Meny

Fortum omtaler og erfaringer

2,1/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Dårlig
95
av 101 innen
strømselskap
32%
anbefaler
Fortum

"Veit ikkje forskjell på pluss og minus"

Omtale om Fortum skrevet av Halvorr for 20.10.2019 19.04

Fortum har totalt 88 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Fortum?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Veit ikkje forskjell på pluss og minus"
1 syns denne omtalen er nyttig

Starta opp abonnementer 14 dager før avtalt tid. Vart lova kr 500 i "tabbekompensasjon", men oppdaga seinare at det i staden var lagt til kr 500! Hadde 3 mndr binding, så derfor avslutta eg abonnementer 13 dagar før opprinnelig avtale. Dermed fekk eg nye kr 500 i "avbrotsgebyr". Det tok 6 månader og 15 e-poster før eg endeleg fekk dette retta opp! Finn ein leverandør som veit forskjell på pluss og minus!

Bytt.no
"Veit ikkje forskjell på pluss og minus" skrev Halvorr om Fortum

Har du en tilsvarende erfaring med Fortum?
Gjør som Halvorr og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Fortum du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Uprofft firma som lurer kundene sine"
2 syns denne omtalen er nyttig

Anbefaler alle å styre unna Fortum. De lyver for å selge tjenestene sine. De lurte meg til å velge den "GENIALE" tjenesten lik betaling. Jeg spurte x-antall spørsmål til selgeren på telefonen, som forsikret meg om både det ene og det andre. Etter mye rot fra Fortum sin side, rant det over for meg da de øket lik betaling-prisen, så da byttet jeg strømleverandør. Da fikk jeg en gedigen regning på "restanse tidligere faktura". Da skulle jeg plutselig betale mye mer de tidligere månedene, enn det jeg var litt lovet. Så nå sitter jeg her med en svær regning som Fortum ikke tar noe som helst ansvar for, til tross for at de driver med villedende informasjon ut mot kundene sine, og rett å slett lurer kundene sine. Er på grense til svindel dette! Ser også at mange andre har hatt akkurat samme problemet med Fortum også, så det virker som de har tenkt å fortsette å lure kundene sine. STYR UNNA!

Svar fra Fortum
21.10.2019 13.34
Hei Carina!

Det er veldig leit at du opplever det slik og vi beklager for dette!

Lik betaling innebærer at du betaler en fast sum per måned hvor utregningen er foretatt i henhold til ditt strømforbruk og gjennomsnittlig spotpris. Videre er det slik at når man har lik betaling så kan det forekomme justeringer på beløpet, dette da spotprisen samt forbruk er varierende.
Fordelen med lik betaling er at man hele tiden vet hva man skal betale per måned, men de reelle fakturaene kan være noe høyere. Denne informasjonen fremkommer i fakturaene du mottar.
Dette forklarer også hvorfor du mottar en høyere sluttfaktura da summen du har betalt på lik betaling har vært lavere enn dine reelle fakturaer. Dette er noe som ville bli dekket inn med det høyere beløpet som ble satt, men grunnet du byttet leverandør, så fikk du dette som en sluttfaktura istedenfor.

Ønsker deg en riktig god dag videre!
Med vennlig hilsen
Åsmund
Fortum kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Litt surr, men gode avtaler for miljø og enkelt person"

Litt surr, men genuint gode avtaler både for enkelt personen og miljøet. Anbefales.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"På grensen til svindel.."
4 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt fortum i et par år og alltid hatt efaktura avtale. Plutselig begynner de å legge inn 59 kr i mnd gebyr for "manglende avtalegiro" på regningene mine. Klaget og fikk til svar at man alltid må ha "alle muligheter åpne" i nettbanken selv om de ikke benyttes, og de som har avtalegiro får også tilsvarende gebyr for "manglende efakturaavtale". Byttet selvsagt leverandør samme dag...

Svar fra Fortum
21.10.2019 13.34
Hei Frank!

Vi beklager så mye for at du opplever dette sånn.
Nå har ikke jeg sett på ditt kundeforhold, så jeg vet ikke hvilken avtale du har hatt hos oss. Men hvis jeg forstår riktig, så har du en av våre lavpris avtaler som har som vilkår at man må benytte både e-faktura og avtalegiro for å unngå gebyr.

Enkelte lavprisavtaler på strøm krever denne formen for fakturering, og dette er veldig vanlig blant mange strømleverandører.

Om du ikke er fortrolig med dette, så har vi andre avtaler hvor du ikke får gebyr på manglende e-faktura eller avtalegiro.

Ønsker deg en riktig god dag videre!
Med vennlig hilsen
Åsmund
Fortum kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Rimelig og enkelt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært kunde lenge hos Fjordkraft, men fikk en hyggelig telefon om at en god og rimelig avtale. Sjelden jeg legger inn omtaler, men her sto alt til forventingene!

Svar fra Fortum
21.10.2019 13.34
Hei Gustav!

Tusen takk for en hyggelig omtale! Dette tar vi til oss med all vemodighet!

Ønsker deg en riktig god dag videre!
Med vennlig hilsen
Åsmund
Fortum kundeservice
Fortum har totalt 88 omtaler på Bytt.no
Fortum strømpriser
Alle strømpriser
Gå til Fortum
SJEKK OM FORTUM KAN LEVERE STRØM TIL DEG
OSLO
Fortum leverer strøm til OSLO
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
20 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
Netto
Innkjøpspris - Fortum
88 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura
1 087 kr
65,19 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR