Strømprisen er ingenting å si på. Det er marginale forskjell på de fleste strømleverandører uansett. Men det meningsløse gebyret jeg oppdaget fikk meg til å bytte på dagen. Satte opp efaktura-avtale fra starten av, og som de fleste gjør, konstaterer man bare beløpet i nettbanken, og godkjenner. Men når jeg endelig sjekket fakturaen nøye, oppdaget jeg at jeg ble fakturert 49 kr i gebyr hver mnd fordi jeg ikke har avtalegiro i tillegg. Det er helt meningsløst å måtte ha to betalingsavtaler for å motta èn faktura. Det er ikke prisen som irriterer meg, men et meningsløst gebyr som de fleste aldri oppdager, og betaler uten å være klar over det. Helt urimelig, og svare jeg fikk tilbake var at det "står i avtalevilkårene".
Har du en tilsvarende erfaring med Gudbrandsdal Energi?
Gjør som Fnys og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Gudbrandsdal Energi du også og del dine erfaringer!
Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!
Tar gebyrer selv om det tegnes avtale om autogiro. Skylder på banken og uhøflig tilbakemelding.
Anbefaler ingen dette selskapet. Det tilkommer ukjente gebyrer på strømfaktura, og avtalevilkårene endres ofte. Styr unna.
Jeg fikk en dyrere avtale enn den jeg inngikk, uten att de opplyste meg om dette.
Å fakturere kundene sine 49,- for «Manglende Avtalegiro» er bare en kynisk måte å få inntekter på. Det er da vel ingen ekstra kostnader for bedriften at kundene «bare» har e-faktura. Patetisk, har ikke hørt om en eneste annen bedrift som fører denne praksisen. Jeg valgte å bytte til GE fordi de var billige. Få dager etter bestilling; før avtale var påbegynt, fikk jeg en e-post hvor det sto at «Jeg hadde fått billig strøm de siste 2-3 mnd og at de var nødt til å skru opp prisen. Da var grunnlaget for bytting borte. Ta dere sammen, jeg bytter.