Hafslund Strøm har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Ble kontaktet av selger/markedsførings person med hensyn på Prøv Oss 1. Det ble avtalt at det ikke skulle være gebyr på faktura. Jeg har nå mottatt en faktura på 39.39 kroner i strøm. På dette beløpet er det ilagt et gebyr på 248%.
Ringer fra en mengde forskjellige nummer, så blokkering er vanskelig. Selger hadde ekstremt vanskelig å ta et nei for et nei. Glad jeg gikk for annet selskap. Tilbud om 3mnd gratis strøm, men basert på hva jeg har lest om selskapet er det ikke verdt det.
Byttet til hafslund med tilbud om gratis strøm 1 mnd, og spotprisavtale. Fikk regning ganske fort, og med en langt dyrere avtale. Prøvde å skrive til dem på min side, men de svarer aldri. Styr unna
Jeg kontaktet Hafslund og ba spesifikt om kun en strømavtale. På første faktura ble jeg belastet 1500,- kr for flere produkter jeg aldri ba om, blant annet trygg hverdag. Det er en forsikring som trer i kraft om du blir syk/skadet. Litt interessant siden jeg ble ufør for flere år siden. Og jeg ba spesifikt om kun en strømavtale!
Vi gikk fem på og prøvde skredderstrøm i 3mnd. Da dette var både dyrt og utrolig rotete med utallige småfakturaer, byttet vi raskt over til et annet selskap. Problemet var bare det at vår nabo meldte seg på vår måler like etter og da Hafslund fant ut av dette ble vi satt tilbake på vår måler bare med Hafslund strøm. Dette var nødstrømpriser som selvsagt var utrolig mye dyrere enn vår valgte leverandør. Vi fikk ikke selv beskjed om dette før fakturaene kom dalende inn. Vi måtte selv melde fra på nytt til vår allerede valgte leverandør om at vi ville ha strøm av dem. Nå har vi forsøkt og klage siden oktober, men får bare beskjed om at vår klage ligger til behandling hos en hemmelige avdeling uten epost, telefon eller annen kontaktmulighet. Hver måned sender Inkassobyrået deres ny faktura og hver måned ringer vi og sier at vi ikke vil betale. I det minste forlanger vi at en som holder i saken tar kontakt med oss. Vi har fått beskjed siden oktober at vi vil bli kontaktet, men nå etter nesten 9 mnd er det fortsatt samme svar. Kundeservice sier at noen vil ta kontakt, men de fortsetter i mellomtiden å sende fakturaen til inkasso. Dette virker som en utspekulert strategi for å psyke ut forbrukeren til og betale ved ikke å behandle klagen. Vi vil nå anmelde Hafslund til elklagenemda og forbrukertilsynet.
Tok først kontakt med Hafslund per kontaktskjema på websiden deres, hørte aldri noe fra de, og fikk heller ikke en bekreftelse da skjemaet ble innsendt. Tok kontakt per telefon noen uker etterpå, sto alt for lenge i kø selv tidlig på morgenen - la på. Kom omsider i kontakt med dem per chat på hafslundnett.no - der fikk jeg kjapp hjelp, men fikk ikke løst problemet.
Hafslund har fakturert oss gjentatte ganger og sendt krav til inkasso for en ikke-eksisterende strømavtale - ren svindel. De svarer ikke på gjentatte henvendelser på telefon og mail, og skaper dagevis med ekstraarbeid for problemer de selv har skapt. De går aldri i dialog. Styr unna!