Hafslund Strøm har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Salgsavdelingen ringer kunder opp i blant og forsøker å få deg til å kjøpe dyrere avtaler og tilleggstjenester. Selv om en sier nei, endte jeg i to tilfeller opp med noe annet enn det jeg ønsket. Første gang endte jeg med å få byttet webspot til et annet dyrere produkt, som også hadde "spot" i navnet, selv om jeg sa jeg ville beholde det eg hadde. Det oppdaget jeg og fikk raskt byttet tilbake. En senere gang endte jeg med den helt ubrukelige forsikringen "trygg hverdag" til 49,- pr mnd, enda jeg ettertrykkelig sa at jeg ikke ønsket noen tilleggstjenester. Det tok en stund før jeg oppdaget dette pga avtalegiro. Her er en nødt til å lese regningen med lupe for å ikke bli svindlet. Fikk bittelitt i rabatt av kundeservice(ca 4% av det jeg hadde lagt ut av forsikringen), men det er ikke dette en forventer av en seriøs aktør. Skygg unna!!!
Har vært kunde hos Fredrikstad Energisalg A/S i mange år og fant ut at de nå er eid av Hafslund Strøm A/S. Fikk i forbindelse med lengere utenlandsopphold rot med noen fakturaer, og fikk innkassovarsel fra Maik Inkasso, Vinterbro med "Utenrettslige kostnader" på kr. 1050,00 (17,5% av opprinnelig fakturabeløp). Jeg ble litt mistenksom og sjekket hvem som eier Maik Innkasso via proff.no og ganske riktig Oslo Kommune via Hafslund ASA og Fredrikstad Kommune/Oslo Kommune via Fredrikstad Energi A/S driver EGEN innkasso! Dette er i beste fall etter min oppfatning uetisk forretningsmoral og ville aldri vært mulig i det private næringsliv. Personlig har jeg ingen problemer med å betale disse "Utenrettslige kostnadene", og jeg gidder ikke sjekke om dette er innenfor innkassoloven, men utfra profitten til både Maik og Solvencia ser det ut til å være mange som blir "flådd".
Med et forbruk på 6000kwh pr. år er dette klart den billigste avtalen der ute. Hafslund er ikke plagsomt pågående og frekke heller, så jeg et svært fornøyd! Var innom Fjordkraft en stund, men det var bare et lokketilbud som etter tid ble dyrere.
Det er helt texas i strømmarkedet og Hafslund er en av pådriverne og trolig den aller værste aktøren. De sender folk på døra di som nekter å gå, de ringer igjen og igjen selv om man ikke vil ha noe med de å gjøre; og de respekerer ikke reservasjon mot telefonsalg. Selgerne er uskolerte og kan igenting om det de selger. Spørsmål besvares ikke. Dernest ljuger de så det renner om billigste pris og i den grad de sier noe som stemmer så opplyser knapt halve sannheten. Markedsliberalisme uten regulering på sitt værste. Bruk forbrukermakta og send slike samfunnsvorter ut sidedøra.
Jeg inngikk en 30 dagers prøveavtale hvoretter jeg skulle få et tilbud om fast avtale. Før de 30 dagene var gått og uten at Hafslund har gitt noe tilbud tar de og kontakter min strømleverandør og sier opp min avtale med dem. Dette er særdeles dårlig forretningskikk og de viser manglende respekt for kunden.
Ringer opp til 3 ganger hver eneste dag, er begynt å legge på. Eier ikke eget hus engang, så skjønner ikke hva dere vil?! Slutt og ring meg!!!
Ringer helle tida fra forskjellige nr.. har svart nei takk flere ganger og blokkert mange nr, men fortsatt ringer de.