Meny

Fortum omtaler og erfaringer

1,8/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Dårlig
99
av 104 innen
strømselskap
26%
anbefaler
Fortum

"Litt surr, men gode avtaler for miljø og enkelt person"

Omtale om Fortum skrevet av Mikkel for 01.10.2019 12.20

Fortum har totalt 127 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Fortum?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Litt surr, men gode avtaler for miljø og enkelt person"

Litt surr, men genuint gode avtaler både for enkelt personen og miljøet. Anbefales.

Bytt.no
"Litt surr, men gode avtaler for miljø og enkelt person" skrev Mikkel om Fortum

Har du en tilsvarende erfaring med Fortum?
Gjør som Mikkel og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Fortum du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"På grensen til svindel.."
5 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt fortum i et par år og alltid hatt efaktura avtale. Plutselig begynner de å legge inn 59 kr i mnd gebyr for "manglende avtalegiro" på regningene mine. Klaget og fikk til svar at man alltid må ha "alle muligheter åpne" i nettbanken selv om de ikke benyttes, og de som har avtalegiro får også tilsvarende gebyr for "manglende efakturaavtale". Byttet selvsagt leverandør samme dag...

Svar fra Fortum
21.10.2019 13.34
Hei Frank!

Vi beklager så mye for at du opplever dette sånn.
Nå har ikke jeg sett på ditt kundeforhold, så jeg vet ikke hvilken avtale du har hatt hos oss. Men hvis jeg forstår riktig, så har du en av våre lavpris avtaler som har som vilkår at man må benytte både e-faktura og avtalegiro for å unngå gebyr.

Enkelte lavprisavtaler på strøm krever denne formen for fakturering, og dette er veldig vanlig blant mange strømleverandører.

Om du ikke er fortrolig med dette, så har vi andre avtaler hvor du ikke får gebyr på manglende e-faktura eller avtalegiro.

Ønsker deg en riktig god dag videre!
Med vennlig hilsen
Åsmund
Fortum kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Rimelig og enkelt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært kunde lenge hos Fjordkraft, men fikk en hyggelig telefon om at en god og rimelig avtale. Sjelden jeg legger inn omtaler, men her sto alt til forventingene!

Svar fra Fortum
21.10.2019 13.34
Hei Gustav!

Tusen takk for en hyggelig omtale! Dette tar vi til oss med all vemodighet!

Ønsker deg en riktig god dag videre!
Med vennlig hilsen
Åsmund
Fortum kundeservice
Kurt A. L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Forbanna drittfirma"
3 syns denne omtalen er nyttig

Inkluder gjerne hva som er bra: absolutt ingenting. Mye surr, mangler tilbakebetaling av tvunget depositum, lang ventetid på telefon(Veldig lang).

Svar fra Fortum
21.10.2019 13.31
Hei Kurt!

Vi beklager så mye for dette og at du opplever mye surr.

Vi har ingen tvunget depositum hos oss. Om du fortsatt har et innestående beløp som skal utbetales, og det ikke har blitt utbetalt enda. Så vil jeg anbefale at du tar kontakt med oss slik at vi kan rydde opp i det.

Vi har hatt en overgangsperiode med mye pågang og dette er vi veldig lei oss for, da kunder har måtte vente lenger enn vi forventer at svartiden skal være for våre kunder.
Dette har vi ryddet opp i og det skal ikke være noe problem å komme i kontakt med oss nå.

Vil anbefale at du enten sender oss en epost henvendelse eller ringer vår kundeservice, så skal vi hjelpe deg så godt vi kan!

Telefon; 21 49 69 10

E-post; kundeservice@fortum.com

Ønsker deg en riktig god dag videre!
Med vennlig hilsen
Åsmund
Fortum kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Litt uklart"
2 syns denne omtalen er nyttig

Tenkte en stund om jeg skulle skrive en omtale eller ikke... Til slutt hadde jeg ikke noe annet valg.... Først og fremst kundeservice (det er lettere å få tak i God enn dem), særlig når du trenger forklaring om fakturaer :) Andre ting... skal påpeke at forklaringene dems var ikke gode nok. Dette her handler om avtalen "lik betaling". Kort fortalt ble jeg ubehagelig overrasket med hver eneste mottatt faktura så langt :) Regningen/summen var over den som var avtalt i kontrakten. Via telefon ble det bekreftet (2 GANGER! forresten, brukte litt tid på det /siden jeg var på "sommer" ferie hehehe) at jeg kommer til å få neste faktura med riktig summen (den som var avtalt i kontrakten). BLE IKKE DET. Da bestemte jeg å bytte :) Tipper at jeg ikke kommer til å få overskudd (på de overbetalte fakturaene) tilbake hehehe :)

Svar fra Fortum
21.10.2019 13.32
Hei Petar!

Det har vært en kort periode hvor vi har hatt mye pågang og en del kø, dette forstår vi er frustrerende for våre kunder. Vi beklager så mye for din opplevelse og kan forsikre deg om at vi har tatt hånd om det, slik at det ikke skal være noe problem å komme i kontakt med oss!

Lik betaling innebærer at du betaler en fast sum per måned hvor utregningen er foretatt i henhold til ditt strømforbruk og gjennomsnittlig spotpris. Videre er det slik at når man har lik betaling så kan det forekomme justeringer på beløpet, dette da spotprisen samt forbruk er varierende.
Fordelen med lik betaling er at man hele tiden vet hva man skal betale per måned, men de reelle fakturaene kan være noe lavere eller høyere, avhengig av hvilken årstid det er. Denne informasjonen fremkommer i fakturaene du mottar.

Om det er slik at du har betalt for mye enn det reelle forbruket ditt og du kansellerer ditt abonnement, så vil du få tilbake eventuelt innestående du har hos Fortum.

Om du fortsatt ikke har fått en god forklaring rundt dine fakturaer, så vil jeg anbefale at du enten forsøker å ta kontakt med oss per telefon eller tar kontakt med oss på mail, slik at vi kan redegjøre for dine fakturaer og kundeforhold.

telefon; 21 49 69 10

e-post; kundeservice@fortum.com

Med vennlig hilsen
Åsmund
Fortum kundeservice
Fortum har totalt 127 omtaler på Bytt.no
Fortum strømpriser
Alle strømpriser
Bytt til Fortum
SJEKK OM FORTUM KAN LEVERE STRØM TIL DEG
OSLO
Fortum leverer strøm til OSLO
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
20 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
Fortum Marked
Timespot - Fortum
127 omtaler
Garantert pris i minst 6 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
194 kr
11,62 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Fortum Trygg
Variabel pris - Fortum
127 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
732 kr
43,90 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Fortum Stabil
Variabel pris - Fortum
127 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
782 kr
46,90 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR