Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert april 2024
Fjordkraft
2.2
1 309 verifiserte omtaler

Fjordkraft omtaler og erfaringer

Negativ trend

Fjordkraft opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

2.2
Dårlig
1 309 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#85
Forferdelig
Fjordkraft er rangert
#85 av 88 strømselskaper
28%
Dårlig
28% anbefaler Fjordkraft
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 1 309 omtaler om Fjordkraft

FILTRER OMTALER
207
153
96
127
726
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Fjordkraft
Fjordkraft har 1 309 verifiserte omtaler på Bytt.no

Føler meg lurt!

Omtale av  Birgitt

Ble lovet regninger som skulle være mer stabile uten noen store overraskelser. Fikk det stikk motsatte, også nå rett før jul...

Svar fra Fjordkraft
30.11.2022 15:42

Hei Birgitt. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Sender deg litt informasjon om variabel strømavtaler og hva som skjedde med faktura for oktober. For å kunne tilby forutsigbarheten til en variabelavtale gjør vi det som kalles prissikringer i strømmarkedet. Det betyr at vi handler strøm frem i tid. Når vi setter variabelprisen ser vi både på prishistorikk, prisforventninger og muligheten for å handle prissikringer. I august og september gjorde prissikringene at vi kunne tilby en veldig god pris på variabelavtalene. Da vi sikret prisen for oktober, var det forventet en langt høyere strømpris. I oktober fikk vi derimot et stort fall i spotprisen som gjorde at spotprisen ble et godt stykke under variabelprisene våre. Det som har gjort situasjonen i oktober ekstra krevende er den helt spesielle markedssituasjonen. At det er forskjell mellom spotpris og variabelpris er helt normalt, og det kan slå begge veier. Men de høye prisene har gjort at avviket i oktober er ekstra stort målt i kroner og øre. I slutten av oktober varslet vi en prisnedgang på variabelavtalene, men siden spotprisen fortsetter å være lav har vi valgt å sette ned prisen enda mer, og med en kortere varslingsfrist enn vanlig. Du som har variabelavtale skal ha mottatt et eget varsel med ny og lavere pris. Den nye prisen gjelder allerede fra 14. november. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fjordkraft?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Totalt forvirrende markedsføring når avtalen Stabil strømpris betyr Variabel

Omtale av  Helge

Tilsynelatende beholder Fjordkraft selv det aller meste av den statlige strømstøtteordningen slik prisene varierer, når man har gått inn på avtale om Stabil strømpris. Tidligere hadde vi en avtale som het «Garantert fornøyd». Er det Fjordkraft selv som har forandret navn på avtalen fordi svært mange var misfornøyd? Er vi som kunde ført fullstendig bak lyset når de ulike strømavtalene markedsføres slik?

Svar fra Fjordkraft
30.11.2022 15:42

Hei Helge. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Sender deg litt informasjon om variabel strømavtaler og hva som skjedde med faktura for oktober. For å kunne tilby forutsigbarheten til en variabelavtale gjør vi det som kalles prissikringer i strømmarkedet. Det betyr at vi handler strøm frem i tid. Når vi setter variabelprisen ser vi både på prishistorikk, prisforventninger og muligheten for å handle prissikringer. I august og september gjorde prissikringene at vi kunne tilby en veldig god pris på variabelavtalene. Da vi sikret prisen for oktober, var det forventet en langt høyere strømpris. I oktober fikk vi derimot et stort fall i spotprisen som gjorde at spotprisen ble et godt stykke under variabelprisene våre. Det som har gjort situasjonen i oktober ekstra krevende er den helt spesielle markedssituasjonen. At det er forskjell mellom spotpris og variabelpris er helt normalt, og det kan slå begge veier. Men de høye prisene har gjort at avviket i oktober er ekstra stort målt i kroner og øre. I slutten av oktober varslet vi en prisnedgang på variabelavtalene, men siden spotprisen fortsetter å være lav har vi valgt å sette ned prisen enda mer, og med en kortere varslingsfrist enn vanlig. Du som har variabelavtale skal ha mottatt et eget varsel med ny og lavere pris. Den nye prisen gjelder allerede fra 14. november. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Svindel bedrift

Omtale av  Alexander N

Når en blir lovet forutsigbar regning, så mer enn dobles prisen fra sept til okt. Fjordkraft sover i timen. Selger man abonnent som heter garantert fornøyd som skall se til att kundene får forutsigbarhet i pris og at en ikke skall få sjokk når en får regninga så ser de til at det motsatte skjer. Det er rett og slett lureri mot kunder. Unngå allt som har med de å gjøre. De velger også å ikke besvare henvendelser på kundetjeneste vilket er under all kritikk.

Svar fra Fjordkraft
30.11.2022 15:42

Hei Alexander. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Sender deg litt informasjon om variabel strømavtaler og hva som skjedde med faktura for oktober. For å kunne tilby forutsigbarheten til en variabelavtale gjør vi det som kalles prissikringer i strømmarkedet. Det betyr at vi handler strøm frem i tid. Når vi setter variabelprisen ser vi både på prishistorikk, prisforventninger og muligheten for å handle prissikringer. I august og september gjorde prissikringene at vi kunne tilby en veldig god pris på variabelavtalene. Da vi sikret prisen for oktober, var det forventet en langt høyere strømpris. I oktober fikk vi derimot et stort fall i spotprisen som gjorde at spotprisen ble et godt stykke under variabelprisene våre. Det som har gjort situasjonen i oktober ekstra krevende er den helt spesielle markedssituasjonen. At det er forskjell mellom spotpris og variabelpris er helt normalt, og det kan slå begge veier. Men de høye prisene har gjort at avviket i oktober er ekstra stort målt i kroner og øre. I slutten av oktober varslet vi en prisnedgang på variabelavtalene, men siden spotprisen fortsetter å være lav har vi valgt å sette ned prisen enda mer, og med en kortere varslingsfrist enn vanlig. Du som har variabelavtale skal ha mottatt et eget varsel med ny og lavere pris. Den nye prisen gjelder allerede fra 14. november. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen oss i Fjordkraft

Fordyrende

Omtale av  Audun

De dytter prisrisikoen over på meg som kunde slik at jeg må ta risikoen for deres kostnadsrisiko.

Svar fra Fjordkraft
30.11.2022 15:42

Hei Audun. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Spotpris er bra :)

Omtale av  Powerman

Er fornøyd med Fjordkraft og at de tilbyr spotpris som jo er bra :)

Svar fra Fjordkraft
30.11.2022 15:42

Hei og tusen takk for at du tar deg tid til å skrive til oss. Vi setter veldig pris på det. Med vennlig hilsen oss i Fjordkraft

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Kunsten å lure sine kunder

Omtale av  Jan O

Elendig kundeservice, mer enn doblet strømregning fra en måned til neste (fra kr 5.500 til kr 11.700!). Dyrest i måned da prisene sank. Elendig pedagogikk fra Fjordkraft å forsøke å forklare dette. Neppe svindel fra Fjordkraft men som kunde er opplevelsen å bli lurt. Da er jeg ikke kunde lenger i et sånt selskap

Svar fra Fjordkraft
30.11.2022 15:42

Hei Jan og takk for at du tar deg tid til å skrive til oss. Sender deg litt informasjon om variabel strømavtaler og hva som skjedde med faktura for oktober. For å kunne tilby forutsigbarheten til en variabelavtale gjør vi det som kalles prissikringer i strømmarkedet. Det betyr at vi handler strøm frem i tid. Når vi setter variabelprisen ser vi både på prishistorikk, prisforventninger og muligheten for å handle prissikringer. I august og september gjorde prissikringene at vi kunne tilby en veldig god pris på variabelavtalene. Da vi sikret prisen for oktober, var det forventet en langt høyere strømpris. I oktober fikk vi derimot et stort fall i spotprisen som gjorde at spotprisen ble et godt stykke under variabelprisene våre. Det som har gjort situasjonen i oktober ekstra krevende er den helt spesielle markedssituasjonen. At det er forskjell mellom spotpris og variabelpris er helt normalt, og det kan slå begge veier. Men de høye prisene har gjort at avviket i oktober er ekstra stort målt i kroner og øre. I slutten av oktober varslet vi en prisnedgang på variabelavtalene, men siden spotprisen fortsetter å være lav har vi valgt å sette ned prisen enda mer, og med en kortere varslingsfrist enn vanlig. Du som har variabelavtale skal ha mottatt et eget varsel med ny og lavere pris. Den nye prisen gjelder allerede fra 14. november. Med vennlig hilsen oss i Fjordkraft

Svindel av trofast kunde

Omtale av  Jens

Takk fra fjordkraft, etter å ha vært kun kunde hos de. Gir med 4 dobbel regning uten forvarsel i oktober. Dette er ren svik og svindel mot alle kunder. Dette viste de om, men penger i egen lomme er viktisk og resten får en fin fravel julegave fra fjordkraft. De har kanskje loven på sin side, men servicen til kundene, innstillingen er helt forferdelig, at det ikke går an å varsle og hjelpe kundene sine på forhånd. All dårlig omtale har de seg selv å takke for.

Svar fra Fjordkraft
30.11.2022 15:41

Hei Jens og takk for at du tar deg tid til å skrive til oss. Sender deg litt informasjon om variabel strømavtaler og hva som skjedde med faktura for oktober. For å kunne tilby forutsigbarheten til en variabelavtale gjør vi det som kalles prissikringer i strømmarkedet. Det betyr at vi handler strøm frem i tid. Når vi setter variabelprisen ser vi både på prishistorikk, prisforventninger og muligheten for å handle prissikringer. I august og september gjorde prissikringene at vi kunne tilby en veldig god pris på variabelavtalene. Da vi sikret prisen for oktober, var det forventet en langt høyere strømpris. I oktober fikk vi derimot et stort fall i spotprisen som gjorde at spotprisen ble et godt stykke under variabelprisene våre. Det som har gjort situasjonen i oktober ekstra krevende er den helt spesielle markedssituasjonen. At det er forskjell mellom spotpris og variabelpris er helt normalt, og det kan slå begge veier. Men de høye prisene har gjort at avviket i oktober er ekstra stort målt i kroner og øre. I slutten av oktober varslet vi en prisnedgang på variabelavtalene, men siden spotprisen fortsetter å være lav har vi valgt å sette ned prisen enda mer, og med en kortere varslingsfrist enn vanlig. Du som har variabelavtale skal ha mottatt et eget varsel med ny og lavere pris. Den nye prisen gjelder allerede fra 14. november. Med vennlig hilsen oss i Fjordkraft

Fjordkraft har 1 309 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Fjordkraft mener

Fjordkraft

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR