Hafslund Strøm har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Vi gikk fem på og prøvde skredderstrøm i 3mnd. Da dette var både dyrt og utrolig rotete med utallige småfakturaer, byttet vi raskt over til et annet selskap. Problemet var bare det at vår nabo meldte seg på vår måler like etter og da Hafslund fant ut av dette ble vi satt tilbake på vår måler bare med Hafslund strøm. Dette var nødstrømpriser som selvsagt var utrolig mye dyrere enn vår valgte leverandør. Vi fikk ikke selv beskjed om dette før fakturaene kom dalende inn. Vi måtte selv melde fra på nytt til vår allerede valgte leverandør om at vi ville ha strøm av dem. Nå har vi forsøkt og klage siden oktober, men får bare beskjed om at vår klage ligger til behandling hos en hemmelige avdeling uten epost, telefon eller annen kontaktmulighet. Hver måned sender Inkassobyrået deres ny faktura og hver måned ringer vi og sier at vi ikke vil betale. I det minste forlanger vi at en som holder i saken tar kontakt med oss. Vi har fått beskjed siden oktober at vi vil bli kontaktet, men nå etter nesten 9 mnd er det fortsatt samme svar. Kundeservice sier at noen vil ta kontakt, men de fortsetter i mellomtiden å sende fakturaen til inkasso. Dette virker som en utspekulert strategi for å psyke ut forbrukeren til og betale ved ikke å behandle klagen. Vi vil nå anmelde Hafslund til elklagenemda og forbrukertilsynet.
Tok først kontakt med Hafslund per kontaktskjema på websiden deres, hørte aldri noe fra de, og fikk heller ikke en bekreftelse da skjemaet ble innsendt. Tok kontakt per telefon noen uker etterpå, sto alt for lenge i kø selv tidlig på morgenen - la på. Kom omsider i kontakt med dem per chat på hafslundnett.no - der fikk jeg kjapp hjelp, men fikk ikke løst problemet.
Hafslund har fakturert oss gjentatte ganger og sendt krav til inkasso for en ikke-eksisterende strømavtale - ren svindel. De svarer ikke på gjentatte henvendelser på telefon og mail, og skaper dagevis med ekstraarbeid for problemer de selv har skapt. De går aldri i dialog. Styr unna!
På et eller annet vis ble måleren registret på feil adresse. Har prøvd å melde i fra, men det er kun en chatterobbot som ikke skjøner bæret. På telefon kommer man ikke fram. Ingen levende sjel i hele Hafslund Strøm har en epost. Dette har pågått i over 6 mnd og nå blir det inkasso
Kriminell adferd. To ganger har jeg bestilt strøm fra Hafslund, og to ganger har de prøvd å lure meg. Første gangen presenterte selgeren en rekke tilleggsprodukter og latet som om jeg aksepterte (den som tier samtykker). Andre gangen ble jeg oppringt og fikk beskjed om at selgeren hadde lagt inn manglende informasjon og ba meg om å bekrefte avtalen på SMS. Han hadde da uten å opplyse om det lagt til alle tilleggsproduktene han får provisjon for å selge.
Byråkratisk. Tror de spekulerer i purregebyrer. Unnlater å registrere autogiro, og unnlater å kontakte elektronisk (mail, telefon etc som er registrert) for å fortelle at det ligger ubetalte regninger i postkassen på hytta, til tross for autogirofullmakt. Veldig 2003 eller noe sånt på elektronisk kommunikasjon.
* I dag veldig dyr strøm i forhold til andre * SOLVENCIA krever inn penger med skyhøye honorar uten skrupler (burde vært en sak for TV2 hjelper deg !!!) * Har brukt formiddagen på å gå gjennom avtale og hvor mange tusen jeg har brukt for mye på dette selskapet siste året. RESULTAT: JEG BYTTET LEVERANDØR OMGÅENDE og kommer til å spare tusenvis av kroner.