Meny

Fortum omtaler og erfaringer

2,3/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Dårlig
88
av 96 innen
strømselskap
36%
anbefaler
Fortum

"Forfalsket signatur"

Omtale om Fortum skrevet av Christina for 04.01.2019 10.21

Fortum har totalt 67 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Fortum?
Christina
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Forfalsket signatur"

Fortum er så desperate etter å få kunder at de forfalsket underskriften til kjæresten min. Han fortalt de at det er jeg som styrer strømmen da det er midt hus og at han ikke har noe med det å gjøre, men han kunne få et tilbud på Mail. Dette var ikke en bestilling BARE et tilbud. Dette ente med forfalsket kontrakt underskrift og det bare med en R..! Å tid ble en bokstav godkjent signatur!!! De er så frekke!! Vil aldri anbefale fortum på noen som helst måte! Har også vært i kontakt med politiet da dette er svært ulovlig!!

Svar fra Fortum
08.01.2019 07.51
Hei Christina.

Dette høres absolutt ikke bra ut og her må vi bare beklage denne hendelsen.
Dessverre hender det at noen få av våre selgere av og til blir litt for ivrige, og vi må her si til dere at vi settes pris på at dere sier ifra til oss, slik at vi får ordnet opp i dette internt, og vi skal her også ha ordnet opp i dette for dere antar vi?

Siden du bare skriver ditt navn her, får undertegnede ikke sett hva som er gjort i din sak, men på generelt grunnlag vil samtlige av våre kunderådgivere forsøke å rydde opp i dette på best mulig måte, og dersom det ikke er gjort så send meg gjerne en e-post på kundeservice@fortum.com og merk den med 'Til Trond- Ref Bytt.no'

Mvh
Trond
Fortum Kundeservice
Bytt.no
"Forfalsket signatur" skrev Christina om Fortum

Har du en tilsvarende erfaring med Fortum?
Gjør som Christina og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Fortum du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Bare rot"

Sa opp abonnementet innen angrefristen på 14 dager, men dette ble tydeligvis aldri registeret og plutselig var jeg kunde uten at jeg ville. Så da måtte jeg ha Fortum en stund før jeg byttet tilbake til min tidligere strømleverandør. Fikk tilsendt regninger i digipost og ikke noe på mail eller i posten første gang, synes dette bare var mye rot og unødvendig hodebry for å rydde opp. Frarådes

Svar fra Fortum
21.12.2018 14.41
Hei Linn.

Leit å høre dette og vi forsøker alltid å være proaktiv på dette feltet for å gi en best mulig service, og minst mulig bry for kunder. Dette fordi vi ønsker å gi våre kunder, selv om noen av dere angrer på avtalen, et godt inntrykk av både Fortum og vår kundeservice i tilfelle du skulle komme over oss ved en senere anledning.

Skulle det være noe feil på din faktura for den lille perioden du var hos oss, så ønsker vi selvfølgelig at du tar kontakt med oss.

Ønsker deg og dine en riktig fin jul.

Mvh
Trond
Fortum Kundeservice
Sigrid J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Bruddgebyr"

Jeg har vært kunde hos Fortum i over 2 år, men byttet strømavtale i august. Tenkte da ikke noe over at det kunne være bindingstid, og ble heller ikke informert om dette ved endring. Da jeg valgte å gå over til en annen strømleverandør i november la de til et bruddgebyr på 900,- kroner på sluttfakturaen. Da var jo halve bindingstiden på 6 måneder gått, men det var ikke mulig å komme i dialog med Fortum om å justere bruddgebyret ned på grunn av. Eneste muligheten til å unngå bruddgebyret var å bli kunde igjen, og da med nye 6 måneders bindingstid. Enden på visa er at jeg aldri blir kunde hos Fortum igjen, og jeg vil også advare andre mot bindingstiden de har og evt. "brudd" på denne.

Svar fra Fortum
07.12.2018 17.38
Hei Sigrid J.

Her høres det ut som at du har fått tilbud om vår aller beste avtale, Strømdeal i tilsammen 9 måneder helt uten noe som helst påslag, og det er jo igrunn en ganske god deal for deg som kunde.

Når våre kunder bytter strømavtale skal det alltid sendes en ordrebekreftelse med mer informasjon om avtalen, men om det ikke er gjort det så beklager vi det. Det skal også sendes deg en SMS med påminnelse om avtaletid før du formelt sett har byttet strømleverandør, slik at du kunne utsette bytte av leverandør til din avtaletid var ute hos oss.

Vi ønsker iallefall å takke deg for ditt to år lange kundeforhold hos oss og ønsker deg og dine en fin juletid.

Mvh
Fortum Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Svært fornøyd"

God pris, appen kunne vært bedre, god kundeservice, alt på en faktura.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Amatørmessig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Utrolig dårlig hjemmesider og app. Ingen hjelp å få da jeg kontaktet kundesenter. Brikken min fungerer ikke, og det finnes ingen hjelp å få. Jeg har gitt opp, og bruker nå kun Grønt Punkt

Svar fra Fortum
02.11.2018 11.31
Hei Anne S.

Kjedelig at din ladebrikke for elbil ikke fungerer. På denne siden svarer vi stort sett det som gjelder hjemmestrøm, da det som gjelder ladebrikke, ladestasjoner m.m har en egen avdeling i Fortum og kalles Fortum Charge & Drive.

Om du har noen forslag til forbedring av vår hjemmeside eller annet tar vi uansett imot forbedringsforslag og melder det videre, men vi fra vår side får dessverre ikke hjulpet deg med ladebrikken, utenom å henvise deg til https://www.fortum.no/privat/lade-elbil/ladebrikke-elbil-rfid hvis du ønsker å undersøke dette ytterligere selv.

Ønsker deg en fin helg.
Fortum har totalt 67 omtaler på Bytt.no
Fortum strømpriser
Alle strømpriser
Gå til Fortum
SJEKK OM FORTUM KAN LEVERE STRØM TIL DEG
OSLO
Fortum leverer strøm til OSLO
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
20 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
Strømdeal
Spotpris - Fortum
67 omtaler
Etterskuddsvis betaling
6 måneder bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura & AvtaleGiro
892 kr
53,53 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ladebonus
Innkjøpspris - Fortum
67 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Fornybar energi
Krever eFaktura
956 kr
57,37 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Netto
Innkjøpspris - Fortum
67 omtaler
Etterskuddsvis betaling
3 måneder bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura
975 kr
58,52 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR