Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert april 2024
Fortum
3.3
766 verifiserte omtaler

Fortum omtaler og erfaringer

Positiv trend

Fortum opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.3
Middels
766 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#20
Bra
Fortum er rangert
#20 av 88 strømselskaper
39%
Middels
39% anbefaler Fortum
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 764 omtaler om Fortum

FILTRER OMTALER
204
93
50
49
368
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Fortum
Fortum har 764 verifiserte omtaler på Bytt.no

Utrolig fornøyd

Omtale av  Knut

Fikk de i 2018 da hadde de en billig avtale jeg var fornøyd med. Veldig bra oversikt over faktura og på min side. Etter den avtalen jeg hadde begynte og gå opp i pris ser jeg at jeg må bytte til en annen avtale og strømleverandør. De var jeg utrolig fornøyd med men når prisen går opp og jeg får ikke lavere pris. må jeg dessverre bytte og de klarte ikke holde på meg som kunde mer.

Svar fra Fortum
17.08.2020 13:13

Hei Knut og takk for din anmeldelse! Det er veldig hyggelig å høre at du har vært fornøyd som kunde gjennom ditt kundeforhold hos oss, det tar vi til oss med all vemodighet! Håper vi kan komme med et tilbud igjen som gjør det aktuelt med Fortum igjen i fremtiden :) Ønsker deg en fin dag videre! Med vennlig hilsen Åsmund / Fortum kundeservice

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fortum?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Har aldri byttet. Hvorfor det? Er superfornøyd

Omtale av  Tommy K

Vil bare si at jeg er 100% fornøyd med Fortum! Kundeservice og fakturaer. Har hatt “lik betaling“ siden det startet. Ikke noe lureri, aldri. Enkelt og greit.

Svar fra Fortum
17.08.2020 13:12

Hei Tommy og tusen takk for din anmeldelse! Vi setter veldig pris på slike tilbakemelding og takker for det, det er ingenting annet som er bedre enn fornøyde kunder :) Ønsker deg en fin dag videre! Med vennlig hilsen Åsmund / Fortum kundeservice

Lurer folk til og bekrefte

Omtale av  Tom

Svigermor fikk telefon fra dette selskapet, og ho fikk forståelsen av at ho måtte flytte strømen over til dem. Men usikkerheten gjorde at hun ville ha dette sendt i posten. Ja, det var ingen problem sa selgeren. Jeg sender deg ei melding, så bekrefter du bare med "OK", så ordner det seg. Og det gjorde ho. Så fikk ho senere en SMS der dem takket for at hun var blitt kunde og ba om epost-adressen sånn at dem var oppdatert. Nå er vi bare spent på hva dette koster i kroner. Bare og svarteliste dette firmaet. Blir og ringe i morra og få dette endret på. Makan til frekk oppførsel.

Svar fra Fortum
11.06.2020 08:31

Hei Tom og takk for din anmeldelse! Dette er veldig leit å lese, det er ikke sånn vår praksis skal være! Jeg håper du har meldt inn tidspunkt og telefonnummer din svigermor ble ringt fra slik at vi kan melde dette videre! Jeg kan med sikkerhet meddele at vår selger har gitt hun den beste avtalen hun kan få fra oss, men om hun fortsatt ønsker å angre så er hun hjertelig velkommen til å ta kontakt med oss slik at vi kan ordne dette for hun! Ønsker deg en fin dag videre! Med vennlig hilsen Åsmund / Fortum kundeservice

Skam dere

Omtale av  Mona L

Dere er de mest useriøse strømleverandør jeg har opplev i mitt liv. De utgir seg for å være superhyggelige og super hjelpsom, men det varer en liten stund- Plutselig er de økt trippelpris og folk som sitter og smatter på tyggegummi når du ringer ufin og arrogante bøller. SKAM DERE!!!

Svar fra Fortum
11.06.2020 08:30

Hei Mona og takk for din henvendelse! Dette er veldig leit å lese og er ikke normal praksis blant mine kollegaer! Vi er veldig opptatt av god kundeservice og fornøyde kunder, så jeg håper du kan sende oss en epost med tidspunkt og navn til vedkommende om du husker det, slik at vi kan ta tak i dette. Hvorav når det kommer til økt pris på din avtale så vil vi gjerne at du utdyper dette, da vi ikke har varierende avtaler, men avtaler som følger ditt forbruk! Vi beklager for denne opplevelsen! Ønsker deg en fin dag videre! Med vennlig hilsen Åsmund / Fortum kundeservice

Elendig kundeservice

Omtale av  Moni

Frekke på telefonen etter at jeg har byttet til et annet el selskap. Ønsket å få meg tilbake som kunde, men reagerte med å være frekk på telefonen når jeg ikke var interessert i å oppgi hvilket selskap jeg benytter nå, for deretter på slenge på røret.

Svar fra Fortum
11.06.2020 08:28

Hei Moni og takk for din anmeldelse! Dette er veldig leit å lese, jeg håper du har tatt kontakt med vår kundeservice og informert om dette. Våre kundebehandlere skal til enhver tid være hyggelig og høflige ovenfor kunder, selv om de ikke ønsker å være kunde hos oss lenger. Vi beklager så mye for dette! Ønsker deg en fin dag videre! Med vennlig hilsen Åsmund / Fortum kundeservice

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Regning uten avtale

Omtale av  Knut N. A

Har ikke avtale med Fortum, får regning likevel. Fortum har kontaktet samboer, mens avtalen med Lyse energi sto i mitt navn.

Svar fra Fortum
11.06.2020 08:20

Hei Knut og takk for din anmeldelse! Vi sender ikke ut regning med mindre man er strømkunde hos oss. Vi har ikke oversikt over hvem som har avtalen i sitt navn, våre selgere ringer ut å tilbyr strøm til de som ønsker det! Ønsker deg en fin dag videre! Med vennlig hilsen Åsmund / Fortum kundeservice

Ble lurt

Omtale av  Marthe

Fikk strømselger på døra som solgte meg Fortum Skredderstrøm. Etter endt prøveperiode på 30 dager skulle jeg få en mail med anbefaling på strømavtale, men da skulle jeg i følge selger ringe inn for å be om avtalen som heter Strømdeal i stedet. Fikk mail med anbefaling om en avtale med variabel pris i går, ringte derfor inn i dag for å be om Strømdeal. Kundeservice kunne da informere om at det er flere måneder siden dere sluttet å tilby Strømdeal. Enten har de en dørselger som lyver til kunder, ellers så er det en svikt i informasjonsflyten ut til dørselgerene. Jeg har nå gått tilbake til min gamle strømleverandør.

Svar fra Fortum
10.06.2020 13:09

Hei Marthe og takk for din henvendelse! Dette er ikke bra å lese, avtalen Strømdeal er en utgått avtale som ikke tilbys kunder lenger. Dette skal selgere være oppdatert og kjent med! Jeg håper du ga oss informasjon om gateadresse og tidspunkt dette skjedde på, slik at vi fikk meldt dette videre! Vi setter stor pris på din tilbakemelding og beklager så mye for det! Ønsker deg en fin dag videre! Med vennlig hilsen Åsmund / Fortum kundeservice

Fortum har 764 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Fortum mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR