Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert mai 2024
Fortum
3.3
802 verifiserte omtaler

Fortum omtaler og erfaringer

Positiv trend

Fortum opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.3
Middels
802 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#18
Utmerket
Fortum er rangert
#18 av 88 strømselskaper
40%
Middels
40% anbefaler Fortum
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 802 omtaler om Fortum

FILTRER OMTALER
220
102
52
50
378
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Fortum
Fortum har 802 verifiserte omtaler på Bytt.no

Luringer

Omtale av  Eyvind

Øker priser og sukrer pillen med billigere papirfaktura. Glemmer å nevne at forbrukerrådet er inne i bildet mht gebyrer på nettopp dette

Svar fra Fortum
06.12.2023 09:59

Hei Eyvind, Dessverre er årsaken til at vi økte prisene den generelle prisveksten i samfunnet. De økte prisene gjør at det nå koster mer enn før å kjøpe inn, administrere og levere strøm til deg. Prisøkningen gjelder hele strømbransjen og ikke kun Fortum. Vedrørende papirgebyret har vi redusert prisen slik som flere av våre konkurrenter. Vennlig hilsen, Fortum Strøm

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fortum?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Fortums app er ikke god

Omtale av  Fredrik

Appen er ikke god - viser ikke daglig forbruk, bare time for time. Vil du vite totalforbruket en dag, må du legge sammen de 24 timene. Ved henvendelser til selskapet, har jeg aldri fått svar på hva jeg spør om. F eks om hvor jeg kan finne daglig forbruk. Svaret jeg fikk gjaldt forbruk per måned! Påpekning av dette fikk jeg ikke svar på.

Lureri og dyrt

Omtale av  Jon I

Opplyser ikke om at du er låst i 1 år, opplyser heller ikke at målepunkt Id blir flyttet fra deg som person til bedrift. Selgerene prøver i tillegg å lure inn produkter du ikke trenger uten å opplyse om det. Og de er langt unna rimeligere strøm enn andre. Her er det lureri hele veien og du er låst i minst 12 mnd.

Svar fra Fortum
29.11.2023 08:25

Hei, Det er veldig leit å høre at du ikke er fornøyd. Kontakt gjerne bedriftsavdelingen på 21494949 så kan vi undersøke saken nærmere. Mvh, Fortum Strøm

Useriøst selskap

Omtale av  Hans M

Lover alle gull og grønne skoger. Sier alt skal bli billigere, og lover å spare en urealistisk sum. Legger også på masse tilleggstjenester til flere 100kr. Useriøst selskap.

Svar fra Fortum
23.11.2023 09:24

Hei, Tusen takk for din tilbakemelding, det setter vi pris på. Våre kunder skal ikke registeres med tilleggstjenester uten n skriftlig bekreftelse/samtykke. Vi ønsker gjerne å undersøke saken nærmere så gjerne kontakt oss på [email protected] eller 21494949 slik at vi kan se på saken.

Useriøst.

Omtale av  Tormod G

Byttet strømleverandør fra Fortum som jeg har hatt siden januar 2023 og fikk gebyr på 3000kr for brudd hos dem. Anbefaler ingen å gå inn i agrol avtale hos dem da den ikke er noe billigere en hva andre selskap leverer og andre tar eller ikke slike blodpris gebyrer når man sier opp avtalen. Siste gang Fortum har levert noe til meg.

Svar fra Fortum
20.11.2023 13:12

Hei, Det er beklagelig å høre at du ikke er fornøyd. Gjerne kontakt bedriftsavdelingen på 21494949 så kan vi undersøke saken nærmere. Mvh, Fortum Strøm

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Svindel selskap

Omtale av  Ola N

Legger til 4 Tilleggstjenester til 192kr måneden som man selv må si opp etter en gratis 1mnd. Feks Smartlading til elbil, har ikke engang elbil. Og Forsikring?! Hvorfor legger et strømselskap på forsikringer? Svindel! Sykt at det er lov å drive på sånn. Når man bestiller strøm burde man kun få det man bestiller og ikke masse annet piss

Svar fra Fortum
20.11.2023 13:11

Hei Ola, Tusen takk for din tilbakemelding. Vår kunder skal ikke registeres med tilleggstjenester uten at de selv har bekreftet dette skriftlig. Vi ønsker å undersøke saken nærmere så gjerne kontakt oss på [email protected] eller 21494949 slik at vi kan se på saken. Mvh, Fortum Strøm

Slutter ikke å ringe feil person

Omtale av  Alexander

Dette møkkafirmaet klarer ikke å vedlikeholde database over telefonnummer, selv om de gang på gang får beskjed om at de har ringt en normalt ansatt og spør hver eneste gang etter daglig leder. Det var greit første og kanskje andre gang, men når de ringer flere ganger SAMME DAG når man er opptatt med arbeidsoppgaver er det ikke greit!

Svar fra Fortum
20.11.2023 14:08

Hei, Det er veldig leit at du opplever uønsket kontakt fra oss. Dersom dere ikke ønsker å bli kontaktet av oss kan dere reservere telefonnummeret deres via denne linken; https://strom.fortum.no/reservasjon. Det kan ta opp til 30 dager før endringen er registrert, men vi håper dere ikke mottar mer uønsket kommunikasjon fra oss. Om du ønsker å reservere deg mot telefonsalg generelt kan du gjøre dette gjennom denne linken i https://www.brreg.no/produkter-og-tjenester/reservasjon-mot-telefonsalg-og-adressert-reklame/ Med vennlig hilsen Fortum Strøm

Fortum har 802 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Fortum mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR