Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert april 2024
Fjordkraft
2.2
1 309 verifiserte omtaler

Fjordkraft omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Fjordkraft opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

2.2
Dårlig
1 309 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#85
Forferdelig
Fjordkraft er rangert
#85 av 88 strømselskaper
28%
Dårlig
28% anbefaler Fjordkraft
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 1 309 omtaler om Fjordkraft

FILTRER OMTALER
207
153
96
127
726
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Fjordkraft
Fjordkraft har 1 309 verifiserte omtaler på Bytt.no

La til 59 pr måned for papirfaktura uten avtale

Omtale av  Christian

Fjordkraft kjøpte opp min tidligere leverandør av mobiltelefoni. Det gikk greit en stund, så begynte jeg å motta papirfakturaer til en kostnad av 59 kr pr måned. I fakturaen står det at jeg kan se bort fra fakturaen fordi jeg har avtalegiro. Jeg får ikke dette til å gi mening.

Svar fra Fjordkraft
01.09.2022 08:58

Hei! Takk for din tilbakemeldig. Siden jeg ikke vet hvem du er, har jeg dessverre ikke mulighet til å se hva det er som har skjedd i denne situasjonen. På generelt grunnlag kan jeg likevel si at avtalegiro er en avtale mellom deg og banken om at beløpet skal trekkes ved forfall. Avtalegiro endrer ikke forsendeleses måte. For å slippe papirfaktura kan en endre til epostfaktura eller E-faktura. Hilsen oss i Fjordkraft.

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fjordkraft?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

fornøyd

Omtale av  Jan O

har hatt avtale der i litt over et år har bare gode erfaringer så langt

Svar fra Fjordkraft
01.09.2022 08:57

Hei! Takk for din tilbakemelding og at du tar deg tid til å skrive til oss. Dette sitter vi pris på :) Ønsker deg en riktig fin dag. Hilsen oss i Fjordkraft

Lurer sine kunder

Omtale av  Danielle

Forstår ikke hvordan disse kan være så store. Eller så er det nettopp av den grunn de tillater seg å behandle sine kunder så dårlig. Det er skjulte kostnader rundt hver eneste sving, og det gjelder både mobil og strøm. Har latt meg overtale 3 ganger å gi dem en sjanse til, da de har hissige selgere som lover gull og grønne skoger, til tross for at jeg sier jeg ikke stoler på dem. Jeg har blitt skuffet hver eneste gang. Et selskap som baserer seg på manipulasjon og utnytting. Det er iallfall MIN erfaring, men du må gjerne skaffe deg din egen. Lykke til

Svar fra Fjordkraft
01.09.2022 08:57

Hei! Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Fjordkraft slettar innrømt ansvar i chat - og sender oppgitt krav til inkasso etterpå

Omtale av  Steinulf T

Hausten 2021 hadde eg avtale om straum med maks 99 øre/kWh. Den endra Fjordkraft frå ein gong i 2022 til 2-3 kroner. Men dei sende likevel faktura for desember 2021 med den høge prisen som var i strid med maksprisavtalen. Eg reklamerte og dei la seg flat og tilbaud meg ein kompensasjon. Dette skjedde i chat-funksjonen. 2 månader seinare kravde dei via Intrum inkasso igjen det avtalestridige høge beløpet. Eg motsa sjølvsagt, og viste til Kundeservices avklaringar. Intrum hevda då at dette ikkje fanst i Fjordkraft chat. Eg ser også at dei har sletta det for meg som synleg på "Min side" no etter at eg straks etter denne skrekkhistoria skifta frå Fjordkraft. Kravet er grunnlaust og motsagt og kan følgjeleg ikje inaksserast, jf inkassolova § 1, men både Fjordkraft og Intrum agerer vidare rettsstridig. Dei kjem til å tapa. At børsverdien på Fjordkraft i det siste gullåret er gått ned med 75 % (!) skuldast nettopp denne uærelege forretningsverksemda. Skam!

Svar fra Fjordkraft
01.09.2022 08:57

Hei, Steinulf. Så kjedelig å se at du har hatt en dårlig opplevelse, og at vi ikke har levd opp til dine forventninger. Om vi har gjort en feil skal vi absolutt rette opp i det for deg. Dersom du ennå ikke har fått løst denne saken vil jeg oppfordre deg til å ta kontakt med kundesenteret vårt, så er jeg helt sikker på at vi finner en god løsning sammen. Vi vil uansett takke deg for at du tar deg tid til å skrive denne tilbakemeldingen. Ønsker deg en riktig fin dag videre, hilsen oss i Fjordkraft

Kjempebra service og proffe kundebehandlere!

Omtale av  Erik

vært kunde i mange år, både strøm og mobil, hyggelige kundebehandlere og gode priser.

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Dyrt. De gir deg ikke beste avtale ved kontakt.

Omtale av  Bjørn E. B

Har dyr strøm nå. Snakket med kundeservice. Ønsket å bytte leverandør, men veileder sa han skulle gi meg best mulig avtale. I etterkant ser jeg at hyttestrøm i Valdres er 1 krone billigere enn min avtale på bolig. Dette er frekt.Nå skal jeg bytte leverandør, men sliter med å finne den beste avtalen. Sjekker på nett, og håper på god hjelp der. Lykke til all dere som ønsker billigere strøm. Kraft selskapene lager avtaler som bevist lurer oss. Dette må det bli slutt på. La staten overta kraft produksjonen, og gi oss strøm til en fastpris alle kan leve med. Godt under 50 øre per kilowatt. Da blir pris problemet borte !!!! STATEN MÅ OVERTA KRAFTEN.

Endring av avtale

Omtale av  Dag L

Jeg har hatt webspot i flere år. En fin avtale med noen få øre påslag og ingen fastpris. I juni ville de nå overføre meg til en dyrere avtale, med 39 kroner i fast pris + økt påslag. Jeg spurte om jeg ikke kunne beholde webspot, men de sa da at denne avtalen skulle avvikles, og at de har kuttet ut Prismatch. Har nå byttet til Gudbrandsdal Energi, som det viser seg er en bedre avtale enn den jeg har i Fjordkraft. De garanterer også prisen i 12 måneder. Men i dag, 31. mai fikk jeg plutselig en oppringing fra Fjordkraft om at de kunne tilby meg en bedre avtale. Tolker dette som at flere enn meg nå har flyktet fra denne nå dyre avtalen. Jeg har vært en tilfreds kunde i Fjordkraft fram til denne endringen skjedde. Men nå skal det mye til før jeg kommer til å vurdere dette selskapet igjen. Som det gjelder i alle kundeforhold: "Lojalitet skal ikke misbrukes og bli tatt som en selvfølge."

Fjordkraft har 1 309 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Fjordkraft mener

Fjordkraft

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR