Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert april 2024
Fortum
3.3
766 verifiserte omtaler

Fortum omtaler og erfaringer

Positiv trend

Fortum opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.3
Middels
766 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#20
Bra
Fortum er rangert
#20 av 88 strømselskaper
39%
Middels
39% anbefaler Fortum
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 766 omtaler om Fortum

FILTRER OMTALER
204
93
51
50
368
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Fortum
Fortum har 766 verifiserte omtaler på Bytt.no

Dårlig

Omtale av  Karoline

Dårlig kundebehandling. Sender purring ikke faktura.

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fortum?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Bare rot og styr med, og de er ikke noe billigere enn visse andre

Omtale av  Snorre B

STYR UNNA!!! Disse gateselgerene er det bare å holde seg langt unna. meget masete og ufine

Slutter aldri å ringe

Omtale av  Yngve

Har man vært kunde hos Fortum, og valgt å bytte leverandør, kan man vente seg at de ringer deg om og om og om igjen, i årevis etterpå. Jeg er så utrolig lei av å bli ringt opp av Fortum, til alle døgnets tider, mandag til søndag. Helt umulig å få dem til å slutte, uansett hva man forteller dem, og de ringer fra så mange forskjellige numre at det ikke hjelper å blokkere. Grunnen til at jeg sluttet å bruke Fortum, var da min mor begynte å jobbe hos dem, og fikk et innblikk i den utrolig sleipe måten de driver business. De har virkellg ikke kunden i fokus, og har null skrupler når det kommer til å være uærlig.

Svar fra Fortum
22.02.2018 14:02

Hei Yngve. Det er utrolig trist å høre at du har denne opplevelsen med Fortum. Vi bestreber oss på å være en attraktiv strømleverandør og ønsker i så stor grad som mulig å være aller best med kundene våre. Det betyr så klart at vi må prøve å kjempe dere hjem igjen når dere velger å gå bort fra oss, men ikke til den prisen du her forklarer - så klart. Jeg beklager så mye, og håper du kan sende meg, pr e-post, ditt nav og kontakt info. Slik skal vi få slettet deg fra våre kontaktlister, som beklageligvis skulle vært gjort for lenge siden. For øvrig setter vi pris på tilbakemeldinger -og tar disse til etterretning. Med ønsker om en god dag videre.

Stort sett godt fornøyd.

Omtale av  Raymond S

Hyggelig kundeservice, raske og enkle løsninger om noe står på.

Ingen angrefrist

Omtale av  Stein

Skrev under på avtale etter å bli presset av pågående selger. Sendte angreskjema dagen etterpå men har nå fått beskjed om at det er brudd gebyr på avtalen på 900,- kr hvis jeg ikke inngår avtale med dem.

Svar fra Fortum
03.01.2018 10:31

Hei Stein. Vi bestreber oss på å møte kundene våre på en god måte og holde det vi lover. På generell basis kan jeg si at når man skriver under på en avtale får man angreskjema, og har du sendt dette til oss innen 14 dager etter inngått avtale, skal det ikke være noe problem å angre. Det kan være vanskelig å si noe om din spesielle sak uten å vite fakta. Kan du ikke sende meg kunde nr. (ev. personalia) så skal jeg sjekke opp saken din og gi deg en tilbakemelding. Med ønsker om en god dag videre Fra Lise M-Paulsrud

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Bruddgebyr på 900kr

Omtale av  Jonny

Jeg har vert kunde i Fortum i noen år så fikk jeg et bedre tilbud fra en annen leverandør. Da jeg byttet leverandør ble jeg oppringt fra Fortum og de informerte at det ville komme ett bruddgebyr på 900 kr. Fortum skulle selvfølgelig trekke tilbake gebyret hvis jeg ikke gikk til ny leverandør. Jeg ble utrolig skuffet og trakk avtalen med ny leverandør tilbake. Så til alle der ute. Hvis Fortum ringer og kommer med tilbud på gull og grønne skoger, så er sikkert avtalen god helt til du sier opp. Da får du en ekstra regning på 900kr for bruddgebyr.

Svar fra Fortum
30.10.2017 15:21

Hei Jonny. Alltid hyggelig med kunder som har vært trofast over mange år. Jeg antar at du den siste tiden har vært i kontakt med oss og gått over på ny avtale. Vi har flere avtaler å velge mellom. De avtalene vi har som har bindingstid har som regel en gode som f.eks. en gratis måned med strøm. Det er litt vanskelig for meg å uttale meg om din avtale, men send meg gjerne navn og adresse på mail så skal jeg ta en gjennomgang av avtalen din. Mvh Lise M-Paulsrud Fortum

Gjorde meg til kunde uten å spørre

Omtale av  Lene

Skulle melde meg inn hos annet strømselskap, hvor jeg fikk beskjed om å finne mitt målenummer ID. Var fersk her og googlet hva det var, og fortum sin side kom opp med svar. Spurte i chatten om de kunne spore mitt målenr-ID, de svarte ja, og sa de kunne sette den i mitt navn da den sto på gammel leier. Bruker så måle-nr til å melde meg hos planlagt leverandør men mottar aldri regning hos dem. Hvorfor? Fordi Fortum har skyndet seg inn og satt av noe random produkt i mitt navn og meldt meg som kunde hos netteier. Ringte og sa opp med det samme jeg fikk regninger. Kunne spurt meg om jeg ønsket produkt. Går ikke tilbake!

Fortum har 766 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Fortum mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR