Meny

Fortum omtaler og erfaringer

1,9/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Dårlig
98
av 104 innen
strømselskap
26%
anbefaler
Fortum

"Rimelig og enkelt"

Omtale om Fortum skrevet av Gustav for 15.09.2019 16.03

Fortum har totalt 125 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Fortum?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Rimelig og enkelt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært kunde lenge hos Fjordkraft, men fikk en hyggelig telefon om at en god og rimelig avtale. Sjelden jeg legger inn omtaler, men her sto alt til forventingene!

Svar fra Fortum
21.10.2019 13.34
Hei Gustav!

Tusen takk for en hyggelig omtale! Dette tar vi til oss med all vemodighet!

Ønsker deg en riktig god dag videre!
Med vennlig hilsen
Åsmund
Fortum kundeservice
Bytt.no
"Rimelig og enkelt" skrev Gustav om Fortum

Har du en tilsvarende erfaring med Fortum?
Gjør som Gustav og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Fortum du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kurt A. L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Forbanna drittfirma"
3 syns denne omtalen er nyttig

Inkluder gjerne hva som er bra: absolutt ingenting. Mye surr, mangler tilbakebetaling av tvunget depositum, lang ventetid på telefon(Veldig lang).

Svar fra Fortum
21.10.2019 13.31
Hei Kurt!

Vi beklager så mye for dette og at du opplever mye surr.

Vi har ingen tvunget depositum hos oss. Om du fortsatt har et innestående beløp som skal utbetales, og det ikke har blitt utbetalt enda. Så vil jeg anbefale at du tar kontakt med oss slik at vi kan rydde opp i det.

Vi har hatt en overgangsperiode med mye pågang og dette er vi veldig lei oss for, da kunder har måtte vente lenger enn vi forventer at svartiden skal være for våre kunder.
Dette har vi ryddet opp i og det skal ikke være noe problem å komme i kontakt med oss nå.

Vil anbefale at du enten sender oss en epost henvendelse eller ringer vår kundeservice, så skal vi hjelpe deg så godt vi kan!

Telefon; 21 49 69 10

E-post; kundeservice@fortum.com

Ønsker deg en riktig god dag videre!
Med vennlig hilsen
Åsmund
Fortum kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Litt uklart"
2 syns denne omtalen er nyttig

Tenkte en stund om jeg skulle skrive en omtale eller ikke... Til slutt hadde jeg ikke noe annet valg.... Først og fremst kundeservice (det er lettere å få tak i God enn dem), særlig når du trenger forklaring om fakturaer :) Andre ting... skal påpeke at forklaringene dems var ikke gode nok. Dette her handler om avtalen "lik betaling". Kort fortalt ble jeg ubehagelig overrasket med hver eneste mottatt faktura så langt :) Regningen/summen var over den som var avtalt i kontrakten. Via telefon ble det bekreftet (2 GANGER! forresten, brukte litt tid på det /siden jeg var på "sommer" ferie hehehe) at jeg kommer til å få neste faktura med riktig summen (den som var avtalt i kontrakten). BLE IKKE DET. Da bestemte jeg å bytte :) Tipper at jeg ikke kommer til å få overskudd (på de overbetalte fakturaene) tilbake hehehe :)

Svar fra Fortum
21.10.2019 13.32
Hei Petar!

Det har vært en kort periode hvor vi har hatt mye pågang og en del kø, dette forstår vi er frustrerende for våre kunder. Vi beklager så mye for din opplevelse og kan forsikre deg om at vi har tatt hånd om det, slik at det ikke skal være noe problem å komme i kontakt med oss!

Lik betaling innebærer at du betaler en fast sum per måned hvor utregningen er foretatt i henhold til ditt strømforbruk og gjennomsnittlig spotpris. Videre er det slik at når man har lik betaling så kan det forekomme justeringer på beløpet, dette da spotprisen samt forbruk er varierende.
Fordelen med lik betaling er at man hele tiden vet hva man skal betale per måned, men de reelle fakturaene kan være noe lavere eller høyere, avhengig av hvilken årstid det er. Denne informasjonen fremkommer i fakturaene du mottar.

Om det er slik at du har betalt for mye enn det reelle forbruket ditt og du kansellerer ditt abonnement, så vil du få tilbake eventuelt innestående du har hos Fortum.

Om du fortsatt ikke har fått en god forklaring rundt dine fakturaer, så vil jeg anbefale at du enten forsøker å ta kontakt med oss per telefon eller tar kontakt med oss på mail, slik at vi kan redegjøre for dine fakturaer og kundeforhold.

telefon; 21 49 69 10

e-post; kundeservice@fortum.com

Med vennlig hilsen
Åsmund
Fortum kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Uventet dårlig kundebehandling."
5 syns denne omtalen er nyttig

Ble kunde hos Fortum i 2014 da jeg kjøpte meg elbil, og fikk vite at ved å være strømkunde både bolig og hurtiglading, kunne jeg få gode priser. Og det var jo riktig det. Alt vel så langt. Men etter 5 år som kunde så forventer man noe mer enn svada som svar når det stilles spørsmålstegn ved kundeservicen. Nylig gikk avtalen ut og ny avtale aktivert. Det er i seg selv greit. Men jeg oppdager at Fortum legger på et ekstra gebyr på kr. 39 for at jeg ikke har avtalegiro! Jeg mailer og opplyser at jeg i alle år som kunde har brukt E-faktura. Men det er ikke nok, for iflg Fortum og den nye avtalen må man ha både avtalegiro og E-faktura?!?! Jeg etterlyser logikken i dette. Og får svar tilbake om at jeg MÅ ha begge. Avtalegiro med autotrekk, også kommer E-fakt opp i nettbank som en kvittering. WOW, fiffi løsning. Hele poenget med avtalen (som det står i deres vilkår) er at de kr 39 blir fakturert hvis kunden ikke har elektronisk betalingsmetode og det blir fakturert i papirform!!! Ok, så Fortum mener da at E- faktura ikke er nok? Fortum gir seg ikke, og jeg stiller et ultimatum. Fjern de 39kr eller så finner jeg meg en annen leverandør. Svaret jeg får er nokså arrogant. Vi får dessverre ikke endret vilkårene i avtalen. Konklusjonen er: Fortum mener de 39kr er verdt å holde på men at de mister meg som kunde. Her har dere litt å lære når det kommer til kundebehandling Fortum. I alle år som kunde hos dere har jeg oppfattet dere som seriøse, men etter gjennomgang av omtaleloggen her på Bytt.no og andre steder, så ligger dere jo vanvittig langt nede. Kanskje revurdere deres kundebehandlingspolicy eller bytte ut ansatte?

Svar fra Fortum
02.08.2019 10.51
Hei, Tinh.

Jeg forstår din frustrasjon, men det er dessverre ikke slik at de som sitter på vårt kundesenter har myndighet til å endre vilkår på våre avtaler.
Enkelte lavprisavtaler på strøm krever denne formen for fakturering, og dette er veldig vanlig blant mange strømleverandører.

Mvh Lene
Fortum Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Elendig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Etter å ha vært kunde hos Fortum i rundt 9 måneder er jeg endelig gått lei av den elendige kundeservicen. Ikke en eneste gang iløpet av de 9 månedene klarte de å sende faktura til riktig adresse, og hver gang nektet de å trekke tilbake purregebyret. I tilllegg har selve opplevelsen med kundeservice på telefon vært så horribel at jeg nesten ikke kan sette ord på det - nedlatende, uverdiggjørende oppførsel.

Svar fra Fortum
02.08.2019 10.50
Hei, Eira.

Beklagelig å høre om din opplevelse ved kontakt med vårt kundesenter. Våre kundebehandlere strekker seg langt for å gjøre hver enkelt kunde fornøyd.
Uten å ha direkte innsyn i din sak så er det vanskelig å si hvorfor du ikke har mottatt dine fakturaer. Send oss gjerne en mail til kundeservice@fortum.com, så kan vi undersøke det litt nærmere for deg.

Mvh Lene
Fortum Kundeservice
Fortum har totalt 125 omtaler på Bytt.no
Fortum strømpriser
Alle strømpriser
Bytt til Fortum
SJEKK OM FORTUM KAN LEVERE STRØM TIL DEG
OSLO
Fortum leverer strøm til OSLO
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
20 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
Fortum Marked
Timespot - Fortum
125 omtaler
Prisen varer i minimum 6 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
482 kr
28,94 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Fortum Trygg
Variabel pris - Fortum
125 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
515 kr
30,90 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Fortum Stabil
Variabel pris - Fortum
125 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
748 kr
44,90 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR