Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
Gudbrandsdal Energi
4.0
703 verifiserte omtaler

Gudbrandsdal Energi omtaler og erfaringer

Negativ trend

Gudbrandsdal Energi opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

4.0
Bra
703 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#5
Utmerket
Gudbrandsdal Energi er rangert
#5 av 88 strømselskaper
74%
Utmerket
74% anbefaler Gudbrandsdal Energi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 702 omtaler om Gudbrandsdal Energi

FILTRER OMTALER
406
109
43
33
111
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Gudbrandsdal Energi?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Klaget på variabel pris, og fikk avslag på klagen

Omtale av  Lei K

Jeg klager på svært høy faktura for variabel pris for oktober, da jeg har ikke helt skjønt min strømavtale. Fikk avslag på klagen, fikk ingen oppdeling av betaling, eller ingen tilbud om hjelp med betalingsavtale. Tommel ned for Gudbrandsdal Energi denne gangen 😡

Svar fra Gudbrandsdal Energi
25.11.2022 11:36

Hei! Det er leit å høre at du ikke er fornøyd. La oss prøve å forklare. Når avtalen inngås sender vi bestillingsbekreftelse hvor avtalevilkårene står forklart. Dersom det blir gjort endringer av avtalen sender vi informasjon om dette på e-post og på Min side/app, i god tid før endringen trer i kraft. På denne måten har du tid til å kontakte oss for nærmere forklaring på hva endringen går ut på. Vi er behjelpelige med å utsette eller dele opp fakturaen dersom du ønsker det, men dette avhenger av en forespørsel om dette fra deg :-) Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Holder ikke hva de markedsfører seg med

Omtale av  Strømkunde Ø

Gikk inn på linken på forbrukerrådet, da gjaldt ikke avtalen lengre - Kjeltringer som alle andre😕- Skikkelig useriøst måte for å få kundene over på

Svar fra Gudbrandsdal Energi
25.11.2022 07:36

Hei! Da tror jeg du må ha klikket deg inn på lenken akkurat i det det ble gjort en produktendring. Håper du tok kontakt med vårt kundesenter og fikk til hjelp til bestilling :-) Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Bra pris på strøm.

Omtale av  Magne

1 øre påslag og null månedsgebyr- det er slik jeg ønsker det. Har ikke apper, lading av bil og styring av strøm.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
24.11.2022 15:09

Hei Magne! Takk for hyggelig omtale. Prøv gjerne ut appen vår også, den kan være nyttig og innsiktsfull selv om man ikke bruker smartlading og annet :) Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Helt fornøyd

Omtale av  Leif

Mine erfaringer er gode og er enkelt å forstå hvordan det er satt opp i forhold til de andre jeg har brukt.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
24.11.2022 15:10

Hei Leif! Tusen takk for fin omtale, det er hyggelig å høre at du er fornøyd :-) Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

God kundeservice

Omtale av  Beth

Lett å få kontakt med, god kundeservice Oversiktelig app

Svar fra Gudbrandsdal Energi
24.11.2022 15:10

Hei Beth! Tusen takk for flott omtale, det er veldig hyggelig å høre at du er fornøyd :-) Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

GE Trygg var ikke trygg

Omtale av  Roy M

GE sa opp GE Trygg avtalen uten personlig kontatkt med det resultat at jeg fikk plutselig en regning som var kr 5000 mer enn måneden før. Melding jeg fikk tolket jeg som at topp pris for strøm var kr 5 ikke at det var satt som fast pris. Jeg ser nå etter en annen leverandør av strøm.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
24.11.2022 15:32

Hei! Vi handler inn kraft på forhånd for våre kunder på variable avtaler, som GE Trygg. Innkjøpene for oktober har, sammenlignet mot spotprisen, vist seg å være høyere enn hva spotprisen har blitt levert på. Spotprisen sitt lave nivå har overrasket både oss og store deler av kraftmarkedet. I store deler av juli, august og september var det omvendt, da var prisen langt lavere enn spotprisen. Dette har blant annet du nytt godt av, da fakturaene dine for august og september har vært svært lave. Grunnen til dette er at strømstøtten baserer seg på spotprisen i området ditt, ikke din avtalepris. Baksiden med en slik avtale kom denne måneden. Dette er dessverre noe av risikoen ved å ha en slik avtale hvor prisen settes på forhånd. Det er viktig for oss å presisere at vi ikke tjener på at spotprisen gikk kraftig ned, da vi har kjøpt inn strømmen på forhånd til nettopp denne prisen. Du ble informert om ny pris både via e-post og meldingsboks på Min side /i appen. Her fikk du også informasjon hvordan du i appen kunne sammenligne prisen på din variable strømavtale mot spotpris samt hvordan du også kunne bytte avtale dersom du ønsket det. Det er helt normalt at det vil være en prisforskjell mellom spotprisavtaler og variable strømavtaler, og det kan slå begge veier. Men de høye prisene har gjort at avviket i oktober er ekstra stort målt i kroner og øre. Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

GE «Trygg» = ren svindel, styr unna dette søppelselskapet

Omtale av  Richard

Gudbrandsdalen Energi har virkelig tapt seg. Jeg har vært kunde i mange år og var fornøyd lenge. For et par år siden byttet jeg til GE Trygg avtalen og den har fungert ganske bra, men ikke nå lenger. GE «Trygg» avtalen har nå gjort at jeg endte jeg opp med en regning på over 11 000 kroner for oktober, over DOBBELT så dyrt som normalt. Det kan ikke karakteriseres som noe annet enn REN SVINDEL, og dere i GE burde SKAMME dere for å sette en så høy pris. Hva skjedde med dere? Når ble dere så grådige? Etter at dere ble kjøpt opp av skurken Fjordkraft (nok en versting i ‘markedet’). Har nå byttet til Tibber, adios.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
24.11.2022 15:33

Hei! Vi handler inn kraft på forhånd for våre kunder på variable avtaler, som GE Trygg. Innkjøpene for oktober har, sammenlignet mot spotprisen, vist seg å være høyere enn hva spotprisen har blitt levert på. Spotprisen sitt lave nivå har overrasket både oss og store deler av kraftmarkedet. I store deler av juli, august og september var det omvendt, da var prisen langt lavere enn spotprisen. Dette har blant annet du nytt godt av, da fakturaene dine for august og september har vært svært lave. Grunnen til dette er at strømstøtten baserer seg på spotprisen i området ditt, ikke din avtalepris. Baksiden med en slik avtale kom denne måneden. Dette er dessverre noe av risikoen ved å ha en slik avtale hvor prisen settes på forhånd. Det er viktig for oss å presisere at vi ikke tjener på at spotprisen gikk kraftig ned, da vi har kjøpt inn strømmen på forhånd til nettopp denne prisen. Du ble informert om ny pris både via e-post og meldingsboks på Min side /i appen. Her fikk du også informasjon hvordan du i appen kunne sammenligne prisen på din variable strømavtale mot spotpris samt hvordan du også kunne bytte avtale dersom du ønsket det. Det er helt normalt at det vil være en prisforskjell mellom spotprisavtaler og variable strømavtaler, og det kan slå begge veier. Men de høye prisene har gjort at avviket i oktober er ekstra stort målt i kroner og øre. Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Lureri, var kunde i 2 mnd,GE byttet selv prisen

Omtale av  Ingrid

Dette bør dere ta hensyn til på folk som må betale 4doblede fakturaer for oktober. Det hjelper faen ikke å kopiere samme svar for kundene som ble lurt og nå tro at dere kan berge skinnet sitt!!! Skulle ikke tro dette kunne skje i Norge. Det blir ufattelig trist jul for familien min i år

Svar fra Gudbrandsdal Energi
24.11.2022 15:46

Hei! På grunn av en høy pris på variabelavtalene og en lav gjennomsnittlig spotpris gjennom oktober har flere kunder fått en høyere strømregning enn forventet. Strømstøtten beregnes på grunnlag av spotprisen, og ikke strømavtalen den enkelte har. Vi handler inn kraft på forhånd for våre kunder på variable strømavtaler. Innkjøpene for oktober har, sammenlignet mot spotprisen, vist seg å være høyere enn hva spotprisen har blitt levert på. Spotprisen sitt lave nivå har overrasket både oss og store deler av kraftmarkedet. I store deler av juli, august og september var det omvendt, da var prisen på din avtale langt lavere enn spotprisen. Prisøkningen ble informert om både via e-post og meldingsboks på Min side /i appen i god tid før prisendringen trådte i kraft. Her fikk du også informasjon hvordan du i appen kunne sammenligne prisen på din variable strømavtale mot spotpris samt hvordan du også kunne bytte avtale dersom du ønsket det. Det er helt normalt at det vil være en prisforskjell mellom spotprisavtaler og variable strømavtaler, og det kan slå begge veier. Men de høye prisene har gjort at avviket i oktober er ekstra stort målt i kroner og øre. Det er ellers viktig for oss å presisere at vi ikke tjener på at spotprisen gikk kraftig ned, da vi har kjøpt inn strømmen på forhånd. Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Pristak blir prisgulv

Omtale av  Skuffetkunde

Altså å selge en pristak avtale er å forstå som en liten forsikring i forhold til spot pris, en konkurrent selger her pristak avtale som holder seg innenfor det man kan forvente av å forstå ordet pristak. For under 2 kr dagen kontakter de deg hvis spotprisen er i fare for å stige mye. Dette er jo en riktig bruk av ordet pristak. Men når "pristak" eller "trygg" gir ingen mening og er villedende markedsføring, annet enn hvis det var tak over noe og ikke at prisen var taket, da er det jo ikke tak over noe, taket kan jo ikke være tak over seg selv, da kan dere ikke påstå at det er et pristak, det er bare en variabel avtale. Det er jo det folk er forferdet over her, at det er villedende markedsføring og lureri. Trist når det var så greit med dere tidligere, at dere driter dere ut sånn da gitt, det blir jo en del 1 ere her når folk ser den regninga.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
24.11.2022 15:56

Hei! Takk for din tilbakemelding! Det har vært tydelig kommunisert i bestillingsskjema, bestillingsbekreftelse og alle prisvarsel at strømavtalene Pristak og GE Trygg er en variabel avtale, og at prisen er jevn gjennom døgnet. I prisvarslet, der vi informerte om den nye prisen, forklarte vi hvordan du kunne sammenligne prisen på din strømavtale mot spotpris og hvordan du kunne bytte til spotprisavtale dersom du ønsket det. Det er også greit å nevne at avtalen har vært svært god i lange perioder, og gitt kundene lave regninger i en tid med historisk høye priser. Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Fant ingen bedre avtale da jeg byttet!

Omtale av  Inge T

Den beste avtalen for vår husstand. For øyeblikket er det helt uaktuelt å bytte avtale.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
22.11.2022 15:56

Hei Inge T Tusen takk for fin omtale, det setter vi stor pris på :-) Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Rimelig , ryddig og enkelt

Omtale av  Tore

Rimelig avtale over tid, har ikke fått noen negative overraskelser med uforståelige økninger eller påslag. Enkelt og greit.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
22.11.2022 15:55

Hei Tore! Så hyggelig å høre at du er fornøyd! Og takk for flott omtale, det setter vi stor pris på :-) Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Fornøyd med pris og app.

Omtale av  Helen

God service, gode tilbud, en pedagogisk og allsidig app for å følge strømmarkedet og eget forbruk.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
22.11.2022 15:54

Hei Helen! Tusen takk for hyggelig omtale, det setter vi stor pris på :-) Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Ingen skjulte kostnader

Omtale av  Erik

Oversiktlige greie fakturaer, med strøm og nettleie i samme faktura. 1 øre påslag pr kWh og ingen fast månedsavgift.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
22.11.2022 15:53

Hei Erik Tusen takk for hyggelig omtale, det setter vi stor pris på :-) Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Enkel, god og oversiktlig strømavtale

Omtale av  Eric T

Avtalen er god uten andre påslag enn 1 øre/Kwh. Appen er veldig enkel i bruk og gir svært god oversikt. Gode og relevante kundefordeler i tillegg er en bonus

Svar fra Gudbrandsdal Energi
22.11.2022 15:53

Hei Eric T Hyggelig å høre at du er fornøyd! Og tusen takk for flott omtale, det setter vi stor pris på :-) Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Superfornøyd

Omtale av  Brigt

Veldig enkel og oversiktlig faktura. Kun 1 øre påslag. Ingen månedsavgift. Meget hyggelige personer som svarer telefon. Får hjelp til det meste med en gang. Med GE sin app har en ovesikt på forbruk,etc hele tiden.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
18.11.2022 10:48

Hei Brigt, Så hyggelig å høre at du er fornøyd og tusen takk for flott omtale, det setter vi stor pris på :-) Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Service

Omtale av  Per A. S

Gudbransdal Energi har en god spotpris ,elendige andre avtaler, og når det kommer til forståelig veiledning, telefonservice ( svartid på telefon) er dette totalt katastrofe. I dag har vi sittet i ventekø på til sammen 2,5 timer. Samme stemmen om igjen, takk for at du venter, jo takk du, har ikke noe valg. Vi har tidligere hatt en anbefalt avtale som viste seg å være gunstig når prisen var høy, men ugunstig når den var lav. Vi oppfatter informasjonen som svært vanskelig å forstå, da prøver man seg på telefon, men gir opp da ventetiden blir utmattende, noe selskapene selvfølgelig ønsker, de ønsker at vi legger på. Vi gir de en sjanse til, det finnes flere leverandører i samme prisleie. Det vi som kunder ønsker oss, er selvfølgelig billig pris, men det er svært viktig at service og forståelig veiledning henger sammen, ingen ting gir mer usikkerhet og mistanke om lureri enn når du ikke forstår eller for informasjom som utelukker dårlig avtale.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
24.11.2022 16:01

Hei! Beklager at det tar tid å få svar hos oss. Vi har svært stor pågang for tiden, noe som medfører økt svartid på telefon og e-post. Yte god service og forståelig veiledning er viktig for oss, så vi takker for tilbakemeldingen din og tar den med oss videre :-) Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon Vi takker for tilbakemeldingen

Gudbrandsdal Energi

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR