Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Gudbrandsdal Energi
3.9
694 verifiserte omtaler

Gudbrandsdal Energi omtaler og erfaringer

Positiv trend

Gudbrandsdal Energi opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.9
Bra
694 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#5
Utmerket
Gudbrandsdal Energi er rangert
#5 av 88 strømselskaper
74%
Utmerket
74% anbefaler Gudbrandsdal Energi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 694 omtaler om Gudbrandsdal Energi

FILTRER OMTALER
400
108
43
33
110
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Gudbrandsdal Energi?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Billig og stabilt

Omtale av  Lene

Aldri hatt noe problem med GE. Får også billigere mobilabonnement hos dem fordi jeg har strøm der

Svar fra Gudbrandsdal Energi
06.12.2022 14:35

Hei Lene! Hyggelig å høre at du er fornøyd! Og tusen takk for fin omtale, det setter vi stor pris på :-) Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Det beste elselskapet jeg har hadt

Omtale av  Anita

Har bare positive erfaringer. Har vært kunde lenge og det har aldri vært noe trøbbel og prisene er konkurransedyktige.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
03.12.2022 16:38

Hei Anita! Tusen takk for utrolig hyggelig tilbakemelding, det setter vi stor pris på :-) Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

GE er tommel opp

Omtale av  Rune

Bra selskap med god kundeservice og oversiktlige avtaler

Svar fra Gudbrandsdal Energi
05.12.2022 10:44

Hei Rune! Tusen takk for hyggelig omtale, det setter vi stor pris på! Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen

Endring

Omtale av  Joacim

Avtalen min endres så jeg må lete etter ny avtale. Meget godt fornøyd med GE

Svar fra Gudbrandsdal Energi
03.12.2022 16:39

Hei Joacim! Så hyggelig å høre at du er meget godt fornøyd med oss :-) Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Slik det skal være

Omtale av  Anders

God fornøyd. Slik det skal være :) God oversikt. Korrekte fakturaer. Dyktige på kundeservice

Svar fra Gudbrandsdal Energi
03.12.2022 16:40

Hei Anders! Tusen takk for veldig hyggelig omtale, vi er glade for å høre at du er fornøyd :-) Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Veldig fornøyd

Omtale av  Monika V. L

Bra selskap med gode priser og kundeservice/webbasert oversikt. Fin app.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
03.12.2022 16:41

Hei Monika V. L Tusen takk for hyggelig omtale, vi er glade for å høre at du er fornøyd :) Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Misvisende avtale og ingen svar fra kundeservice

Omtale av  Sara

Jeg inngikk en avtale om pristak i juli. Mot et gebyr skulle GE sette en makspris (altså pristaket), og avtalen ble sterkt markedsført som om den skulle gi trygghet. To måneder senere skrudde de prisen veldig høyt og fjernet pristaket (selv om de fremdeles tar betalt for gebyret for pristak). Informasjonen ifbm. dette har vært elendig. I tillegg ble første sending av faktura etter dette beleilig forsinket, og det gikk enda flere dager før vi oppdaget det. Har prøvd å snakke med GE, men etter en time i kø i tlf, fikk jeg en lite imøtekommende kundebehandler på tlf som virket til å lese fra et manus, og som ikke ville høre etter. Hun forklarte at siden jeg hadde fått 2 greie fakturaer med avtalen, var det rett at jeg skulle betale mye nå. Den siste fakturaen er over tredobbelt av det spotpris ville gitt, og avtalen har på ingen måte vært lønnsom eller gitt trygghet. Sendte de en epost for 9 dager siden, og en purring for 2 dager siden. Har ikke fått svar på noen av delene. Har også prøvd messenger uten hell.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
03.12.2022 16:50

Hei Sara! Det er leit å høre at du ikke er fornøyd, og vi beklager at det har tatt tid å få svar fra oss. På grunn av en høy pris på variabelavtalene og en lav gjennomsnittlig spotpris gjennom oktober har flere kunder fått en høyere strømregning enn forventet. Strømstøtten beregnes på grunnlag av spotprisen, og ikke strømavtalen den enkelte har. Det har vært tydelig kommunisert i bestillingsskjema, bestillingsbekreftelse og prisvarsel at Pristak er en variabel avtale, og at prisen er jevn gjennom døgnet. I prisvarslene står det også at strømstøtten beregnes ut månedlig gjennomsnittspris på Nord Pool. I appen viser vi også både din pris og spotpris, slik at man enkelt kan sammenligne. Som forklart i prisvarslet kan man her også enkelt bytte til spotprisavtale dersom man ønsker det, da det ikke er bindingstid på denne avtalen. For vår del er det viktig å poengtere at dette ikke er en ønskelig situasjon for oss, og det er ikke noe vi gjør for å tjene mest mulig penger. Som strømleverandør kjøper vi en vare (strøm) og selger videre til forbruker. På variabel avtaler kjøpes denne inn på forhånd. Når markedet forventer høye priser, gjenspeiles det i prisen vi må betale. Da vi sikret prisen for oktober, var det forventet en langt høyere strømpris. Markedet spådde en økende spotpris på opp mot 8-9 kroner i vintermånedene. I oktober falt derimot spotprisen som gjorde at spotprisen ble et godt stykke under variabelprisene våre. Det er helt normalt at det vil være en prisforskjell mellom spotprisavtaler og variable strømavtaler, og det kan slå begge veier. Men de høye prisene har gjort at avviket i oktober er ekstra stort målt i kroner og øre. Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Klaget på variabel pris, og fikk avslag på klagen

Omtale av  Lei K

Jeg klager på svært høy faktura for variabel pris for oktober, da jeg har ikke helt skjønt min strømavtale. Fikk avslag på klagen, fikk ingen oppdeling av betaling, eller ingen tilbud om hjelp med betalingsavtale. Tommel ned for Gudbrandsdal Energi denne gangen 😡

Svar fra Gudbrandsdal Energi
25.11.2022 11:36

Hei! Det er leit å høre at du ikke er fornøyd. La oss prøve å forklare. Når avtalen inngås sender vi bestillingsbekreftelse hvor avtalevilkårene står forklart. Dersom det blir gjort endringer av avtalen sender vi informasjon om dette på e-post og på Min side/app, i god tid før endringen trer i kraft. På denne måten har du tid til å kontakte oss for nærmere forklaring på hva endringen går ut på. Vi er behjelpelige med å utsette eller dele opp fakturaen dersom du ønsker det, men dette avhenger av en forespørsel om dette fra deg :-) Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Holder ikke hva de markedsfører seg med

Omtale av  Strømkunde Ø

Gikk inn på linken på forbrukerrådet, da gjaldt ikke avtalen lengre - Kjeltringer som alle andre😕- Skikkelig useriøst måte for å få kundene over på

Svar fra Gudbrandsdal Energi
25.11.2022 07:36

Hei! Da tror jeg du må ha klikket deg inn på lenken akkurat i det det ble gjort en produktendring. Håper du tok kontakt med vårt kundesenter og fikk til hjelp til bestilling :-) Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Bra pris på strøm.

Omtale av  Magne

1 øre påslag og null månedsgebyr- det er slik jeg ønsker det. Har ikke apper, lading av bil og styring av strøm.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
24.11.2022 15:09

Hei Magne! Takk for hyggelig omtale. Prøv gjerne ut appen vår også, den kan være nyttig og innsiktsfull selv om man ikke bruker smartlading og annet :) Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Helt fornøyd

Omtale av  Leif

Mine erfaringer er gode og er enkelt å forstå hvordan det er satt opp i forhold til de andre jeg har brukt.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
24.11.2022 15:10

Hei Leif! Tusen takk for fin omtale, det er hyggelig å høre at du er fornøyd :-) Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

God kundeservice

Omtale av  Beth

Lett å få kontakt med, god kundeservice Oversiktelig app

Svar fra Gudbrandsdal Energi
24.11.2022 15:10

Hei Beth! Tusen takk for flott omtale, det er veldig hyggelig å høre at du er fornøyd :-) Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

GE Trygg var ikke trygg

Omtale av  Roy M

GE sa opp GE Trygg avtalen uten personlig kontatkt med det resultat at jeg fikk plutselig en regning som var kr 5000 mer enn måneden før. Melding jeg fikk tolket jeg som at topp pris for strøm var kr 5 ikke at det var satt som fast pris. Jeg ser nå etter en annen leverandør av strøm.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
24.11.2022 15:32

Hei! Vi handler inn kraft på forhånd for våre kunder på variable avtaler, som GE Trygg. Innkjøpene for oktober har, sammenlignet mot spotprisen, vist seg å være høyere enn hva spotprisen har blitt levert på. Spotprisen sitt lave nivå har overrasket både oss og store deler av kraftmarkedet. I store deler av juli, august og september var det omvendt, da var prisen langt lavere enn spotprisen. Dette har blant annet du nytt godt av, da fakturaene dine for august og september har vært svært lave. Grunnen til dette er at strømstøtten baserer seg på spotprisen i området ditt, ikke din avtalepris. Baksiden med en slik avtale kom denne måneden. Dette er dessverre noe av risikoen ved å ha en slik avtale hvor prisen settes på forhånd. Det er viktig for oss å presisere at vi ikke tjener på at spotprisen gikk kraftig ned, da vi har kjøpt inn strømmen på forhånd til nettopp denne prisen. Du ble informert om ny pris både via e-post og meldingsboks på Min side /i appen. Her fikk du også informasjon hvordan du i appen kunne sammenligne prisen på din variable strømavtale mot spotpris samt hvordan du også kunne bytte avtale dersom du ønsket det. Det er helt normalt at det vil være en prisforskjell mellom spotprisavtaler og variable strømavtaler, og det kan slå begge veier. Men de høye prisene har gjort at avviket i oktober er ekstra stort målt i kroner og øre. Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

GE «Trygg» = ren svindel, styr unna dette søppelselskapet

Omtale av  Richard

Gudbrandsdalen Energi har virkelig tapt seg. Jeg har vært kunde i mange år og var fornøyd lenge. For et par år siden byttet jeg til GE Trygg avtalen og den har fungert ganske bra, men ikke nå lenger. GE «Trygg» avtalen har nå gjort at jeg endte jeg opp med en regning på over 11 000 kroner for oktober, over DOBBELT så dyrt som normalt. Det kan ikke karakteriseres som noe annet enn REN SVINDEL, og dere i GE burde SKAMME dere for å sette en så høy pris. Hva skjedde med dere? Når ble dere så grådige? Etter at dere ble kjøpt opp av skurken Fjordkraft (nok en versting i ‘markedet’). Har nå byttet til Tibber, adios.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
24.11.2022 15:33

Hei! Vi handler inn kraft på forhånd for våre kunder på variable avtaler, som GE Trygg. Innkjøpene for oktober har, sammenlignet mot spotprisen, vist seg å være høyere enn hva spotprisen har blitt levert på. Spotprisen sitt lave nivå har overrasket både oss og store deler av kraftmarkedet. I store deler av juli, august og september var det omvendt, da var prisen langt lavere enn spotprisen. Dette har blant annet du nytt godt av, da fakturaene dine for august og september har vært svært lave. Grunnen til dette er at strømstøtten baserer seg på spotprisen i området ditt, ikke din avtalepris. Baksiden med en slik avtale kom denne måneden. Dette er dessverre noe av risikoen ved å ha en slik avtale hvor prisen settes på forhånd. Det er viktig for oss å presisere at vi ikke tjener på at spotprisen gikk kraftig ned, da vi har kjøpt inn strømmen på forhånd til nettopp denne prisen. Du ble informert om ny pris både via e-post og meldingsboks på Min side /i appen. Her fikk du også informasjon hvordan du i appen kunne sammenligne prisen på din variable strømavtale mot spotpris samt hvordan du også kunne bytte avtale dersom du ønsket det. Det er helt normalt at det vil være en prisforskjell mellom spotprisavtaler og variable strømavtaler, og det kan slå begge veier. Men de høye prisene har gjort at avviket i oktober er ekstra stort målt i kroner og øre. Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Lureri, var kunde i 2 mnd,GE byttet selv prisen

Omtale av  Ingrid

Dette bør dere ta hensyn til på folk som må betale 4doblede fakturaer for oktober. Det hjelper faen ikke å kopiere samme svar for kundene som ble lurt og nå tro at dere kan berge skinnet sitt!!! Skulle ikke tro dette kunne skje i Norge. Det blir ufattelig trist jul for familien min i år

Svar fra Gudbrandsdal Energi
24.11.2022 15:46

Hei! På grunn av en høy pris på variabelavtalene og en lav gjennomsnittlig spotpris gjennom oktober har flere kunder fått en høyere strømregning enn forventet. Strømstøtten beregnes på grunnlag av spotprisen, og ikke strømavtalen den enkelte har. Vi handler inn kraft på forhånd for våre kunder på variable strømavtaler. Innkjøpene for oktober har, sammenlignet mot spotprisen, vist seg å være høyere enn hva spotprisen har blitt levert på. Spotprisen sitt lave nivå har overrasket både oss og store deler av kraftmarkedet. I store deler av juli, august og september var det omvendt, da var prisen på din avtale langt lavere enn spotprisen. Prisøkningen ble informert om både via e-post og meldingsboks på Min side /i appen i god tid før prisendringen trådte i kraft. Her fikk du også informasjon hvordan du i appen kunne sammenligne prisen på din variable strømavtale mot spotpris samt hvordan du også kunne bytte avtale dersom du ønsket det. Det er helt normalt at det vil være en prisforskjell mellom spotprisavtaler og variable strømavtaler, og det kan slå begge veier. Men de høye prisene har gjort at avviket i oktober er ekstra stort målt i kroner og øre. Det er ellers viktig for oss å presisere at vi ikke tjener på at spotprisen gikk kraftig ned, da vi har kjøpt inn strømmen på forhånd. Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Pristak blir prisgulv

Omtale av  Skuffetkunde

Altså å selge en pristak avtale er å forstå som en liten forsikring i forhold til spot pris, en konkurrent selger her pristak avtale som holder seg innenfor det man kan forvente av å forstå ordet pristak. For under 2 kr dagen kontakter de deg hvis spotprisen er i fare for å stige mye. Dette er jo en riktig bruk av ordet pristak. Men når "pristak" eller "trygg" gir ingen mening og er villedende markedsføring, annet enn hvis det var tak over noe og ikke at prisen var taket, da er det jo ikke tak over noe, taket kan jo ikke være tak over seg selv, da kan dere ikke påstå at det er et pristak, det er bare en variabel avtale. Det er jo det folk er forferdet over her, at det er villedende markedsføring og lureri. Trist når det var så greit med dere tidligere, at dere driter dere ut sånn da gitt, det blir jo en del 1 ere her når folk ser den regninga.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
24.11.2022 15:56

Hei! Takk for din tilbakemelding! Det har vært tydelig kommunisert i bestillingsskjema, bestillingsbekreftelse og alle prisvarsel at strømavtalene Pristak og GE Trygg er en variabel avtale, og at prisen er jevn gjennom døgnet. I prisvarslet, der vi informerte om den nye prisen, forklarte vi hvordan du kunne sammenligne prisen på din strømavtale mot spotpris og hvordan du kunne bytte til spotprisavtale dersom du ønsket det. Det er også greit å nevne at avtalen har vært svært god i lange perioder, og gitt kundene lave regninger i en tid med historisk høye priser. Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Gudbrandsdal Energi

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR