Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Gudbrandsdal Energi
4.0
699 verifiserte omtaler

Gudbrandsdal Energi omtaler og erfaringer

Negativ trend

Gudbrandsdal Energi opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

4.0
Bra
699 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#4
Utmerket
Gudbrandsdal Energi er rangert
#4 av 88 strømselskaper
74%
Utmerket
74% anbefaler Gudbrandsdal Energi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 699 omtaler om Gudbrandsdal Energi

FILTRER OMTALER
404
109
43
33
110
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Gudbrandsdal Energi
Gudbrandsdal Energi har 699 verifiserte omtaler på Bytt.no

Opererer med flere avtaler

Omtale av  Eivind

Var lenge kunde hos Gudbrandsdal Energi da de hadde gode priser, men de begynte å operere med for mange avtaler med ulike vilkår. Dette bidrar til forvirring av kundene Det har ikke blitt bedre etter at de ble kjøpt av Fjordkraft Et eksempel nå er at de har både en avtale som heter "spotpris" og "spotpris-", kun designet for å forvirre Puls kan heller ikke dele dataene åpent, slik som Tibber Pulse, om du skulle slutte å være kunde

Svar fra Gudbrandsdal Energi
15.11.2022 11:59

Hei! Takk for din tilbakemelding. Vi setter pris på innspill som kan bidra til at vi blir bedre! Allerede i fjor reduserte vi betraktelig antall strømavtaler i salg, slik at det skal være lettere for kunder å ha oversikt. På nettsiden vår finnes også en prisliste som viser alle strømavtaler vi har kunder på, både utgåtte avtaler og den avtalen vi selger i dag. Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Gudbrandsdal Energi?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Elendig

Omtale av  Fredrik

Styr unna. Hvis du vil ha uforutsigbare regninger som kan øke til 8760 kr på standard enebolig. Sats på GE Trygg. Føles ikke trygt ut i min husholdning og blir byttet ut umiddelbart.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
15.11.2022 22:06

Hei Fredrik! Takk for din tilbakemelding. På grunn av en høy pris på variabelavtalene og en lav gjennomsnittlig spotpris gjennom oktober har flere kunder fått en høyere strømregning enn forventet. Strømstøtten beregnes på grunnlag av spotprisen, og ikke strømavtalen den enkelte har. Det har vært tydelig kommunisert i bestillingsskjema, bestillingsbekreftelse og alle prisvarsel at GE Trygg er en variabel avtale, og at prisen er jevn gjennom døgnet. I prisvarslene står det også at strømstøtten beregnes ut månedlig gjennomsnittspris på Nord Pool. I appen viser vi også både din pris og spotpris, slik at man enkelt kan sammenligne. Her kan man også enkelt bytte til spotprisavtale om man ønsker det, da det ikke er bindingstid på denne avtalen. Det er også greit å nevne at avtalen har vært svært god i lange perioder, og gitt kundene lave regninger i en tid med historisk høye priser. For vår del er det viktig å poengtere at dette ikke er en ønskelig situasjon for oss, og det er ikke noe vi gjør for å tjene mest mulig penger. Som strømleverandør kjøper vi en vare (strøm) og selger videre til forbruker. På variabel avtaler kjøpes denne inn på forhånd. Når markedet forventer høye priser, gjenspeiles det i prisen vi må betale. Da vi sikret prisen for oktober, var det forventet en langt høyere strømpris. Markedet spådde en økende spotpris på opp mot 8-9 kroner i vintermånedene. I oktober falt derimot spotprisen som gjorde at spotprisen ble et godt stykke under variabelprisene våre. Det er helt normalt at det vil være en prisforskjell mellom spotprisavtaler og variable strømavtaler, og det kan slå begge veier. Men de høye prisene har gjort at avviket i oktober er ekstra stort målt i kroner og øre. Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Mente GE Trygg var den billigste

Omtale av  Gry

Ser faktura fra oktober mnd. som jeg ikke skjønner noe av da den plutselig var mange tusen kroner dyrere enn forrige mnd. Jeg mente den strømavtalen jeg har var god,men nå ser det ikke sånn ut.... Har GE TRygg avtalen, men plutselig ser det ut til at spot avtalen er bedre??!!!!

Svar fra Gudbrandsdal Energi
15.11.2022 22:07

Hei Gry! Takk for din tilbakemelding. På grunn av en høy pris på variabelavtalene og en lav gjennomsnittlig spotpris gjennom oktober har flere kunder fått en høyere strømregning enn forventet. Strømstøtten beregnes på grunnlag av spotprisen, og ikke strømavtalen den enkelte har. Det har vært tydelig kommunisert i bestillingsskjema, bestillingsbekreftelse og alle prisvarsel at GE Trygg er en variabel avtale, og at prisen er jevn gjennom døgnet. I prisvarslene står det også at strømstøtten beregnes ut månedlig gjennomsnittspris på Nord Pool. I appen viser vi også både din pris og spotpris, slik at man enkelt kan sammenligne. Her kan man også enkelt bytte til spotprisavtale om man ønsker det, da det ikke er bindingstid på denne avtalen. Det er også greit å nevne at avtalen har vært svært god i lange perioder, og gitt kundene lave regninger i en tid med historisk høye priser. For vår del er det viktig å poengtere at dette ikke er en ønskelig situasjon for oss, og det er ikke noe vi gjør for å tjene mest mulig penger. Som strømleverandør kjøper vi en vare (strøm) og selger videre til forbruker. På variabel avtaler kjøpes denne inn på forhånd. Når markedet forventer høye priser, gjenspeiles det i prisen vi må betale. Da vi sikret prisen for oktober, var det forventet en langt høyere strømpris. Markedet spådde en økende spotpris på opp mot 8-9 kroner i vintermånedene. I oktober falt derimot spotprisen som gjorde at spotprisen ble et godt stykke under variabelprisene våre. Det er helt normalt at det vil være en prisforskjell mellom spotprisavtaler og variable strømavtaler, og det kan slå begge veier. Men de høye prisene har gjort at avviket i oktober er ekstra stort målt i kroner og øre. Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Dårlig markedsavdeling

Omtale av  Arne

Etter å ha hatt GE Trygg, valgte GE å endre avtalen fra spotpris til fastpris i en elendig formulert epost pga usikre energitider. Dette medførte en strømregning 4x større enn om den hadde vært en ren spotprisavtale. Har nå byttet selskap, så kan de sitter der oppe i Gudbrandsdalen å feire nok en mnd med kjempeoverskudd og masse bløtkake.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
15.11.2022 22:08

Hei Arne, Takk for din tilbakemelding. På grunn av en høy pris på variabelavtalene og en lav gjennomsnittlig spotpris gjennom oktober har flere kunder fått en høyere strømregning enn forventet. Strømstøtten beregnes på grunnlag av spotprisen, og ikke strømavtalen den enkelte har. Det har vært tydelig kommunisert i bestillingsskjema, bestillingsbekreftelse og alle prisvarsel at GE Trygg er en variabel avtale, og at prisen er jevn gjennom døgnet. I prisvarslene står det også at strømstøtten beregnes ut månedlig gjennomsnittspris på Nord Pool. I appen viser vi også både din pris og spotpris, slik at man enkelt kan sammenligne. Her kan man også enkelt bytte til spotprisavtale om man ønsker det, da det ikke er bindingstid på denne avtalen. Det er også greit å nevne at avtalen har vært svært god i lange perioder, og gitt kundene lave regninger i en tid med historisk høye priser. For vår del er det viktig å poengtere at dette ikke er en ønskelig situasjon for oss, og det er ikke noe vi gjør for å tjene mest mulig penger. Som strømleverandør kjøper vi en vare (strøm) og selger videre til forbruker. På variabel avtaler kjøpes denne inn på forhånd. Når markedet forventer høye priser, gjenspeiles det i prisen vi må betale. Da vi sikret prisen for oktober, var det forventet en langt høyere strømpris. Markedet spådde en økende spotpris på opp mot 8-9 kroner i vintermånedene. I oktober falt derimot spotprisen som gjorde at spotprisen ble et godt stykke under variabelprisene våre. Det er helt normalt at det vil være en prisforskjell mellom spotprisavtaler og variable strømavtaler, og det kan slå begge veier. Men de høye prisene har gjort at avviket i oktober er ekstra stort målt i kroner og øre. Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Grådig, egoistisk, tafatt gjeng.

Omtale av  Stefan D

Overskriften taler for seg selv. Lite tegn til folkelige folk i GE energi. 'Grådigheten' har fritt spillerom og ingen begrensning innenfor disse dører, 'medmenneskeligheten' har tatt skoa fatt og rømt, 'intelligensen' har blitt stua bort i det innerste hjørne av bøttekottet på nederste etasje, og mannen med ljåen lusker rundt i korridorene. Finn et annet selskap, vær du sikker. Jeg tar meg med hele familien m/følge og rømmer fra dette Guds-forlatte selskap.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
15.11.2022 22:10

Hei Stefan D, Takk for din tilbakemelding. Det tyder på at du en av våre kunder som har hatt en variabel strømavtale hos oss og nylig mottatt fakturaen for oktober. På grunn av en høy pris på variabelavtalene og en lav gjennomsnittlig spotpris gjennom oktober har flere kunder fått en høyere strømregning enn forventet. Strømstøtten beregnes på grunnlag av spotprisen, og ikke strømavtalen den enkelte har. Det har vært tydelig kommunisert i bestillingsskjema, bestillingsbekreftelse og alle prisvarsel at dette er en variabel avtale, og at prisen er jevn gjennom døgnet. I prisvarslene står det også at strømstøtten beregnes ut månedlig gjennomsnittspris på Nord Pool. I appen viser vi også både din pris og spotpris, slik at man enkelt kan sammenligne. Her kan man også enkelt bytte til spotprisavtale om man ønsker det, da det ikke er bindingstid på denne avtalen. Det er også greit å nevne at avtalen har vært svært god i lange perioder, og gitt kundene lave regninger i en tid med historisk høye priser. For vår del er det viktig å poengtere at dette ikke er en ønskelig situasjon for oss, og det er ikke noe vi gjør for å tjene mest mulig penger. Som strømleverandør kjøper vi en vare (strøm) og selger videre til forbruker. På variabel avtaler kjøpes denne inn på forhånd. Når markedet forventer høye priser, gjenspeiles det i prisen vi må betale. Da vi sikret prisen for oktober, var det forventet en langt høyere strømpris. Markedet spådde en økende spotpris på opp mot 8-9 kroner i vintermånedene. I oktober falt derimot spotprisen som gjorde at spotprisen ble et godt stykke under variabelprisene våre. Det er helt normalt at det vil være en prisforskjell mellom spotprisavtaler og variable strømavtaler, og det kan slå begge veier. Men de høye prisene har gjort at avviket i oktober er ekstra stort målt i kroner og øre. Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Jag betalt 11200 ge trygg Jeg ble lurt. Vi burde alle boikotte dette selskapet. Stygge løgnere

Omtale av  Mkael

Jag hat betalt 11200 ge trygg Jeg ble lurt. Vi burde alle boikotte dette selskapet. Stygge løgnere

Svar fra Gudbrandsdal Energi
15.11.2022 22:11

Hei Mkael! Takk for din tilbakemelding. På grunn av en høy pris på variabelavtalene og en lav gjennomsnittlig spotpris gjennom oktober har flere kunder fått en høyere strømregning enn forventet. Strømstøtten beregnes på grunnlag av spotprisen, og ikke strømavtalen den enkelte har. Det har vært tydelig kommunisert i bestillingsskjema, bestillingsbekreftelse og alle prisvarsel at GE Trygg er en variabel avtale, og at prisen er jevn gjennom døgnet. I prisvarslene står det også at strømstøtten beregnes ut månedlig gjennomsnittspris på Nord Pool. I appen viser vi også både din pris og spotpris, slik at man enkelt kan sammenligne. Her kan man også enkelt bytte til spotprisavtale om man ønsker det, da det ikke er bindingstid på denne avtalen. Det er også greit å nevne at avtalen har vært svært god i lange perioder, og gitt kundene lave regninger i en tid med historisk høye priser. For vår del er det viktig å poengtere at dette ikke er en ønskelig situasjon for oss, og det er ikke noe vi gjør for å tjene mest mulig penger. Som strømleverandør kjøper vi en vare (strøm) og selger videre til forbruker. På variabel avtaler kjøpes denne inn på forhånd. Når markedet forventer høye priser, gjenspeiles det i prisen vi må betale. Da vi sikret prisen for oktober, var det forventet en langt høyere strømpris. Markedet spådde en økende spotpris på opp mot 8-9 kroner i vintermånedene. I oktober falt derimot spotprisen som gjorde at spotprisen ble et godt stykke under variabelprisene våre. Det er helt normalt at det vil være en prisforskjell mellom spotprisavtaler og variable strømavtaler, og det kan slå begge veier. Men de høye prisene har gjort at avviket i oktober er ekstra stort målt i kroner og øre. Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Helt ok

Omtale av  Helge

Ok på pris men innlogging uten vipps er trøblete har ikke kommet inn på 3 dager . Sms har feilmelding og e post alternativet er umulig å bruke da innloggingsmulighet forsvinner før du kan bruke kode. Appen er derimot oversiktlig når du kommer inn.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
15.11.2022 13:57

Hei Helge! Takk for din tilbakemelding. Vi beklager at du har hatt problemer med å komme inn i appen. Innlogging med sms skal være i orden nå! Hyggelig å høre at du ellers synes at appen er oversiktlig :-) Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Gudbrandsdal Energi har 699 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Gudbrandsdal Energi mener

Gudbrandsdal Energi

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR