Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert april 2024
Fortum
3.3
766 verifiserte omtaler

Fortum omtaler og erfaringer

Positiv trend

Fortum opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.3
Middels
766 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#20
Bra
Fortum er rangert
#20 av 88 strømselskaper
38%
Middels
38% anbefaler Fortum
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 764 omtaler om Fortum

FILTRER OMTALER
204
93
50
49
368
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Fortum
Fortum har 764 verifiserte omtaler på Bytt.no

STYR UNNA! Kan knapt være et lovelig firma

Omtale av  Unnur

Vi bodde i en liten leilighet på 43 m2. Det først året var prisen mellom 500- 1000 kr i måneden, helt normalt. Plutselig får vi regninger på 3000 - 3600 kr i måneden. Vi kontakter dem og de sier at vi ikke "kanselerte eller endret tilbuds avtalen i tide", så det er vår feil. Denne småskriften hadde ikke telefonselgeren forklart til min kjæreste som evt har benyttet seg av det at han er utenlandsk. Vi bruker ikke mye strøm og reiser mye, dette kan hverken skyldes økt forbruk eller høyere nettleie, som jo har steget, men ikke med mer en 300% prosent! Har aldri vært så forbanna, og servicen vi fikk når vi prøvde å finne en løsning var latterlig. HOLD DERE UNNA!

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fortum?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Lureri av alle høyeste grad!

Omtale av  Kevin B

1) Var med på en konkurranse for å vinne en varmepumpe 2) Ble oppringt av Fortum i forbindelse med konkurransen som mente de kunne tilby en uslåelig strømavtale i 2 måneder med smartlading av elbil (noe min daværende strømselskap hadde) 3) Det viser seg at Fortum hadde ljuget og at elbil-lading ikke var mulig for min bil, og at jeg hadde fått tidenes strømregning- over kr10000 for tre uker (dobbelt så dyrt som jeg noen gang hadde betalt før) 4) Jeg klagde direkte til selskapet men fikk ikke svar. Måtte purre selskapet etter at jeg fikk innkassobrev og fikk svar til slutt om at saken var avsluttet. Kort fortalt- hold dere langt unna dette selskap! Selv om det er mange hyggelige kundebehandlere er dette lureri av alle høyeste grad, dessverre.

Fantastisk selskap

Omtale av  Kjell A

I motsetning til de fleste andre omtaler her, har jeg ikke hatt noe negativ opplevelse med fortum. Greit fastbeløp, og helt greit påslag. Fortum er troverdig og holder seg til avtalen, kontra fjordkraft. Også utmerkete løsninger angående samlet faktura og et fantastisk såkalt "belønningsprogram", der man får tilbakebetalt 24 timer med strøm i måneden om man utfører en enkel miljøutfordring. Naboen min med likt forbruk betalte 600kr mer hos tibber enn jeg gjorde hos fortuum, han byttet selskap med en gang. Fortum er og et fantatisk selskap om du har en stor familie med høyt forbruk. Har spart opp mot 1000kr i måneden med den såkalte energirådgivningen deres. Godt oppsummert: Enkelt og greit selskap med gode priser og god oversikt i "Mitt Fortum" appen. Også eksemplarisk kuneservice.

Fortum bygger sin virksomhet skruppeløst på svindel og bedrag

Omtale av  Børre M

Styr unna dette selskapet hvis du ønsker å sove godt om natten, for dette er av verste sort svindlere. Fortum tilbudte meg en avtale som het Fotum Flyt, og som jeg trodde var en spotprisavtale, og svarte ja til. Forskrekkelsen ble stor når det viste seg at Fotum Flyt ikke er en spotprisavtale, men en fastprisavtale. Fastprisen hadde de heller ikke oppgitt, men blitt satt til 168 øre kw/t, mens normal fastpris i Nord Norge lå på45- 50 øre kw/t. Heldigvis hadde jeg ikke bindingstid og kunne bytte strømleverandør, slik at jeg for de 10 siste månedene for 2022 kun betalte tilsammen litt over 2000 kr for mitt stømforbruk, i stedet for 43000 hos Fortum.

Dårlig.

Omtale av  Barbro

Høyt påslag. Økt fast pris/mnd. Ved samtale/Tlf kontakt møte med kundebehandler som fastslo at jeg selv var skyldig i å ikke å ha oppfattet at Fortum marked var billigere enn Fortum flyt, at det var sendt ut mail om dette. Det er ikke sant. Appen henger også etter med ca 2 døgn.

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Ble kunde selv om jeg sa at jeg ikke skulle bli kunde

Omtale av  Lena

Har helt samme erfaring som "Terje" under her. Ble oppringt av de og jeg spurte om de kunne sende det over på mail slik at jeg kunne se gjennom i ro og mak (etter arbeidstid i det minste) og sammenligne med min nåværende strømleverandør. Helt i orden. Jeg sa opptil flere ganger at jeg ikke skulle bli kunde, men måtte likevel skrive OK på melding. "Det er kun for at jeg skal kunne sende mailen til deg". Vipps så var jeg kunde. Og de fikk meg over til de på 1-2 dager, som i følge min nåværende strømleverandør ikke er lov (nye regler i 2023). Da skal det visst nok gå 2 uker før de kan bytte. Så nå gjenstår det å se om jeg får angret "bestillingen". Angrerettskjema er i alle fall sendt inn. Styr unna.

Så nærme svindel man kan komme.

Omtale av  Marcello

Føyer meg inn i rekken her. Har hatt mange strømselskap, og sammen med Norges Energi kan disse sies å drive med en praksis som er på grensen til svindel. Jeg ble lovet en super avtale, endte opp med å betale mye mer en jeg pleide og sa opp. I tillegg fikk jeg en regning ETT ÅR senere på en nettleie dem hadde glemt å sende, og i tillegg prøvde dem å ta 69 kr for å sende meg papirfaktura.

Fortum har 764 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Fortum mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR