Hafslund Strøm har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Min mann ble lurt inn i en avtale av dørselger der han trodde han skulle få tilbud. Han forstod ikke at han hadde signert og bestilt avtalen. Vi brukte angreretten innen det var gått 24 timer og fikk beskjed om at de allerede hadde sagt opp vår gjeldene avtale med tidligere strømleverandør og at vi måtte bestille ny avtale med tidligere leverandør og at de først da kunne avslutte kundeforholdet.
Hei Sissel! Dette er jo ikke bra og vi forstår godt at dette oppleves frustrerende. Her ser det ut til at selger har feilinformert da han/hun var på døren deres, og det beklager vi på det sterkeste. Dersom man signerer på en avtale og bestillingen går igjennom, vil man dessverre bytte leverandør da man ikke kan ha to strømavtaler på samme måler. Vi beklager så mye for at dette ikke ble informert om på en oppriktig måte av selger og at det ble registrert et leverandørbytte uten forvarsel. Saker som dette tar vi svært alvorlig og vi vil veldig gjerne at du tar kontakt med oss slik at vi får tatt dette direkte opp med byrået og vedkommende dette gjelder. Vi setter stor pris på at du sier ifra, slik at vi kan forbedre oss. Ta gjerne kontakt med oss på [email protected], slik at vi får sett nærmere på saken og meldt fra til vår kvalitetsavdeling :) Vi beklager så mye for opplevelsen. Hilsen oss i Hafslund Strøm
Klarer ikke logge inn på min side. De har også splittet min side inn i hafslund strøm og hafslund nett hvor begge har ulike egenskaper. De har heller ikke et eget valg for å si opp avtale. Man må melde flytting. Henger ikke på greip når det legges opp til at man skal ta med seg avtalen videre. Kommer ikke til å velge dem igjen.
Hei Vetle! Det er forståelig og beklagelig at dette er irriterende og forvirrende, og jeg skal forklare så godt jeg kan. Grunnen til at Min Side er delt er fordi Hafslund Nett og Hafslund Strøm er to forskjellig selskap, og vi har derfor hver vår app med Min Side. Vi i Hafslund Strøm har ansvaret for strømavtaler og Hafslund Nett har ansvaret for transporten av strømmen, målerne og avlesningene. Derfor har også Min Side forskjellige funksjoner. Grunnen til at det kun finnes en flyttemelding er fordi det ikke er mulig å si opp et anlegg med mindre du flytter fra anlegget. For å bytte leverandør så må man kontakte ønsket leverandør og utføre et leverandørbytte. Dette er for å forhindre at netteier setter opp kunder med pliktstrøm. Jeg håper dette var litt mer oppklarende og vi beklager så mye for opplevelsen du har hatt med oss. Med vennlig hilsen Emilie i Hafslund Strøm
Web spot, eller lik strøm over samme periode. Du kan ikke komme ut av denne avtalen uten å måtte betale for det de estimerer at du ville ha brukt av strøm. Sier du opp avtalen må du betale klekkelig, uten å ha brukt strøm for beløpet. Frekke telefonselgere, og eller dørtiggere. Rydd opp!!
Prøvde skreddersømtilbudet deres der de etter en prøveperiode garanterte å gi meg et tilbud bedre enn det jeg hadde i dag. Endte opp med en avtale med 65 øre kw/h. Noe som er dobbel pris av hva deres konkurrent kan tilby hvor jeg bor. Useriøst selskap. Unngå for enhver pris. Glatte og uærlige selgere.
Jeg fikk tilbud om å prøve skredderstøm i en periode for at de skulle finne den rimeligste avtalen som var tilpasset mitt forbruk. Jeg slo til. Etter en måned fikk jeg melding om at de hadde byttet strømavtale til en som var mye bedre for meg. Jeg stusset over at jeg deretter fikk strømregninger som var dyrere enn jeg vanligvis ser. Jeg undersøkte fakturaene, og sammenlignet selv de forskjellige strømavtalene fra Hafslund ut fra mitt forbruk. Det viste seg at de hadde byttet fra en rimelig avtale til en av de mest kostbare. I tillegg hadde de lagt på en tilleggstjeneste (Grønt valg) som jeg ikke hadde bedt om. Grønt valg avtalen alene økte strømprisen med 20-30% i mitt tilfelle. Det var ikke mulig å si opp tilleggsavtalen via deres hjemmeside. Jeg kontaktet Hafslund Strøm i alt to ganger via kontaktskjema på deres hjemmeside, om at jeg ikke ønsket denne tilleggsavtalen. Jeg fikk aldri svar på mine henvendelser, og tilleggsavtalen sto fortsatt aktivert flere dager etter henvendelsene. Selve strømavtalen var mulig å bytte selv, og det var enkelt via deres hjemmeside. Etter min mening er dette strømselskapet ikke til å stole på. De lurer på deg mer kostbare avtaler enn du trenger, og de gidder ikke å svare når du kontakter dem.
Helt forfedelig udugleige folk, som ikke klarer å fikse noe. Jeg fikk en god avtale på leiligheten, med 6 måneds avtale, og da jeg inngikk avtalen spurte jeg om det gikk an å videreføre den til ny bolig, for jeg visste jeg skulle flytte om noen måneder. Det var ikke noe problem sa han. Så skulle jeg flytte, og da startet problemene. Da kunne jeg ikke overføre avtalen, men så lenge jeg fortsatte hos dem slapp jeg å betale avbrytelsesgebyr. Det var ok sa jeg. Etter en måned fikk jeg melding av om at avtalen hos Hafslund strøm var avsluttet. Viste seg at jeg bare hadde en avtale hos dem i en dag. Ringte dem og det skulle de fikse. Det klarte de ikke, måtte ringe dem på nytt. De skulle fikse det igjen. Klarte det ikke da heller. Så ga dem opp. Så fikk jeg bruddgebyr på 150 kroner. Ringte og klagde, de sa hvis du ikke vil fortsette hos oss. Det sa jeg at eg ikke godtar. Så sa han ok du kan få en måned gratis strøm, som var fint det. Sendte mail og spurte om jeg skulle betale regingen med bruddgebyret og ja det skulle jeg, så skulle de trekke det fra på neste. Fikk ny regning, der hadde de lagt til enda et bruddgebyr. Ringer igjen, og de sier ikke betal den vi sender ny. De sender meg en ny, og prøver så å logge inn på nettsiden, der har de slettet meg som kunde. Må ringe dem på ny, og de vet ikke hva som har skjedd.
Imøtekommende, lette å få tak i å om du skulle trenge utsettelse er det bare å ta en telefon. Dette selskapet reddet økonomien min.