Hafslund Strøm har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Modus operandi fra Hafslund strøm er konsekvent å se bort fra inngåtte avtaler og serverer i stedet fakturaer med priser som ikke er i nærheten av hva som er lovet. I forkant av avtaleinngåelse blir det bl.a. lovet ting som markedets billigste strøm, men da fakturaen kom var det lagt til grunn en "egenkomponert avtale" og "produkter jeg ikke hadde bedt om som gjorde regningen mange gange så dyr som den inngåtte avtalen skulle tilsi. De var ute av stand til å rette opp misforholdene og jeg byttet selvsagt til annen strømleverandør. Det ser ut til at ansatte læres opp til å til å svindle kundene. Hafslund burde ikke hatt anledning til å opptre hverken som strømleverandør eller netteier.
Min aktuel leverandør ringte meg og fortalte meg at de har fått melding fra Skagerak Energi om a jeg flyttes til en annen leverandør, men at de kunne ikke opplyse til hvem. Jeg ringte Skagerak Energi og fikk opplyst at jeg flyttes til Hafslund strøm 08.05, noe jeg ikke har bestilt eller snakket med noen i det hele tatt. Tok telefon til Hafslund, en kundebehandler forteller meg at det stemmer at jeg skal være kunde hos dem!!! Hun forteller videre at jeg hatt en selger på døra og at jeg har signert en avtale. Hun var rask å spørre meg om jeg ønsker å si opp avtalen; hun kunne slette den melding fort! Jeg stusset litt på hvorfor var hun rask med å slette melding. Jeg insisterer på å få tilsendt den avtalen på Mail. Jeg har ikke tro på at hun gjør det! Jeg synes at det er frekt at de stjeler kunder uten samtykke. Og hvis jeg får de papirene på Mail kommer jeg til anmelde den selgeren for dokument forfalskning. For frekt!
Hafslund er dyre, sender regningene som er ubetalte til inkasso etter 7 dager på overtid. Dårlig kundeservice. 700 kr i salær? Vet ikke om det er lovlig engang. De eier vel inkasso byrået Slovenia også.
Telefon fra Hafslund at de hadde kjøpt opp Fortum som var min leverandør. Lagde ny avtale som viste seg å inneholde mer enn avtalt. Hører nu at Fortum fortsatt eksisterer og føler meg lurt.
Dyrt. Hver måned kommer større og større beløper for nettleie selv om vi vet at bruker vi mindre strøm på slutt av vinteren. Jeg stoler ikke på disse nye måleravlesninger
Høyere priser enn mange og fraværende kundeservice. Kundeservice besvarer ikke telefon.
Forrige uke ble jeg oppringt av Hafslund og ble fortalt at de vil gjerne få meg tilbake som kunde siden jeg gikk over til en annen leverandør. Jeg ble selv usikker og trodde ikke jeg noen gang var kunde hos dem. Damen på den andre siden ble veldig overbevisende og sa at jeg var det i mange år. Jeg skulle bare bekrefte JA på en sms så ordner de alt. Jeg ble usikker om det og bekreftet ja på sms. Etterpå ble jeg nysgjerrig og sjekkt i nettbanken hvem har jeg betalt regniger til. Jeg ble også opringt fra min egentlige strømleverandøren og ble forklart at Hafslund prøvde å lure meg. Det var IKKE griet.