Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert april 2024
Fjordkraft
2.3
1 304 verifiserte omtaler

Fjordkraft omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Fjordkraft opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

2.3
Dårlig
1 304 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#85
Forferdelig
Fjordkraft er rangert
#85 av 88 strømselskaper
28%
Dårlig
28% anbefaler Fjordkraft
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 1 304 omtaler om Fjordkraft

FILTRER OMTALER
207
153
96
127
721
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Fjordkraft
Fjordkraft har 1 304 verifiserte omtaler på Bytt.no

Elendig kundeservice

Omtale av  Roberg

Kundeservice er elendig. Lite løsningsorienterte. Dyre på pris. Tungvint å gjøre endringer

Svar fra Fjordkraft
29.05.2019 23:14

Hei Roberg, og mange takk for tilbakemeldingen din. Det er leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for det er ikke slik vi ønsker å fremstå. Siden jeg ikke vet hvem du er får jeg dessverre ikke kontaktet deg, men jeg håper du vil kontakte oss på telefon, chat eller e-post slik at vi får hjulpet deg med det du trenger hjelp til. Vi vil gjerne rette opp i inntrykket du har av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft.

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fjordkraft?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Svært dårlig kundeservice

Omtale av  Øb

Ikke respons på telefonen, chat svært treg og begriper ikke hvorfor man står i kø uansett og når man får stilt et spørsmål enten besvares det ikke og chat må startes på nytt.

Svar fra Fjordkraft
29.05.2019 23:13

Hei Øb, og takk for tilbakemeldingen. Det stemmer at vi har hatt svært lange køer på telefonen de siste ukene, og det beklager vi veldig. Vi har tatt grep for å forbedre situasjonen, men vi er fortsatt ikke der vi ønsker å være. Vi håper å ha forbedret dette betraktelig i løpet av kort tid. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Lite brukervennlig

Omtale av  Benjamin Ø

Frarådes på det sterkeste. Alt handler om å dra ut det de kan av kroner, med å legge på forskjellige tilbud og lignende som du selv må plukke av for å ikke bli fakturert for. Nevner ingenting om at et påslag på 49 kroner som de kaller "Diverse" er en ekstra-kostnad for å sende i papirfaktura, før du leser dette på baksiden.

Svar fra Fjordkraft
23.05.2019 21:40

Hei Benjamin. Det stemmer at det koster 49 kroner å motta faktura i posten. Heldigvis er det lett å bestille fakturalevering per e-post eller via e-Faktura/AvtaleGiro. Når du betaler regningen fra oss første gang, vil du i mange tilfeller få spørsmål i nettbanken om å opprette Avtalegiro eller eFaktura. Hvis ikke kan du søke opp Fjordkraft som tilbyder i nettbanken din. Da kan du benytte et referansenummer som du finner på fakturaen din. Husk at det kan gå litt tid fra du inngår Avtalegiro eller eFaktura til avtalen trer i kraft. Merk at dersom du kun velger Avtalegiro, vil vi fortsatt sende deg en kopi av strømregningen din i posten og du vil bli fakturert for fakturabegyr på 49 kroner. Om du vil unngå å få fakturagebyr er det altså en forutsetning at du velger enten eFaktura eller e-postfaktura. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Bortkastet tid i telefonkø

Omtale av  Bjarne H

Av alle kundesentre vi kommer i kontakt med gjennom livet, er dette det verste jeg har opplevd. Sitte og vente i 30 min uten respons, tilbud om å bli oppringt, men da kun 1 tilbakering, som gjør at vi må være knyttett til mobilen hele tiden uansett! Min kontakt var anng. strøm, må jeg tilbake vedrørende mobil abonnementet tar jeg heller og skifter mobilleverandør. MAKAN!

Svar fra Fjordkraft
23.05.2019 21:40

Hei Bjarne, og tusen takk for tilbakemeldingen. Det stemmer at vi har utfordringer vedrørende telefonkøen vår for tiden, og det beklager vi veldig. Vi jobber for å få dette under kontroll, og det har heldigvis blitt betydelig bedre siden du la igjen denne anmeldelsen, men vi er enda ikke helt der vi bør være. Vi beklager at du har hatt denne opplevelsen med oss. Vi jobber med saken. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Bra, når du husker og betale til rett tid, men glemmer du 1 gang så er de ikke bra

Omtale av  Castlevania

Jeg glemte 1 mars regning, noe som man en gang i blandt gjør (jeg pga mitt første epilepsi anfall) og betalte april som normalt, nå er saken send til Lindorf, da jeg ikke hadde penger til den glemte mars regningen og april regningen på samme pensjonslønning, nå har jeg laget avtale med Lindorf om nedbetaling på 500 i måneden, dette varer helt til mars ÅR 2020!!! Må si de var raske med og straffe meg. Jeg har 1 regning og betale 22 mai, normalt kan man utsette med 14-30 dager hvis du gjør det før forfall, men ikke jeg, jeg må ringe og be pent om lov. De er kun bra vis du er helt perfekt og aldrig gjør en tabbe

Svar fra Fjordkraft
23.05.2019 21:40

Hei Castlevania, og takk for tilbakemeldingen. Hvilken nedbetalingsplan du har fått hos Lindorff kan vi dessverre ikke uttale oss om, siden dette settes av Lindorff. Men på generelt grunnlag går ikke en faktura til inkasso før det har gått en god stund. Faktura sendes ut 14 dager før forfall, og 17 dager etter forfall sender vi ut første purring. Den har 14 dagers betalingsfrist, og først etter dette går faktura til inkasso. Det stemmer at man ikke kan utsette faktura selv på Min side hvis fakturaen har forfalt, eller hvis man allerede har en eldre ubetalt faktura. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Dårlig informasjon og rot i systemet

Omtale av  Astrid M. W

Hva skal en si når en får en regning fra Fredrikstad energinett som jeg ikke er kunde hos og den regningen er på 1000 kr. mere enn i vintermånedene. På spørsmål til Fredrikstad energinett om hva som skjer siden jeg er kunde hos Fjordkraft, men får regning fra dem så bruker han bl.a ordet leveringsplikt og ber meg kontakte Fjordkraft. Jeg har vært kunde hos Fjordkraft siden januar. Så jeg ringer Fjordkraft og får en lang forklaring på at pga noe endring så ble det slik nå, men at dette vil bli rettet opp og at jeg da vil få penger tilbake. Jeg har ikke får noe informasjon om dette og jeg synes dette er rotete. På slutten av samtalen sier kundebehandleren at det er jo en god pris, regningen en familie får er mere. Da har jeg fått en regning for vår månedene som er 25 % høyere enn i vinter. Når jeg nå har sett på hvilken periode jeg har betalt for til Fjordkraft og hvilken periode regningen fra Fredrikstad energi nett er så ser jeg at det er en dobbelt fakturering for den ene måneden. Surr kaller jeg dette.

Svar fra Fjordkraft
23.05.2019 21:40

Hei Astrid, og tusen takk for tilbakemeldingen. Jeg skjønner godt at dette ikke fremstår som ryddig for deg som er kunde hos oss. Hvis kundebehandleren har fortalt deg at dette vil rettes opp på fremtidige faktura så antar jeg at dette stemmer, men hvis du er usikker er du selvsagt velkommen til å kontakte oss på telefon, chat eller e-post. Vi er ikke fornøyde hvis ikke du er fornøyd, og det er viktig for oss at du føler at situasjonen har blitt ryddet opp i. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Klarer ikke å avslutte strømavtalen vår

Omtale av  Carina

Vi leide en leilighet en periode under oppussing. Når vi skulle flytte ut av denne leiligheten ringte jeg inn til Fjordkraft og avsluttet strømavtalen vår. Dette var 25 februar. I dag 10 mai står vi fortsatt registrert på denne strømmåleren. BKK levere leveringspliktig strøm på den og vi får regninger for et sted vi ikke bor. Huseier har bekreftet flere ganger til BKK og Fjordkraft at vi er flyttet, og han har opprettet strømavtale på måleren. Dvs at BKK levere strøm til måler og Fjordkraft. Ny leieboer flyttet inn for 1 mnd siden, så vi er vel en 3 personer som er involvert i denne strømmåleren etterhvert. Vi har vært i kontakt med Fjordkraft på chat, telefon og mail (her får vi aldri svar). Vi får bekreftet hver gang at dette er fikset, og gang på gang viser det seg at dette ikke er ordnet opp i... Fjordkraft bør bli bedre på å følge opp det de sier. Hvor er lederskapet på disse kundesentrene og hvem er det som kontrollerer at alt blir gjort på en riktig måte? Jeg har selv jobbet på kundesenter og alt ble kontrollert. Alle feil ble funnet og rettet opp i.

Svar fra Fjordkraft
23.05.2019 21:40

Hei Carina, og tusen takk for tilbakemeldingen. Her skulle jeg gjerne kunne kontaktet deg direkte for å rydde opp i dette, men siden jeg ikke vet hvem du er blir dette dessverre litt vanskelig. Jeg må bare beklage at du har hatt denne opplevelsen med oss, for slik skal det ikke være. Har du mulighet til å sende oss en melding på Facebook og fortelle oss hva som har skjedd? Henvis gjerne til at du har lagt igjen denne anmeldelsen på bytt.no. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Fjordkraft har 1 304 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Fjordkraft mener

Fjordkraft

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR