Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert fredag 13. juni
Fortum
3.6
1 594 verifiserte omtaler

Fortum omtaler og erfaringer

Positiv trend

Fortum opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.6
Bra
1 594 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#16
Utmerket
Fortum er rangert
#16 av 84 strømselskaper
52%
Middels
52% anbefaler Fortum
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 1 594 omtaler om Fortum

FILTRER OMTALER
583
256
132
99
524
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Fortum
Fortum har 1 594 verifiserte omtaler på Bytt.no

God kundeservice

Omtale av  Sverre

God service og relativt kort ventetid på telefon. Flink kundeservice

Svar fra Fortum
12.05.2025 08:20

Hei Sverre, tusen takk for omtalen:) Det er flott å høre du kom raskt igjennom på telefon og fikk hjelpen du trengte:) Vennlig hilsen, Sofie // Fortum

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fortum?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Jeg tror mer "FOLKELIG INFO" - ville gjort seg.

Omtale av  Paul E. E

Jeg har vært kunde i mange år hos Norges Energi, og savner mye av den info. og oppfølging jeg fikk der.

Svar fra Fortum
12.05.2025 08:18

Hei Paul, tusen takk for tilbakemeldingen. Gjerne send en epost til [email protected] med informasjonen du savner å motta:) Vi ønsker alltid å forbedre våre tjenester og setter stor pris på slike tilbakemeldinger. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Trygg og forutsigbar leverandør.

Omtale av  Odd J. U

Er langsiktig og leverer god oversikt i app, som er oppdatert inntil dagen før (uten å bruke HAN-porten på måleren). Påslag sånn "midt på treet".

Svar fra Fortum
08.05.2025 09:30

Hei Odd, tusen takk for omtalen. Det er kjekt å høre du er fornøyd med oversikten over eget forbruk i appen. Gjerne kontakt oss direkte om du har noen spørsmål. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Veldig dyrt hos Fortum

Omtale av  Ronald H

Prismessig ligger dere pr i dag på dårlige 132 plass i bolig og ufattelige 152 plass på hytta.

Svar fra Fortum
08.05.2025 09:32

Hei Ronald, tusen takk for tilbakemeldingen. Det er ulikt fra person til person hva som verdsettes i et kundeforhold. Vi leverer flere tjenester som er verdsatt av våre kunder. Noen eksempler er tilgjengelig kundesenter i flere kanaler, gjennomfakturering som gjør at du slipper å legge ut for strømstøtten, strøm-app inkludert i avtalen, fleksible betalingsløsninger ved behov og tjenesteutvikling av løsninger for smart strømstyring. Om du har forbedringsforslag- gjerne kontakt oss direkte:) Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Alt for dyrt for meg

Omtale av  Selvinaz T

Alt for dyrt Man får ikke advarsel om ubetalte faktura på riktig måte, man for heller tilslutt en faktura fra Liwell med skikkelig uretferdig ekstra pålegg

Svar fra Fortum
08.05.2025 09:27

Hei Selvinaz, Ved sen betaling sender vi først en SMS-påminnelse noen dager etter forfall. Dette medfører ingen ekstra kostnader, kun en vennlig påminnelse. Etter 14 dager sendes et inkassovarsel. Hvis fakturaen ikke betales innen 28 dager etter forfall, vil den bli sendt til inkasso, og gebyrer vil pålegges av inkassoselskapet. Vennligst kontakt oss direkte slik at vi kan undersøke om vi har riktig informasjon om deg. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Elendig kundekontakt

Omtale av  Steinar S

Spørreskjemaet er for statisk. Jeg får ikke anledning til å kommentere det jeg er mest misfornøyd med. Bl.a. kontakten fra strømselgeren som vill ha meg tilbake. Han var belærende, spydig og lite opplysende. Til slutt la han bare på. Dette er ikke «beskyldninger» men en gjengivelse av telefonsamtalen.

Svar fra Fortum
08.05.2025 09:24

Hei Steinar, tusen takk for tilbakemeldingen. Det er leit å høre om din opplevelse. Vi ønsker alltid tilbakemeldinger hvis du har hatt en dårlig erfaring med en selger. Gjerne send en henvendelse til [email protected] slik at vi kan følge opp saken videre. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Valgmulighet

Omtale av  Harald N

Valgmuligheter med god forklaring gir grunnlag for sunn vurdering

Svar fra Fortum
08.05.2025 09:21

Hei Harald, tusen takk for omtalen. Vi ønsker alltid å gi våre kunder tilstrekkelig informasjon om tjenestene vi tilbyr, slik at alle kan ta informerte valg. Vi setter derfor stor pris på din tilbakemelding angående dette. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Fortum har 1 594 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Fortum mener
Har tilegnet profilen
Fortum deltar på Bytt.no

Fortum har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Fortum besvarer omtaler

Fortum har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
Fortum ønsker tilbakemeldinger

Fortum benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR