Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert april 2024
Fortum
3.3
778 verifiserte omtaler

Fortum omtaler og erfaringer

Positiv trend

Fortum opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.3
Middels
778 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#19
Utmerket
Fortum er rangert
#19 av 88 strømselskaper
40%
Middels
40% anbefaler Fortum
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 778 omtaler om Fortum

FILTRER OMTALER
208
99
51
50
370
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Fortum
Fortum har 778 verifiserte omtaler på Bytt.no

Fortum leverer for dyr strøm

Omtale av  Berit

De leverer altfor dyr strøm, og det kan jeg ikke leve med. Ønsker å få en mere reell strømavtale.

Svar fra Fortum
22.03.2024 15:15

Hei Berit, Med en spotprisavtale har du direkte innkjøpspris fra kraftbørsen Nord Pool. Strømprisen settes på kraftbørsen Nord Pool, og bestemmes av tilbud og etterspørsel. Gjerne kontakt oss direkte på epost [email protected] eller telefon 21494949. Da kan vi undersøke hvilken avtale som passer best for dine behov. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fortum?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Alt er bra

Omtale av  Svein

Alt fungerer bra, så jeg har ingenting og klage på

Svar fra Fortum
25.03.2024 15:38

Hei Svein, Tusen takk for fin omtale. Vi ønsker å gi våre kunder den beste opplevelsen. Vi blir veldig glad for å høre at alt fungerer som det skal. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Godt fornøyd med Fortum som leverandør på strøm og nett

Omtale av  Torunn R. E

Jeg prøver å følge med på det blir anbefalt av Fortum Fornøyd med avtalen

Svar fra Fortum
25.03.2024 15:34

Hei Torunn, Tusen takk for fin omtale. Det er hyggelig å høre du er fornøyd med avtalen du har hos oss:) Vi setter stor pris på at du tok deg tid til å dele din tilfredshet! Tusen takk for tillitten! Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Appen er urdårlig

Omtale av  Jan

Appen faller stadig ut. Strømforbruk tar det dager mellom oppdatering. I forhold til abdre strømleverandørers er den totalt bånn. Appen er den daglige kontakten med fortum og den er svindårlug😱

Svar fra Fortum
25.03.2024 15:32

Hei Jan, Tusen takk for din omtale. Det er synd å høre du har negativ opplevelse med vår app. Vi mottar forbrukstall fra Elhub, og appen oppdateres fortløpende. Vi tar dine tilbakemeldinger på alvor og jobber kontinuelig med å forbedre våre tjenester. Vi setter stor pris på din tilbakemelding. Gjerne kontakt oss direkte så kan vi bistå i de problemene du opplever med appen. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Etterfakturering på nettleie uten å bli gjort oppmerksom på at «denne skulle komme»😯

Omtale av  Eli

Regninger fra dere uten kontroll. Fikk etterslep på på faktura fra januar på nettleie på ca 1000,- uten at det var signalisert fra Fortum. Ved henvendelse til Fortum var det ingen beklagelse, bare sånn er det. Jeg var snar å skifte leverandør, og det ble gjort på timen. Takk for meg🤬.

Svar fra Fortum
22.03.2024 15:31

Hei Eli, Fortum tilbyr gjennomfakturering, som vil si at du får samlet både strøm og nettleie på samme faktura. Da slipper du å forholde deg til to separate strømregninger. Vi får dessverre ikke beskjed om eventuelle korreksjoner fra netteier. Vi som strømleverandør mottar fakturagrunnlag fra netteier og fakturerer deretter. Det er netteier som må kontaktes vedrørende spørsmål om nettleie. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Vanskelig for Fortum å håndtere potensielle kunder med mer enn en måler.

Omtale av  Kjetil U

Fortum klarer ikke å håndtere bytte når man har to målere. Da blir det rot og surr.

Svar fra Fortum
21.03.2024 16:02

Hei Kjetil, Tusen takk for tilbakemeldingen. Vi vedsetter kundetilfredshet og ønsker å sikre at våre kunder har en positiv opplevelse med oss som strømleverandør. Vi beklager så mye for at du har hatt en negativ opplevelse med oss. Din tilbakemelding er svært verdifull for oss, og vi setter pris på muligheten til å rette opp i eventuelle feil og forbedre våre tjenester. Gjerne kontakt oss direkte på [email protected] eller telefon 21494949. Vi ser frem til å høre fra deg og håper at vi får mulighet til å gjenopprette tillit. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Stort sett fornøyd

Omtale av  Fredolav L

Grei og oversiktlig. Fin hjemmeside og fine grafer og sammenligninger med f.eks. fjoråret.

Svar fra Fortum
20.03.2024 15:53

Hei Fred Olav, Det er hyggelig å høre at nettsiden gir god oversikt. Vi jobber kontinuerlig med å forbedre våre tjenester og setter derfor stor pris på slike tilbakemeldinger. Vi gleder oss til å fortsette å levere kvalitet og forbedre oss ytterligere. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Fortum har 778 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Fortum mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR