Meny

Fortum omtaler og erfaringer

2,2/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Dårlig
74
av 80 innen
strømselskap
36%
anbefaler
Fortum

"Svært fornøyd"

Omtale om Fortum skrevet av Theodor for 26.11.2018 10.12

Fortum har totalt 56 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Fortum?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Svært fornøyd"

God pris, appen kunne vært bedre, god kundeservice, alt på en faktura.

Bytt.no
"Svært fornøyd" skrev Theodor om Fortum

Har du en tilsvarende erfaring med Fortum?
Gjør som Theodor og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Fortum du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Amatørmessig"

Utrolig dårlig hjemmesider og app. Ingen hjelp å få da jeg kontaktet kundesenter. Brikken min fungerer ikke, og det finnes ingen hjelp å få. Jeg har gitt opp, og bruker nå kun Grønt Punkt

Svar fra Fortum
02.11.2018 11.31
Hei Anne S.

Kjedelig at din ladebrikke for elbil ikke fungerer. På denne siden svarer vi stort sett det som gjelder hjemmestrøm, da det som gjelder ladebrikke, ladestasjoner m.m har en egen avdeling i Fortum og kalles Fortum Charge & Drive.

Om du har noen forslag til forbedring av vår hjemmeside eller annet tar vi uansett imot forbedringsforslag og melder det videre, men vi fra vår side får dessverre ikke hjulpet deg med ladebrikken, utenom å henvise deg til https://www.fortum.no/privat/lade-elbil/ladebrikke-elbil-rfid hvis du ønsker å undersøke dette ytterligere selv.

Ønsker deg en fin helg.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Ble lurt og løyet til for å bli kunde"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ble tatt til side av en effektiv selger på den lokale matvarebutikken. Hun lurte på om jeg var kunde hos Haugaland kraft. Noe jeg bekreftet. Da kunne hun videre fortelle meg at firmaet hun jobbet i (Fortum) hadde et tett samarbeid med nettopp Haugaland kraft og at hun hadde et godt tilbud til meg. Den eneste forandringen jeg kom til å merke var billigere strøm. Jeg understreket at jeg kun ønsket en faktura noe selger bekreftet at kom til å skje. I ettertid viser det seg at de verken har samarbeid eller at det er mulig med en faktura. Ja jeg var dum som ikke leste alt med liten skrift, og var dum nok til å stole på en freidig selger i noe jeg trodde var et seriøst firma. Har ingen positivt å si om Fortum. Kommer til å melde ovegang så snart bindingstiden er ute og kommer ALDRI til å handle med Fortum igjen. Jeg vil heller ikke anbefale dere videre til andre.

Svar fra Fortum
02.11.2018 09.49
Hei Elin Y.

Dette er ikke noe hyggelig å høre og vi kan forsikre deg om at vi hver dag jobber for å forbedre oss i alle kanaler.

Det er slik at vi har en avtale om gjennomfakturering av nettleie med de aller fleste kraftleverandører, men det finnes unntak og de skal vi vite om, spesielt når våre selgere er i et område hvor vi faktisk ikke har det med den lokale kraftleverandøren.

Et tips for å få det beste ut av avtalen du uansett skrev under på, er å opprette eFaktura\AvtaleGiro med både oss og Haugaland Kraft - da vil det ikke være noen prisforskjell kontra det å ha gjennomfakturering for nett via oss.

Vi håper at dersom du er i kontakt med oss igjen vedrørende andre spørsmål, at du vil få en bedre opplevelse med oss.

Ønsker deg en fin helg.

Mvh
Trond
Fortum Kundeservice
Marianne O
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Mye lavere regninger"

Byttet fra fjordkraft til fortum i januar aldri fått så lave er er regninger kjempe fornøyd. Og appen er kjempe praktisk for oversikt av regninger

Svar fra Fortum
05.11.2018 08.01
Hei Marianne :D

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding! Det blir vi veldig glade for å høre! :D

Skulle du ha noen spørsmål en gang i tiden så ta gjerne kontakt med oss!

Ønsker deg en fin helg!

Mvh
Fortum Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Gebyr på angrefrist"

Må betale 900,- i gebyr når man oppdager at de ikke er de billigste likevel, noe de påsto da vi inngikk avtalen...

Svar fra Fortum
02.10.2018 09.03
Hei Lillian.

Vi kan ikke love at vi er billigst, men at vi er en av de billigste kan vi stå inne for. Vi synes selvsagt det er litt dumt om du er lovet noe annet, men vi sender også all informasjon om avtalen du skrev under på mail eller post i ettertid og i god tid før angrefrist skulle utgå. På den måten er vi sikker på at kommende kunder alltid vil få all informasjon og selv har valget om å gå fra avtalen ved bruk av angrefrist.

Hvis du ikke har mottatt informasjon om angrefrist med mer, så tar vi gjerne en sjekk hos oss da alle utsendinger blir loggført. Ta da kontakt på kundeservice@fortum.com om merk henvendelsen 'Bytt.no - Trond' så skal undertegnede ta en nærmere sjekk.

Ønsker deg en fin dag.

Mvh
Trond
Fortum Kundeservice
Fortum har totalt 56 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR