Meny

Fortum omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til Fortum
1,8/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Dårlig
102
av 106 innen
strømselskap
24%
anbefaler
Fortum

"Kanskje beste mulige leverandøren per i dag (19.02.2019)"

Omtale om Fortum skrevet av Fred for 19.02.2019 16:17

Fortum har totalt 160 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Fortum?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Kanskje beste mulige leverandøren per i dag (19.02.2019)"
2 syns denne omtalen er nyttig

Flott avtale med bare 4,55 øre i påslag på Spotprisen. Ikke noe fastbeløp, og ikke noe i tilllegg for elsertifikater e.l. . Og det holder de! Det stemmer hver eneste måned når jeg (petimeter) kontrollerer mot Nord Pool. Det skal godt gjøres å finne bedre tilbud i landet i dag. Hvorfor gir så ikke 5 stjerner?. Fordi jeg er på Hafslund nett, landets største, og disse to største leverandørene på hvert sitt felt kan ikke klare å levere meg en faktura hvor målerstanden vises korrekt! Den differerer ca. 1.000 kWt fra aktuell målerstand. (men forbruket er registrert korrekt) Jeg har klaget begge stedene, men ingen kan eller vil gjøre noe med det.

Svar fra Fortum
21.02.2019 09:59
Hei Fred. Hyggelig å høre du er fornøyd med strømavtalen Strømdeal :-) Vi er kjent med det at det vises ulikt stand på faktura og hva som faktisk står på måleren. Denne feilen er vi årsak i, og kommer av endring fra standmålt til timesmåling. Ved endring til timesmåling ble den nullstilt i våre system. Det er noe vi har i vår rettelogg og vil bli rettet med tiden, men vi skal være ærlig å si at den ikke er prioritert da feilen ikke gir noen feil på faktura eller lignende, kun at det er forskjell på målerstanden som står på faktura og hva som vises på din strømmåler. Ønsker deg en fin dag. Mvh Trond, Fortum Kundeservice
Bytt.no
"Kanskje beste mulige leverandøren per i dag (19.02.2019)" skrev Fred om Fortum

Har du en tilsvarende erfaring med Fortum?
Gjør som Fred og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Fortum du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"En avtale som alltid greier å ligge ørlittegrann foran de andre"
1 syns denne omtalen er nyttig

Etter å ha byttet avtale og leverandører en del ganger, endte jeg opp med en fin spotprisavtale hos fortum. Dette er en avtale som jeg stadig finner ut at er blant de billigste hver gang jeg tar en kjapp tid på dagens pris og sammenligner på Fortum.no

Svar fra Fortum
21.02.2019 09:59
Hei Ruben, og takk for den hyggelig tilbakemeldingen. Det setter vi stor pris på :-) Vi ønsker deg en fin dag! Mvh Fortum Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Ikke tenk på å bli kunde hos Fortum!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dette er en lang historie, så for de som ikke vil lese alt tar jeg konklusjonen først: Ikke tenk på å bli kunde hos Fortum! I desember oppdaget jeg på strompris.no, at Fortum hadde en avtale med negativt påslag og binding i 6 måneder. Strompris.no er en nettside der den enkelte strømleverandør selv er ansvarlig for å vedlikeholde prisene som ligger der, mens nettsiden administreres av Forbrukerrådet. Jeg bestilte dermed strøm fra Fortum ut fra disse opplysningene. Bekreftelsen jeg fikk på mail viste da en pris som var lik spotpris (uten negativt påslag) og med binding i 6 måneder. Jeg kommenterte at dette ikke stemte med det grunnlaget jeg hadde bestilt etter. Jeg fikk da beskjed at det som lå på strompris.no ikke stemte og de spurte om jeg likevel ville bli kunde. Jeg svarte at om de ikke fulgte avtalen på srompris.no ville jeg ikke bli kunde. Stor var derfor overraskelsen da jeg fikk brev der det sto at de ønsket meg velkommen som kunde. Jeg ga beskjed om at jeg ikke var kunde. Men kundeservice på Fortum nytter det ikke å snakke med. De hadde registrert meg som kunde og med en pris som var lik spotpris. Jeg ba dem stryke meg som kunde siden de ikke fulgte prisen de selv hadde liggende på strompris.no og jeg i tillegg hadde sagt at jeg ikke ville bli kunde. Jeg fikk beskjed om at jeg kunne ta kontakt med annet selskap og bytte, skulle da slippe å betale bruddgebyr. Da jeg bestilte hos annet selskap kom det sms som minnet på om at jeg ville bli belastet bruddgebyr. Til tross for at jeg sendte med utskrift av Fortums avtale fra strompris.no nektet de å godta det. Har hatt kontakt med Forbrukerrådet som er klar på at Fortum har gjort feil. Saken er nå også meldt Elklagenemnda. Så mitt beste råd er: Hold dere unna Fortum, man risikerer å bli kunde på dårlig grunnlag bare man kontakter dem og de har det er total mangel på kundeservice i selskapet

Svar fra Fortum
21.02.2019 09:58
Hei Knut. Vi vet du har vært i kontakt med oss angående dette og vi ønsker å presisere her som vi har gjort i dialog med deg på e-post, at Fortum i løpet av det siste året ikke har hatt noen strømavtaler med negativt påslag og det er bakgrunnen for at vi ikke kom til enighet i din sak og derfor ikke kan etterkomme dine krav. At du velger å gå videre med din sak er derfor uungåelig for oss. Videre ble du heller aldri fakturert gebyr fra oss, som lovet, selv om den automatiske tekstmeldingsutsendelsen fra oss sa det før faktura var sendt deg. Strømavtalen det gjelder er Strømdeal (https://www.fortum.no/stromdeal) og denne har vi hatt tilgjengelig for våre kunder i over to år og aldri hatt negativt påslag på, men derimot hatt veldig mange fornøyde kunder på og som vi er stolte av å kunne si er en av de mest gunstige strømavtalene på markedet over tid med null i påslag de første seks månedene og deretter bare 4,55 øre\kWh i påslag. Vi ønsker deg en fin dag. Mvh Trond Fortum Kundeservice
Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Vurderer å bytte selskap
"Umulig å få kontakt"

Håpløst å ringe. Kommer ikke fram. På e-post får jeg beskjed om at de svarer etter 2 dager.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Kjempefornøyd!"

Hatt samme abbonement hos fortum i 6 år - alltid lave påslag, og aldri noe tull.

Fortum har totalt 160 omtaler på Bytt.no
Fortum strømpriser
Alle strømpriser
Bytt til Fortum
SJEKK OM FORTUM KAN LEVERE STRØM TIL DEG
OSLO
Fortum leverer strøm til OSLO
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
16 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
Fortum OBOS Medlemsstrøm
Timespot - Fortum
160 omtaler
Garantert pris i minst 12 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
852 kr /mnd
63,89 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Fortum Hyttestrøm
Timespot - Fortum
160 omtaler
Garantert pris i minst 6 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
920 kr /mnd
69,03 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Fortum Marked
Timespot - Fortum
160 omtaler
Garantert pris i minst 6 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
940 kr /mnd
70,49 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Fortum Stabil
Variabel pris - Fortum
160 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
1 018 kr /mnd
76,33 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Fortum Trygg
Variabel pris - Fortum
160 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
1 092 kr /mnd
81,90 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR