Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert mai 2024
Fjordkraft
2.2
1 312 verifiserte omtaler

Fjordkraft omtaler og erfaringer

Negativ trend

Fjordkraft opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

2.2
Dårlig
1 312 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#85
Forferdelig
Fjordkraft er rangert
#85 av 88 strømselskaper
28%
Dårlig
28% anbefaler Fjordkraft
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 1 312 omtaler om Fjordkraft

FILTRER OMTALER
207
153
98
127
727
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Fjordkraft
Fjordkraft har 1 312 verifiserte omtaler på Bytt.no

Svindel av trofast kunde

Omtale av  Jens

Takk fra fjordkraft, etter å ha vært kun kunde hos de. Gir med 4 dobbel regning uten forvarsel i oktober. Dette er ren svik og svindel mot alle kunder. Dette viste de om, men penger i egen lomme er viktisk og resten får en fin fravel julegave fra fjordkraft. De har kanskje loven på sin side, men servicen til kundene, innstillingen er helt forferdelig, at det ikke går an å varsle og hjelpe kundene sine på forhånd. All dårlig omtale har de seg selv å takke for.

Svar fra Fjordkraft
30.11.2022 15:41

Hei Jens og takk for at du tar deg tid til å skrive til oss. Sender deg litt informasjon om variabel strømavtaler og hva som skjedde med faktura for oktober. For å kunne tilby forutsigbarheten til en variabelavtale gjør vi det som kalles prissikringer i strømmarkedet. Det betyr at vi handler strøm frem i tid. Når vi setter variabelprisen ser vi både på prishistorikk, prisforventninger og muligheten for å handle prissikringer. I august og september gjorde prissikringene at vi kunne tilby en veldig god pris på variabelavtalene. Da vi sikret prisen for oktober, var det forventet en langt høyere strømpris. I oktober fikk vi derimot et stort fall i spotprisen som gjorde at spotprisen ble et godt stykke under variabelprisene våre. Det som har gjort situasjonen i oktober ekstra krevende er den helt spesielle markedssituasjonen. At det er forskjell mellom spotpris og variabelpris er helt normalt, og det kan slå begge veier. Men de høye prisene har gjort at avviket i oktober er ekstra stort målt i kroner og øre. I slutten av oktober varslet vi en prisnedgang på variabelavtalene, men siden spotprisen fortsetter å være lav har vi valgt å sette ned prisen enda mer, og med en kortere varslingsfrist enn vanlig. Du som har variabelavtale skal ha mottatt et eget varsel med ny og lavere pris. Den nye prisen gjelder allerede fra 14. november. Med vennlig hilsen oss i Fjordkraft

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fjordkraft?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

uspesifisert faktura

Omtale av  Olav S

Leverer strøm, kan ikke forklare hvordan strømregningen beregnes

Svar fra Fjordkraft
30.11.2022 15:41

Hei Olav og takk for at du tar deg tid til å skrive til oss. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å hjelpe deg å svare på spørsmålet du har rundt hvordan strømregningen beregnes. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Kjeltringer

Omtale av  Roald

Byttet meg over en topp 3 garanti til en variabel avtale fordi det skulle være billigere. Aldri vært i kontakt med et så useriøst selskap som lurer sine kunder på denne måten....Kjeltringer

Svar fra Fjordkraft
30.11.2022 15:41

Hei Roald. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Garantisteømavtalen

Omtale av  Even

Dessverre Valgte fjordkraft og ikke informere sine kunder på garantistrømavtalen om at de stod på en avtale som ville koste dem dyrt. Regner med og håper at flere bestrider regningen med håp om at de innser at de ikke har informert godt nok og tar deler av regningen selv.

Svar fra Fjordkraft
30.11.2022 15:41

Hei Even og takk for at du tar deg tid til å skrive til oss. Sender deg litt informasjon om variabel strømavtaler og hva som skjedde med faktura for oktober. For å kunne tilby forutsigbarheten til en variabelavtale gjør vi det som kalles prissikringer i strømmarkedet. Det betyr at vi handler strøm frem i tid. Når vi setter variabelprisen ser vi både på prishistorikk, prisforventninger og muligheten for å handle prissikringer. I august og september gjorde prissikringene at vi kunne tilby en veldig god pris på variabelavtalene. Da vi sikret prisen for oktober, var det forventet en langt høyere strømpris. I oktober fikk vi derimot et stort fall i spotprisen som gjorde at spotprisen ble et godt stykke under variabelprisene våre. Det som har gjort situasjonen i oktober ekstra krevende er den helt spesielle markedssituasjonen. At det er forskjell mellom spotpris og variabelpris er helt normalt, og det kan slå begge veier. Men de høye prisene har gjort at avviket i oktober er ekstra stort målt i kroner og øre. I slutten av oktober varslet vi en prisnedgang på variabelavtalene, men siden spotprisen fortsetter å være lav har vi valgt å sette ned prisen enda mer, og med en kortere varslingsfrist enn vanlig. Du som har variabelavtale skal ha mottatt et eget varsel med ny og lavere pris. Den nye prisen gjelder allerede fra 14. november. Med vennlig hilsen oss i Fjordkraft

Startet bra

Omtale av  Anvs

Alt startet bra, men vil skifte på grunn av at prisene hos fjordkraft er så uforventet.

Svar fra Fjordkraft
30.11.2022 15:41

Hei. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Føler meg snytt

Omtale av  Knut S

Jeg inngikk avtale med Fjordkraft flere år tilbake i tid og gjorde selgeren utrykkelig oppmerksom på at jeg forutsatte at det var en spotprisavtale (de skulle kun ha et moderat fakturapåslag på spotprisen). Når jeg senere har funnet ut at jeg er på en helt annen avtale og har bedt om å få beregnet og refundert differansen, så nekter de for at jeg har hatt spotprisavtale. Nå vurderer jeg å bytte selskap til Gudbrandsdal Energi, men ser at de er kjøpt opp av Fjordkraft i 2020. Med Fjordkrafts dårlige kundeservice og tilhørende kundevurderinger frykter jeg at det vil smitte over på Gudbrandsdal Energi.

Svar fra Fjordkraft
30.11.2022 15:41

Hei Knut, og takk skal du ha for tilbakemeldingen. Dette er ikke slik våre selgere skal oppføre seg i møte med potensielle kunder, og vi tar slike tilbakemeldinger på høyeste alvor. Jeg håper du vil kontakte vår kundeservice på f.eks chat eller Facebook og fortelle oss når og hvor dette fant sted, slik at vi kan ta dette videre med vår salgsavdeling. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Totalt ubrukelig kundeservice!

Omtale av  Fredrik

Kundeservice tar ikke telefon! Ringt totalt 9 timer på 5 dager uten svar! Heller ingen svar på Mail. Ingen som ringer tilbake heller! Styr unna

Svar fra Fjordkraft
30.11.2022 15:41

Hei Fredrik. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Fjordkraft har 1 312 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Fjordkraft mener

Fjordkraft

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR