Tusen takk for god tilbakemelding! :) Dette med bonusprogrammet skal vi ta med oss!