Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert april 2024
Fjordkraft
2.2
1 309 verifiserte omtaler

Fjordkraft omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Fjordkraft opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

2.2
Dårlig
1 309 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#85
Forferdelig
Fjordkraft er rangert
#85 av 88 strømselskaper
28%
Dårlig
28% anbefaler Fjordkraft
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 1 309 omtaler om Fjordkraft

FILTRER OMTALER
207
153
96
127
726
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Fjordkraft
Fjordkraft har 1 309 verifiserte omtaler på Bytt.no

Fjordkraft pris garanti er ren svindel

Omtale av  Einar

Skjekket strømregningen og det visste seg at jeg hadde avtale prisgaranti plutselig uten mitt samtykke trodde jeg hadde spot pris avtale og dette gikk en stund før jeg merket dette. Og jeg har betalt mange tusen for mye... Her en kveld stod det en jentunge på døra her og sa ho var fra fjordkraft og skulle ha meg til å bytte til prisgaranti og argumenterte hvor mye bedre det var. Fryktelig useriøst av fjordkraft og sende slike udugelige folk på døra til folk. Den jentungen der kommer aldri hit igjen for å si det slik.

Svar fra Fjordkraft
19.02.2020 14:06

Hei Einar. Jeg antar at du sikter til strømavtalen Garantistrøm (https://www.fjordkraft.no/garantistrom2-side). Dette er en prisavtale som vi tilbyr kunder som vil beskytte seg mot pristoppene som ofte kommer på høsten og vinteren, da strømprisene normalt sett går opp. I vinter har vi opplevd unormalt lave strømpriser, noe som har gjort denne avtalen mindre gunstig enn den normalt ville vært. Dette kunne vi ikke forutse. I november/desember 2019 var spotprisen mer som forventet i vintersesongen, så i denne perioden var ikke forskjellen mellom spot og Garantistrøm så stor. I en mer normal vinter kunne pristaket på 69,90 øre/kWh vært en god forsikring mot høye strømpriser. Vi vil på generelt grunnlag alltid anbefale å sammenlinge de forskjellige typene strømavtaler(f.eks Garantistrøm mot variabel-avtaler og spotpris) før man velger. Noen kunder liker å ha et pristak og en mer forutsigbar strømpris, mens andre kunder foretrekker en spotpris som følger strømbørsen fra time til time. Her er det helt opp til enhver hva man foretrekker. Jeg håper dette var oppklarende, og at du tar kontakt med oss hvis du har ytterligere spørsmål. Ønsker deg en fin uke. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fjordkraft?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Villedende

Omtale av  Arne

Selger alt for dyre løsninger. Produktet "Alltid fornøyd" hørtes ut som en god avtale, men det er Variabel strøm og dermed ren bløff. Styr unna!

Svar fra Fjordkraft
19.02.2020 14:01

Hei Arne, og takk for tilbakemeldingen. Vi vil alltid anbefale å sjekke hvilken strømavtale det er man kjøper før man inngår avtalen. På variable strømavtaler settes det en fastpris for minst to uker av gangen. Du får en mer stabil strømpris, og prisendringer blir varslet inne på Min side. Dette er en god løsning for kunder som ønsker en mer forutsigbar strømpris. Hvis man heller ønsker at strømprisen skal følge strømbørsen vil vi alltid anbefale en spotpris-avtale. Vi tilbyr begge deler, samt andre spesialavtaler for kunder som f.eks ønsker elbil-fordeler eller EuroBonus-poeng. Her står man helt fritt til å velge det som passer best til egne preferanser. Ønsker deg en fortsatt fin uke! Med vennlig hilsen Fjordkraft

Elendig kundeservice

Omtale av  Ny

Elendig kundeservice, når jeg tok kontakt med de var hun jeg snakket med direkte frekke. Lett å se her at jeg ikke er den eneste som ikke er fornøyd med fjordkraft. De må virkelig gjøre noe med kundeservicen deres.

Svar fra Fjordkraft
19.02.2020 14:03

Hei, og takk skal du ha for tilbakemeldingen. Det er trist å høre at du har hatt denne opplevelsen med vår kundeservice, for slik skal det ikke være. Det beklager vi. Hvis du ikke fikk svar på det du lurte på vil jeg anbefale deg å kontakte oss på f.eks Facebook - da slipper du eventuell ventetid i telefonen. Jeg håper vi kan greie å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Utspekulert svindel

Omtale av  Magnus K. L

De gir rabatt og tilsynelatebde gode avtaler men hvis jeg ikke hadde fulgt med hadde jeg måttet betale for tilleggstjenester jeg ikke trenger og i tillegg for en relativt dyr avtale. Priamatchen er bare tull. Jeg får kun matchet pris i en mnd. selv om konkurrenten fortsatt har samme lave pris. Det finnes ingen måte å få en konkurransedyktig pris hos Fjordkraft over tid uten å bruke masse tid på å følge opp avtalen.

Svar fra Fjordkraft
10.02.2020 14:06

Hei Magnus. Takk for tilbakemeldingen. Nå vet jeg ikke hvilken strømavtale du sikter til, men vi vil alltid anbefale å lese vilkårene før man inngår en strømavtale slik at man vet hva man kjøper. Slik kan man fort se om man heller burde kjøpe en annen type avtale. Når det gjelder Prismatch fungerer det på denne måten: Benytter du deg av Prismatch bytter vi din strømavtale, så du får tilsvarende avtale hos oss som du har blitt tilbudt hos en annen strømleverandør. Dersom tilbudet fra annen strømleverandør gjelder i en begrenset periode, matcher vi prisen for samme periode. Etter endt periode gjelder standard avtale, tilsvarende den avtaletypen du har blitt tilbudt. Hvis avtalen ikke gjelder for en begrenset periode stemmer det at vi kun matcher i 30 dager, men i slike tilfeller vil ofte en standard spot-avtale uansett være gunstigere over tid. Jeg håper dette var oppklarende. Ønsker deg en fin uke. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Føler meg grundig lurt som har betalt overpris i årevis!

Omtale av  Elisabeth

Denne leverandøren holder ikke mål. Byttet i Jan 2020 til ny leverandør som vil spare meg for 7-8000 kr pr år.

Svar fra Fjordkraft
10.02.2020 14:06

Hei Elisabeth, og takk for tilbakemeldingen. Det er trist å høre at du føler deg lurt av oss - det er aldri vår intensjon. Inne på Min side kan man enkelt informasjon om hvilken strømavtale man har og hvilke priser som gjelder. Denne informasjonen finner man også på sin månedlige faktura. Det stemmer at man selv må følge med på om det kan være på tide å endre strømavtalen sin, men det er lett å få oversikt via våre nettsider. Vi har også Prismatch, som betyr at vi matcher prisen hvis du finner en billigere avtale hos en annen strømleverandør. Det kan du lese mer om her: https://www.fjordkraft.no/strom/strompriser/prismatch-strom/ Det er synd å se at du har forlatt oss, for her er jeg sikker på at vi kunne vært behjelpelige hvis du hadde kontaktet oss og fortalt at du ikke var fornøyd med avtalen din. Jeg håper du blir fornøyd hos ditt nye strømselskap, og ønsker deg en fin uke. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Lureri. Slitsomme dør og telefonselgere

Omtale av  Geir

Slitsomme dør og telefonselgere. De gir seg ikke og kommer med uriktig informasjon. Sist de var på døra påstod de at de måtte inn i oppgangen for å gi oss viktig info om de nye strømmålerne...

Svar fra Fjordkraft
10.02.2020 13:27

Hei Geir, og takk for tilbakemeldingen din. Hvis selgerne våre kommer med uriktig informasjon, enten det er om strømavtalene våre eller om hvilket ærend de er ute i, så ønsker vi svært gjerne å få beskjed om det. Dette er ikke greit, og vi ønsker alltid å ta dette videre internt. Vi hadde satt stor pris på det hvis du vil kontakte vår kundeservice på telefon, chat eller Facebook og fortelle oss når og hvor dette fant sted. Også beklager vi selvsagt at du har hatt en dårlig opplevelse. Slik skal det ikke være. Håper å høre fra deg. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Lureri

Omtale av  Silje

Føler meg lurt da jeg fikk avtale om full kontroll, ser nå at det står langt ut i regningen at jeg har garantistrøm.. men uansett, jeg fikk avtale om å betale 899/mnd i starten. Etter dette har den ved gjevne mellomrom økt, og nå har den økt igjen til 2400kr/mnd! Kommer til å bytte så fort jeg finner et selskap med god omtale.

Svar fra Fjordkraft
10.02.2020 13:26

Hei Silje. Takk skal du ha for tilbakemeldingen - det er trist å høre at du ikke lenger ønsker å være strømkunde hos oss. Full Kontroll er ikke en strømavtale, men en betalingstjeneste du bestiller i tillegg til den avtalen du allerede har for å jevne ut strømutgiftene gjennom året. Vi beregner beløpet ut fra hvor mye strøm du vanligvis bruker - forventet årsforbruk delt på 12. Det betyr at hvis det viser seg at du bruker mer strøm enn forventet vil vi etter hvert også oppjustere det faste månedsbeløpet. Dette gjør vi for at den totale summen du betaler gjennom året skal bli riktig. Du kan lese mer om Full Kontroll her: https://www.fjordkraft.no/privat/full-kontroll/ Noen ganger kan økningen i månedsbeløp komme av en reell økning i strømforbruk. Andre ganger ser vi at strømkunden ikke har lest av måleren sin på svært lang tid, og at de dermed ser en dramatisk oppjustering av månedsbeløpet sitt når dette gjøres - fordi man plutselig har et reelt forbruk å basere seg på. Det har også skjedd at nettselskapet til kunden har meldt inn feil strømforbruk til oss, slik at oppjusteringen skjer basert på feil tallgrunnlag. Hva som har skjedd i ditt tilfelle er det dessverre umulig for meg å si, siden jeg ikke vet hvem du er. Jeg håper dette var oppklarende. Hvis du ønsker hjelp av oss til å se nærmere på denne saken vil jeg på det sterkeste oppfordre deg til å kontakte vår kundeservice. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Fjordkraft har 1 309 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Fjordkraft mener

Fjordkraft

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR